Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:09

Nee, de LPF heeft zijn zaakjes altijd goed op orde gehad. You make my day.

Bas232

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:13

Nou niet echt sinds Volker van der Graaf aan het moorden is gegaan.....
Rita zou een goede opvolger worden....mischien komt er dan goede en eerlijke politiek?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:15

LPF stemmen?? Hmm dat weet ik niet, dan hangt er maar echt vanaf wat ze te bieden hebben en of dat bij mijn ideeën past.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:25

Ben je al zo ingeburgerd in België dat je op het Vlaamse Blok mag stemmen Bas??

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:50

Bealy schreef:
Nee, de LPF heeft zijn zaakjes altijd goed op orde gehad. You make my day.

Politiek is emotie

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:57

Bas232 schreef:
Zou jij LPF stemmen als Rita daar het bewind zou voeren?
Ikke wel, want Rita is voor mij de nieuwe Pim.....

Om de dooie dood niet

Nog niet misschien

en nog niet in een hondermiljoen jaar.

Die hele intergratie wet klopt van geen kant

En verdonk is net een ambtenaar die alleen maar de regels uit voert...

Het lijkt me duidelijk dat die regels van geen kant kloppen.. En DAAR moet wat aan gedaan worden.

Verdonk is daar naar mijn inziens absoluut niet capabel genoeg voor.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 03:36

Prrrr schreef:
CGJ12 schreef:
Als ik het zo lees zijn er verscheidene briljante bokkers een carriere misgelopen in Den Haag

Tjongejonge... lezen en luisteren is een kunst, dat blijkt maar weer.

Ik vind wat Verdonk heeft gedaan nog niet eens zo beschamend voor Nederland. Ze voert een beschamend asielbeleid uit, maar dat doen we al wat langer. Ik vind de manier waarop de Tweede Kamer ineens over Verdonk heenvalt wel beschamend. Wie heeft dat asielbeleid nou eigenlijk aangenomen?

Dat heet nou politiek

De VVD doet het goed in de peilingen, dus de andere partijen voelen zich echt niet te beroerd om het vuurtje nog een beetje extra op te stoken en de gedoodverfde nieuwe lijsttrekker, Verdonk, die verantwoordelijk is voor die stemmen in de hoek te zetten. Of denkt iedereen hier dat al die tweede kamer leden serieus zo begaan zijn met het lot van een internationaal iemand die binnenkort naar de VS vertrekt?

En natuurlijk wacht Verdonk niet 6 weken met het antwoord, de verkiezing binnen de VVD over het lijsttrekkerschap is volgende week en zij zag een kans om zich nog eens extra te profileren als de rechtlijnig denkende ijzeren Rita die de VVD binnen twee weken 7 extra zetels opleverde.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 03:38

amondi schreef:
Helaas mag ik hier niet op reageren, maar ik weet wel zeker dat je niet als vrouw in Somalië geboren bent.

Maar waarom voelt dan geen enkele (ok, ik overdrijf misschien een beetje maar in ieder geval de meeste) moslimvrouw zich door haar vertegenwoordigd?

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 03:43

noukske schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik bewondering heb voor Ayaan Hirsi Ali. Veel mensen lijken te vergeten dat ze ook een mens is die veel goede dingen gedaan heeft voor ons land. Dit is ook typisch Nederland naar mijn mening. Politiek is gewoon gigantisch corrupt en als je meent dat dit al erg is moet je echt nog een keer goed nadenken.

Verder; verdonk, wat een misselijkmakend mens vind ik dat. Zij is het toonbeeld van een fake-politica naar mijn mening. Deze hele idioterij geeft maar weer aan hoe goed haar eigen beleid werkt.

Kan je mij dan vertellen wat dat goede is?

In mijn ogen blijft Ayaan iemand die vooral vanwege persoonlijke omstandigheden de tegenstellingen heeft verscherpt in Nederland.

en roep nou niet dat zij daardoor de integratie bespreekbaar heeft gemaakt, want ze is juist in de kamer gekomen omdat het onderwerp op dat moment al vollop in de belangstelling stond.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:01

Voor de mensen die roepen dat ayaan alleen rotzooi trapt: wat is daar mis mee, om af en toe de boel goed wakker te schudden? Ookal heeft Fortuin zelf niets in de politiek bereikt, ook zijn invloed is nogsteeds merkbaar door het rotzooiscoppen dat hij heeft gedaan. Als in Nederland niemand zijn kop boven het maaiveld had durven uitsteken zou Nederland nogsteeds door de adel geregeerd worden en was de Katholieke kerk nogsteeds almachtig.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:15

luxx schreef:
ladylay schreef:
dan komen er wat nederlands, echte nederlands in opstand

wat nederlands, echte nederlands?
ik niet begrijp........

de real hollanders, een paspoort waarop staat dat je van nederlandse staat bent...zegt niet zoveel meer tegenwoordig...
ik heb het over de echte nuchtere nederlanders...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:18

odetteke schreef:
Voor de mensen die roepen dat ayaan alleen rotzooi trapt: wat is daar mis mee, om af en toe de boel goed wakker te schudden? Ookal heeft Fortuin zelf niets in de politiek bereikt, ook zijn invloed is nogsteeds merkbaar door het rotzooiscoppen dat hij heeft gedaan. Als in Nederland niemand zijn kop boven het maaiveld had durven uitsteken zou Nederland nogsteeds door de adel geregeerd worden en was de Katholieke kerk nogsteeds almachtig.

