17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:34

denisesilver schreef:
_San87_ schreef:

In het geval van Weestperzijde geloof ik niet dat er geen flikker mee gedaan zou worden. De politie is meteen een klopjacht begonnen.

Voor wat betreft andere zaken, helaas een tale as old as time... Hopelijk komt daar verandering in.

Dat zei ik toch ook?

denisesilver schreef:
Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan.

Sympathiek.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:36

Popstra schreef:
ook een migrant dus :roll:

Maar niet gevlucht, geen oorlogstrauma, geen moslim-extremist. Gewoon een Europeaan, net als jij.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:46

Rivendell schreef:
Niet ver van waar dit gebeurt is, komt een opvangcentrum voor vluchtelingen tot 18 jaar. Pal om de hoek bij mijn ouders.
Er is flink tegen geprotesteerd, maar het komt toch.
Misschien zijn vooroordelen niet goed, maar als ik dan denk dat mijn bejaarde ouders daar elke dag langs moeten lopen, dan vind ik dat toch geen veilig gevoel.
Ben zelf een paar keer langs het opvangcentrum in Ter Apel geweest. Ook geen comfortabele plek.

Dit zijn dus kinderen. Die gevlucht zijn uit ellende en zonder ouders zich moeten redden. Ik werk met deze doelgroep en ik voel dit in mijn hart.
Ik heb zelf ook 2 pubers, nog net geen 18. Als hier de hel losbreekt, mijn man en ik overlijden dan moeten onze kinderen vluchten naar een ander land. Dan kom je ergens waar je totaal vreemd bent met al jouw verdriet en eenzaamheid en waar de mensen die daar wonen jou niet met liefde opvangen maar protesteren tegen jouw komst.

Het is ontzettend naar dat in deze bevolkingsgroep -net als in andere bevolkingsgroepen- rotte appels zitten. Maar het is ook nu zo ontzettend verdrietig dat de discussie gaat om deze hele bevolkingsgroep. En niet meer om Lisa.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:57

Majabeestje schreef:
Rivendell schreef:
Niet ver van waar dit gebeurt is, komt een opvangcentrum voor vluchtelingen tot 18 jaar. Pal om de hoek bij mijn ouders.
Misschien zijn vooroordelen niet goed, maar als ik dan denk dat mijn bejaarde ouders daar elke dag langs moeten lopen, dan vind ik dat toch geen veilig gevoel.
Ben zelf een paar keer langs het opvangcentrum in Ter Apel geweest. Ook geen comfortabele plek.

Dit zijn dus kinderen. Die gevlucht zijn uit ellende en zonder ouders zich moeten redden. Ik werk met deze doelgroep en ik voel dit in mijn hart.
Ik heb zelf ook 2 pubers, nog net geen 18. Als hier de hel losbreekt, mijn man en ik overlijden dan moeten onze kinderen vluchten naar een ander land. Dan kom je ergens waar je totaal vreemd bent met al jouw verdriet en eenzaamheid en waar de mensen die daar wonen jou niet met liefde opvangen maar protesteren tegen jouw komst.

Het is ontzettend naar dat in deze bevolkingsgroep -net als in andere bevolkingsgroepen- rotte appels zitten. Maar het is ook nu zo ontzettend verdrietig dat de discussie gaat om deze hele bevolkingsgroep. En niet meer om Lisa.

Ja precies. Mijn moeder werkte ook met deze groep, hartverscheurend.

En Wilders zei geen woord over de dood van Lisa ( en dat hoeft niet , niet alles hoeft rondgeroepen te worden op de socials ) tot er bekend werd waar deze persoon vandaan kwam.
Toen gebruikte hij de dood van een meisje voor eigen politiek gewin.

Hij doet dat alleen als de dader van niet Nederlandse afkomst is.

En erger nog, het onderwerp : vrouwen zijn de nacht kwijt , mannen en de manosphere zijn een probleem, wordt ondergesneeuwd.
Nee het meisje wordt geobjectificeerd en gebruikt om haat tegen een groep aan te wakkeren.
Diep triest.

Ik hoop zo dat iedereen uit haar omgeving niets leest op social media.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:58

Kaaskoppen raggen ook vrouwen in elkaar.
Dat is geen monopolie van mensen met een migratie achtergrond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:07

rien10 schreef:

Maar wel (bijna) een monopolie van de man. -O-

En wat doen politici als Wilders: racistische leuzen twitteren en moslims de schuld geven.

Kijk eens naar je eigen soort zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-08-25 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:07

_San87_ schreef:
Sympathiek.

Wat vind je niet sympathiek? Ik quote gewoon mezelf. Het bericht wat jij in eerste instantie had gequote.

