Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AikePeer schreef:of natuurlijk castratie..
katiavl schreef:AikePeer schreef:of natuurlijk castratie..
wat is dat?
pubelia schreef:Ik ben er tegen abortus op enkele dingen na, en jong meisje tot een jaar of 13, verkracht, incest, als je verstandelijk gehandicapt bent en je duidelijk er niet zelf voor kan zorgen, of als je psygisch er niet voor kan zorgen. Voor de rest ben ik TEGEN abortus...
punkies schreef:De baby, embryo heeft er geen last van.
pubelia schreef:Ik ben er tegen abortus op enkele dingen na, en jong meisje tot een jaar of 13, verkracht, incest, als je verstandelijk gehandicapt bent en je duidelijk er niet zelf voor kan zorgen, of als je psygisch er niet voor kan zorgen. Voor de rest ben ik TEGEN abortus...
Laura1989 schreef:punkies schreef:De baby, embryo heeft er geen last van.
Hoe weet je dat? Er is laatst een onderzoek naar geweest wat uitwees dat de baby wel pijn voelt, en daarom verdoven ze de baby soms. Ik ben 17 (vrouwelijk) en ik ben tegen abortus, als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je ook voor de gevolgen op kunnen staan. Ik denk dat je zowieso als voorwaarde om sex te hebben met iemand, moet nadenken over de gevolgen van je acties.
odetteke schreef:pubelia schreef:Ik ben er tegen abortus op enkele dingen na, en jong meisje tot een jaar of 13, verkracht, incest, als je verstandelijk gehandicapt bent en je duidelijk er niet zelf voor kan zorgen, of als je psygisch er niet voor kan zorgen. Voor de rest ben ik TEGEN abortus...
Dan heb je de vraag weer, wanneer kan je niet goed voor een kind zorgen? Als je niet het geld hebt om te zorgen dat hij of zij op paardrijles kan? Als je allebei zo graag carriere wilt maken dat een au pair je kind opvoed? Dat je geen moedergevoelens hebt en daardoor het kind niet alle liefde kan geven die het nodig heeft? Als je om moeder te worden zoveel dingen moet laten dat je er zelf ongelukkig van wordt??
Nimmy schreef:[***] schreef:Dan heb je de vraag weer, wanneer kan je niet goed voor een kind zorgen? Als je niet het geld hebt om te zorgen dat hij of zij op paardrijles kan? Als je allebei zo graag carriere wilt maken dat een au pair je kind opvoed? Dat je geen moedergevoelens hebt en daardoor het kind niet alle liefde kan geven die het nodig heeft? Als je om moeder te worden zoveel dingen moet laten dat je er zelf ongelukkig van wordt??
dat kun je vooraf bedenken... er zijn zat middelen om een ongewenste zwangerschap tegen te gaan... daarbij mijn nichtje was ook een ongeluk.. door de pil heen zwanger... moeder kwam er te laat achter maar heeft nooit spijt van dr dochter die ze heeft... je moet dingen laten, maar krijgt andere er voor terug.
Met uitzondering van extreme gevallen ben ik tegen abortus, je dood iets wat leeft... en een heel leven voor zich zou moeten hebben... hoeveel mensen zijn er niet die juist graag zwanger willlen worden of blijven maar t niet lukt... en dan zo lichtzinnig over abortus denken, tuurlijk is een vrouw baas over dr eigen lijf, maar je bent er zelf wel bij als t gebeurt.