Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:29

Ja klopt. Begin jaren tachtig woonde ik in de buurt van een Baghwan community. Toen was de hippie-tijd echt wel zo'n beetje voorbij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 19:54

Bagwan kon je ook rustig weer uitgaan, wanneer ik aan sektelijders en complotten denk dan is het eerder de kwaadaardige figuren; Jim jones , Sipke vrieswijk, David Koresh , Charles Manson .

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:59

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:02

Ik kan me de oranje brigade nog goed herinneren, maar dat waren vredelievende lui die niks opdrongen. Ze geloofden gewoon in een fijnere wereld, maar met een complot had dat niet veel te maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:10

Of die heavens gate, begon ook in die jaren. Uiteindelijk 20jaar later met z’n allen zelfmoord gepleegd toen de UFO die ze beloofd was om naar het eeuwige leven te gaan niet op kwam dagen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:30

Elisa2 schreef:
Bijzonder he? Als ik dit zo lees moet ik ook denken aan de heksen vervolgingen. Feitelijk kwamen die ook voort uit een soort complottheorieën en mensen die compleet doorsloegen.

Tja, alles waar men geen raad mee weet was verdacht. Over de opkomst van Jeanne d'Arc zijn ook nog veel vragen. Hoe kreeg een 17 jarig boerenmeisje de beschikking over een leger?

Ook wel interessant:de geschiedenis van illuminati (en hun plan de leiding over te nemen) en complottheorieën die aan deze groep gelinkt worden.

https://historianet.nl/maatschappij/illuminati-herschikken-europa

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:06

Het zit gewoon in de mens. Als er bij ons bedrijf een keer een auto met een Duits kenteken staat, "worden we overgenomen door een Duits bedrijf".

Ik heb een collega gehad die er 20 jaar van overtuigd was dat "ze hem er uit wilden werken". Hij heeft gewoon zijn pensioen gehaald, men was juist erg tevreden over hem.

Dit zijn onschuldige dingen, maar kunnen al gauw een eigen leven gaan leiden en als het maar vaak genoeg herhaald wordt, gaat men er in geloven.

Zet het op internet, zeg dat je tegen gewerkt wordt en dat je donaties nodig hebt om jouw kritische geluid te kunnen laten horen en voilá.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:23

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:27

Wat het ook is bij geschiedenis en bij meer zaken, veel wordt geschreven vanuit 1 kant. Dat wordt dan als waarheid gepresenteerd maar er bestaat eigenlijk niet iets als 1 waarheid. De geschiedenis van het wilde westen in Amerika is bijv. heel anders als het geschreven wordt vanuit de Natives. Het is soms maar net welk perspectief er gebruikt wordt en dat geeft voer voor andere gedachten en sommige mensen slaan er in door denk ik.

Dat artikel over Area51 is ook achterhaalt, inmiddels blijkt dat er wel degelijk video's van UAP en UFO's te zijn en het Pentagon gaf die video's in 2020 vrij.
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... 49/area-51

Ook doet de overheid onder leiding van Travis Taylor onderzoek naar UAP en UFO's op Skinwalker ranch waar deze fenomenen regelmatig te zien zijn.
https://www.8newsnow.com/investigators/ ... s-of-work/

Dus ja, hoewel het voor mij moeilijk te bevatten is zijn de mensen die in Area51 geloofden toch niet helemaal gek blijkt maar weer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:39

Ze hebben toch laatst documenten over area51 vrijgegeven?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:34

BigOne schreef:
Journee, dit onderzoek wat je deelt gaat over 48 personen, daar staan Amerikaanse onderzoeken tegenover die duidelijk maken het risico op dit soort klachten 6 keer hoger is bij niet gevaccineerde jonge personen. Ja door vaccin kun je het ook krijgen, voorbeelden bekend maar in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen. Wanneer je het door het virus kreeg werd het al een stuk lastiger.

