Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:40

Nadya schreef:
Maar Jolandaa, er gaat vaak nog veel meer aan vooraf. Dingen die jij niet weet over die persoon. In de klinieken waar ik in het verleden diverse keren gezeten heb, zaten heel soms meiden die binnen kwamen met het idee dat het begonnen is, omdat ze zichzelf te dik vonden. Tijdens de diverse therapiesessies bleek er heel wat meer achter te zitten. Ik heb dat altijd zeer nieuwsgierig gevolgd, toen ik er zelf zat. Heb me altijd geinteresseerd voor de menselijke psyche. Wat drijft iemand?

Je te dik voelen=niet tevreden zijn over jezelf= negatief zelfbeeld. Dat ontstaat inderdaad uit andere factoren.

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 02:13

Vreselijke ziekte....
En nog vreselijker dat er zelfs mensen bestaan die 'Ana' promootten!!!! Boos!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:37

Inderdaad een vreselijke ziekte. Maar ik vraag me af of de echte anorexiapatienten hier wel van schrikken. Ik heb het idee dat ze vaak opkijken tegen zo'n mensen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:43

jesse_rulez schreef:
Inderdaad een vreselijke ziekte. Maar ik vraag me af of de echte anorexiapatienten hier wel van schrikken. Ik heb het idee dat ze vaak opkijken tegen zo'n mensen.

Ik, als ex-AN en BN patiente, schrok wel degelijk van dit soort foto's. Zeker in de tijd dat ik vocht voor mijn genezing (en dat duurde minstens 9 jaar). Maar daar die foto's genees je echt niet, hoor. Het is een verslaving, een soort levenswijze, je hebt het nodig om te 'overleven'. De honger verdoofde mijn emoties en gevoelens en ik was heel bang om 'te voelen'. Dan moest ik door zo'n berg ellende heen en dat wil je niet. Je hebt niet voor niets AN, je wint er ook iets mee, anders honger je jezelf niet uit. En dat snappen veel mensen niet. Die denken 'ga gewoon weer eten en het is over'. Tja, erg kort door de bocht. De menselijke geest zit een stuk gecompliceerder in elkaar.

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:05

zilla schreef:
Vreselijke ziekte....

Ja idd! Er zijn zelfs websites over hoe je het beste kunt overgeven zonder dat je ouders het merken en dat soort dingen! Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:06

miepjevlug11 schreef:
zilla schreef:
Vreselijke ziekte....

Ja idd! Er zijn zelfs websites over hoe je het beste kunt overgeven zonder dat je ouders het merken en dat soort dingen! Boos!

Jeps, maar zo zijn er allemaal websites
Zelfs promo zelfmoord erg gewoon

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:09

miepjevlug11 schreef:
zilla schreef:
Vreselijke ziekte....

Ach, en al zouden die sites er niet zijn, dan vind je het zelf heel makkelijk uit, hoor. Toen ik het kreeg was er nog helemaal geen internet en binnen de korste keren was ik expert. Maar de ziekte promoten, nee, daar snap ik helemaal niets van.... Je kunt het beter niet hebben.....

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:58

Nadya schreef:
miepjevlug11 schreef:

Citaat:
Ach, en al zouden die sites er niet zijn, dan vind je het zelf heel makkelijk uit, hoor. Toen ik het kreeg was er nog helemaal geen internet en binnen de korste keren was ik expert. Maar de ziekte promoten, nee, daar snap ik helemaal niets van.... Je kunt het beter niet hebben.....

Ik heb het zelf ook heel snel uitgevonden Bloos Dat is heel simpel, en mensen die anorexia hebben vinden dat ook heel snel uit, zonder dat die websites er zijn.
Maar dat betekent niet dat ik het eens ben, dat die websites er zijn..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:12

Als ik aan de mode wereld denk, denk ik meteen aan ultra dunne meisjes over de catwalk.
Volgens mij is dat tegenwoordig het beeld van hoe een meisje moet zijn ofzo..
Ik vind het Vreselijk... Boos!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:04

[quote="Nadya
[/quote]

