Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:04

ja maar dat is niet wat ik vraag :)
Je zegt "samenwerking", daar kan ik niks over vinden, dat ze samengewerkt hebben?

De incells en dat soort sneue mannen, dat worden er gevoelsmatig wel meer, maar ik weet niet of dat uit cijfers ook blijkt trouwens. In NL heb je dat nog niet volgens mij, althans, niet op dat niveau. Maar amerika en Nl vergelijken is wat dat betreft denk heel ingewikkeld..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:10

Cer schreef:
Je zegt "samenwerking", daar kan ik niks over vinden, dat ze samengewerkt hebben?

De incells en dat soort sneue mannen, dat worden er gevoelsmatig wel meer, maar ik weet niet of dat uit cijfers ook blijkt trouwens. In NL heb je dat nog niet volgens mij, althans, niet op dat niveau. Maar amerika en Nl vergelijken is wat dat betreft denk heel ingewikkeld..

Samenwerking?

In ieder geval, interviews en gesprekken voeren met dit soort mannen/influencers die er hetzelfde instaan als Tate en bijvoorbeeld mee vliegen met Trump?

What's in a name?

Ik ga niet voor je zoeken, maar ik lees al een paar jaar dat partijen die goede campagnes voeren op SM grote winsten hebben geboekt, ook in Nederland.

Vroeger keek je naar het journaal, een debat of je las een interview in de krant.
Veel jonge mensen kijken helemaal geen nieuws of lezen geen kranten.
Zij halen het nieuws van TikTok of ander kanaal.
En dat sommige politici af en toe gewoon fake-news verspreiden, is ook niet onbekend toch?
Al zijn dat vooral de populistische politici.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:27

Electra63 schreef:
Vroeger keek je naar het journaal, een debat of je las een interview in de krant.
Veel jonge mensen kijken helemaal geen nieuws of lezen geen kranten.
Zij halen het nieuws van TikTok of ander kanaal.
En dat sommige politici af en toe gewoon fake-news verspreiden, is ook niet onbekend toch?
Al zijn dat vooral de populistische politici.

Die tegenwoordig de meeste stemmen trekken.

Misschien zie ik het allemaal te zwartgallig maar er zijn echt veel verkeerde signalen die de laatste tijd de kop opsteken. Wij leven niet meer in een wereld die alleen door mensen wordt gemaakt maar een wereld die door mensen wordt bedacht en dat is iets heel anders.

En natuurlijk is het op dit moment niet zo dat iemand zich alleen omdat zij zich bedreigd voelt om laat bouwen tot jongen, inderdaad is ombouwen op dit moment niet het juiste woord. Maar in een wereld die door bepaalde mensen wordt bedacht is het wel het juiste woord. Het nuance-verschil is net zo als dat vroeger je een kind kreeg en tegenwoorden een kind neemt.

Hoorde net op het nieuws dat onze kids op tiktok filmpjes voorgeschotelt krijgen waarin wordt beweerd dat 30 of 40% van de Nederlanders een borstvergroting en/of neuscorrectie heeft gehad. Wat denk je dat dat met die hersentjes doet?

Noem me complotgekkie maar ik sluit niet uit dat die rellen in Amsterdam voorgekookt zijn. De Israelische minister van buitenlandse zaken heeft alles uit z'n handen laten vallen en komt hierheen. Geerts vrienden. Geert die Halsema weg wil hebben, wat denken jullie dat er gebeurd?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:30

Cer schreef:

Het is inderdaad lastig vergelijken, maar mij bekruipt steeds meer het gevoel dat mensen toch behoefte hebben aan een sterke leider en iemand die vertelt wat ze moeten doen en waar ze op kunnen rekenen. Dit is misschien wel een overeenkomst tussen de verschillende landen. Niet erg positief natuurlijk, maar dat is de realiteit vaker niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:34

@Irmaz,
Ik geloof niet dat gisteren is voorgekookt.

Wel denk ik, dat de situatie totaal is onderschat.

Wel ben ik er van overtuigd, dat Wilders en Israël hier misbruik van maken. Deels om Halsema weg te krijgen, deels om vooral moslims weg te zetten als anti-semitisch.
Er zijn al zolang ik mij herinner voetbalrellen of worden halve steden gesloopt.
Door de situatie in Ghaza, is het bizar uit de hand gelopen, denk ik. En dan zijn er altijd nog de relschoppers die bij elke demonstratie of situatie aanwezig zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:41

Citaat:

Dan kijk de persconferentie (terug) en oordeel dan. Ik ben verbaasd hoeveel mensen op de been waren vanuit de driehoek. Enorm. Het is totaal niet onderschat.
Dit lijkt georganiseerd. En de taxi chauffeurs lijken een groot aandeel hierin te hebben.

Er is juist een enorm bloedbad voorkomen denk ik zo. Maar tegen de nachtelijke incidenten tegen Israëlische supporters midden in de nacht die opeens opvlammen is zelfs ondanks de enorme overmacht niet te voorkomen. Amsterdam is groot.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-11-24 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:45

Electra63 schreef:
Heel veel jonge mannen hebben op Trump gestemd en vooral door de samenwerking van Trump met influencers zoals Andrew Tate, maar ook bijvoorbeeld Jake Paul.

