En wat heb je gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je gestemd?

VVD
71 (15%)
D66
9 (2%)
PvdA
51 (11%)
CDA
48 (10%)
Groenlinks
30 (6%)
SP
106 (23%)
ChristenUnie
17 (3%)
Lijst Fortuyn
1 (0%)
Eén NL
1 (0%)
Partij voor de Dieren
32 (7%)
Groep Wilders
62 (13%)
SGP
1 (0%)
Ik heb niet gestemd (maar ik ben kiesgerechtigd)
15 (3%)
Anders
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 450

Tries_en_Faf

Re: En wat heb je gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:44

Dat de andere partijen niet met Wilders willen samenwerken zegt genoeg over de poliltiek hier!!

Een half miljoen mensen hebben op hem gestemd, maar het boeit niet want ze willen niet met hem samenwerken Wat nou democratie?!?!
Naar die mensen wordt dus gewoon NIET geluisterd! een half miljoen!!!!!

Misselijk

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:58

Toeties schreef:
Dat de andere partijen niet met Wilders willen samenwerken zegt genoeg over de poliltiek hier!!

Een half miljoen mensen hebben op hem gestemd, maar het boeit niet want ze willen niet met hem samenwerken Wat nou democratie?!?!
Naar die mensen wordt dus gewoon NIET geluisterd! een half miljoen!!!!!

Misselijk

Meer mensen hebben gezegd dat het socialer in NL moet,
en er zal heus wel naar die mensen geluisterd worden, maar ze zijn niet in de meerderheid.
Ook een beetje zielig van Wilders om het gehele slotdebat te gaan zeuren over dat niemand met hem wil regeren.
Snap dat je dat niet leuk vind, maar 1 weerwoord is genoeg.
Erg kinderachtig om er over door te bijven gaan, terwijl de rest allang bij andere onderwerpen is.

Zelf vind ik Wilders een kwal van een vent, net alsof alle problemen weg zijn als je geen mensen meer binnenlaat.
Het probleem ligt bij de allochtone jongeren die hier zijn geboren en wonen.
Van de studenten die uit Nigeria etc heb je geen last,
beetje jammer dat je deze mensen niet binnenlaat omdat ze in Nederland de allochtone jongeren niet in de hand kunnen houden.
Daarnaast hebben we veel meer jonge mensen nodig in NL om vergrijzing tegen te gaan.

Ben het wel eens met Wilders over zwaardere straffen.
De straffen liggen veel te laag in NL.
En indien buitenlanders zware misdrijven in NL plegen, moeten ze zowiezo al terug naar eigen land.
(Heb het zelf meegemaakt toen een vriendin door haar Marokkaanse stiefvader is vermoord, hij zit zijn straf hier uit en moet daarna gelijk terug naar Marokko)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:00

Bealy schreef:
_Michelle__ schreef:
Maar hij heeft de kans ook nog niet gehad om te bewijzen dat hij daar ook mee bezig kan zijn.
Hij heeft verschillende standpunten waarvan ik denk dat hij daar best wel wat mee kan verbeteren, maar mensen denken altijd meteen aan zijn standpunten tegenover de allochtonen en de islam.

Gek hè, hij zit al bijna 8 jaar in de kamer (vanaf 1998 met een onderbreking van 3 mnd) en ik heb hem nog niet heel veel andere dingen horen zeggen.

Dat wilde ik ook net zeggen, en de mensen die op hem hebben gestemd,
hebben gestemd vanwege zijn maatregelingen met buitenlanders.
Echt niet omdat zijn plan voor belasting e.d zo goed was Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:03

Ach Wilders was ook een van de weinige die wil dat de rechten van de dieren in de grondwet komen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:06

Douni schreef:
Daarnaast hebben we veel meer jonge mensen nodig in NL om vergrijzing tegen te gaan.
Ik vind het al aardig vol in Nederland en dan doel ik meer op de totale bevolking. Om dan meer mensen uit het buitenland aan te trekken zie ik niet zo zitten. (en die mensen die jij bedoelt haal je zeker niet uit derdewereldlanden, Marokko, Turkije of noem maar op. Die moet je halen uit soorgelijkontwikkelde landen (usa, engeland, frankrijk ect)) Ten eerste houdt je de vergrijzing toch niet tegen, ten tweede maak je het alleen maar voller (qua stedelijke ontwikkeling en qua mensen) in dit land, wat toch echt niet ten goede komt van de huizen- en banenmarkt. Huizen in de randstad zijn nú al onbetaalbaar voor de gemiddelde starter, hoe denk je dat dat straks wordt als je dat soort mensen in een woning moet gaan plaatsen?

