pien_2010 schreef:princequillo schreef:— toch is demonstreren een vrij recht in een democratie, dus ik vind het altijd grappig om te zien hoe men zich daar zo druk over maakt.
Er wordt niet gedemonstreerd tegen de PVV. De mensen zeggen met borden, want ze zijn doodstil, ",Je bent niet alleen". Dit gaat denk ik over de moslims daar die bang zijn na deze uitslag, dat niet zo vreemd is toch,? en wellicht ook over de vluchtelingen (weet ik niet zeker)"
Ik vind dit een vriendelijkere actie als indertijd bv de varkenskoppen bij een gepland asielzoekers centrum.
Klopt, het is inderdaad om een hart onder de riem te steken.
Waar het ook voor is, ik vind het wel heel typisch. Er wordt vaak geklaagd dat links overal voor demonstreert. Er waren reacties op de tweet dat het beangstigend is dat men demonstreert “tegen de democratie”, maar demonstreren is juist een deel van de democratie. Je kan het overdreven vinden maar het recht blijft er, vind het echt heel bijzonder hoe men zich er zo druk over maakt. Laat ze lekker demonstreren. Als GL/PVDA zo’n zege had gehad, had ik ook demonstraties verwacht. En dat mag ook!