Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:31

En het gevoel van het ongeboren kind..maar dat mag je niet zeggen Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:33

Maarja, daar is de wetenschap nog niet over uit, vanaf wanneer een kind gevoel heeft Haha! Tot die tijd kunnen we dus iig door blijven discussieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:34

wetenschap zegt niet alles Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:35

Daarom zeg ik ook in ieder geval Knipoog

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:38

[quote="KafueTen eerste denk ik er helemaal niet lichtzinnig over. Als moeder van een kind van drie weet ik heel goed waar Abraham de mostert haalt. De zwangerschap was geheel volgens planning. En in de jaren dat ik sexsueel actief was voorafgaande aan de geplande zwangerschap ben ik met behulp van pil en condoom niet een keer zwanger geweest.
(pil + condoom) is dus heel veilig. In theorie wordt minder dan 0,1% (minder dan 1 op de 1000 vrouwen) zwanger, in de praktijk minder dan 4 op de 1000. Bovendien beschermt deze methode ook tegen geslachtsziekten.
Mischien dat die vier op de 1000 dan de abortus zouden moeten laten doen.
Het zijn toch weer kosten voor de ziektekostenverzekeraar en de gemeenschap want jij en ik betalen daar ook aan mee, mits je natuurlijk belasting betaald en of boven de 18 bent.

Een ongeplande zwangerschap hangt zeer zeker niet samen met het aantal partners. Het is altijd te wijten aan het verkeerde gebruik van de anticonceptiemiddelen tenzij je tot die 4 van de 1000 hoort natuurlijk.

Maar goed als je je volwassen genoeg voelt om gemeenschap te hebben met iemand van het andere geslacht dan zul je je vooraf moeten bedenken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn en hoe groot de kans is dat je die gevolgen wilt aanvaarden en als je dat niet wilt dan denk ik dat je geen gemeendschap moet hebben.

En er is een conceptiemiddel dat 100% safe is en dat is ............. geen sex en daarna komt de mirena spiraal.
Maar dan nog is het nog altijd aan te raden bij sterk wisselende partners als extra voorzorg een condoom erbij te nemen-
[/quote]

Ik bedoelde dat je te lichtzinnig over de personen denkt die besluiten om een abortus te ondergaan.
Anticonceptie is heel betrouwbaar en zoals ik al zei ligt het 9 van de 10 keer ook aan de gebruikers, maar die doen dat ook niet express. Bovendien hoef je mij niet uit te leggen waar de condoom voor dient, ik ben een van de gelukkigen die wel seksuele voorlichting heeft gehad van ouders en school Haha!

Ik betaal liever mee aan een abortus dan aan opvang tehuizen voor jeugd die thuis niet meer kunnen leven, omdat ouders geen zin meer hebben in de kinderen. Maar goed, dat is ook een persoonlijke keuze.

Ik ben 1 van de mensen die er niet aan moet denken om kinderen te krijgen. Ik ben 24 jaar en heb 7 jaar een relatie, van die 7 jaar ben ik bijna een jaar getrouwd. Condooms willen wij niet, ik slik de pil en zou in principe voldoende moeten zijn om zwangerschap te moeten voorkomen. Maar als ik dan toch zwanger zou raken, al dan niet door mijn onvoorzichtigheid, dan zal ik zeker heel goed nadenken over abortus. Niemand is gebaat bij een leven die niet gewenst is, de ouders niet, maar zeker het kind niet.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:38

Voor mijn gevoel gaat een kind pas voelen als het invloeden van buitenaf mee krijgt.
Bij de keuze wel of niet houden vind ik het gevoel van de ouders het belangrijkst! Als zij geen goed gevoel hebben bij het kind houden, hoe kunnen ze er dan met vreugde naar toe leven en het kind liefdvol gaan verzorgen?
Dan zit het kind er alsnog mee "opgescheept".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:41

sorry maar ik zou dan toch eerder kiezen voor een condoom dan een mogelijke abortus hoor.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:44

En dat is je goed recht! Andere mensen denken daar anders over!
Ik denk ook voor mensen die echt geen kinderen willen dat sterilisatie misschien een oplossing kan zijn..

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:45

of natuurlijk castratie..

Anoniem

Dat doen ze dan helaas weer niet tot je bijna bejaard bent.

lesilla

AikePeer schreef:

wat is dat?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:50

Ik ben er tegen abortus op enkele dingen na, en jong meisje tot een jaar of 13, verkracht, incest, als je verstandelijk gehandicapt bent en je duidelijk er niet zelf voor kan zorgen, of als je psygisch er niet voor kan zorgen. Voor de rest ben ik TEGEN abortus...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:52

katiavl schreef:
AikePeer schreef:

wat is dat?

Pijnlijk Whoosh!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:52

pubelia schreef:
Ik ben er tegen abortus op enkele dingen na, en jong meisje tot een jaar of 13, verkracht, incest, als je verstandelijk gehandicapt bent en je duidelijk er niet zelf voor kan zorgen, of als je psygisch er niet voor kan zorgen. Voor de rest ben ik TEGEN abortus...

Kun je ook uitleggen waarom?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:53

[/quote]
Pijnlijk Whoosh!
[/quote]

Vork evil Whoosh!

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:55

punkies schreef:
De baby, embryo heeft er geen last van.

Hoe weet je dat? Er is laatst een onderzoek naar geweest wat uitwees dat de baby wel pijn voelt, en daarom verdoven ze de baby soms. Ik ben 17 (vrouwelijk) en ik ben tegen abortus, als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je ook voor de gevolgen op kunnen staan. Ik denk dat je zowieso als voorwaarde om sex te hebben met iemand, moet nadenken over de gevolgen van je acties.
Laatst bijgewerkt door Laura1989 op 30-10-06 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:56

pubelia schreef:

Dan heb je de vraag weer, wanneer kan je niet goed voor een kind zorgen? Als je niet het geld hebt om te zorgen dat hij of zij op paardrijles kan? Als je allebei zo graag carriere wilt maken dat een au pair je kind opvoed? Dat je geen moedergevoelens hebt en daardoor het kind niet alle liefde kan geven die het nodig heeft? Als je om moeder te worden zoveel dingen moet laten dat je er zelf ongelukkig van wordt??

