Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:37

russel schreef:
Vanessa24 schreef:
En waar vindt je zo'n dumpstore dan? Midden in de stad waar je een hoop geld voor moet neerleggen om je auto te kunnen parkeren, of gaan we met het openbaar vervoer wat ook niet goedkoop is?
Of probeer je om een loodzware computer op je fiets te slepen wat niet goed voor je banden is?
Tja, thuisstudie, als iedereen dat gaat doen, raken de leraren werkloos en krijg je misschien nog meer armoede.
Ik lees jouw bericht met een sarcastisch tintje Russel, maar zo werkt het wel.

Nou dat hoeft niet, was niet sarcastisch bedoeld. Ik neem aan dat je wel een familielid hebt met een auto of een kennis/vriend/collega. Die pc winkels zitten overal, hoeft niet in de binnenstad te zijn. Kijk eens op internet hoeveel er worden aangeboden, maar dat is een gok, in een winkel weet je dat hij het doet. Die thuisstudie bedoel ik als alles tegenwoordig met pc gemaakt moet worden, waar is het gewone onderwijs. Maar goed ik ben geloof ik al belegen.

By the way ik heb onlangs mijn pc weggegooid, volgens manlief wilde niemand die hebben. Maarre jouw post is ook best wel sarcastisch hoor.

Met sarcastisch bedoel ik niet per definitie slecht hoor, ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen.
Een soort van humoristische manier waarop soms berichten lees, zo heb ik jouw berichtje ook gelezen.
Van het gewone onderwijs begrijp ik al jaren niets meer, misschien is het maar goed ook dat ik niet meer op school zit.

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:38

Citaat:
Ik hecht waarde aan iemands leventijd als ik inlevingsvermogen mis.

OK, het is je vergeven... Knipoog Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:38

russel schreef:

Inlevingsvermogen zat, alleen niet voor mensen met een Neckerman gids Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:38

Schimmelig schreef:

Hetzelfde hier (zo ongeveer) Doei!
Alleen woon ik niet zolang samen.

Nu heb je een vraag eerder in dit topic van mij beantwoord. Als ik het nog goed heb onthouden heb je WAO, toch? En als je nu dan ook samenwoond, komt het inkomen van je vriend er ook nog bij, dus dan idd heb je niets te klagen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:39

ik vind dat armoede niet altijd een keuze is. Ik zit zelf in de wa-jong (wao voor jongeren die nooit hebben kunnen werken) ik heb een hersen beschadiging (nah) heb ik er voor gekozen om dat te hebben? heb ik gekozen om maar 70% van het minimum te hebben? Heb ik er voor gekozen om van 450 euro in de maand te moeten leven? Ik woon nu met mijn vriend samen, en mijn vriend werkt wel fulltime, maar ik heb hier van 450 euro moeten leven. Ik heb er echt niet voor gekozen. en werkt zit er voorlopig niet in.....

dus mijn mening is dat armoede ook vaak geen keuze is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:40

Schimmelig schreef:
russel schreef:

Inlevingsvermogen zat, alleen niet voor mensen met een Neckerman gids Vork

Waarom niet? Die spullen zijn in den regel stukken goedkoper dan in de winkel. Zag laatst onze bank in de Wehkamp staan voor 400 euro, maar wij hebben er wel 750 euro voor moeten betalen in een winkel Boos! De bankengigant nog wel.... Boos!

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:40

Citaat:
Inlevingsvermogen zat, alleen niet voor mensen met een Neckerman gids

Hoe bedoel je alle mensen over 1 kam scheren???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:41

Vanessa24 schreef:

En waar vindt je zo'n dumpstore dan? Midden in de stad waar je een hoop geld voor moet neerleggen om je auto te kunnen parkeren, of gaan we met het openbaar vervoer wat ook niet goedkoop is?
Of probeer je om een loodzware computer op je fiets te slepen wat niet goed voor je banden is?
Tja, thuisstudie, als iedereen dat gaat doen, raken de leraren werkloos en krijg je misschien nog meer armoede.
Ik lees jouw bericht met een sarcastisch tintje Russel, maar zo werkt het wel.

Nou dat hoeft niet, was niet sarcastisch bedoeld. Ik neem aan dat je wel een familielid hebt met een auto of een kennis/vriend/collega. Die pc winkels zitten overal, hoeft niet in de binnenstad te zijn. Kijk eens op internet hoeveel er worden aangeboden, maar dat is een gok, in een winkel weet je dat hij het doet. Die thuisstudie bedoel ik als alles tegenwoordig met pc gemaakt moet worden, waar is het gewone onderwijs. Maar goed ik ben geloof ik al belegen.

By the way ik heb onlangs mijn pc weggegooid, volgens manlief wilde niemand die hebben. Maarre jouw post is ook best wel sarcastisch hoor.
[/quote]

Met sarcastisch bedoel ik niet per definitie slecht hoor, ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen.
Een soort van humoristische manier waarop soms berichten lees, zo heb ik jouw berichtje ook gelezen.
Van het gewone onderwijs begrijp ik al jaren niets meer, misschien is het maar goed ook dat ik niet meer op school zit.
[/quote]

Haha! Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:41

russel schreef:
Schimmelig schreef:

Nu heb je een vraag eerder in dit topic van mij beantwoord. Als ik het nog goed heb onthouden heb je WAO, toch? En als je nu dan ook samenwoond, komt het inkomen van je vriend er ook nog bij, dus dan idd heb je niets te klagen.

