Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
door_ schreef:@ Freialover: fout dus, de baby is geen ondergeschikte van de hond, absoluut niet, de baby is geen puppy, de baby is een MENS en die staat in de rangorde BOVEN de hond!
Elke86 schreef:Stel je baas behandeld je met absoluut niets van respect, ga jij hem dan nog respecteren??
Hermesdeux schreef:
Voorbeeld: de Rottweiler. Ik ben ooit verschrikkelijk geschrokken van het verhaal, dat een rottweiler zomaar een kindje had aangevallen en lelijk in het gezicht gebeten had. De hond moest worden afgemaakt. Pas toen ze hem de injectie hadden ingediend en zijn ze erachter gekomen dat de hond maar liefst 17 (!) nietjes in zijn oor had zitten... dus pas na het 17e nietje is deze hond in opstand gekomen...
FreiaLover schreef:De mens staat pas boven de hond als diegene dat afdwingt...
Dus als een baby pasgeboren is, staat die echt nog niet hoger in rang dan een volwassen persoon hoor *die dat afdwingt!*
Want soms domineren honden nog over volwassen mensen, die staan dan blijkbaar niet hoger in rang dan de hond. Laat staan een BABY! Die staat vanzelf onderaan in rang hoor bij een hond!
lies schreef:FreiaLover schreef:De mens staat pas boven de hond als diegene dat afdwingt...
Dus als een baby pasgeboren is, staat die echt nog niet hoger in rang dan een volwassen persoon hoor *die dat afdwingt!*
Want soms domineren honden nog over volwassen mensen, die staan dan blijkbaar niet hoger in rang dan de hond. Laat staan een BABY! Die staat vanzelf onderaan in rang hoor bij een hond!
Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.
Cowboy55 schreef:
En dan laat 'ie je baby meestal ook snel weer los neem ik aan?
Wat je dus zegt is dat jij nog net iets sneller bent in het waarschuwen van je hond dan je hond is in het grijpen van je baby?! Je speelt het spel in elk geval met een flinke inzet, dat kan ik wel waarderen.....
Sorane schreef:@hns
Dat er bij jou niets gebeurd is maar wonderlijk genoemd worden.
En verder ben ik bang dat je nog te veel in sprookjes geloofd.
hns schreef:En dat met die Rotweiller is waar.
Elke86 schreef:Wij hebben al onze honden met respect behandeld en er is nog nooit iets misgegaan en geen enkele hond (we hebben er al veel gehad) heeft ooit nog maar gegromt. Dat wil ook wel iets zeggen denk ik? En nee het waren geen duffe lome hondjes.
hns schreef:Sorane schreef:@hns
Dat er bij jou niets gebeurd is maar wonderlijk genoemd worden.
En verder ben ik bang dat je nog te veel in sprookjes geloofd.
Dan is discovery channel en het nieuws + krant ook één groot sprookjesboek.