48 lijkt me nooit een significant resultaat opleveren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:20

Tiggs schreef:
BigOne schreef:
Journee, dit onderzoek wat je deelt gaat over 48 personen, daar staan Amerikaanse onderzoeken tegenover die duidelijk maken het risico op dit soort klachten 6 keer hoger is bij niet gevaccineerde jonge personen. Ja door vaccin kun je het ook krijgen, voorbeelden bekend maar in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen. Wanneer je het door het virus kreeg werd het al een stuk lastiger.

Myocarditis blijft ook zeldzaam. In dit onderzoek zijn in een land 48 betrouwbare meldingen van myocarditis onderzocht over een bepaalde periode. Hieruit bleek dat daar de mate van voorkomen en de ernst door corona niet verhoogt te zijn. Terwijl dit wel vaak wordt gesuggereerd.

Mocht myocarditis wel vaker veroorzaakt worden door corona dan zou dit in 2020, voor er begonnen werd met vaccineren en het virus juist vooral heerste onder jongeren toch ook al een verhoogde incidentie hebben moeten laten zien? Het lijkt mij dat als de incidentie door corona echt zoveel hoger was, dan was de myocarditis die veroorzaakt wordt door vaccinatie ook niet zo snel opgevallen toch?

In alle eerdere onderzoeken worden wel cijfers gegeven over incidentie, dus hoeveel vaker de ziekte veroorzaakt zou worden door corona, maar onderbouwde cijfers heb ik nog steeds niet gevonden. Bij myocarditis door vaccinatie kan men echter wel heel goed onderbouwen dat een x-aantal patiënten is gevaccineerd en maar een heel klein percentage daadwerkelijk ziek wordt.

Dat er in bij verschillende onderzoeken over het zelfde onderwerp verschillende uitkomsten zijn vind ik dan weer frappant. En dan laat ik in het midden welke uitkomst de juiste is. Wel ben ik dan benieuwd of onderzoeken door een onafhankelijke instantie zijn gedaan of door ontwikkelaars van de vaccins zelf?

Maar misschien ben ik gewoon een kritisch persoon. Vaak geldt bij mij: hoe meer informatie ik krijg, hoe meer vragen dit bij me oproept. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:21

Ik kom de laatste tijd ook weer een boeiende tegen over het zgn Mandela effect.

Citaat:
The current leading theory among a subset of true believers is that Mandela Effects are evidence of multiple timelines, universes, ripping of spacetime, or another physics phenomenon.

https://www.vice.com/en/article/is-cern ... stigation/
Over het Mandela effect.

Overigens is er 1 Mandela effect waar ik ook echt 1000% zeker weet dat het was zoals ik me herinner. Denk dat ik daarom dit zo'n interessante vind...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:32

Cer schreef:

Wat ik uit het stukje begrijp is dat de aanwezigheid van UFO's wordt bevestigd. Maar een UFO is natuurlijk niets anders dan een ongeindentificeerd vliegend object. Dit kan natuurlijk net zou goed een spionage drone zijn, dat lijkt me behoorlijk logisch rond een geheime militaire basis.

Buitenaards leven lijkt me dan net iets onwaarschijnlijker, maar gezien het feit dat de aarde maar een stipje in het heelal is, is natuurlijk niets onmogelijk. Alhoewel ik vermoed dat een buitenaardse identiteit op de aarde zo veel verder in ontwikkeling en meer geavanceerd zou moeten zijn om hier überhaupt terecht te komen, dat wat er ook in area 51 gebeurd, dan allang niet meer interessant is. :+

Maar goed, het blijft natuurlijk leuk om een theorie los te laten op alles wat niet met zekerheid uit te sluiten valt. :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:03

Qimm schreef:

Citaat:
The current leading theory among a subset of true believers is that Mandela Effects are evidence of multiple timelines, universes, ripping of spacetime, or another physics phenomenon.

Over het Mandela effect.

Overigens is er 1 Mandela effect waar ik ook echt 1000% zeker weet dat het was zoals ik me herinner. Denk dat ik daarom dit zo'n interessante vind...

