hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:42

Vergeet niet dat er in moslim landen (zoals Marokko) ook christelijke kerken en synagogen zijn.

Als je in zo'n land komt hoef je helemaal niet je zo erg aan te passen als de meeste denken. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:43

Cer schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Moniek.
Ieder is vrij om zn geloof te beleiden (of hoe zeg je dat). Alleen moet het geen overlast bezorgen (zoals bijv. dat gezang uit een moskee). Dus wel een moskee, maar met mate.
Als mensen geen rente mogen ontvangen, zie ik daar geen probleem in. Het is alleen voor hunzelf een duurdere hypotheek.

kom nou toch dat kan toch niet.
Je kiest voor iets maar dan niet voor helemaal want op heel veel dingen moeten aanpassingen komen.
Je gaat ervoor ofniet.
Prima dat je voor een geloof kiest maar de gevolgen zijn ook voor jou want je hebt er immers voor gekozen.
ik vind een moslim geen speciaal geval waar een verandering voor moet getroffen.

Schimmelig

Barmat schreef:
PARDON!!!!

WAAR scheld ik?

Vergeet het maar, ik TEM even..... dit gaat mij te ver, echt!

Doe dat; het knopje zit rechtsonder Knipoog Doei, doei

Moniek

Schimmelig schreef:
Moniek schreef:

maar onder minderheden valt toch niet een moslim geloof of wel dan?

Allochtonen schaart de NL'se staat onder minderheden.

ik geloof dat ik nu echt even niet goed word.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:44

ehm..ja ..leuk voor de mensen die wel rustig wilden discusssieren...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:44

Schimmelig schreef:
Ja Mamsie Clown Lachen

Afbeelding

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:46

Moniek schreef:
ik geloof dat ik nu echt even niet goed word.

Sjah, toch is het zo. Ik zou ook willen dat het anders was, maar toch heeft deze groep mensen extra hulp nodig. Dit betekent niet dat het altijd zo hoeft te zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-11-06 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:46

poeh..Cer..je krijgt er grijze haren van Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:48

hoe kunnen ze nu zeggen dat ze onder de minderheden vallen?
ze zijn met zo velen!!! hihi
Nee gekheid op een stokje dit is echt bezopen word daar echt ziek van.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:48

klomp schreef:
ehm..ja ..leuk voor de mensen die wel rustig wilden discusssieren...

Klomp, ik neem aan dat je mij bedoelt?

Sorry, maar ik kan het gewoon niet over mijn kant laten gaan dat Schimmelig:

- mij in dit topic beledigt
- pb nog verder gaat
- van allerlei onzin beweert, zoals ik zou schelden en mensen kwetsen (waar!!!????)

Ik ben het gewoon zat, Schimmelig gedraagt zich als een baby, vandaar dat ik TEM.
Ik geloof dat mensen opzettelijk beledigen nog steeds tegen de bokt-regels is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:50

Moniek schreef:
kom nou toch dat kan toch niet.
Je kiest voor iets maar dan niet voor helemaal want op heel veel dingen moeten aanpassingen komen.
Je gaat ervoor ofniet.
Prima dat je voor een geloof kiest maar de gevolgen zijn ook voor jou want je hebt er immers voor gekozen.
ik vind een moslim geen speciaal geval waar een verandering voor moet getroffen.

Tuurlijk kan dat wel Ja
Er kan toch ook een speciale hypotheek voor jongeren komen? Of tegenwoordig een hypotheek voor als je per ongeluk met twee huizen blijft zitten...

Ik heb geen problemen met aanpassingen, zolang het maar geen overlast of kostenverhogingen teweeg brengt..

MAARRRR dan moeten een aantal regelingen ook voor iedereen gelden. Nu kan ik me niet voorstellen dat iemand een hypotheek wil waarbij je geen rente terugkrijgt, maar een extra subsidie voor starters moet er niet alleen voor allochtonen zijn. Dat is niet eerlijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:51

@ Barmat
Ik heb enkel gezegd dat je denkwijze soms een beetje overéénkomt met de ideeen die de communisten ook hadden. Dat 'iedreen gelijk behandelen, mensen zonder kansen vooral niet voortrekken'.
Mag ik dat niet zeggen dan? Terwijl jij wel duidelijk maakt wat jouw standpunt is en daar 'rustig' ( Tong uitsteken ) mee weg komt...