Er staat hier toch 'samenwerking'? Of bedoel je dat anders?

Citaat:
Ik ga niet voor je zoeken, maar ik lees al een paar jaar dat partijen die goede campagnes voeren op SM grote winsten hebben geboekt, ook in Nederland.

nee tuurlijk niet .. onderbouwen met links hoeft niet iedereen :+

En, niet alleen politici verspreiden fake news he.. nu met AI en deepfake moet iedereen gewoon goed opletten met wat ze te zien krijgen. het is niet zo dat wat je wel zint, echt is, en wat je niet zint, fake news is.. Bij alles moet je, vind ik, vragen stellen 'klopt dit wel".. of nou ja alles, in ieder geval heel veel.

En mensen die zomaar wat roepen, ja ze kunnen gelijk hebben, maar misschien ook niet

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:45

Electra63 schreef:
@Irmaz,
Ik geloof niet dat gisteren is voorgekookt.

Het hangt ervan af wat met voorgekookt wordt bedoeld, want er is zeker voorbereiding geweest vanuit de relschoppers van beide kanten.

De situatie is ook niet onderschat, er is van tevoren veel aan gedaan door de politie en de halve stad was al als risicogebied benoemd. Dit is om de inwoners te beschermen, iedereen wist dat er iets ging gebeuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:46

pien_2010 schreef:
Citaat:

Dan kijk de persconferentie (terug) en oordeel dan. Ik ben verbaasd hoeveel mensen op de been waren vanuit de driehoek. Enorm. Het is totaal niet onderschat.
Dit lijkt georganiseerd. En de taxi chauffeurs lijken een groot aandeel hierin te hebben.

800 agenten !

Maar heb je ook gehoord over de provocaties ? N.a.v. het weghalen van Palestijnse vlaggen en de walgelijke liederen, zijn de oproepen aan de taxichauffeurs gedaan om zich te mobiliseren.

Het is niet helemaal zwart-wit.

Het is niet dat er zomaar moslims kwamen die zomaar normale supporters aanvielen.

Maar er is geen excuus voor het geweld.

Ik vind de beelden afschuwelijk van het geweld.
Maar ik vind de liederen door de supporters ook vreselijk!

De situatie in Ghaza wordt hier uitgevochten met hulp van beroepsrelschoppers en hooligans.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:49

Electra63 schreef:
De situatie in Ghaza wordt hier uitgevochten.

Dat is al heel lang zo en niet alleen in Amsterdam.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:35

Citaat:
Maar heb je ook gehoord over de provocaties ? N.a.v. het weghalen van Palestijnse vlaggen en de walgelijke liederen, zijn de oproepen aan de taxichauffeurs gedaan om zich te mobiliseren.

Het is niet helemaal zwart-wit.

Het is niet dat er zomaar moslims kwamen die zomaar normale supporters aanvielen.

Maar er is geen excuus voor het geweld.

Ik vind de beelden afschuwelijk van het geweld.
Maar ik vind de liederen door de supporters ook vreselijk!

De situatie in Ghaza wordt hier uitgevochten met hulp van beroepsrelschoppers en hooligans.

Ja dat heb ik gehoord en daar wordt onderzoek naar gedaan. En ik deel je conclusie dat zwaaien met Palestijnse of Israëlische vlaggen nooit een excuus kan zijn voor dit geweld.

Wat in Gaza gebeurt is afschuwelijk en (gelukkig) zijn er ook veel mensen uit Israël en de Joodse gemeenschap in Nederland die dit veroordelen. En eens dat zowel de VS als Europa hier veel te slap op veroordelen.

Zo was het ook afschuwelijk wat Hamas deed. Ook Wat IS deed indertijd.
Maar ook die gebeurtenissen waren nooit een excuus voor de moslim haat of zoals nu er geen excuus is voor de jodenhaat die vannacht losbarstte.

Er is nooit excuus voor. En geen zwaaiende vlaggen over en weer, en geen demonstraties, en geen voetbal wedstrijd.

Alle inwoners in Nederland hebben recht om zich veilig te voelen zonder allerlei haat. Dus vannacht de.uotbarsting van antisemitisme mag nooit een reden zijn om weer de moslim gemeenschap aan te vallen.
Dudat.mensen dit doen is nooit een excuus voor!

En Echwel sterkte. Ik vind het heel erg naar voor jullie.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:49

Zeker sterkte voor Echwel en haar familie !

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:53

Electra63 schreef:

Dank je wel
Op dit moment mijn zuster en flatgenoten aangifte aan het doen vanwege bedreigingjonge manne op scooters omsingelen steeds het gebouw en maken foto's van de namen in de portieken...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:58

Echwel schreef:
Electra63 schreef:

Dank je wel
Op dit moment mijn zuster en flatgenoten aangifte aan het doen vanwege bedreigingjonge manne op scooters omsingelen steeds het gebouw en maken foto's van de namen in de portieken...

wat vreselijk :(
veel sterkte :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:07

Echwel schreef:
Electra63 schreef:

Dank je wel

Wat vreselijk...... |( Om te huilen gewoon...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:10

Vreselijk Echwel !

