Shadow0 schreef:Het probleem is dat die houding, tov vrouwen en sex, niet beperkt blijft tot de tv. Het komt ook terug in de samenleving, en dat is, vind ik, ook duidelijk te merken. En dat is mijn probleem ermee.
Ik denk dat dit andersom is: niet de tv komt terug in de maatschappij, maar de maatschappij zie je terug op tv.
En dan gaat het niet alleen om bloot op tv, maar om ongelooflijk veel dingen: milieu, de gezondheidszorg, racisme, etc. Het probleem is dat de maatschappij steeds meer een respectloze consumptiemaatschappij wordt waarin het ik altijd voorop staat en het alleen nog gaat om macht, geld en aanzien van het individu. Doordat het probleem zo groot en fundamenteel is, is het ook niet 1, 2, 3 op te lossen door het bloot maar van de tv te halen. Het gaat om de algemene houding van mensen ten opzichte van elkaar en zichzelf. En dat is ongelooflijk moeilijk te veranderen. Wat er dan de oplossing voor is, weet ik ook niet, en dat maakt het erg frustrerend. Bijkomend probleem is dat hooggeplaatsten zoals politici e.d. er ook niet erg veel aan zullen doen (en dan bedoel ik niet het bloot op tv, maar het onderliggende, fundamentelere probleem), aangezien zij er geld mee verdienen, aanzicht hebben en er dus baat bij hebben.