ShirleyA schreef:Nathalie schreef:Wat ik trouwens nog wil zeggen.. Mijn vriend heeft in de periode dat we nu in Nederland zijn, een aantal Nederlandse turken ontmoet. En écht IEDEREEN (ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar echt élk persoon dat WIJ ontmoet hebben, op 1 na) begint tegen hem dat hij hier moet wonen, dat hij dan niet veel hoeft te werken, mij maar in de waan moet laten dat hij van mij houd maar ondertussen wel elk Nederlands meisje kan ......
Daar schrok ik dus echt heel erg van!!!!
Tja tegen deze mentaliteit lopen veel mensen vaker op het is dan ook om deze houding dat turken en marokanen niet zo erg geliefd zijn. Ik vind t walgelijk dat deze mentaliteit bestaat (ook onder nederlanders hoor), het is profiteren van anderen en dan ook nog een meisje in de zeik nemen. En ik denk dan meteen hoe halen ze t in hun hoofd te denken dat ze ondertussen elk nederlands meisje kunnen hebben? Wake up! Echt niet!
Wees maar blij dat jou vriend hier niet in mee gaat, dat t hem wel om jou gaat!
Ik schrik er niet van, zoals jij, maar dat is miss nog erger: t verbaasd me niets.
Helaas ken ik zelf ook heel veel van dit soort voorbeelden.
Ik heb een tijdje een Surinaams vriendje gehad. Hij had best veel Marokaanse vrienden. Zij(de marokaanse vrienden van mijn vriendje) waren van mening dat Nederland geen cultuur heeft en dat Nederlanders allemaal ongelovige honden zijn (ja helaas dat waren de woorden die gebruikt werden) Dan kon ik daar tegenin brengen dat mijn Oma toch echt in God en JC geloofd, maar dan was zij nog steeds een ongelovige. Het was daarom ook de reden dat je je in NL crimineel kon gedragen en waarom je met Nederlandse meisjes naar bed kon gaan en ze ronselen voor de prostitutie. Nedrlandse meisjes zijn minder waard dan de Marokaanse. Ik heb met eigen ogen gezien dat dit geen grootspraak was. Deze gesprekken heb ik zo'n 12 jaar geleden gehad met deze Marokaanse jongens...Ik was heel erg geschokt. Natuurlijk zullen vereweg de meeste Marokanen er helemaal niet zo over denken. Maar dat er mensen die zo kunnen denken..ja daar was ik echt van geschrokken.