Ik, als ex-AN en BN patiente, schrok wel degelijk van dit soort foto's. Zeker in de tijd dat ik vocht voor mijn genezing (en dat duurde minstens 9 jaar). Maar daar die foto's genees je echt niet, hoor. Het is een verslaving, een soort levenswijze, je hebt het nodig om te 'overleven'. De honger verdoofde mijn emoties en gevoelens en ik was heel bang om 'te voelen'. Dan moest ik door zo'n berg ellende heen en dat wil je niet. Je hebt niet voor niets AN, je wint er ook iets mee, anders honger je jezelf niet uit. En dat snappen veel mensen niet. Die denken 'ga gewoon weer eten en het is over'. Tja, erg kort door de bocht. De menselijke geest zit een stuk gecompliceerder in elkaar.
[/quote]

hey, mischien beetje lastige vraag maar hoe ben je er vanaf gekomen wat helpt echt?
Mijn stief zusje weegt al een jaar 34 kilo en ze wekt het idee op dat ze niet beter wil worden..
maar zo kan het natuurlijk niet blijven. het is moelijk voor haar maar ook voor de verdere familie..
zou je mij alsjeblieft een beetje wegwijs kunnen maken hoe we haar kunnen helpen?
en of we haar wel kunnen helpen..
alvast bedankt..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:14

Mentjuh, ik zal je PB eerdaags, maar heb nu geen tijd, want ik moet de deur uit....
Ik heb ook 'het wondermedicijn' niet, hoor, en ze moet het zelf echt willen.
Maar goed, ik PB je ergens deze week wel, ok?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:58

Nadya schreef:
Mentjuh, ik zal je PB eerdaags, maar heb nu geen tijd, want ik moet de deur uit....
Ik heb ook 'het wondermedicijn' niet, hoor, en ze moet het zelf echt willen.
Maar goed, ik PB je ergens deze week wel, ok?

oke alvast heel erg bedankt!!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:55

Ik las dit topic en wou ook even reageren...
Toen ik 14 was ben ik begonnen met extreem 'diëten', ik woog in het begin 43 kg dus eigenlijk ook niet teveel, maar waarom ik dat deed, ga ik ook niet aan heel bokt openbaar maken Bloos ... Maar in het kort, een goed half jaar later en 13 kg lichter werd ik opgenomen in het ziekenhuis. Daar ben ik zo'n 7 maanden gebleven. Toen ben ik 'ontsnapt' omdat ik het letterlijk kotsbeu was en ik dacht het allemaal op m'n eentje te kunnen oplossen, zonder nog enige ambulante begeleiding. Iedereen verklaarde me gek (ironisch, niet? Duivel ) )
Ik heb het in het begin, dus het eerste jaar héél, maar dan ook héél moeilijk gehad, dreigde voortdurend te hervallen. Maar het is me gelukt... Nu, 2,5 jaar later, ik ben nu 16,5, kan ik mezelf meestal wel als 'genezen' verklaren...
Ik was absoluut niet gemotiveerd om er vanaf te geraken, maar na een tijdje in het ziekenhuis had ik een motivatie, m'n pony Choice.. En daar ben ik dan ook helemaal voor gegaan..
Het is soms nog altijd heel moeilijk, maar het lukt best...
Eén ding is zeker: zonder motivatie kom je er hoegenaamd niet!! AN'patiënten' (raar om dat woord uit te spreken Bloos ) beschouwen hun eetstoornis niet als een ziekte, en ze willen er ook helemaal niet vanaf. Willen enkel dat je hen met rust laat en hen hun gangetje laat begaan.

Ik vind het enkel ERG jammer dat veel mensen 'ons' als aandachttrekkers zien of meisjes die doorgedraaid zijn in een dieet om 'mooier' te worden. Hoe fouter kan het nog Knipoog? Niet dus! Deze 'ziekte' is niet definieerbaar en er zijn dus ook geen exacte oorzaken, dus mensen, probeer het ook aub niet Knipoog..

Ik wou dit even zeggen... Wie me wil pb'en, m'n pb-box staat voor iedereen (die zich normaal kan gedragen) open...

En nog iets: begin er aub niet aan, beginnen is altijd makkelijk, ermee ophouden wat anders...

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:22

hoe krijg je iemand gemotiveerd om te stoppen????????

