Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

veneri schreef:Ik snap het verhaal wel van de meesten stemden niet op pvv,ook al is pvv de grootste.
Maar het uitsluiten zorgt ervoor dat pvv straks in de oppositie komt te zitten.
En wat blijft er dan over voor een rechtse coalitie?
Als pvda/gl na pvv de grootste wordt, gaat er dus een coalitie over links gevormd worden.
Omdat hunnie niet met hullie willen.
Als pvv de grootste wordt, hoop ik dat er evengoed een rechts kabinet gevormd kan worden.pvv, bbb, ja21, misschien cda? Geen idee op hoeveel zetels we dan uitkomen.
Maar ik vind wel dat het een kans moet krijgen.
juval schreef:oei, wat gaat het hard hier. Ik heb bijgelezen, maar zal niet overal op in gaan.. een dingetje viel me wel op
@San87, meen je echt dat CDA een rechtse partij is? Ik zie ze juist veel meer naar links opschuiven.
Mijn keuze voor BBB blijft staan, er is nog geen partij geweest waar ik me beter bij voel. Ik vind dat we een goede landbouwminister en staatssecretaris hebben en hoop dat ze de tijd krijgen nog meer voor elkaar te krijgen. Met name met betrekking tot het stikstofbeleid en wolvenprobleem.

fransje23 schreef:"De Nederlander" is heel divers![]()
Snap sowieso niet als mensen er prat op gaan te spreken namens "de Nederlander".
Spreek namens je kiezers, ook al is dat ook een diverse groep.
Maar toch al wat specifieker.

Cheytjuh schreef:Zo’n partij die ineens zo groot is, kan niet alle zaken direct op orde hebben. Dat werd ook al aangegeven, zulke dingen kosten tijd.
Daarbij: kennen wij alle ins en outs? Of denken we ze te kennen want er wordt ons een bepaald iets voorgeschoteld.
Politieke tegenstand prima, maar bij voorbaat al kinderachtig uitsluiten omdat men niet wil regeren met, sorry, dat leren we de kleuters in de klas al af, waarom komt de politiek ermee weg
. En die dan ook nog eens schitteren door afwezigheid
.Citaat:Formeel is de PVV in organisatorische zin niet meer dan de Vereniging Groep Wilders, op 30 maart 2005 opgericht door Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders. Deze stichting die Wilders op 20 november 2004 had opgericht om fondsen te werven, bestond eveneens uit slechts één bestuurslid: Geert Wilders. De twee officiële oprichters van de vereniging, Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders, hebben direct besloten een ledenstop door te voeren, waardoor de PVV in juridisch opzicht kortom maar één lid heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid
https://www.montesquieu-instituut.nl/9394000/1/j9vvllwqvzjxdyx/vj5eflkxm6yg
Citaat:PVV grootste partij, maar ook grootste absentie: 'Afwezig bij debatten, geen moties en nul vragen'
Ze zijn met veel en met veel afwezig. In maar liefst 34 procent van de gevallen komen de PVV-Kamerleden niet opdagen
https://www.nporadio1.nl/nieuws/politiek/a3618b28-91d6-425e-a479-0d8b032ac0d6/pvv-grootste-partij-maar-schittert-in-afwezigheid-afwezigheid-debatten-geen-moties-en-nul-vragen

