Iig; het gaat niemand om jou als zijnde een persoon oid, het gaat alleen om die sigaretten. Ik heb ook specifiek gezegd dat ik rokers gewoon zie als ménsen en het niet de bedoeling is om alles in hokjes te drukken: roken is alleen een vorm van gedrag waar anderen last van hebben omdat je rook nou eenmaal niet zo kan controleren dat het zich niet verspreid.
Dat het woord discriminatie hier wordt gebruikt en zelf die vergelijking met WOII en apartheid vind ik ook echt belachelijk en ENORM disrespectvol!

Mensen die daarover beginnen moeten nog maar eens goed in hun geschiedenisboekjes en woordenboek kijken om te weten waar ze het over hebben.
Of horeca evt. rookvrij wordt of niet heeft níets maar dan ook níets te maken met discriminatie. Geen enkel restaurant zal aan de deur kijken of je een roker bent en je dan de toegan weigeren. Íedereen mag gewoon naar binnen, en *niemand* mag roken. Als er zou worden gezegd dat blonde mensen wel, en mensen met buin haar niet zouden mogen roken, dán was dat discriminatie. Maar het roken zou verboden worden voor *iedereen*, dus het woord discriminatie hoort absoluut niet in deze discussie thuis