Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:20

Snoevie schreef:
alles wat over moslims gezegd word wat niet zo aardig klinkt,is automatisch een vooroordeel.......

Een vooroordeel is:op een te geringe kennis berustende mening of afkeer.

Laten we even terug kijken op wat Faye zei.

A. Wat bij betreft mogen ze: ze staat dan voor de moslims

B. deze moslims waar ze voor staat praten onverstaanbaar en hebben schijt aan bezoektijden of maximaal aantal bezoekers.

Dat kun je volgens mij wel onder de betekenis van een vooroordeel scharen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:23

Volgens mij kun je dat gewoon onder schijt aan de regels scharen Haha!

Je hebt zelf waarschijnlijk het geluk niet in een een ziekenhuis te moeten liggen en je zwaar k.lote te voelen en dan de godganse dag luid onverstaanbaar gewouwh.oer aan te moeten horen, terwijl het personeel er niks van durft te zeggen(want dan ben je bevooroordelld of je dicrimineert) of als het familie blijkt te zijn er gezellig bij gaat zitten. De halve zaal wordt in beslag genomen alsof het een café is. Je kunt dan zeggen dat ik bevooroordeeld ben, eerlijk gezegd denk ik dan dat je zelf eens goed in de spiegel moet kijken.

Ik blijf erbij dat het gewoon asociaal gedrag is!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-06 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:25

faye schreef:
Volgens mij kun je dat gewoon onder schijt aan de regels scharen Haha!

Je hebt zelf waarschijnlijk het geluk niet in een een ziekenhuis te moeten liggen en je zwaar k.lote te voelen en dan de godganse dag luid onverstaanbaar g.prutsmuts aan te moeten horen, terwijl het personeel er niks van durft te zeggen of als het familie blijkt te zijn er gezellig bij gaat zitten. De halve zaal wordt in beslag genomen alsof het een café is. Je kunt dan zeggen dat ik bevooroordeeld ben, eerlijk gezegd denk ik dan dat je zelf eens goed in de spiegel moet kijken.

Ik blijf erbij dat het gewoon asociaal gedrag is!

oh nou ik vind van niet! dat is dan maar een verschil van perceptie he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:26

Dat zal het zijn ja. Misschien ben jij dan net zo onfatsoenlijk en heb je ook lak aan regels, dat kan. Ik weet het niet. Of is het zo dat als je geen autochtoon bent je meer mag of zo? Is dat ook geen vooroordeel?

Anyway, "Ze" mogen van mij, graag zelfs!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-06 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:27

Het is inderdaad niet helemaal alleen een vooroordeel, maar ook gewoon feit. Met name dat van die niks aantrekken van aantal bezoekers of bezoektijd (en eten meenemen). Dat vind je ook wel terug in andere culturen, trouwens, maar is wel iets wat in ziekenhuizen meteen opvalt... en waar een ander last van kan hebben, ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:28

Lusitana schreef:
Het is inderdaad niet helemaal alleen een vooroordeel, maar ook gewoon feit. Met name dat van die niks aantrekken van aantal bezoekers of bezoektijd (en eten meenemen). Dat vind je ook wel terug in andere culturen, trouwens, maar is wel iets wat in ziekenhuizen meteen opvalt... en waar een ander last van kan hebben, ja.

Precies! Je ligt nu eenmaal geen vakantie te houden in het ziekenhuis.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:29

Ik vond het al erg als iemand op dezelfde kamer tijdens het slaapuurtje zat te bellen... Ik moet er niet aan denken dat ik tien man kan horen bij het bed naast me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:33

En dan is de ruimte nogal beperkt dus dan zitten ze zowat bij je in bed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:33

En dan moet de leiding gewoon hard in actie komen en daar de helft de gang op smijten.

Maar ik heb wel regelmatig het idee dat ze dat niet durven bij asociale families (afkomst maakt niet uit)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:43

Weet je wat het vreemde is? Een boel van die zogenaamde 'asociale' families blijken best open te staan voor vriendelijke woorden... en de mensen die zich huizenhoog verheven voelen boven de asociale families kunnen zelf nogal eens bijdragen aan een negatieve sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:18

Oh ik voel me verheven? Excuse me, maar het is duidelijk wat de regels zijn in een ziekenhuis. En als je daar schijt aan hebt omdat het niet in je cultuur past dan ben en blijf je een asociaal geval.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:49

Daarom misschien toch fijn als we ze dan naar een moslim ziekenhuis kunnen sturen? Knipoog

Je kunt dan ook de regels makkelijker streng houden, omdat je dan een stok achter de deur hebt:"Als u met z´n tienen op bezoek wilt, kunt u naar het moslim ziekenhuis, hier staan we maar 2 tegelijk toe en binnen bepaalde uren..."

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:50

aan een kant eigenlijk wel,aan de andere kant,vind ik dat het moet kunnen om je aan te passen aan een situatie en regels in een algemeen ziekenhuis

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:53

Jawel, het moet kunnen, maar in de prakijk merk je dat het niet goed lukt om ze te stoppen in ploegen te komen met potten en pannen met eten mee. Al helemaal niet als ze gewoon doen alsof ze je niet begrijpen, of de nederlandse taal echt niet machtig zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:35

een deel doet ook alsof ze je niet begrijpen,tot het ze uitkomt