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:59

Laura1989 schreef:
punkies schreef:
De baby, embryo heeft er geen last van.

Hoe weet je dat? Er is laatst een onderzoek naar geweest wat uitwees dat de baby wel pijn voelt, en daarom verdoven ze de baby soms. Ik ben 17 (vrouwelijk) en ik ben tegen abortus, als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je ook voor de gevolgen op kunnen staan. Ik denk dat je zowieso als voorwaarde om sex te hebben met iemand, moet nadenken over de gevolgen van je acties.

Veel mensen die niet volwassen genoeg zijn om over de consequenties na te denken, zijn ook niet volwassen genoeg om een kind een goede toekomst te geven...............

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:12

odetteke schreef:
pubelia schreef:

Dan heb je de vraag weer, wanneer kan je niet goed voor een kind zorgen? Als je niet het geld hebt om te zorgen dat hij of zij op paardrijles kan? Als je allebei zo graag carriere wilt maken dat een au pair je kind opvoed? Dat je geen moedergevoelens hebt en daardoor het kind niet alle liefde kan geven die het nodig heeft? Als je om moeder te worden zoveel dingen moet laten dat je er zelf ongelukkig van wordt??

dat kun je vooraf bedenken... er zijn zat middelen om een ongewenste zwangerschap tegen te gaan... daarbij mijn nichtje was ook een ongeluk.. door de pil heen zwanger... moeder kwam er te laat achter maar heeft nooit spijt van dr dochter die ze heeft... je moet dingen laten, maar krijgt andere er voor terug.

Met uitzondering van extreme gevallen ben ik tegen abortus, je dood iets wat leeft... en een heel leven voor zich zou moeten hebben... hoeveel mensen zijn er niet die juist graag zwanger willlen worden of blijven maar t niet lukt... en dan zo lichtzinnig over abortus denken, tuurlijk is een vrouw baas over dr eigen lijf, maar je bent er zelf wel bij als t gebeurt.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:17

Sorry hoor, maar ik vind het nogal kort door de bocht door te zeggen dat iedereen die abortus ongaat, hier lichtzinnig over denkt. Waarom bekijk je niet even de discussie op de abortus pagina? Daar kun je heel duidelijk zien hoe zwaar het voor hun is geweest om de keuze te maken, om de keuze te ondergaan en om met hun keuze te moeten leren leven!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:20

Ik ben niet tegen abortus, als de baby gewoon een ongeluk is (wat altijd toch kan gebeuren) en de ouders te jong zijn voor het kind een normaal bestaan te geven, wat is dan eerlijker? een ongeboren kind wegnemen of het geboren kind geen fatsoenlijk leven geven wat elk kind wel zal verdienen Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:34

Ik ben Voor abortus.

a: Een ongelukje is mogelijk ook al ben je aan de pil of gebruik je condooms
b: Verkrachtigsslachtoffers, lijkt me duidelijk
c: Voor mensen die geen kinderen kunnen onderhouden, verwaarlozen etc. Liever geen kind dan een kind wat opgroeid onder inhumane omstandigheden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:45

Nimmy schreef:
[***] schreef:

dat kun je vooraf bedenken... er zijn zat middelen om een ongewenste zwangerschap tegen te gaan... daarbij mijn nichtje was ook een ongeluk.. door de pil heen zwanger... moeder kwam er te laat achter maar heeft nooit spijt van dr dochter die ze heeft... je moet dingen laten, maar krijgt andere er voor terug.

Met uitzondering van extreme gevallen ben ik tegen abortus, je dood iets wat leeft... en een heel leven voor zich zou moeten hebben... hoeveel mensen zijn er niet die juist graag zwanger willlen worden of blijven maar t niet lukt... en dan zo lichtzinnig over abortus denken, tuurlijk is een vrouw baas over dr eigen lijf, maar je bent er zelf wel bij als t gebeurt.

Het dingen laten en er andere dingen voor terugkrijgen zie jij zo, er zijn genoeg mensen die hetgene dat er vorr terugkrijgt vooral negatief vinden. Het feit dat je tante uit eindelijk wel gelukkig is geworden met haar dochter wil niet zeggen dat iedereen gelukkig(er) zou worden met een kind, en kortgezegd, wat heeft een kind aan ongelukkige ouders?

Ook het feit dat andere mensen graag kinderen willen en het niet lukt hoeft en moet niet van onvloed te zijn op de keuze om een abortus te plegen of niet. Het geluk van de ene mens hoeft niet te "lijden" onder het ongeluk van een ander.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:52

Ik ben het helemaal met je eens Odetteke, wat ik al zei: wat voor de 1 een nachtmerrie is, is voor een andere totale geluk.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:56

eh nee... maar ten eerste t is niet mn tante maar schoonzusje, ook ik wil op t moment zelf geen kinderen... maar omdat er tegenwoordig genoeg mogelijkheden zijn om zwangerschap te voorkomen... zou een abortus alleen in extreme gevallen nogig zijn, bij de eerder genoemde 4 op 1000... of iemand die na verkrachting zwanger is....
en er zijn idd ook andere mogelijkheden zoals adoptie (door die mensen die er alles aan doen om een kind te krijgen en t niet lukt)...
en de abortus is een keus die je maakt... maar als je de verkeerde maakt is die niet terug te draaien!!