Eigenlijk jammer dat die drie gasten zelf geen schade hebben opgelopen. Bizar dat zij nu wel weer even vrij zijn gelaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:Als het iets van eerwraak is dan is het iets uit bepaalde culturen waarin dit geweld voorkomt en ook Afghanistan is daar deel van. Dus niet alle vluchtelingen, wel in bepaalde culturen, dat zijn gewoon de feiten helaas. Of dat hier ook daadwerkelijk is geweest is nog afwachten.
Net een mooi net geschreven kaartje gekregen met veel sterkte en een prachtig gedichtje van een leerling van een school hier in de buurt. Zo lief gebaar.
Sabri schreef:Ja er zijn ook genoeg gekken die Piet heten of Klaas en eerwraak of vrouwen moord plegen. Alleen het komt wel veel vaker voor in de islamitische cultuur helaas! Het is iets in de cultuur , speelt ook in Zuid Italië. En deze persoon wilde de boel flink ruïneren kennelijk. De vraag is wel of het als femicide bedoeld is want de persoon was nooit in die winkel haast en sliep er zeker niet. Als je al met zoveel jerrycans in een auto gaat zitten wil je de boel flink kapot maken. Kennelijk nemen ze de straf van wat jaren zitten voor lief, want waarom pleeg je ondanks dat je bent betrapt een week later alsnog deze verwoesting aan.
Sabri schreef:. Alleen het komt wel veel vaker voor in de islamitische cultuur helaas!
Tancreda4 schreef:Zal wel niet een heftige straf worden 'want het was geen opzet'. Explosieven hebben en gebruiken die dit kunnen aanrichten is voor mij al een reden ze levenslang op te sluiten. Bizar dat zoiets 'simpels' dit heeft aangericht. Ziek.
purny schreef:[
Heb je hier cijfers/bronnen van? Ik ben namelijk heel benieuwd waar ik deze cijfers kan vinden voordat ik er een oordeel over geef of femicide niet vaker voorkomt dan moord bij de islamitische wereld.
Of is dit gewoon een aanname wat je doet?
Benzz schreef:purny schreef:[
Heb je hier cijfers/bronnen van? Ik ben namelijk heel benieuwd waar ik deze cijfers kan vinden voordat ik er een oordeel over geef of femicide niet vaker voorkomt dan moord bij de islamitische wereld.
Of is dit gewoon een aanname wat je doet?
Dit is wat ik erover kan vinden: https://dekanttekening.nl/samenleving/f ... -probleem/
In Nederland komen dodingen in migrantenkringen niet vaker voor dan moorden gepleegd door witte, autochtone mannen. Dit gaat specifiek over Femicide.
Babootje schreef:[
Bij de bron "De kanttekening" zet ik toch wel mn kanttekeningen hoor.
Hier wordt intieme femicide (gepleegd door partner of expartner) en eer femicide (eerwraak) op 1 hoop gegooid terwijl je dat natuurlijk niet met elkaar kunt vergelijken. Beide hebben een andere oorzaak.
In de Nederlandse cultuur is eerwraak zeker niet gebruikelijk, m.u.v. huwelijksdwang dat in gesloten autochtone gemeenschappen nog wel kan voorkomen.
Het kan natuurlijk zijn dat onder de autochtone bevolking intieme femicide vaker voorkomt terwijl in de autochtone bevolking eerwraak vaker voorkomt. Dat houdt elkaar dan in evenwicht.
Benzz schreef:Nederland heeft overigens de hoogste femicide cijfers van Europa.