Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:15

Ah Maaike! ik zat al te zoeken op je berichten, maar ik vond geen directe verbintenis met je

Ik schrok al haha

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:16

Haha jij denkt welke stalker is dat nou weer Maar its just me

Moet toegeven datk ik je vier jaar geleden errug leuk vond hahaha

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:20

Ik heb niets tegen ze hoor. Ze zijn ook meestal aardiger dan andere jongens en soms ook heel grappig.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:35

klaasjuhhh schreef:
MIsschien een brutsle vraag, maar ben jij gelovig?

Klaas wat heeft het geloof met homo zijn te maken dan?

Ik geloof ook en ben khatoliek maar daarom zijn homo's is in mijn ogen niks anders dan dat ik zelf ben (alleen van het andere geslacht)

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:12

MSQuincyTE schreef:
klaasjuhhh schreef:
MIsschien een brutsle vraag, maar ben jij gelovig?

Klaas wat heeft het geloof met homo zijn te maken dan?

Ik geloof ook en ben khatoliek maar daarom zijn homo's is in mijn ogen niks anders dan dat ik zelf ben (alleen van het andere geslacht)

Voor zover ik weet, is het in sommige geloven niet toegestaan om op hetzelfde geslacht te vallen. Weet zo niet meer welke het is, hoor.

jvmhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:24

Voor zover ik weet, is het in sommige geloven niet toegestaan om op hetzelfde geslacht te vallen. Weet zo niet meer welke het is, hoor.[/quote]

inderdaad bijna alle godsdiensten accepteren homoseksualiteit niet.....maar ja in geen een bijbel, koran of wat dan ook staat letterlijk dat het verboden is !!!

geloof alleen in mezelf.......volgens mij toch het beste geloof...haha
(klinkt wel heel arogant, maar ben ik nie hoor.....!!!!)

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:31

Zo denk ik er ook over hoor Wil niet gaan discrimineren ofzo, maar ik hoor van iedereen dat iedereen hetzelfde is voor God. Als hij het er niet mee eens zou zijn, dan zou hij toch geen homo's op de aarde zetten?

Ik ben niet gelovig, heb wel alle respect, maar dat zijn dan van die dingen die ik mij afvraag

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:52

Mijn vader is moslim, maar accepteerd het wel dat ik homo ben.. Ik mag niet samen met mijn vriend bij me vader slapen, maar dat is geloof ik omdat je in dat geloof niet voor het huwelijk samen mag slapen

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:20

Ja, daar heb ik wel alle respect voor, dat is het geloof Maar gewoon het feit dat je niet zelf mag bepalen op wat je valt

osfrie

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:30

idd waar mensen in geloven dat moeten ze zelf weten, maar waar iemand op valt is dan ook zijn of haar eigen keus. Iedereen in zijn eigen waarde laten dat vind ik een normale zaak.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:21

Ergens in geloven is iemand levensvisie, dat moet idd goed samengaan met het houden van iemand, no matter what

Elkaar respecteren en accepteren is soms schijnbaar nog erg moeilijk, was het allemaal maar zo makkelijk he?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:43

*Wat zouden jullie doen als je ouders/verzorgers je niet zouden accepteren?

en

*Wat zou je doen als je ouders je vertellen dat ze je accepteren maar niet willen dat je het aan de rest van de familie/vrienden enz. verteld?

en

*Als je vriend of vriendin niet welkom is bij jou thuis wat zou jij doen?

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:45

Lijkt me een moeilijke situatie. Als je minderjarig bent zowieso. Gewoon negeren, erover praten en evt. hulp inschakelen

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:15

stefoo schreef:

en

*Wat zou je doen als je ouders je vertellen dat ze je accepteren maar niet willen dat je het aan de rest van de familie/vrienden enz. verteld?

en

Hai Ik kom me er ook maar eens even mee bemoeien...

Als mijn ouders me niet zouden accepteren.. Tsja geen idee, er zou bij mij ook geen sprake van zijn, krijg vaak genoeg te horen dat het niet uitmaakt met wie ik thuis kom, als ik het zelf maar leuk vind.
Als je ouders niet willen dat je het aan vrienden/familie verteld vind ik niet dat ze je accepteren. Vind ook niet dat ze daar iets over te zeggen hebben dus ik zou het net zo goed vertellen aan wie ik het wilde vertellen.
Een vriend of vriendin die niet welkom is.. Tsja, het is knap küt maar je woont wel in het huis van je ouders waar zij nog altijd de baas zijn.. Hoe on eens ik het er ook mee zou zijn, het is hún huis dus ik denk dat ik buitenshuis zou afspreken en zo snel mogelijk zorgen dat ik daar niet meer woonde...