Eleeke, ik moest echt zoeken welk woord je bedoelde, want hier wordt "flikker" op heel veel manieren in de spreektaal gebruikt, en zelden in verband gebracht met een scheldwoord voor homo's in deze context. Maar bedankt dat je me erop attendeert, ik zal er in het vervolg op letten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:17

rien10 schreef:

Volgens mij zegt niemand dat ook, snap niet dat dat stokpaardje er telkens bij wordt gehaald.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:24

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:

En wat doen politici als Wilders: racistische leuzen twitteren en moslims de schuld geven.

Nou. Precies. Mannen rossen vrouwen in elkaar. Mannen!!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:24

Wintu schreef:
rien10 schreef:

Volgens mij zegt niemand dat ook, snap niet dat dat stokpaardje er telkens bij wordt gehaald.

Volgens mij gaat dat hier al een aantal Posts over.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:26

Majabeestje schreef:
Rivendell schreef:

Sommige van die kinderen hebben een een groepsverkrachting uitgevoerd met 5 personen.

Nu heeft een iets oudere asielzoeker 2 vrouwen zwaar sexueel mishandeld en 1 meisje vermoord.

Ik vind het vooral triest voor deze vrouwen. En dit zijn dan nog maar twee zaken.

Er is een probleem met die groep, waar serieus iets mee moet, ook al is het voor de veiligheid van burgers en vooral voor vrouwen hier in Nederland. 75 procent van immigranten is man en onder de 35. Uit een andere cultuur, waar de vrijheid en gelijkwaardigheid van vrouwen een stuk slechter is dan hier. Je kan het niet wegwuiven.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:26

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:

Goed als mannen niet meer in het donker alleen over straat gaan, om te voorkomen dat ze vrouwen wat aandoen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:28

Wintu schreef:
Majabeestje schreef:

Sommige van die kinderen hebben een een groepsverkrachting uitgevoerd met 5 personen.

Nu heeft een iets oudere asielzoeker 2 vrouwen zwaar sexueel mishandeld en 1 meisje vermoord.

Ik vind het vooral triest voor deze vrouwen. En dit zijn dan nog maar twee zaken.

Er is een probleem met die groep, waar serieus iets mee moet, ook al is het voor de veiligheid van burgers en vooral voor vrouwen hier in Nederland. 75 procent van immigranten is man en onder de 35. Uit een andere cultuur, waar de vrijheid en gelijkwaardigheid van vrouwen een stuk slechter is dan hier. Je kan het niet wegwuiven.

Twee zwaar seksueel mishandeld? 1 was een mislukte poging, toch?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:32

rien10 schreef:
Wintu schreef:

Volgens mij gaat dat hier al een aantal Posts over.

Ik zie hier werkelijk niemand die zegt dat de nederlandse man niks op zijn kerfstok heeft, lees ik er overheen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:35

Nee. Ik bedoel dat de nadruk al een aantal Posts niet ligt op mannen, maar op mannen die niet van Nederlandse oorsprong zijn.

Mannen doen dit. Gele, witte, bruine, rode, pimpelpaarse mannen.
En wat hebben zij (behalve een piemel) gemeen? Het zijn klootzakken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:41

Helemaal met je eens Wintu

Het steeds onder het tapijt schuiven dat er meer mannen, is dus niet alle, uit deze groep overlast geven van licht naar zeer ernstig, is gewoon een feit.

En daar moet je als regering gewoon tegenop treden.

Criminaliteit niet toestaan en zo geen verblijfsvergunning geven is geen discriminatie, maar een gevolg van eigen gedrag.

Maar het word allemaal maar goed gepraat. Ook hier in dit topic. Ocharme mensen uit de oorlog. Om vervolgens de "oorlog" hier door te zetten.

Hierdoor krijgt wilders zoveel stemmen.

En dat was nooit geweest als er een grens was getrokken bij criminaliteit halen wij geen extra binnen. Hebben we al genoeg van onszelf.

rien10

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:58

Ik praat niets goed. En ik ben zeker niet van het "ach gossie, slechte jeugd, doe maar raggen".
Maar het probleem van vrouwen misbruik is groter dan de dadergroep met een migratie achtergrond.
Mannen zijn het probleem. Heel veel mannen. Niet alle mannen, maar heel veel mannen.
Rotterdammers, Groningers, Turken, Polen, Zeeuwen. Wit, zwart, blauw (te veel gezopen). Doorgesnoven debielen. Mannen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:59