Ik hoop dat de politie (extra) rondrijdt bij de flat en zij (weer) rustig kunnen wonen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:35

Vooral veel filmen Echwel, dit zullen dezelfde schooiers zijn als gisteren dus politie zal blij zijn met beelden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:58

journee schreef:
Loretta schreef:

Tja, religie.
Religie heeft al eeuwenlang vrouwen onderdrukt.

Religie onderdrukt vrouwen niet. Wel zijn er mannen die misbruik maken van een religie door dingen zo te interpreteren dat zij vrouwen hun rechten kunnen ontnemen. Dus feitelijk wordt dan zowel de religie als de vrouw misbruikt.

Ik ben christelijk opgevoed (inmiddels ongelovig). En het is mij er met de bijbel ingeramd dat de man het hoofd van de vrouw is. En dit wordt nog steeds in heel veel kerken onderwezen. De bijbel staat vol met vrouwonvriendelijke passages. Wat ik me zo kan herinneren is Efeziers 5:22. Ik heb het even opgezocht.

https://www.bible.com/nl/bible/1276/EPH.5.22-33.BB

Er staan nog veel meer vrouwonvriendelijke passages in. Maar die zou ik dan echt moeten opzoeken,mwaar het ook alweer precies staat. De Koran heeft soortgelijke passages, maar daar ben ik uiteraard minder mee op de hoogte.
Maar dat is wel gelijk de reden dat ik het hypocriet van Wilders vind, dat hij wel de koran eruit pikt maar zwijgt over de bijbel.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:01

O Echwel dat is verschrikkelijk, ik zou best wel willen dat er eens flink doorgepakt werd op dit soort terreur. De tip van BigOne is een goede, zet er 24 uur bewakingscamera's op.

Ik kwam onderstaand bericht tegen van 3 dagen geleden en weet niet wat ik er van moet denken, maar krijg er wel een naar gevoel van. Het is wel de Telegraaf dus dat maakt het wat minder betrouwbaar, maar wat denken jullie van zoiets?
Citaat:
Mossad reist met Maccabi Tel Aviv mee naar Amsterdam voor uitduel met Aja

https://archive.is/jVfuW#selection-437.0-437.74

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:04

Echwel schreef:
Electra63 schreef:

Dank je wel

Ooh, wat verschrikkelijk.
Wat leven we toch in een tijd van haat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:05

Ik zag dat ook op SM, dat er militairen en geheime politie onder de supporters aanwezig waren.
Ik zag ook foto's gedeeld worden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:08

Electra63 schreef:
Ik zag dat ook op SM, dat er militairen en geheime politie onder de supporters aanwezig waren.

Dat is toch bizar :oo Kan dat zomaar dat een leger en geheime dienst van een ander land in Nederland actief is? En wat voor een rol hebben die gespeeld in die rellen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:10

Indien de Mossad en geheimagenten erbij waren hadden ze in moeten grijpen bij de spreekkoren. Maar zonder dat was het waarschijnlijk ook gebeurd. Wat ik wel ergerlijk vind zijn de opmerkingen van Israëlisch ( uit Israël ) die het over pogrom, jodenjacht enzenz hebben terwijl ze zelf dagelijks genocide plegen. Dan nog had dit niet mogen gebeuren en ik hoop dan ook dat ze de aanvallers oppakken en lange tijd achter de tralies zetten. Voor geweld is geen plek in onze maatschappij , welk geweld dan ook !

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:16

Electra63 schreef:

Hoe betrouwbaar is sociale media de afgelopen jaren nou gebleken. Is mijn eerste gedachte?

De beste bron voor complottheorieën

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:18

BigOne schreef:
Indien de Mossad en geheimagenten erbij waren hadden ze in moeten grijpen bij de spreekkoren. Maar zonder dat was het waarschijnlijk ook gebeurd. Wat ik wel ergerlijk vind zijn de opmerkingen van Israëlisch ( uit Israël ) die het over pogrom, jodenjacht enzenz hebben terwijl ze zelf dagelijks genocide plegen. Dan nog had dit niet mogen gebeuren en ik hoop dan ook dat ze de aanvallers oppakken en lange tijd achter de tralies zetten. Voor geweld is geen plek in onze maatschappij , welk geweld dan ook !

Precies !!
En is er nu wel of niet geprovoceerd door deze supporters?

Ik zag ook dat Wilders een bericht op SM deelde, dat de Israëlische veiligheidsdienst eerder al had gewaarschuwd dat er opgeroepen werd tot geweld.

Heeft Nederland dit dan toch onderschat?
800 agenten voor een voetbalwedstrijd is een bizar aantal.
Kun je deze rellen tegenhouden ?

Gewoon geen uitsupporters meer toe laten !