Dit verklaart een heleboel! :D
Dus eigenlijk bestaat en niet zoiets als de waarheid. De waarheid is zoals je hem herinnert en als iemand anders andere herinneringen heeft aan dezelfde gebeurtenis, dan was dat gewoon in een alternatief universum. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:13

journee schreef:
Cer schreef:

Wat ik uit het stukje begrijp is dat de aanwezigheid van UFO's wordt bevestigd. Maar een UFO is natuurlijk niets anders dan een ongeindentificeerd vliegend object. Dit kan natuurlijk net zou goed een spionage drone zijn, dat lijkt me behoorlijk logisch rond een geheime militaire basis.

Buitenaards leven lijkt me dan net iets onwaarschijnlijker, maar gezien het feit dat de aarde maar een stipje in het heelal is, is natuurlijk niets onmogelijk. Alhoewel ik vermoed dat een buitenaardse identiteit op de aarde zo veel verder in ontwikkeling en meer geavanceerd zou moeten zijn om hier überhaupt terecht te komen, dat wat er ook in area 51 gebeurd, dan allang niet meer interessant is. :+

Maar goed, het blijft natuurlijk leuk om een theorie los te laten op alles wat niet met zekerheid uit te sluiten valt. :D

Die spionage drones zijn te zien op de radar en de UFO's eigenlijk nooit..of de UAP..want dat is hoe ze het nu meestal noemen.

Ik dacht altijd dat iedereen compleet gek was die in Ufo's geloofde haha :+ , maar na het zien van Skinwalker Ranch denk ik dat er toch meer is dan we weten/ denken. Alleen wat precies, daar ben ik nog niet achter. Sommige zaken gaan volgens mij voorbij mijn denkvermogen. :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:15

Qimm schreef:

Citaat:

Over het Mandela effect.

Ook iets wat voorbij mijn denkvermogen gaat :o , maar zeker interessant. Ik vind het wel leuk om over dit soort zaken na te denken ook al weet ik dan soms niet wat ik er van moet denken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 12:21

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:30

Stille meelezer, maar ik denk dat bepaalde complot theorieën, zoals UAP's, meerdere dimensies (string theory) en het mandela effect een verklaring kunnen hebben die wij als mensheid niet kunnen bevatten.
Net als dat wij een mier niet kunnen uitleggen hoe een smartphone werkt.
Heel veel is nog steeds gissen, bijvoorbeeld hoe groot het universum is en of er maar 1 universum is of meerdere.
'We' weten zelfs niet eens zeker of de oerknal het begin van het universum was en of er maar 1 oerknal was.

Maar ik denk dat zelfs als één of andere aliën nu zou komen vertellen hoe alles in elkaar zit, dat dat voor ons echt niet te begrijpen/bevatten valt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:37

Dat denk ik ook vaak Polar! Misschien dat heel verlichte mensen wel bij meer kunnen dan de standaard mens zeg maar. Maar dan nog is ons bewustzijn beperkt en zijn we ook niet geprogrammeerd om bepaalde zaken te kunnen begrijpen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:40

Polar schreef:
Stille meelezer, maar ik denk dat bepaalde complot theorieën, zoals UAP's, meerdere dimensies (string theory) en het mandela effect een verklaring kunnen hebben die wij als mensheid niet kunnen bevatten.
Net als dat wij een mier niet kunnen uitleggen hoe een smartphone werkt.
Heel veel is nog steeds gissen, bijvoorbeeld hoe groot het universum is en of er maar 1 universum is of meerdere.
'We' weten zelfs niet eens zeker of de oerknal het begin van het universum was en of er maar 1 oerknal was.

Maar ik denk dat zelfs als één of andere aliën nu zou komen vertellen hoe alles in elkaar zit, dat dat voor ons echt niet te begrijpen/bevatten valt.

Alleen al het feit dat het universum oneindig is of hoe een zwart gat kan bestaan. Aan de ene kant is het logisch dat de ruimte oneindig moet zijn, want een eindige ruimte zou zich ergens in moeten bevinden en dat ergens zou zich weer ergens in moeten bevinden en dat zou dat constant zo door moeten gaan, dus kom je toch weer op oneindig uit. Maar het blijft inderdaad moeilijk te bevatten.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:45

We zien onszelf als heel intelligent, maar ik denk dat we daarin tegelijkertijd ook heel veel beperkingen hebben.