Ik ken meerdere verhalen dat dames niet meer veilig naar hun werk kunnen omdat ze dan langs asielzoekerscentra moeten waar vooral veel jonge mannen worden opgevangen en ze dan onderweg worden lastig gevallen. Of terreinen waar asielzoekers over heen sluipen en hun behoeften op doen omdat ze zich vervelen en dan maar rond gaan slenteren. Het is gewoon een andere cultuur met andere normen en waarden welke je binnen haalt. En of je de ogen er voor sluit en wegkijkt, de problemen zijn er wel degelijk. Ik vind het alleen maar fijn voor de mensen welke nooit problemen over onveilige situaties hierdoor (hebben) ervaren, maar dat betekent niet dat andere vrouwen hier geen last van hebben helaas. Waar ik reeds aangaf dat mijn persoonlijke ervaring helaas het lastig worden gevallen veel vaker gebeurt door mensen met een migratieachtergrond dan zonder. Zoals al eerder gezegd, ze zijn niet allemaal zo. Maar elk extra probleemgeval wat je Nederland binnen haalt, is er naar mijn idee 1 teveel.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 23-08-25 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:00

rien10 schreef:
Nee. Ik bedoel dat de nadruk al een aantal Posts niet ligt op mannen, maar op mannen die niet van Nederlandse oorsprong zijn.

Mannen doen dit. Gele, witte, bruine, rode, pimpelpaarse mannen.
En wat hebben zij (behalve een piemel) gemeen? Het zijn klootzakken.

In deze zaak gaat het echter om een asielzoeker, dus dat is relevant in deze. Doen alsof dat niet zo is en doen alsof er geen ernstig probleem is met deze groep, is je kop in het zand steken. Juist door de acties van sommigen in deze groep telkens te bagatelliseren of er een excuus aan te geven, verdwijnt het draagvlak. Dus er moet gewoon iets anders in de selectie en er zillen vast schrijnende gevallen tussen zitten, maar dat men zich hier zo gedraagt, kan gewoon niet en dan maakt het me niet uit wat je in je leven hebt mee gemaakt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:02

rien10 schreef:
Ik praat niets goed. En ik ben zeker niet van het "ach gossie, slechte jeugd, doe maar raggen".
Maar het probleem van vrouwen misbruik is groter dan de dadergroep met een migratie achtergrond.
Mannen zijn het probleem. Heel veel mannen. Niet alle mannen, maar heel veel mannen.
Rotterdammers, Groningers, Turken, Polen, Zeeuwen. Wit, zwart, blauw (te veel gezopen). Doorgesnoven debielen. Mannen.

Je trekt het heel breed en daardoor verklein je deze situatie en deze situatie moet juist niet verkleind.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:04

Ik vind dat mannen\mensen of hoe je ze ook wil benoemen die zoiets gedaan hebben levenslang achter de tralies moeten om de maatschappij tegen ze te beschermen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:05

De problemen zijn er ook. Een vriendin van me was altijd enorm pro asielopvang. En dat is ze nog, maar ze heeft wel veel moeite met de opvang van enkel mannen, want die zorgen in de omgeving inderdaad voor overlast en een onveilig gevoel. En daardoor ook een voor een negatief gevoel wat opvang betreft.

Hier in de buurt wilden ze ook enkel mannen op gaan vangen. Daar heeft de buurt een stokje voor gestoken. Een mengeling van gezinnen, mannen en kinderen hartelijk welkom, enkel (jonge) mannen, nee.

Neemt niet weg dat ik denk dat autochtone Nederlandse mannen ook oliebol uit gaan halen als ze zich vervelen. Dat lijkt iets in het mannelijk wezen te zijn, of zo. Verveling is rotzooi trappen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:06

Wintu schreef:
rien10 schreef:

Je trekt het heel breed en daardoor verklein je deze situatie en deze situatie moet juist niet verkleind.

"deze" als in mannen met een migratie achtergrond?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:10

_San87_ schreef:
De problemen zijn er ook. Een vriendin van me was altijd enorm pro asielopvang. En dat is ze nog, maar ze heeft wel veel moeite met de opvang van enkel mannen, want die zorgen in de omgeving inderdaad voor overlast en een onveilig gevoel. En daardoor ook een voor een negatief gevoel wat opvang betreft.

Hier in de buurt wilden ze ook enkel mannen op gaan vangen. Daar heeft de buurt een stokje voor gestoken. Een mengeling van gezinnen, mannen en kinderen hartelijk welkom, enkel (jonge) mannen, nee.

Neemt niet weg dat ik denk dat autochtone Nederlandse mannen ook oliebol uit gaan halen als ze zich vervelen. Dat lijkt iets in het mannelijk wezen te zijn, of zo. Verveling is rotzooi trappen.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Met gezinnen heb ik helemaal geen moeite.
Maar als vrouw zijnde voel ik me niet veilig met 75 procent jonge mannen van onder de 35. Als vrouw zijnde is het al pittig zat, zonder deze toevoeging zeg maar.
Ik denk daar de schoen ook wringt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:12

rien10 schreef:
Wintu schreef:

"deze" als in mannen met een migratie achtergrond?

Nee de criminele activiteiten door mannen met een migratieachtergrond.