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:25

denk dat niemand dat kan behalve de persoon zelf

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:29

hmmz is toch erg je moet toch IETS kunnen doen.. Boos! staat iedereen dan echt hulpeloos?? me stief zusje heeft t nu anderhalf jaar en vind t allemaal wel best zo.. ze word al n half jaar niet meer ongesteld en haar hard werkt ook niet meer zoals het hoord.. als ze zo door gaat leeft ze straks niet meer Boos!:( iemand n idee hoe we haar in godsnaam wakker kunnen schudde of hoe we haar gemotiveerd krijgen??? ( t is een verwend nestje ze krijgt alles al wat ze wil ze hoeft t maar te vragen altijd al zo geweest dus we kunne haar niet omkopen zeg maar..)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:35

En laten opnemen? Zit echt met je in, iemand geliefd zien aftakelen moet verschrikkelijk zijn

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:47

katiavl schreef:
En laten opnemen? Zit echt met je in, iemand geliefd zien aftakelen moet verschrikkelijk zijn

hebben we al geprobeert maar wil ze niet.. toen ze daar zat belde ze iedere x schreeuwend en huilend haar ouders op dat ze naar huis wilde en dat ze gek werd daar.. ze zei zelfs dat ze zelfmoord wilde gaan plegen als ze er nog langer moest zitten.. (ze is nu 18)

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:48

Choicielover schreef:
Ik las dit topic en wou ook even reageren...
Toen ik 14 was ben ik begonnen met extreem 'diëten', ik woog in het begin 43 kg dus eigenlijk ook niet teveel, maar waarom ik dat deed, ga ik ook niet aan heel bokt openbaar maken Bloos ... Maar in het kort, een goed half jaar later en 13 kg lichter werd ik opgenomen in het ziekenhuis. Daar ben ik zo'n 7 maanden gebleven. Toen ben ik 'ontsnapt' omdat ik het letterlijk kotsbeu was en ik dacht het allemaal op m'n eentje te kunnen oplossen, zonder nog enige ambulante begeleiding. Iedereen verklaarde me gek (ironisch, niet? Duivel ) )
Ik heb het in het begin, dus het eerste jaar héél, maar dan ook héél moeilijk gehad, dreigde voortdurend te hervallen. Maar het is me gelukt... Nu, 2,5 jaar later, ik ben nu 16,5, kan ik mezelf meestal wel als 'genezen' verklaren...
Ik was absoluut niet gemotiveerd om er vanaf te geraken, maar na een tijdje in het ziekenhuis had ik een motivatie, m'n pony Choice.. En daar ben ik dan ook helemaal voor gegaan..
Het is soms nog altijd heel moeilijk, maar het lukt best...
Eén ding is zeker: zonder motivatie kom je er hoegenaamd niet!! AN'patiënten' (raar om dat woord uit te spreken Bloos ) beschouwen hun eetstoornis niet als een ziekte, en ze willen er ook helemaal niet vanaf. Willen enkel dat je hen met rust laat en hen hun gangetje laat begaan.

Ik vind het enkel ERG jammer dat veel mensen 'ons' als aandachttrekkers zien of meisjes die doorgedraaid zijn in een dieet om 'mooier' te worden. Hoe fouter kan het nog Knipoog? Niet dus! Deze 'ziekte' is niet definieerbaar en er zijn dus ook geen exacte oorzaken, dus mensen, probeer het ook aub niet Knipoog..

Ik wou dit even zeggen... Wie me wil pb'en, m'n pb-box staat voor iedereen (die zich normaal kan gedragen) open...

En nog iets: begin er aub niet aan, beginnen is altijd makkelijk, ermee ophouden wat anders...

