Als je in zo'n land komt hoef je helemaal niet je zo erg aan te passen als de meeste denken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Daar ben ik het niet mee eens Moniek.
Ieder is vrij om zn geloof te beleiden (of hoe zeg je dat). Alleen moet het geen overlast bezorgen (zoals bijv. dat gezang uit een moskee). Dus wel een moskee, maar met mate.
Als mensen geen rente mogen ontvangen, zie ik daar geen probleem in. Het is alleen voor hunzelf een duurdere hypotheek.
Barmat schreef:PARDON!!!!
WAAR scheld ik?
Vergeet het maar, ik TEM even..... dit gaat mij te ver, echt!
Schimmelig schreef:Moniek schreef:
maar onder minderheden valt toch niet een moslim geloof of wel dan?
Allochtonen schaart de NL'se staat onder minderheden.
Schimmelig schreef:Ja Mamsie![]()
![]()
Moniek schreef:ik geloof dat ik nu echt even niet goed word.
klomp schreef:ehm..ja ..leuk voor de mensen die wel rustig wilden discusssieren...
Moniek schreef:kom nou toch dat kan toch niet.
Je kiest voor iets maar dan niet voor helemaal want op heel veel dingen moeten aanpassingen komen.
Je gaat ervoor ofniet.
Prima dat je voor een geloof kiest maar de gevolgen zijn ook voor jou want je hebt er immers voor gekozen.
ik vind een moslim geen speciaal geval waar een verandering voor moet getroffen.
klomp schreef:@barmat; ik doelde in het algemeen, niets persoonlijks tegen wie dan ook, ik meen ergens al eerder te hebben geschreven dat iedereen respect voor elkaars meningen moet hebben en elkaar daar niet op moest afkraken of beledigen, dat is het doel niet van dit topic. ik snap dat je je er boos om maakt, ik zei alleen "jammer" dat dat ten koste wellicht moet gaan van dit topic, omdat er mindere mate van respect aanwezig is voor elkaars mening en overtuigingen
klomp schreef:@barmat; ik doelde in het algemeen, niets persoonlijks tegen wie dan ook, ik meen ergens al eerder te hebben geschreven dat iedereen respect voor elkaars meningen moet hebben en elkaar daar niet op moest afkraken of beledigen, dat is het doel niet van dit topic. ik snap dat je je er boos om maakt, ik zei alleen "jammer" dat dat ten koste wellicht moet gaan van dit topic, omdat er mindere mate van respect aanwezig is voor elkaars mening en overtuigingen
Tieneke schreef:Haiaiai toch... Kijk, ik heb tot nu toe niets gelezen wat imo echt kwetsend overkomt, dat is volgens mij een kwestie van interpretatie. Denk dus allemaal na hoe je iets post, zeker als je het over allochtonen en politiek doet, want dat zijn nu eenmaal gevoelige gebieden.
DUS: blijf aub ontopic en laat zien dat jullie mensen zijn die kunnen discussiëren op een nette manier. Jullie kunnen dat best.
Moniek schreef:er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.
Ik heb geen respect voor een geloof waar mensenrechten worden overtreden.
Daarom kan ik er erg moelijk mee omgaan en dan aanpassingen goed keuren.
Schimmelig schreef:Tieneke schreef:Haiaiai toch... Kijk, ik heb tot nu toe niets gelezen wat imo echt kwetsend overkomt, dat is volgens mij een kwestie van interpretatie. Denk dus allemaal na hoe je iets post, zeker als je het over allochtonen en politiek doet, want dat zijn nu eenmaal gevoelige gebieden.
DUS: blijf aub ontopic en laat zien dat jullie mensen zijn die kunnen discussiëren op een nette manier. Jullie kunnen dat best.
Dat moest er nog even uit![]()
Schimmelig schreef:Moniek schreef:er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.
Ik heb geen respect voor een geloof waar mensenrechten worden overtreden.
Daarom kan ik er erg moelijk mee omgaan en dan aanpassingen goed keuren.
Ik geloof dat deze rechten overal wel overtreden worden (Christendom, Jodendom, Islamitisch geloof). Zelfs als het geloof helemaal niet aan de orde is worden er mensenrechten overtreden.
Je zegt dat je er daarom moeilijk mee kunt omgaan, maar dan kun je dus met de andere geloofsvormen ook moeilijk omgaan en niet alleen met de Islamieten?
Barmat schreef:![]()
En laat je mij nu met rust via de pb? ben er niet van gediend, uitschelden en smerige spelletjes spelen doe je maar ergens anders!!!
En ga nu de wereld maar weer vertellen hoe lief je bent, misschien trappen die er in?