Maargoed, t is allemaal niet echt van toepassing op mij.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:28

toch leuk is om te weten, want iedereen heeft wel een andere mening, Als ik niet met mijn vriend nu thuis mocht komen zou ik dus echt helemaal uit me dakpan vliegen, dan kunnen ze ook niet denken dat ik aardig doe, als iemand aan de drugs is ofzo oke goed, maar daar kom ik toch niet mee thuis.., Mijn vader reageerde volgens mij moeilijker dan mijn familie, ik mocht gewoon niet meer naar me familie als ik me vriend niet mee nam, ze wouden hem allemaal zien:-p sja zo kan het ook

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:00

Oh ok zou ook absoluut uit mn plaat gaan hoor.. Maar zolang mijn vader niet van gedachten zou veranderen zou ik me wel aan zijn regels houden. Het is zijn huis met zijn regels, love it or leave it.. Letterlijk

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:17

stefoo schreef:

en

en

moesten ze me nt accepteren dan zou ik ergens anders gaan wonen hoor! ik weet hun reactie nog nt maar ik zou het me wel aantrekken maar me nt veranderen

ik zou het dan zelf aan de famillie vertellen me zeker nt inhouden hoor! t'is mijn leven!!!!

en moesten ze nt welkom thuis zijn spreek ik gewoon ergens anders af ofzo!!

leve ik ik bedoel hier gewoon mee dat je ook eens aan jezelf moet denken en nt telkens aan de anderen. want dat hou je nt uit!!!

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:19

geniaal de meeste homo's en lesbisch zijn zulke schatjess!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:23

stefoo schreef:
Ik mag niet samen met mijn vriend bij me vader slapen, maar dat is geloof ik omdat je in dat geloof niet voor het huwelijk samen mag slapen

Bij de christelijk gegreformeerde kerk mag je ook geen sex voor het huwelijk maar dat gebeurt toch wel hoor sex voor het huwelijk.

bonanzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:29

je bent zoals je bent en dat verandert niemand....
ik ben zelf ook homo en dat word gewoon door familie en vrienden geaccepteerd..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:58

Wat ik er van vindt? Echt super leuke lieve mensen en fijn dat ze er zijn.. Kan er ook goed mee praten

Ik vind dat het gewoon geaccepteerd moet worden.. vaak hoor je die pubers er zo mee schelden en anti 'homo' zeg maar

Tsja daar wordt ik dan wel is niet goed van en zeg er ook wel is wat van *wat weinig uit haalt*

Ach ja als je de mensen persoonlijk kent, ga je er wel anders over denken!!!

bonanzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:04

Coentjuh schreef:
Wat ik er van vindt? Echt super leuke lieve mensen en fijn dat ze er zijn.. Kan er ook goed mee praten

Ik vind dat het gewoon geaccepteerd moet worden.. vaak hoor je die pubers er zo mee schelden en anti 'homo' zeg maar

Tsja daar wordt ik dan wel is niet goed van en zeg er ook wel is wat van *wat weinig uit haalt*

Ach ja als je de mensen persoonlijk kent, ga je er wel anders over denken!!!

Go San jij denkt tenminste normaal over ons!!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:22

jvmhorses schreef:
Voor zover ik weet, is het in sommige geloven niet toegestaan om op hetzelfde geslacht te vallen. Weet zo niet meer welke het is, hoor.

inderdaad bijna alle godsdiensten accepteren homoseksualiteit niet.....maar ja in geen een bijbel, koran of wat dan ook staat letterlijk dat het verboden is !!!

geloof alleen in mezelf.......volgens mij toch het beste geloof...haha
(klinkt wel heel arogant, maar ben ik nie hoor.....!!!!)
[/quote]

De bijbel praat tegen zichzelf in ghehe. Aangezien er ook in staat dat je mensen moet accepteren zoals ze zijn

(fijn zo'n moeder die christen is)
Ik word door haar wel geaccepteerd, maar ze keurt het niet goed :p snappen jullie het nog?

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:23

Ik snap het. Vanwege geloof keurt ze het wss niet goed, maar jij bent en blijft haar kind dus accepteerd ze jou wel. Zit ik goed?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:30

ik vind het een beetje dubbelop, ze vind het goed maar eigenlijk ook weer niet, ik zou toch een beetje helderheid willen zien.