Van mij mag de totale bevolking wel omlaag, dus geen mensen aantrekken. Dat komt de economie op den duur ook ten goede.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:19

Sammie schreef:
Douni schreef:
Ik vind het al aardig vol in Nederland en dan doel ik meer op de totale bevolking. Om dan meer mensen uit het buitenland aan te trekken zie ik niet zo zitten. (en die mensen die jij bedoelt haal je zeker niet uit derdewereldlanden, Marokko, Turkije of noem maar op. Die moet je halen uit soorgelijkontwikkelde landen (usa, engeland, frankrijk ect)) Ten eerste houdt je de vergrijzing toch niet tegen, ten tweede maak je het alleen maar voller (qua stedelijke ontwikkeling en qua mensen) in dit land, wat toch echt niet ten goede komt van de huizen- en banenmarkt. Huizen in de randstad zijn nú al onbetaalbaar voor de gemiddelde starter, hoe denk je dat dat straks wordt als je dat soort mensen in een woning moet gaan plaatsen?

Van mij mag de totale bevolking wel omlaag, dus geen mensen aantrekken. Dat komt de economie op den duur ook ten goede.

Waarom zou je die uit soortgelijke landen moeten halen?
Met een opleiding hier en een talencursus(die heb je ook nodig als uit frankrijk komt) kan iedereen het halen die het wilt.
Vind het een beetje cru om te zeggen dat uit die landen geen mensen meer mogen komen, omdat er problemen zijn met de jongeren die hier geboren zijn.
Niet alle Turken, Tunesiers etc zijn hetzelfde, er zijn genoeg mensen uit ontwikkelingslanden die wel hun best willen doen en en graag hier zouden willen werken.

Daarnaast word er wel door dezelfde mensen(niet persoonlijk tegen jou Sammie Knipoog ) dat de wereld voor iedereen gelijk moet zijn, geen honger, oorlog e.d, maar ze moeten wel in eigen land blijven.
Is in mijn eigen ogen erg hypocriet, roepen dat het zielig is voor die arme mensen, maar naar hier komen mag niet, omdat wij het dan slecht zouden krijgen.
(laatste stukje beetje vreemd uitgelegd)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:20

ach wat huizen betreft gaan we gewoon het zelfde doen als in Tokyo gewoon 3 familie's gezamelijk een flatje kopen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:22

Ik heb op Partij van de dieren gestemd.
Waarom? Omdat ik niet kon kiezen. Anders had ik wel op JP Rita of Rutte gestemd. En ik ben zeker voor het feit
dat dieren in Nederland meer rechten moet krijgen, of iig dat mishandeling en verwaarlozing gestraft kan worden d.m.v wetten
en regels.

Met Nederland gaat het redelijk goed. Zeker als je kijkt naar andere landen.

Links had ik zoiezo niet gestemd. Die willen alleen maar Robin Hood spelen.
Van de rijken wat afpakken en onder de armen verdelen.... Ook hogere uitkeringen bijv en zij staan voor
" iedereen gelijk" .
Hier ben ik het niet mee eens. Ongelijkheid mag bestaan. Er is ook gewoon verschil tussen een universitaire baan
of een lbo baan. En zeker niet de uitkeringen verhogen en vergemakkelijken. Ook hypotheek rente's, leningen, belasting en etc moet niet te gek worden zodat de armen steeds minder moeten gaat betalen en de rijken steed meer.

En in mijn ogen wordt Nederland ook een beetje vol. Dan heb ik het nog niet eens over buitenlanders zoals men meestal bedoeld met de term Buitenlanders. Met Sammi ben ik het eens.
En regels zijn regels. Kijk naar de twee turkse meisjes, deze dagen in het nieuws. Ze hadden 11 jaar geleden geen Visum en etc. Aan de ene kant erg sneu voor ze, maar aan de andere kant zijn regels, regels. ( en we weten de achtergrond niet ) Ga naar turkije, probeer alles in orde te krijgen en kom dan weer naar Nederland. Moeten we iedereen zomaar doorlaten en laten wonen in Nederland? Ik denk niet dat iedereen de gevolgen dan kan overzien...( en nu ook niet beseft wat de gevolgen kunnen zijn ). Nederland is dan echt niet leefbaar meer. Meer werkloosheid, minder geld, slechtere woonomstandigheden en etc. Het gaat nu juist opwaarts met Nederland.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:36

je zegt dat je zoweizo niet links had gestemd..
..maar weet je wel hoe LINKS de partij van de dieren is?!??! Nagelbijten / Gniffelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:40

Ja dat weet ik:)

Maar die partij zou toch niet groot worden. Dus echt linkse gedachtes kunnen ze zoiezo niet echt uitvoeren maar voor de dieren kunnen ze misschien wel wat betekenen. Met 2 zetels hebben ze net een vinger in de pap.
En over het algemeen zijn ze toch echt voor de dieren ( en mileu) En daar moet toch echt wat aan gebeuren!
Betere keuze dan zwijgend stemmen, de reststemmers worden vaak meegeteld met de grootste partij. ( al is dat nu afgeschaft geloof ik )

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:03

tita schreef:
Ach Wilders was ook een van de weinige die wil dat de rechten van de dieren in de grondwet komen

Juist! Beetje jammer dat niemand dat van hem leest, opnoemt of meeneemt in zijn beoordeling over die man!