Ja, Pim heeft het allemaal veel beter gemaakt
Het is toch treurig dat veel mensen nog zo denken
Jammer dat Pim niet lang genoeg heeft geleefd om zijn beloften niet na te kunnen komen.

Niks mis met rotzooischoppers (boer Koekoek, Pim Fortuin en zo zijn er nog wel wat) maar je moet ze niet serieus nemen.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:18

Karl66 schreef:
[De VVD doet het goed in de peilingen, dus de andere partijen voelen zich echt niet te beroerd om het vuurtje nog een beetje extra op te stoken en de gedoodverfde nieuwe lijsttrekker, Verdonk, die verantwoordelijk is voor die stemmen in de hoek te zetten.
[/quote]

Daar deed de eigen partij anders flink aan mee. Ze zitten met de zo democratische beslissing (staat immers in hun naam dus zullen we het maar eens uitvoeren, de keuze bij de leden ) aardig in hun maag. Bijna geen VVD bestuurder wil Rita for president meer.
Maar nogmaals ik verheug me op de debatten, dan moet ze op veel meer onderwerpen non antwoorden geven.

Ook de VVD zal in het vervolg hun kamerleden en ministers, ook al liggen ze electoraal bog zo goed, beter moeten screenen.

Overigens ziet links Mark niet graag als lijsttrekker die gaat als het erop aan komt veel meer stemmen trekken, gewoon omdat hij weet hoe hij mensen moet overtuigen en goed op de hoogte is.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:38

inderdaad, ik zie liever Verdonk als lijsttrekker, die gaat in de debatten echt door de mand vallen..
So much voor 'Ijzeren Rita' waar blijft ze nu met haar 'niet rechts, niet links, maar rechtdoorzee'?
Ze is nu gewoon niet consequent bezig..

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:07

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:09

Oei...Ik ook.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:13

Verdonk met Zalm en Balkeeneind in een kamertje...dat is spannend. Toch kan ik me niet voorstellen dat ze nu nog terug kan krabbelen en zeggen:"Jaaaa, ik heb een MAASJE in de wet gevonden en nu mag Ayaan Nederlandse blijven!" Daar is ze gewoon te rechtdoor stug voor... Trouwens: ze heeft gisteravond gewoon haar standpunt herhaald dat ze geen mogelijkheid ziet om Ayaan hier te houden...
Mar ik wil wel even zeggen dat ALS ze terug moet krabbelen ze never nooit niet VVD lijsttrekker wordt. En ik denk dat ze dat weet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:15

Ik las vanochtend ook op teletekst dat minstens 2 mensen onder ede durven te verklaren dat Hirshy Ali het rechtsstreeks aan Verdonk had verteld van haar naam en geboortedatum. Al meer dan een jaar geleden!
Fenke Halsema had dus gewoon gelijk.
http://teletekst.nos.nl/ pagina 103

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:16

Ik denk ook dat ze haar op de vingers tikken over haar uitspraken gisteren in Hardenberg...
Of over het feit dat ze al heel lang moest/kon weten dat Hirshi had gelogen...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:26

Fitzroy schreef:
en Teletekst pagina 104.
Dit zal niet voor niets zijn. Ben benieuwd wat hier uit volgt.

Ik vermoed dat Rita die Jan-Peter gewoon even flink de oren gaat wassen........

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:30

Is ook een optie..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:33

Hoe ik er ook over denk, maar het is natuurlijk van de gekke dat bij zo'n debat JP en Zalm "thuis voor de buis zitten" en niet als 1/2 man achter Rita stonden en hun eigen beleid.( Letterlijk dan)
Krijgt ze Donner als backup mee, nee die ligt lekker in de kamer...

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:34

Ik hoop:

Bye bye RITA

Afbeelding

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:45

Gewoon een handige zet van ijzeren Rita. Hier kan ze zich niet meer uit redden, ze wil helemaal haar beslissing niet terug draaien. Ze wist dat de complete media aanwezig was bij haar verkiezingstournee.
En dus zegt ze dingen die absoluut niet te tolereren zijn.
Ze wordt afgezet en kan dus blijven roepen: ik ben recht door zee!

Zo krijg je een machtig mooie oprotpremie mee en je laat anderen met jouw rotzooi achter.
Goed gedoan, meissie!

Althans dat lijkt voor mij de enige juiste verklaring voor haar vreemde gedrag van gisteravond

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:48

Citaat:
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is voor overleg in het torentje van premier Jan Peter Balkende.

De vice-premiers Laurens Jan Brinkhorst en Gerrit Zalm zijn bij het gesprek aanwezig. Dat hebben bronnen in Den Haag donderdagmiddag bevestigd.

De aanleiding van de aanwezigheid van Verdonk kan irritatie zijn over de manier waarop zij zich woensdag uitliet op een campagnebijeenkomst. Ze leek toen afstand te nemen van de toezegging om de zaak-Hirsi Ali te heroverwegen, zo meldt de NOS.

Verdonk viel in Hardenberg terug op de stelling "regels zijn regels", en dat ze weinig voor Hirsi Ali kan betekenen.

En nu maar afwachten wat eruit komt....