Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:@Journeee... flowerpower was laaaaang voor de 80er, hoor
Elisa2 schreef:Bijzonder he? Als ik dit zo lees moet ik ook denken aan de heksen vervolgingen. Feitelijk kwamen die ook voort uit een soort complottheorieën en mensen die compleet doorsloegen.
BigOne schreef:Journee, dit onderzoek wat je deelt gaat over 48 personen, daar staan Amerikaanse onderzoeken tegenover die duidelijk maken het risico op dit soort klachten 6 keer hoger is bij niet gevaccineerde jonge personen. Ja door vaccin kun je het ook krijgen, voorbeelden bekend maar in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen. Wanneer je het door het virus kreeg werd het al een stuk lastiger.
Tiggs schreef:BigOne schreef:Journee, dit onderzoek wat je deelt gaat over 48 personen, daar staan Amerikaanse onderzoeken tegenover die duidelijk maken het risico op dit soort klachten 6 keer hoger is bij niet gevaccineerde jonge personen. Ja door vaccin kun je het ook krijgen, voorbeelden bekend maar in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen. Wanneer je het door het virus kreeg werd het al een stuk lastiger.
48 lijkt me nooit een significant resultaat opleveren.
Citaat:The current leading theory among a subset of true believers is that Mandela Effects are evidence of multiple timelines, universes, ripping of spacetime, or another physics phenomenon.
Cer schreef:Ze hebben toch laatst documenten over area51 vrijgegeven?
Qimm schreef:Ik kom de laatste tijd ook weer een boeiende tegen over het zgn Mandela effect.Citaat:The current leading theory among a subset of true believers is that Mandela Effects are evidence of multiple timelines, universes, ripping of spacetime, or another physics phenomenon.
https://www.vice.com/en/article/is-cern ... stigation/
Over het Mandela effect.
Overigens is er 1 Mandela effect waar ik ook echt 1000% zeker weet dat het was zoals ik me herinner. Denk dat ik daarom dit zo'n interessante vind...
journee schreef:Cer schreef:Ze hebben toch laatst documenten over area51 vrijgegeven?
Wat ik uit het stukje begrijp is dat de aanwezigheid van UFO's wordt bevestigd. Maar een UFO is natuurlijk niets anders dan een ongeindentificeerd vliegend object. Dit kan natuurlijk net zou goed een spionage drone zijn, dat lijkt me behoorlijk logisch rond een geheime militaire basis.
Buitenaards leven lijkt me dan net iets onwaarschijnlijker, maar gezien het feit dat de aarde maar een stipje in het heelal is, is natuurlijk niets onmogelijk. Alhoewel ik vermoed dat een buitenaardse identiteit op de aarde zo veel verder in ontwikkeling en meer geavanceerd zou moeten zijn om hier überhaupt terecht te komen, dat wat er ook in area 51 gebeurd, dan allang niet meer interessant is.
Maar goed, het blijft natuurlijk leuk om een theorie los te laten op alles wat niet met zekerheid uit te sluiten valt.
Qimm schreef:Ik kom de laatste tijd ook weer een boeiende tegen over het zgn Mandela effect.Citaat:The current leading theory among a subset of true believers is that Mandela Effects are evidence of multiple timelines, universes, ripping of spacetime, or another physics phenomenon.
https://www.vice.com/en/article/is-cern ... stigation/
Over het Mandela effect.
Overigens is er 1 Mandela effect waar ik ook echt 1000% zeker weet dat het was zoals ik me herinner. Denk dat ik daarom dit zo'n interessante vind...
Polar schreef:Stille meelezer, maar ik denk dat bepaalde complot theorieën, zoals UAP's, meerdere dimensies (string theory) en het mandela effect een verklaring kunnen hebben die wij als mensheid niet kunnen bevatten.
Net als dat wij een mier niet kunnen uitleggen hoe een smartphone werkt.
Heel veel is nog steeds gissen, bijvoorbeeld hoe groot het universum is en of er maar 1 universum is of meerdere.
'We' weten zelfs niet eens zeker of de oerknal het begin van het universum was en of er maar 1 oerknal was.
Maar ik denk dat zelfs als één of andere aliën nu zou komen vertellen hoe alles in elkaar zit, dat dat voor ons echt niet te begrijpen/bevatten valt.
journee schreef:Tiggs schreef:
48 lijkt me nooit een significant resultaat opleveren.
Myocarditis blijft ook zeldzaam. In dit onderzoek zijn in een land 48 betrouwbare meldingen van myocarditis onderzocht over een bepaalde periode. Hieruit bleek dat daar de mate van voorkomen en de ernst door corona niet verhoogt te zijn. Terwijl dit wel vaak wordt gesuggereerd.
Mocht myocarditis wel vaker veroorzaakt worden door corona dan zou dit in 2020, voor er begonnen werd met vaccineren en het virus juist vooral heerste onder jongeren toch ook al een verhoogde incidentie hebben moeten laten zien? Het lijkt mij dat als de incidentie door corona echt zoveel hoger was, dan was de myocarditis die veroorzaakt wordt door vaccinatie ook niet zo snel opgevallen toch?
In alle eerdere onderzoeken worden wel cijfers gegeven over incidentie, dus hoeveel vaker de ziekte veroorzaakt zou worden door corona, maar onderbouwde cijfers heb ik nog steeds niet gevonden. Bij myocarditis door vaccinatie kan men echter wel heel goed onderbouwen dat een x-aantal patiënten is gevaccineerd en maar een heel klein percentage daadwerkelijk ziek wordt.
Dat er in bij verschillende onderzoeken over het zelfde onderwerp verschillende uitkomsten zijn vind ik dan weer frappant. En dan laat ik in het midden welke uitkomst de juiste is. Wel ben ik dan benieuwd of onderzoeken door een onafhankelijke instantie zijn gedaan of door ontwikkelaars van de vaccins zelf?
Maar misschien ben ik gewoon een kritisch persoon. Vaak geldt bij mij: hoe meer informatie ik krijg, hoe meer vragen dit bij me oproept.
journee schreef:Dit verklaart een heleboel!![]()
Dus eigenlijk bestaat en niet zoiets als de waarheid. De waarheid is zoals je hem herinnert en als iemand anders andere herinneringen heeft aan dezelfde gebeurtenis, dan was dat gewoon in een alternatief universum.
Tiggs schreef:Maar vergeet ook niet dat herinneringen super onbetrouwbaar zijn.