Ja klopt, of donkere materie. Het heeft massa, heeft zwaartekracht, maar het reageert nergens op dus het gaat in principe gewoon door je heen.
Het absorbeert en reflecteert niks en is niet direct waarneembaar.
Wetenschappers denken dat donkere materie ongeveer 27% van de totale massa-energie van het universum uitmaakt, veel meer dan de gewone materie, die slechts ongeveer 5% uitmaakt.

Ik vind het jammer dat we maar zo kort op aarde zijn en op heel veel vragen geen antwoord zullen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Polar op 25-08-24 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:45

journee schreef:
Tiggs schreef:

Myocarditis blijft ook zeldzaam. In dit onderzoek zijn in een land 48 betrouwbare meldingen van myocarditis onderzocht over een bepaalde periode. Hieruit bleek dat daar de mate van voorkomen en de ernst door corona niet verhoogt te zijn. Terwijl dit wel vaak wordt gesuggereerd.

Mocht myocarditis wel vaker veroorzaakt worden door corona dan zou dit in 2020, voor er begonnen werd met vaccineren en het virus juist vooral heerste onder jongeren toch ook al een verhoogde incidentie hebben moeten laten zien? Het lijkt mij dat als de incidentie door corona echt zoveel hoger was, dan was de myocarditis die veroorzaakt wordt door vaccinatie ook niet zo snel opgevallen toch?

In alle eerdere onderzoeken worden wel cijfers gegeven over incidentie, dus hoeveel vaker de ziekte veroorzaakt zou worden door corona, maar onderbouwde cijfers heb ik nog steeds niet gevonden. Bij myocarditis door vaccinatie kan men echter wel heel goed onderbouwen dat een x-aantal patiënten is gevaccineerd en maar een heel klein percentage daadwerkelijk ziek wordt.

Dat er in bij verschillende onderzoeken over het zelfde onderwerp verschillende uitkomsten zijn vind ik dan weer frappant. En dan laat ik in het midden welke uitkomst de juiste is. Wel ben ik dan benieuwd of onderzoeken door een onafhankelijke instantie zijn gedaan of door ontwikkelaars van de vaccins zelf?

Maar misschien ben ik gewoon een kritisch persoon. Vaak geldt bij mij: hoe meer informatie ik krijg, hoe meer vragen dit bij me oproept. :D

Dat is het dus niet (frappant) als je onderzoeken op zo'n klein schaal doet en daarom zegt dat zo weinig.

En lees allemaal The Three Body Problem, ik ben er van overtuigd dat er meer levensvormen zijn in het heelal :D

journee schreef:
Dit verklaart een heleboel! :D
Dus eigenlijk bestaat en niet zoiets als de waarheid. De waarheid is zoals je hem herinnert en als iemand anders andere herinneringen heeft aan dezelfde gebeurtenis, dan was dat gewoon in een alternatief universum. :+

Maar vergeet ook niet dat herinneringen super onbetrouwbaar zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:52

Er zijn meerdere onderzoeken met grotere aantallen:
https://www.ntvg.nl/artikelen/mrna-vacc ... yocarditis

Polar, ja ik ben me vrij sterk bewust van deze beperkingen in het geval van deze materie. Zou er ook graag meer over willen weten maar denk inderdaad dat we dat niet gaan leren in dit leven.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:54

Tiggs schreef:
Maar vergeet ook niet dat herinneringen super onbetrouwbaar zijn.

Oh ja dat klopt. Mijn collega en ik waren er zooooo zeker van dat we alle dozen in de bus hadden gepakt na een beurs... We waren er echt zeker van... toch was er 1 achtergebleven :D

Maar de Tinkerbell die over het Disney kasteel vliegt in de intro van verschillende Disney films, hoe kan ik dat verzonnen hebben?! Toch (b)lijkt het niet waar te zijn. Het is dat ik de VHS banden van vroeger niet mee rheb (en als ik ze wel had, ik heb geen videorecorder meer). Dus ik leg me er maar bij neer dat ik het niet kan bewijzen :')