Ehm nee, dat heb je verkeerd gelezen. Ik krijg helemaal niks (op papier) Lachen
Onze situatie is nogal ingewikkeld en nee, zo lang wonen wij nog niet samen, dus we hebben besloten het inkomen nog niet te delen. Ieder voor zich Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 06-07-06 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:42

peetie72 schreef:
Citaat:
Inlevingsvermogen zat, alleen niet voor mensen met een Neckerman gids

Hoe bedoel je alle mensen over 1 kam scheren???

Het was een geintje Knipoog

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:42

Citaat:
Ik krijg helemaal niks (op papier)

????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:43

Schimmelig schreef:

[/quote]

Ehm nee, dat heb je verkeerd gelezen. Ik krijg helemaal niks (op papier) Lachen
Onze situatie in nogal ingewikkeld en nee, zo lang wonen wij nog niet samen, dus we hebben besloten het inkomen nog niet te delen. Ieder voor zich Lachen
[/quote]

Hoezo niks op papier, je hebt toch inkomen? Je vriend woont heus niet gratis en eet van jouw salaris, dat kan niet waar zijn, of hij moet soms even langs komen, maar dan zal hij zeker wel je biertje e.d. betalen als je uit gaat.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:44

Nope, er drinkt hier niemand bier.
Ingewikkeld verhaal.
Inderdaad, ik krijg niks op papier. Daar heb ik in NL geen recht op Lachen
Beetje, stom... laaaaaang verhaal.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:45

russel schreef:
Hoezo niks op papier, je hebt toch inkomen? Je vriend woont heus niet gratis en eet van jouw salaris, dat kan niet waar zijn, of hij moet soms even langs komen, maar dan zal hij zeker wel je biertje e.d. betalen als je uit gaat.

Technisch gezien heb ik geen inkomen behalve een studie tegemoetkoming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:46

Schimmelig schreef:
Nope, er drinkt hier niemand bier.
Ingewikkeld verhaal.
Inderdaad, ik krijg niks op papier. Daar heb ik in NL geen recht op Lachen
Beetje, stom... laaaaaang verhaal.

Nou oke dan geen bier, maar je snapt wat ik bedoel. Hoe het zit is denk ik gewoon hoe het zit. Regels zijn er voor. Je bent er nogal laconiek over dus zal wel meevallen, alhoewel je me wel nieuwsgierig maakt met 21 lentes jong. Probeer eens in een paar zinnen uit te leggen?

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:47

Citaat:
Technisch gezien heb ik geen inkomen behalve een studie tegemoetkoming

Dus heb je inkomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:48

Schimmelig schreef:
russel schreef:

Technisch gezien heb ik geen inkomen behalve een studie tegemoetkoming.

Studietegemoetkoming is ook een uitkering, ander potje. Studiebeurs is ook verkapte vorm van uitkering, renteloos voorschot, kan zelfs nog gedeeltelijk kwijtgescholden worden als je niet aan de bak komt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

Schimmelig schreef:
Dat staat tussen aanhalingstekens en in een hele andere context dan jij het bedoelt. Jij hebt een handje van dingen die ik bedoel verkeerd opvatten, ook als ik ze aan je uitleg, vandaar dat ik blijf zwaaien Doei, doei

Je zwaait maar een eind raak, ik ben er niet echt van onder de indruk.
Fijn om te weten hoe oud je bent, verklaart een hoop.
En maar blijven roepen dat ik er een handje van heb vervelend te discussieren, ik er een handje van heb dingen verkeerd op te vatten en ik er een handje van heb persoonlijk te worden.

Natuurlijk..

Overigens meen ik ooit gelezen te hebben dat jij een weesuitkering krijgt? Of heb ik dat weer verkeerd opgevat?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

Schimmelig schreef:
Quellian schreef:
Same here. Heb ze nog wel, maar niet voor financiele steun en dankzij het regime in NL, was ik op mijn 18e geen kind meer van mijn moeder.

Dat hebben ouders nog altijd zelf in de hand? Maar da's weer een ander topic geloof ik...

Nee hoor Lachen

Als je bijstandsmoeder bent en je jongste wordt 18 en verdient zelf, dan wordt je kind voordeurdeler.

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:53

Citaat:
voordeurdeler

???? Ikke nie snappe.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:53

Wat studeer je?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:54

Ik snap het Quellian Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:54

russel schreef:
Wat studeer je?

Je hebt trouwens een PB'tje.
Ik heb recent mijn middelbare opleiding afgerond op het volwassenen onderwijs Bloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

peetie72 schreef:
Citaat:
voordeurdeler

???? Ikke nie snappe.... Knipoog

Je bent dan mede-bewoner, dus geen kind meer. Jeetje, hoe leg ik dit uit Haha!

Het komt erop neer dat mams geen (aanvullende) uitkering meer ontvangt, daar moet het jongste kind dan voor boeten. Dus in mijn geval was het goedkoper om op mezelf te gaan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:56

lies schreef:

Je zwaait maar een eind raak, ik ben er niet echt van onder de indruk.
Fijn om te weten hoe oud je bent, verklaart een hoop.
En maar blijven roepen dat ik er een handje van heb vervelend te discussieren, ik er een handje van heb dingen verkeerd op te vatten en ik er een handje van heb persoonlijk te worden.

Natuurlijk..

Overigens meen ik ooit gelezen te hebben dat jij een weesuitkering krijgt? Of heb ik dat weer verkeerd opgevat?

Kreeg, want als je 21 bent, ben je technisch geen wees meer Knipoog
Leeftijd verklaart altijd zo'n hoop voor mensen he, t'is altijd het laatste argument.