Heel mooi gezegd. Daar ben ik het absoluut mee eens.. Ja
Knap van je dat het je zo gelukt is, bewondering voor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:54

mentjuh schreef:
katiavl schreef:

hebben we al geprobeert maar wil ze niet.. toen ze daar zat belde ze iedere x schreeuwend en huilend haar ouders op dat ze naar huis wilde en dat ze gek werd daar.. ze zei zelfs dat ze zelfmoord wilde gaan plegen als ze er nog langer moest zitten.. (ze is nu 18)

En als je dat meld dat ze dat zegt? Ik ken er ook niet zoveel van. Kan je als je 18 bent nog gedwongen opname doen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:58

in het ziekenhuis wisten ze dat ze iedere x belde maarja wat konden ze doen.. ze viel alleen maar meer af in de kliniek van de stres en ze was zwaar ongelukkig en dreigde met zelfmoord.. wat zou jij doen als het je kind was...

persoonlijk zou ik ook liever hebben gehad dat ze daar nou blijven en zou genezen maar zo makkelijk gaat t jammer genoeg niet..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:02

mentjuh schreef:
in het ziekenhuis wisten ze dat ze iedere x belde maarja wat konden ze doen.. ze viel alleen maar meer af in de kliniek van de stres en ze was zwaar ongelukkig en dreigde met zelfmoord.. wat zou jij doen als het je kind was...

persoonlijk zou ik ook liever hebben gehad dat ze daar nou blijven en zou genezen maar zo makkelijk gaat t jammer genoeg niet..

Jeetje wat k*t zeg.. Scheve mond Ik weet ook niet wat er nog meer gedaan zou kunnen worden, maar ik houd mijn oren en ogen open.. Sterkte Ach gut

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:48

Mloesje schreef:
mentjuh schreef:

Jeetje wat k*t zeg.. Scheve mond Ik weet ook niet wat er nog meer gedaan zou kunnen worden, maar ik houd mijn oren en ogen open.. Sterkte Ach gut

dank je..

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:14

Citaat:
Heel mooi gezegd. Daar ben ik het absoluut mee eens..
Knap van je dat het je zo gelukt is, bewondering voor.

Dankje... Bloos

mentjuh: Motivatie moet inderdaad van jezelf komen, dat kan je niet 'omkopen' zeg maar... Zelfs als je er vanaf wilt, is het nog moeilijk, dus als je het dan niet wilt... eigenlijk helaas onmogelijk...
Dwang helpt echt niet, dat maakt de wil om je ertegen te verzetten nog groter... Laat je stiefzus gewoon voelen wat ze voor je betekent, hoe erg je er mee in zit, praat er met haar over, toon je gevoelens en probeer haar weer het mooie van het leven te laten zien... En zoals je zegt, wegblijven van menstruatie is heel typisch, met kans op onvruchtbaarheid op langere termijn. Maar er zijn nog héél veel andere lichamelijke gevolgen, en hoe langer je erin blijft zitten, hoe erger die worden. En ik kan zeggen, met 'maar' ongeveer 1,5 jaar op serieus ondergewicht, ik ondervind ze nog elke dag. Ze moet echt weten dat ze haar leven aan het vergallen is, ook al heeft ze daar nu geen boodschap aan. Het is een vals gevoel van macht, controle over je -vaak chaotische- leventje... En da's niet makkelijk los te laten, een beetje of je in een zwart gat valt, zeg maar... Mensen met an zijn niet 'verwend', gewoon vaak heel onzeker, en daarbij vaak ook (ongezond) perfectionistisch en veeleisend...
Ze maakt echt haar leven en daarbij dat van vele anderen die van haar houden kapot... Kans op overlijden is reëel, heb ik ook van dichtbij meegemaakt Huilen Sterkte ermee... Hopelijk kan je stiefzusje op tijd inzien dat het leven zóveel mooier is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:25

mentjuh schreef:
hmmz is toch erg je moet toch IETS kunnen doen.. Boos! staat iedereen dan echt hulpeloos?? me stief zusje heeft t nu anderhalf jaar en vind t allemaal wel best zo.. ze word al n half jaar niet meer ongesteld en haar hard werkt ook niet meer zoals het hoord.. als ze zo door gaat leeft ze straks niet meer Boos!:( iemand n idee hoe we haar in godsnaam wakker kunnen schudde of hoe we haar gemotiveerd krijgen??? ( t is een verwend nestje ze krijgt alles al wat ze wil ze hoeft t maar te vragen altijd al zo geweest dus we kunne haar niet omkopen zeg maar..)

Steun je stiefzusje vooral. Laat haar merken dat je er voor haar bent, dat ze bij je terecht kan. Maar haar vertellen dat ze moet kappen met lijnen, heeft toch geen zin.