Goh. Maar liefst 2 posts GeTeMt. 1 is genoeg hoor Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-11-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:55

@barmat; ik doelde in het algemeen, niets persoonlijks tegen wie dan ook, ik meen ergens al eerder te hebben geschreven dat iedereen respect voor elkaars meningen moet hebben en elkaar daar niet op moest afkraken of beledigen, dat is het doel niet van dit topic. ik snap dat je je er boos om maakt, ik zei alleen "jammer" dat dat ten koste wellicht moet gaan van dit topic, omdat er mindere mate van respect aanwezig is voor elkaars mening en overtuigingen Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:57

klomp schreef:
@barmat; ik doelde in het algemeen, niets persoonlijks tegen wie dan ook, ik meen ergens al eerder te hebben geschreven dat iedereen respect voor elkaars meningen moet hebben en elkaar daar niet op moest afkraken of beledigen, dat is het doel niet van dit topic. ik snap dat je je er boos om maakt, ik zei alleen "jammer" dat dat ten koste wellicht moet gaan van dit topic, omdat er mindere mate van respect aanwezig is voor elkaars mening en overtuigingen Knipoog

Dat respect heb ik wel degelijk voor een ander, maar zodra ik persoonlijk aangevallen word door iemand met een afwijkende mening, en dat er daarbij kwetsende woorden vallen, vind ik niet kunnen.
IK heb respect voor iemands mening, laat een ander dat ook voor mij hebben. Anders - inderdaad - word ik kwaad, aangezien ik niet accepteer dat iemand persoonlijk wordt, terwijl mijn intenties alleen goedbedoeld zijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:58

klomp schreef:

Exact. Iedereen heeft een mening en daar is plaats voor. Zolang je deze maar kunt onderbouwen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:01

ik begrijp het Lachen maar zullen we "dit" even naast ons neerleggen en doorgaan met een gezonde discussie om zo het topic te kunnen behouden, want ik vind ieders mening erg interessant, ongeacht de mening van die persoon en ongeacht of ik het ermee eens ben. de argumenten zijn best nuttig en opent wellicht de ogen in ieders situatie en denkwijze. misschien kunnen jullie dit volwassen met elkaar uitpraten via pb..op gezonde manier zonder elkaar in de haren te vliegen?? Clown

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:02

Moderatoropmerking:
Haiaiai toch... Kijk, ik heb tot nu toe niets gelezen wat imo echt kwetsend overkomt, dat is volgens mij een kwestie van interpretatie. Denk dus allemaal na hoe je iets post, zeker als je het over allochtonen en politiek doet, want dat zijn nu eenmaal gevoelige gebieden.

DUS: blijf aub ontopic en laat zien dat jullie mensen zijn die kunnen discussiëren op een nette manier. Jullie kunnen dat best.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:03

dat moet lukken toch? Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:05

er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.
Ik heb geen respect voor een geloof waar mensenrechten worden overtreden.
Daarom kan ik er erg moelijk mee omgaan en dan aanpassingen goed keuren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:07

Tieneke schreef:
Haiaiai toch... Kijk, ik heb tot nu toe niets gelezen wat imo echt kwetsend overkomt, dat is volgens mij een kwestie van interpretatie. Denk dus allemaal na hoe je iets post, zeker als je het over allochtonen en politiek doet, want dat zijn nu eenmaal gevoelige gebieden.

DUS: blijf aub ontopic en laat zien dat jullie mensen zijn die kunnen discussiëren op een nette manier. Jullie kunnen dat best.

Afgod

Dat moest er nog even uit Knipoog Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:10

Moniek schreef:
er zijn zoveel mensen die zeggen je moet respect hebben voor hun traditie's en geloof hun levenswijze.
nee sorry heb ik niet.

Ik geloof dat deze rechten overal wel overtreden worden (Christendom, Jodendom, Islamitisch geloof). Zelfs als het geloof helemaal niet aan de orde is worden er mensenrechten overtreden.
Je zegt dat je er daarom moeilijk mee kunt omgaan, maar dan kun je dus met de andere geloofsvormen ook moeilijk omgaan en niet alleen met de Islamieten?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:12

Schimmelig schreef:
Tieneke schreef:

Afgod

Dat moest er nog even uit Knipoog Clown

Misselijk

En laat je mij nu met rust via de pb? ben er niet van gediend, uitschelden en smerige spelletjes spelen doe je maar ergens anders!!!

En ga nu de wereld maar weer vertellen hoe lief je bent, misschien trappen die er in?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:13

Sorry, maarre.....dit topic gaat toch over een bijzondere hypotheekvorm? Een hypotheekvorm die in het financiele nadeel van degene is die de hypotheek afsluit? En die de Staat der Nederlanden geld bespaart? Wat is nou het probleem?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:14

Schimmelig schreef:
Moniek schreef:
nee sorry heb ik niet.

Ik geloof dat deze rechten overal wel overtreden worden (Christendom, Jodendom, Islamitisch geloof). Zelfs als het geloof helemaal niet aan de orde is worden er mensenrechten overtreden.
Je zegt dat je er daarom moeilijk mee kunt omgaan, maar dan kun je dus met de andere geloofsvormen ook moeilijk omgaan en niet alleen met de Islamieten?

met veel niet maar heb niet in alles verdiept.
en daar heb ik ook geen zin in nu.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:15

Barmat schreef:
Misselijk

En laat je mij nu met rust via de pb? ben er niet van gediend, uitschelden en smerige spelletjes spelen doe je maar ergens anders!!!

En ga nu de wereld maar weer vertellen hoe lief je bent, misschien trappen die er in?

Ik heb je zelfs een PB gestuurd met excuus Haha!
Schelden daar doe ik overgens niet aan Ach gut
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-11-06 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt