Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:06

Nee als ik mij om elke extreem rechtse imbeciel druk zou maken zou ik wakker liggen elke nacht.

Gelukkig vallen de mensen die ik leuk vind (ook wel vrienden, kennissen en familie genoemd) binnen alle politieke stromingen, geloven en geaardheden. Van moslim tot PVV stemmer. Van homofoob tot lesbisch. Scheelt dat ik tolerant ben ook al sta ik er persoonlijk niet achter. Is voor sommige mensen lastig. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:07

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dan kan je ook queer zeggen. :+

Ik zeg dat ook altijd want ik kan die letters ook nooit onthouden. Ben niet zo handig met afkortingen. :=

Ik kan zoveel zeggen maar dat doe ik niet. Ik ken dat hele woord niet dus dat vind ik raar om dan te gebruiken. Beetje hetzelfde als wanneer je een super duur woord gebruikt terwijl je het IQ hebt van een pakje boter

Ja als je een woord niet snapt en je het vermogen niet hebt om nieuwe woorden te leren, dan moet iemand zijn vingers niet aan nieuwe woorden branden hè.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:10

8nnemiek schreef:
Palmera schreef:
Maar zij is ook anders en dat word hier niet geaccepteerd. Mooi topic dit :') En dan zie (en merk ik zelf) wel vaker met anders denkenden op Bokt.

De tolerantie paradox. Bokt doet dat juist heel mooi imo :j
Zoals Karl Popper zo mooi zei: “Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs jegens hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie.”

Oke maar wie is er dan intolerant? Want schijnbaar mag ik mijn mening niet hebben over dat ik het belachelijk vind dat het hele straatbeeld in teken moet staan van een klein groepje mensen die zich pas geaccepteerd voelen als ze een eigen zebrapad hebben én iedereen dat geweldig vindt. Dat ik al 300 keer heb gezegd dat ik ze volledig accepteer doet er niet toe, ik ben intolerant vanwege dat zebrapad

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:11

MarlindeRooz schreef:
Dorine92 schreef:
Ik kan zoveel zeggen maar dat doe ik niet. Ik ken dat hele woord niet dus dat vind ik raar om dan te gebruiken. Beetje hetzelfde als wanneer je een super duur woord gebruikt terwijl je het IQ hebt van een pakje boter

Ja als je een woord niet snapt en je het vermogen niet hebt om nieuwe woorden te leren, dan moet iemand zijn vingers niet aan nieuwe woorden branden hè.

Kinderachtig dit. Dit woord past gewoon niet in mijn vocabulaire. Het gebruik van dit woord suggereert dat ik er middenin sta en dat is niet zo

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:11

dems75 schreef:
Nou dat vind ik ook iets treurige.."mijn medemens interesseert me niet"

Tjonge.......

Ik keer hem om, blij voor de mensen dat ze dit ergens niet snappen en er dus niet mee te maken hebben gehad. Pas als je er zelf of van dichtbij mee te maken hebt, kun je begrijpen hoe het is.

Soms voelt het zelfs gewoon, net als dat een vriendin van mij, zo Nederlands als wat, standaard de achternaam van haar vriend pakt om tafels te reserveren in restaurants. Met haar eigen achternaam is de risico dat het niet kan groter. Voor haar heel ‘normaal’, maar als je hier langer over nadenkt…

Dus ergens stopt de discussie dan ook wel voor mij, agree to disagree.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:12

Die extra aandacht komt, denk ik, doordat sexueel anders zijn niet voldoende geaccepteerd wordt. Homo is een scheldwoord, ze lijden aan een afwijking die genezen kan worden, er zijn groepen die speciaal op pad gaan om ze in elkaar te slaan. Jonge mensen durven niet uit de kast te komen.

Men kan hier nog zo hard roepen dat het je persoonlijk niet boeit, maar genoemde feiten negeer je dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:13

Je bent echt wel fobisch als je bang bent voor zebrapaden en het woord “queer”. Dat je dat zelf niet inziet is begrijpelijk. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:17

nps schreef:
Dorine92 schreef:
Die zijn allang geaccepteerd. Alleen niet door iedereen. That's life. Je hoeft niet door iedereen geaccepteerd te worden. Er zijn blijkbaar ook mensen die mij echt heel erg stom vinden. Slaap er geen minuut minder om. Waarom moeten alfabet mensen dan wel zo nodig door iedereen geaccepteerd worden? Gaat toch nooit gebeuren en door het te proberen af te dwingen en de hele tijd aandacht te vragen keer je alleen maar mensen tegen je. En dat moet je als alfabet persoon zelf weten, slaap er verder geen nacht minder om, maar ik ga je er zeker niet leuker door vinden. Vooral vermoeiender en er komt weerstand die er eerst niet was.
Er moet gewoon geaccepteerd worden dat geaccepteerd worden niet afgedwongen kan worden. En dat niet iedereen je leuk vindt. Daar heeft niet alleen een alfabet persoon last van.

Maar dat is dus niet zo, ze zijn niet geaccepteerd. En ze vragen niet “de hele tijd aandacht”. Het gaat niet om dat mensen je leuk vinden, maar dat je hele basale dingen kan doen zoals zonder angst over straat gaan. Want precies wat MarlindeRooz zegt - eigenlijk mogen ze geen andacht vragen voor hun problemen, want dan zijn ze “opdringerig”. Ze moeten maar in stilte ergens problemen gaan zitten hebben, als jij er maar geen last van hebt. Je hoeft echt niet tolerant te zijn, maar zo druk als jij je is over een paar gekleurde strepen op de weg maakt is wel weer een beetje het andere uitererste.

En wat Tango ook aangeeft, acceptatie kan je wel degelijk tot op zekere hoogte afdwingen.

Zeker niet bij iedereen dus dat is een keuze. Maar dan moet je niet zeuren dat een heel deel van de mensen je zat wordt met je dwingende gedrag

MarlindeRooz

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:18

Vind je een zebrapad in vrolijke kleurtjes al dwingend?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:21

MarlindeRooz schreef:
Je bent echt wel fobisch als je bang bent voor zebrapaden en het woord “queer”. Dat je dat zelf niet inziet is begrijpelijk. :)

Ik snap geloof ik niet helemaal hoe je tot deze conclusie komt. Bijzondere manier van verbanden leggen heb jij

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:26

Je zegt zelf dat je niet wil dat er gesuggereerd wordt dat je midden in de queer gemeenschap staat.

Wat trouwens onzin is, want het woord queer gebruiken betekent niet dat je opeens queer wordt. :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:40

Daar is Dorine ook vast niet bang voor.

Misschien gewoon accepteren dat mensen anders denken :Y)

Maar volgens mij is dit een discussie die niet over Syrië en wegjaag flyers gaat...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:48

MarlindeRooz schreef:
Je zegt zelf dat je niet wil dat er gesuggereerd wordt dat je midden in de queer gemeenschap staat.

Wat trouwens onzin is, want het woord queer gebruiken betekent niet dat je opeens queer wordt. :+

Ik zei dat het gebruik van het woord queer suggereert dat ik er middenin sta. Dat is heel iets anders. Bovendien ga ik sowieso geen woord gebruiken die niet in mijn vocabulaire past en waarvan ik niet eens precies weet wat het betekent.
Als jij mijn mening onzin noemt zijn we sowieso al uitgepraat. En als jij mijn woorden verdraait en dat dan onzin gaat noemen, tja dan kan je beter het hele gesprek met jezelf gaan voeren.
Maar om in te gaan op het verhaal die jij ervan gemaakt hebt: waarom zou ik graag willen dat er gesuggereerd wordt dat ik middenin de queer (wat dat dan ook moge zijn) gemeenschap zou staan? Dat is ook gewoon niet waar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:52

Leer je dan sowieso nooit nieuwe woorden? Of wil je ze alleen niet leren als ze niet in jouw wereldbeeld passen?

Ik zeg juist dat het woord queer gebruiken dat niet suggereert. Zoals je kan lezen. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:56

MarlindeRooz schreef:
Leer je dan sowieso nooit nieuwe woorden? Of wil je ze alleen niet leren als ze niet in jouw wereldbeeld passen?

Ik zeg juist dat het woord queer gebruiken dat niet suggereert. Zoals je kan lezen. :)

Jawel maar het gebruik van het woord allelettersvanhetalfabet-plus past beter bij mij. Want zo sta ik er gewoon in. Ik hoef al die letters niet te kennen, vind het allemaal nogal veel opties en verder prima maar niet mijn ding verder. Maar prima dat het anderen hun ding wel is. Dus dan dekt dat woord perfect de lading
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 15-03-25 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:57

Dorine92 schreef:
Oke maar wie is er dan intolerant? Want schijnbaar mag ik mijn mening niet hebben over dat ik het belachelijk vind dat het hele straatbeeld in teken moet staan van een klein groepje mensen die zich pas geaccepteerd voelen als ze een eigen zebrapad hebben én iedereen dat geweldig vindt. Dat ik al 300 keer heb gezegd dat ik ze volledig accepteer doet er niet toe, ik ben intolerant vanwege dat zebrapad

Voor mij komt het door jouw, in mijn ogen, zwaar overdreven reactie. Met woorden als 'het hele straatbeeld', of dat er jou van alles 'opgedrongen' wordt. Op mij komt het over alsof er iemand 24/7 met een regenboog vlag achter je aan loopt, of voor je neus loopt te zwaaien. Een zebrapad...ik bedoel...hoe groot is zo'n ding. Als dit het hele straatbeeld inneemt, dan is het wel een verrekt korte straat, misschien een meter of 3 lang ofzo?
En je opmerkingen klinken voor mij ook heel arrogant, als je aandacht vraag gaat iedereen zich tegen je keren. Nee, niet dus. Alleen bij een bepaalde groep, en gelukkig is dat niet iedereen. En je vindt dat anderen hier zich moeten ontspannen, maar voor mij kom je over als heel erg kwaad op alles wat met dit onderwerp te maken heeft.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:57

MarlindeRooz schreef:

Ik vraag me dan af of je met kinderspeelgoed in regenboogkleuren ook zo op tilt kan slaan.

En als dat niet het geval is, dan kun je wellicht kijken of je ook op die manier naar regenboog zebrapaden kunt kijken. Dus je er niet aan storen en gewoon zien dat het er is, zonder dat het ook maar enige impact heeft.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:58

Waarom zouden we niet gewoon minder in hokjes kunnen denken?
Dus het regenboogzebrapad is onderdeel van het gehele straatbeeld, dat naast dat zebrapad ook gewoon niet-regenbooglantaarnpalen, stoeptegels en straatklinkers bevat.
De regenboogvlag is onderdeel van het gehele straatbeeld dat ook gewoon Nederlandse, Turkse en andere-landen/logo's-vlaggen bevat.
Als je aanstoot neemt aan regenboogzebrapaden en regenboogzebravlaggen, zou je ook aanstoot moeten nemen aan kleding in een kleinere of grotere maat dan die jij hebt in de kledingrekken, want daar pas jij ook niet in.

Zelfde met Syriërs of mensen uit elk ander land dan Nederland... waarom kunnen we elkaar niet gewoon zien zoals we zijn; mens?
Zodra iemand statushouder is, is diegene in mijn ogen gewoon inwoner van Nederland en afkomst doet er helemaal niet toe.

Het is makkelijk om 'de schuld' te leggen bij mensen die, misschien net als jij, in een rotsituatie zitten en gebruik maken van de mogelijkheden die ze aangereikt krijgen.
Maar als je daar echt iets tegen wil doen, i.p.v alleen maar je ongenoegen op de verkeerde groep afvuren, kijk dan naar wie die beslissingen maakt.
Bijv. bij het huizentekort en 'al die asielzoekers' die de huizen inpikken van 'wij Nederlanders'... er staan meer huizen en panden leeg in Nederland dan dat er een tekort is.

Ninx

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik zei dat het gebruik van het woord queer suggereert dat ik er middenin sta. Dat is heel iets anders. Bovendien ga ik sowieso geen woord gebruiken die niet in mijn vocabulaire past en waarvan ik niet eens precies weet wat het betekent.
Als jij mijn mening onzin noemt zijn we sowieso al uitgepraat. En als jij mijn woorden verdraait en dat dan onzin gaat noemen, tja dan kan je beter het hele gesprek met jezelf gaan voeren.
Maar om in te gaan op het verhaal die jij ervan gemaakt hebt: waarom zou ik graag willen dat er gesuggereerd wordt dat ik middenin de queer (wat dat dan ook moge zijn) gemeenschap zou staan? Dat is ook gewoon niet waar.

Ja... gelijk heb je.

Gisteren gebruikte ik opeens het woord Camembert, geheel tegen mijn gewoonte in.
Iedereen denkt dus onmiddellijk dat ik een kaaswinkel heb of helemaal in de zuivel community zit... beangstigend is dat.
Ik heb dat woord direct maar weer geschrapt.

Ninx

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Jawel maar het gebruik van het woord allelettersvanhetalfabet-plus past beter bij mij. Want zo sta ik er gewoon in. Ik hoef al die letters niet te kennen, vind het allemaal nogal veel opties en verder prima maar niet mijn ding verder. Dus dan dekt dat woord perfect de lading

Je hebt gelijk, dat is beter.... veel denigrerender.... :')

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:59

Dorine92 schreef:
Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?

Om aan de basis te beginnen: je mag niet zomaar mensen slaan, überhaupt niet.

Als je queer een lastig woord vindt, dan is het misschien een idee om toch even aan de regenboog te denken, die staat namelijk voor iedereen die zich niet straight voelt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:05

Ninx schreef:
Dorine92 schreef:
Jawel maar het gebruik van het woord allelettersvanhetalfabet-plus past beter bij mij. Want zo sta ik er gewoon in. Ik hoef al die letters niet te kennen, vind het allemaal nogal veel opties en verder prima maar niet mijn ding verder. Dus dan dekt dat woord perfect de lading

Je hebt gelijk, dat is beter.... veel denigrerender.... :')

Dat komt vanuit jou, niet vanuit mij

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:08

Dorine92 schreef:
Dat komt vanuit jou, niet vanuit mij

Dit is hoe het overkomt.... en wanneer jij er okay mee bent mensen (zonder goede reden) een vervelend gevoel te geven, dan moet je dat zeker niet laten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:10

Een minderheid bewust verkeerd benoemen omdat de juiste benaming niet in jouw straatje past vind je respectvol en tolerant?

Dus als mannen jou vanaf nu wijf of mokkel noemen omdat het woord vrouw hun niet aanstaat is dat ook oké? En als ze eisen dat vrouwentoiletten weg moeten vind je dat ook kunnen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:14

ps: mag ik even opmerken het fijn te vinden toch nog zoveel fijne posts te lezen hier? Soms word je verdrietig van SM, en krijg je de indruk dat er alleen nog maar onverdraagzame haatzaaiende of zure mensen bestaan.
Fijne inhoudelijke posts van mensen die een ander het licht in de ogen gunnen zijn een mooi begin van het weekend!