Alleen maar over zijn immigratiebeleid, waar ik ook achter sta, al is het alleenm aar om de boel bespreekbaar te houden

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:21

Toeties schreef:
tita schreef:

Juist! Beetje jammer dat niemand dat van hem leest, opnoemt of meeneemt in zijn beoordeling over die man!

Alleen maar over zijn immigratiebeleid, waar ik ook achter sta, al is het alleenm aar om de boel bespreekbaar te houden

Ja, maar ja, niet gek dat mensen het alleen over zijn immigratiebeleid heeft, want hij praat er zelf het meeste over.
Daardoor is hij ook groot geworden.
Had hij enkel een plan met de belasting, dieren e.d had hij heel wat minder stemmen dan nu.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:23

Dat is niet waar maar bij een debat willen ze hem zo uit zijn tent lokken en over andere onderwerpen spreken de andere partijen al zo veel over.
Niemand durft zich echt uit telaten over de integratie en buitenlanders en helaas Wilders wel

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:25

tita schreef:
Dat is niet waar maar bij een debat willen ze hem zo uit zijn tent lokken en over andere onderwerpen spreken de andere partijen al zo veel over.
Niemand durft zich echt uit telaten over de integratie en buitenlanders en helaas Wilders wel

Dit is ook hetgene wat hem groot heeft gemaakt en waar hij zijn kiezers vandaan haalt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 14:28

Douni schreef:
Met een opleiding hier en een talencursus(die heb je ook nodig als uit frankrijk komt) kan iedereen het halen die het wilt.

Ik geloof dat het doel is om juist vreemde en beter kennis aan te trekken, dus dan moet je niet eerst geld gaan pompen in mensen:
A. die geen enkele kennis hebben
B. waarvan je niet weet wat ze in 'huis' hebben (zijn ze technisch, exact of misschien ontzettend dom? en willen ze uberhaupt wel werken hier)
C. je geeft ze 'onze' kennis. (waar we eigenlijk niks aan hebben, want dat weten we al)

Dus dan ga je geld pompen (en dat geld kunnen we imo dan toch beter gebruiken om de vergrijzing 'tegen te gaan') in iets wat we al lang en breed weten. Zo ga je niet vooruit, zo blijf je hangen. (en ga je dus achteruit)

Simpel voorbeeld: In Japan zijn ze met allerlei technische snufjes al veel verder dan hier. Als je mensen van uit Japan hierheen zou kunnen trekken, dan help je de economie en de algemene kennis gaat vooruit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:28

Het maakt mij eigenlijk niet echt uit ik ben absoluut niet links want samen alles delen daar ben ik niet voorstander van

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:38

Sammie schreef:
Ik geloof dat het doel is om juist vreemde en beter kennis aan te trekken, dus dan moet je niet eerst geld gaan pompen in mensen:
A. die geen enkele kennis hebben
B. waarvan je niet weet wat ze in 'huis' hebben (zijn ze technisch, exact of misschien ontzettend dom? en willen ze uberhaupt wel werken hier)
C. je geeft ze 'onze' kennis. (waar we eigenlijk niks aan hebben, want dat weten we al)

Dus dan ga je geld pompen (en dat geld kunnen we imo dan toch beter gebruiken om de vergrijzing 'tegen te gaan') in iets wat we al lang en breed weten. Zo ga je niet vooruit, zo blijf je hangen. (en ga je dus achteruit)

Simpel voorbeeld: In Japan zijn ze met allerlei technische snufjes al veel verder dan hier. Als je mensen van uit Japan hierheen zou kunnen trekken, dan help je de economie en de algemene kennis gaat vooruit.

Ik zie je punt wel en geef je volkomen gelijk.
Ik snap zelf ook dat je niet iedereen zomaar kan binnenlaten, ben zowiezo tegen het binnenlaten van familieleden, dat mag mij volledig stoppen.
Maar het gaat mij er meer om dat mensen uit ontwikkelings/vluchtelingslanden ook een kans moeten krijgen om in een land te leven waar ze zich niet druk hoeven te maken of ze morgen kunnen eten/leven.
Natuurlijk moeten ze gewoon werken, NL praten e.d, voordat ik heel Bokt over me heen krijg over mensen die dat niet doen Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 14:42

Dan zou ik het eerder omdraaien. Help die mensen dáár, zodat zowel zichzelf als (uiteindelijk) hun hele land en medemens kunnen helpen. Je kunt het water wel naar hun toebrengen, maar beter is om ze naar het water toe te leiden, zodat ze het de volgende keer zelf kunnen vinden. Alleen op deze manier kunnen ze zelfstandig aan hun toekomst helpen, door zelf te gaan ondernemen. En daar waar het mis dreigt te gaan of waar zíj hulp nodig hebben kun je helpen, maar deze mensen (landen) moeten zichzelf leren te ontwikkelen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:59

Ja