manubres schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk idd dat er minder gefokt gaat worden.
Fokken is doorgaans een hobby. En de sportfokker hoopt ook wel eens een OS paard te fokken, maar elke fokker weet ook dat het doorgans gewoon geld kost als hobby en zulke goede hebben en de prijs er ook voor vangen niet de dagelijkse gewoonte is.
Is er geen afzetmarkt meer, maar de kosten van fokken gaan uiteraard niet omlaag, dan zullen er minder paarden komen. Niet erg, want stalling gaat er in de toekomst ook minder zijn.
@Elisa Echte recreatiepaarden is een andere markt. En dan heb ik het niet over het sportpaard wat niet mee kan in de sport, want die is voor de recreant helemaal niet aantrekkelijk.
Ik ken dus fokkers die helemaal geen paard weer willen fokken voor de OS, die zien ook steeds meer in dat ze dit een paard niet aan willen doen.
En zeker zullen de recreanten volgen, maar hoe snel dat zal gaan, gaat de tijd ons leren. Ik denk dat alles bij elkaar nog wel even gaat duren voordat je een paard alleen nog als huisdier en grasmaaier mag houden.
Dat laatste zal ook niet mogen, de vraag is dus meer: wanneer zet je je paard op marktplaats?