Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Heb je daar een bron van want ik kan het oprecht niet vinden?
Dat de daders steeds jonger worden is wel echt zorgwekkend. Alleen vraag ik mij af of iemand van 13 echt goed zelf kan nadenken over consequenties. Het begint vaak met iets kleins en dan rollen ze er in.
Citaat:Hoewel er op nationaal niveau een daling is van geregistreerde jeugddelicten, zijn er wel signalen van een toename van ernstige misdrijven door jongeren in de grote steden, vooral in specifieke stadsdelen zoals Amsterdam, wat zorgen baart bij professionals en de politie. Er is een toenemende focus op het terugdringen van crimineel gedrag van jongeren door samenwerking tussen verschillende instanties.
Sassy4barrel schreef:Ik denk dat de dood van Jerryson niet voor niets was geweest wanneer andere jongeren hieruit de les kunnen halen om niet met vuurwapen mensen te gaan bedreigen en wel te luisteren naar politie..
Maar deze hele les gaat te niet omdat een grote groep mensen op Social media van deze jongen een held of slachtoffer probeert te maken ..
wat voor een boodschap geeft dit aan andere jongens die net als hem op het criminele pad zitten; Als deze dader steeds als held en slachtoffer blijft worden neergezet en z’n acties worden goedgepraat en de politie als boeman word neergezet … ?
DuoPenotti schreef:Nee ik zeg daarmee niet dat een ander dat ook kan, ik zeg daarmee wel dat iemand van 15, in deze, echt wel weet dat goed en fout is.
MarlindeRooz schreef:DuoPenotti schreef:Nee ik zeg daarmee niet dat een ander dat ook kan, ik zeg daarmee wel dat iemand van 15, in deze, echt wel weet dat goed en fout is.
Zo komt het wel over. Daarbij als al buren, vrienden en klasgenoten ook criminele dingen doen dan wordt het normaal. Het is heel makkelijk om te zeggen “dat zou ik nooit doen” als je niet in dezelfde situatie zit.
Citaat:Alleen vraag ik mij af of iemand van 13 echt goed zelf kan nadenken over consequenties
Citaat:waarom zou iemand van 13 dat niet kunnen bedenken?
Dat blijf ik vreemd vinden.
Knip. Persoonlijke uitleg...
En dan durven mensen hier te beweren dat jongeren niet zouden weten dat met een wapen rondlopen, laat staan gebruiken verkeerd is?!
Ze zijn geen 4.
Juist het zo benaderen geeft naar mijn idee juist de problemen.
Ze weten dat ze er meer weg komen.
Jolliegirl schreef:BabiiVeeraa schreef:
Zullen we onze schaarse beroepsmilitairen alsjeblieft niet gaan inzetten als heropvoeders? Dat is niet het werk waar ze voor nodig zijn. Vraag daar maar oud militairen voor, kunnen ze leuk dit doen ipv kamp van koningsbrugge spelen.
Die oud militairen zetten zich anders prima nuttig in in de samenleving!
Scheer kvk niet in een keer af. Het haalt mensen binnen..het levert commercie op...en dat doet goed.
Maar idd, die gasten moet je hier helemaal niet voor willen gebruiken.
Buiten dat...die generatie jongeren is al dusdanig verziekt...
Polar schreef:De meesten weten inderdaad heus wel wel dat met een wapen lopen zwaaien fout is en dat ze in de problemen (kunnen) komen.
Maar de gevolgen op de lange termijn, de gevolgen die het heeft op hun toekomst, worden onderschat.
Polar schreef:Ik denk dat een deel van de mensen, waaronder ik, die aangeven dat deze jongen ook slachtoffer is, dat een stuk genuanceerder bedoelen dan wordt opgevat.
Alleen lijkt het nu voor veel mensen zo zwart wit? Iemand die dader is kan per definitie geen slachtoffer zijn, lijkt het.
Natuurlijk was deze jongen dader toen hij iemand met een wapen bedreigde en in elkaar schopte, ik hoop niet dat er mensen zijn die dat ontkennen of goedpraten.
Daarnaast hoop ik dat er mensen zijn die in staat zijn om te zien dat deze jongen slachtoffer is van het gebrek aan hulp en begeleiding dat hij in een ideale wereld had ontvangen.
Deze dingen kunnen naast elkaar bestaan zonder dat het één het ander goedpraat.