Marigold schreef:Er is zover ik kan zien niet eens een echte stemwijzer voor laaggeletterden, laag opgeleiden of hen die de taal niet machtig zijn. De doelgroep die afhaakt bij het woord ‘hypotheekrente aftrek’. Omdat ze daar nooit mee te maken hebben en geen mening over hebben of niet weten wat het is.
Die kijken een debat of zien overal de grote reclameborden van de vier rechtste partijen (die domineren nogal in het straatbeeld, ook op het platteland) en gaan maar weer voor PVV / FvD / Ja21 of BBB. Denk ik hoor.
Of ze blijven thuis. Die signalen krijg ik ook.
Zo van, geen idee wie ik nog kan vertrouwen (dus laat maar).
Cheytjuh schreef:rien10 schreef:En welke oplossingen heeft Wilders tot nu toe voor elkaar gekregen voor alle problemen die hij benoemt?
1)
2)
3)
Dit vind ik dus echt een dooddoener dat dit steeds door iedereen en de politieke partijen wordt benoemd.
1. Hij is kort aan de ‘macht’ geweest en is hierbij op heel veel fronten tegengewerkt
2. Waarom wordt er niet gekeken naar 12 jaar afbreuk van Nederland veroorzaakt door het linkse kabinet? Willen we dat graag weer ? Erg bijzonder hoe Wilders zo afgerekend wordt op zijn enkele 2 jaartjes (nouja officieel 11 maand) en dat de rest maar vergeten wordt.
Ben nu de documentaire van Fortuyn aan het kijken, dan kom je wel even weer met je voeten ook op de grond, die man heeft het allemaal toen al voorspeld, toen al was er een ‘vluchtelingen’ probleem.
Hier nog aan het twijfelen tussen Pvv en FvD, vannacht nog maar even weer goed bekijken
Kaja schreef:_San87_ schreef:Het grootste deel van de maatschappij. Anders zouden de 13 miljoen kiesgerechtigden allemaal massaal voor Wilders gaan, toch?
Het is zo dat een deel van de maatschappij inderdaad de PVV aan de macht wil, maar er is een veel groter deel die dat niet wil. Dat zie je aan hoe er gestemd is de afgelopen keer maar ook als de peilingen enige indicatie zijn (waar je natuurlijk nog een slag om de arm hebt omdat die er vaak genoeg naast zitten).
De PVV was de grootste partij toch? Of is dat nu ineens niet meer relevant?
Cheytjuh schreef:Zo’n partij die ineens zo groot is, kan niet alle zaken direct op orde hebben. Dat werd ook al aangegeven, zulke dingen kosten tijd.
Daarbij: kennen wij alle ins en outs? Of denken we ze te kennen want er wordt ons een bepaald iets voorgeschoteld.
Politieke tegenstand prima, maar bij voorbaat al kinderachtig uitsluiten omdat men niet wil regeren met, sorry, dat leren we de kleuters in de klas al af, waarom komt de politiek ermee weg
Kaja schreef:We zijn toch een democratie? Hoe kun je dan twee miljoen kiezers wegzetten? Buiten spel zetten? Waarom zou je dan doen? Waar ben je bang voor? Waarom kiezers bang maken met een stem voor PVV is een verloren stem? Als ik voor de PVV kies, is dat toch mijn stem? Waar staat democratie dan voor?
veneri schreef:Ik snap het verhaal wel van de meesten stemden niet op pvv,ook al is pvv de grootste.
Maar het uitsluiten zorgt ervoor dat pvv straks in de oppositie komt te zitten.
En wat blijft er dan over voor een rechtse coalitie?
Als pvda/gl na pvv de grootste wordt, gaat er dus een coalitie over links gevormd worden.
Omdat hunnie niet met hullie willen.
Als pvv de grootste wordt, hoop ik dat er evengoed een rechts kabinet gevormd kan worden.pvv, bbb, ja21, misschien cda? Geen idee op hoeveel zetels we dan uitkomen.
Maar ik vind wel dat het een kans moet krijgen.
Kaja schreef:We zijn toch een democratie? Hoe kun je dan twee miljoen kiezers wegzetten? Buiten spel zetten? Waarom zou je dan doen? Waar ben je bang voor? Waarom kiezers bang maken met een stem voor PVV is een verloren stem? Als ik voor de PVV kies, is dat toch mijn stem? Waar staat democratie dan voor?
Cheytjuh schreef:rien10 schreef:@Kaja, je schrijft nu al een paar keer "tegengewerkt". Maar ik zie dat oprecht niet. Tegenstand? Jazeker, politieke tegenstand. En zo hoort het ook als je het niet met elkaar eens bent in politiek opzicht. Maar tegenwerking? Nee, dat zie ik niet.
Ook niet als jij "punt" zegt.
Zo’n partij die ineens zo groot is, kan niet alle zaken direct op orde hebben. Dat werd ook al aangegeven, zulke dingen kosten tijd.
de laatste verkiezingen alleen voor het eerst de grootste. Nipt overigens. Kaja schreef:Wat Cheytjuh bedoeld ( excuses als het niet juist is en ik dit voor je invul) is dat ze voor het eerst deelnamen aan een kabinet. Daar moeten ministers in groeien en een kans krijgen. Niet telkens worden afgerekend op dezelfde fout. En fouten worden gemaakt, door iedereen.
Dat zagen we gisteravond wel bij Jetten. Oeps, niet zo netjes over onze kroonprinses.
IMANDRA schreef:Kaja schreef:Wat Cheytjuh bedoeld ( excuses als het niet juist is en ik dit voor je invul) is dat ze voor het eerst deelnamen aan een kabinet. Daar moeten ministers in groeien en een kans krijgen. Niet telkens worden afgerekend op dezelfde fout. En fouten worden gemaakt, door iedereen.
Dat zagen we gisteravond wel bij Jetten. Oeps, niet zo netjes over onze kroonprinses.
Dit was ook niet de eerste deelname aan het kabinet?
IMANDRA schreef:Kaja schreef:Wat Cheytjuh bedoeld ( excuses als het niet juist is en ik dit voor je invul) is dat ze voor het eerst deelnamen aan een kabinet. Daar moeten ministers in groeien en een kans krijgen. Niet telkens worden afgerekend op dezelfde fout. En fouten worden gemaakt, door iedereen.
Dit was ook niet de eerste deelname aan het kabinet?
, want ook toen liep Wilders weg).mysa schreef:Er zijn altijd ministers geweest die nieuw zijn in hun bestuurlijke functie. Ik vind niet dat je de PVV'ers daarom extra lang de kans moet geven om 'erin te groeien'.
juval schreef:mysa schreef:Er zijn altijd ministers geweest die nieuw zijn in hun bestuurlijke functie. Ik vind niet dat je de PVV'ers daarom extra lang de kans moet geven om 'erin te groeien'.
afgelopen kabinet zaten er 3 nieuwe partijen en een onpartijdig Minpres. Dat is geen excuus uiteraard voor falen, maar wel een reden.
_San87_ schreef:Fair. Dan nog, als jij al 20 jaar een politieke partij hebt, en het streven hebt in het kabinet te komen (wat, naar ik aanneem, iedere politieke partij heeft), dan heb je toch alle kansen gehad competente mensen aan te stellen?