Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:46

@ Elke: ik wil nu weekend, mijn baas wil dat ik doorwerk... wie krijgt er zijn zin?

En nee... daar ben ik niet blij mee, maar ik blijf wel tot vijf uur...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:46

door_ schreef:
@ Freialover: fout dus, de baby is geen ondergeschikte van de hond, absoluut niet, de baby is geen puppy, de baby is een MENS en die staat in de rangorde BOVEN de hond!

De mens staat pas boven de hond als diegene dat afdwingt...
Dus als een baby pasgeboren is, staat die echt nog niet hoger in rang dan een volwassen persoon hoor *die dat afdwingt!*
Want soms domineren honden nog over volwassen mensen, die staan dan blijkbaar niet hoger in rang dan de hond. Laat staan een BABY! Die staat vanzelf onderaan in rang hoor bij een hond!

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:47

Elke86 schreef:
Stel je baas behandeld je met absoluut niets van respect, ga jij hem dan nog respecteren??

Nogmaals, vergelijk honden toch niet met mensen!

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:48

@freialover: Juist, en daarom is het misgegaan!! Jij snapt hem, dit heeft niet met respect te maken maar met rangorde!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:48

Daar ben ik het mee eens. Maar het is wel een goed voorbeeld om het principe respect duidelijk te maken.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:49

En bij deze hond was de rangorde al voor de baby niet duidelijk/stabiel. Toen kwam de babie en pats het ging mis, het had ook mis kunnen gaan door een vreemde te bijten.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:50

Hermesdeux schreef:

Voorbeeld: de Rottweiler. Ik ben ooit verschrikkelijk geschrokken van het verhaal, dat een rottweiler zomaar een kindje had aangevallen en lelijk in het gezicht gebeten had. De hond moest worden afgemaakt. Pas toen ze hem de injectie hadden ingediend en zijn ze erachter gekomen dat de hond maar liefst 17 (!) nietjes in zijn oor had zitten... dus pas na het 17e nietje is deze hond in opstand gekomen...

Das natuurlijk een broodje aap verhaal

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:52

@ freialover: De mens staat boven de hond als zijn baas, degene die hem eten geeft, uitlaat, knuffelt, en ook op vriendelijke dochkordate wijze uitlegt dat de baby ook off limits is voor hond...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:53

FreiaLover schreef:
Dus als een baby pasgeboren is, staat die echt nog niet hoger in rang dan een volwassen persoon hoor *die dat afdwingt!*
Want soms domineren honden nog over volwassen mensen, die staan dan blijkbaar niet hoger in rang dan de hond. Laat staan een BABY! Die staat vanzelf onderaan in rang hoor bij een hond!

Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:58

lies schreef:
FreiaLover schreef:

Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.

En dan laat 'ie je baby meestal ook snel weer los neem ik aan?

Wat je dus zegt is dat jij nog net iets sneller bent in het waarschuwen van je hond dan je hond is in het grijpen van je baby?! Je speelt het spel in elk geval met een flinke inzet, dat kan ik wel waarderen.....

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:59

@cowboy, hoe zou jij deze situatie dan oplossen?

Cowboy55

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:03

Geen honden bij jonge kinderen. Punt.
Volgende probleem graag.....

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:04

Onze hond is gek op kinderen.
Niemand mag een kind iets doen anders komt hij ertussen.
Vroeger had mijn oma twee honden en die hebben mij ook altijd beschermd.
Een hond had ik altijd de haren uitgetrokken omdat ik op hem steunde om te kunnen lopen.
Hij heeft nooit gegromd, gebeten maar heeft het maar over zich heen laten gaan.

En dat met die Rotweiller is waar.
Er bestaan genoeg verhalen van honden die kleine kinderne redden en afgemaakt zijn omdat ze dachtten dat die aan wou vallen.
Je hebt zelfs de beruchte wolfskinderen.
Wolven hebben twee kinderen in hun famillie opgenomen en daarmee hun het leven gered.
Jaja honden bijten kleine baby's dood en zijn net zo gevaarlijk als haaien
Laatst bijgewerkt door hns op 09-06-06 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:05

Dus Cowboy, jij zou je honden dan wegdoen gewoon omdat er een baby komt? Dat is pas respectloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:06

@hns

Dat er bij jou niets gebeurd is maar wonderlijk genoemd worden.

En verder ben ik bang dat je nog te veel in sprookjes geloofd.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:07

Cowboy55 schreef:

En dan laat 'ie je baby meestal ook snel weer los neem ik aan?

Wat je dus zegt is dat jij nog net iets sneller bent in het waarschuwen van je hond dan je hond is in het grijpen van je baby?! Je speelt het spel in elk geval met een flinke inzet, dat kan ik wel waarderen.....

Stel je niet zo aan. Waar staat dat hij haar al vast heeft?
Ja, de eerste dagen dat mijn kind kon kruipen zat ik erboven op. En het heeft gewerkt.

Ze apart houden heeft geen zin, dan wennen ze nooit aan elkaar, een baby waarschuwen werkt al helemaal niet.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:07

Wij hebben al onze honden met respect behandeld en er is nog nooit iets misgegaan en geen enkele hond (we hebben er al veel gehad) heeft ooit nog maar gegromt. Dat wil ook wel iets zeggen denk ik? En nee het waren geen duffe lome hondjes .

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:08

Sorane schreef:
@hns

Dan is discovery channel en het nieuws + krant ook één groot sprookjesboek.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:09

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:09

Elke86 schreef:
Wij hebben al onze honden met respect behandeld en er is nog nooit iets misgegaan en geen enkele hond (we hebben er al veel gehad) heeft ooit nog maar gegromt. Dat wil ook wel iets zeggen denk ik? En nee het waren geen duffe lome hondjes .

Ik behandel mijn honden (al mijn dieren overigens) met respect, komen niets tekort, zijn blije dieren. Maar toch moeten ze doorhebben (en dat hebben ze) dat zij niets in te brengen hebben.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:10

Dat hebben ze bij ons ook niet, maar toch worden ze gezien als een lid van het gezin, moeten niet van hun plaats af als zij daar liggen, ...
Zoals je ziet geeft het niet altijd problemen . Wij gaan er wel mee naar de hondenschool en dat zal ook al veel doen.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:11

maar ik vind het ook oneerlijk dat de hond is afgemaakt,en ik vind het eigenlijk best een slechte zaak dat de hond zo bij het kind kon komen.
Laatst bijgewerkt door lorelei op 09-06-06 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:11

hns schreef:
Sorane schreef:
@hns

Dan is discovery channel en het nieuws + krant ook één groot sprookjesboek.

Zoek het even voor me op dan. Graag met bronvermelding. En dan wel een betrouwbare bron graag

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:12

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:24

Wat een afgrijselijk gezever. Het is verschrikkelijk voor die ouders, punt. Ieder ongeluk kan in principe worden voorkomen, maar iedereen heeft wel eens heel veel mazzel in zijn leven. Oversteken zonder uitkijken, gelukkig dat er net geen andere auto aankomt. Je kind wat je even uit het oog verliest, maar gelukkig weer veilig in je armen kunt sluiten. Te dicht bij een ander paard rijden, die jouw paard gelukkig op een haar na mist als je hem passeert. Even in slaap vallen met de fritespan aan, maar gelukkig net op tijd weer wakker worden. En als je geen geluk hebt, danheb je pech, maar die mensen die hier doen voorkomen alsof ze zelf nooit geen fouten maken en een ander meteen veroordelen, vind ik te erg voor woorden. Ga maar even tegen die ouders zeggen, van ja hoor, het is gewoon je eigen schuld.
Te misselijk voor woorden gewoon