Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:35

Fitzroy schreef:
Zo, net even Partijpeiler gedaan en de uitkomst is op zijn minst verrassend te noemen. :+
Nu weet ik het niet meer. Daar gaat mijn plan van strategisch stemmen.

Kies wat het beste bij je past aan de hand van het stemgedrag van de partijen. Ze kunnen van alles beloven, opschrijven etc, maar uiteindelijk gaat het om hoe ze je vertegenwoordigen in de kamer. Daar is het belangrijk wat ze namens jou doen, niet wat ze zeggen in een debat.

Is dat PVDD of PVDA/GroenLinks? Prima! Is dat PVV of FvD, ook prima. En alles dat er tussen zit natuurlijk ook.

Cer

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:43

Ik heb even teruggelezen wie in dit topic het eerst begon met jij-bakken (zo noem ik vooringenomen vragen als “dus jíj́ vindt…” ) en dat is best interessant om te lezen :)
Vooral als je nu leest hoe de beschuldigingen gaan :+

Het blijft gewoon niet netjes als het over dit soort onderwerpen gaat. Stel je voor dat iemand PVV of FvD stemt .. of, VVD .. dan wordt je wel op het matje geroepen hoor (zie vraag ergens anders “kunnen de vvd stemmers misschien even uitleggen… “ etc)
Leuk om te lezen wie zichzelf tolerant vinden en wie nog in het politieke topic te vinden zijn :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:44

[quote="Benzz”]

Waarom zet je mij nu weg als links denkend, alleen omdat ik het niet met je eens ben?

Overigens ben ik het vaak zat niet eens met de genoemde anderen, maar zo lang we netjes discussiëren en inhoudelijk op elkaar ingaan is dat geen probleem en blijft het netjes. Volgens mij worden er ook geen meningen de hoek in gedrukt?

Ik zou ons echt geen clubje noemen hoor, ik ken deze mensen verder niet :))[/quote]

Eh… Misschien omdat je het zo opnam voor Timmermans? Die is links!

Je hoeft geen clubje te zijn, maar wat ik bedoel is dat zodra iemand iets anders zegt dan over het algemeen getolereerd wordt hier, jullie er direct met z’n 3-en /4-en bovenop springen. Dat kan behoorlijk aanvallend overkomen op die ander.

Netjes discussiëren houdt ook in dat je geen kinderachtige Huilie tekstjes stuurt. Ik was amper in het topic toen ik dat van je kreeg, of het nu in pb bedoeld was of niet; je stuurde het wel. Een betere wereld begint echt bij jezelf.

Netjes discussiëren is ook niet direct op de persoon spelen en mensen niet wegzetten als een of andere term (populist, werd bijvoorbeeld net joh gedaan) zoals sommigen hier doen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:45

Cer schreef:
Ik heb even teruggelezen wie in dit topic het eerst begon met jij-bakken (zo noem ik vooringenomen vragen als “dus jíj́ vindt…” ) en dat is best interessant om te lezen :)
Vooral als je nu leest hoe de beschuldigingen gaan :+

Het blijft gewoon niet netjes als het over dit soort onderwerpen gaat. Stel je voor dat iemand PVV of FvD stemt .. of, VVD .. dan wordt je wel op het matje geroepen hoor (zie vraag ergens anders “kunnen de vvd stemmers misschien even uitleggen… “ etc)
Leuk om te lezen wie zichzelf tolerant vinden en wie nog in het politieke topic te vinden zijn :D

+:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:46

Overigens, ik geef eerlijk toe dat ik niet snugger genoeg ben voor inhoudelijke discussie dus ik lees verder mee :j ik vind het wel erg interessant en politiek is belangrijk. Heel benieuwd wat er straks gaat gebeuren ..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:54

AppleSter schreef:
Eh… Misschien omdat je het zo opnam voor Timmermans? Die is links!

Je hoeft geen clubje te zijn, maar wat ik bedoel is dat zodra iemand iets anders zegt dan over het algemeen getolereerd wordt hier, jullie er direct met z’n 3-en /4-en bovenop springen. Dat kan behoorlijk aanvallend overkomen op die ander.

Netjes discussiëren houdt ook in dat je geen kinderachtige Huilie tekstjes stuurt. Ik was amper in het topic toen ik dat van je kreeg, of het nu in pb bedoeld was of niet; je stuurde het wel. Een betere wereld begint echt bij jezelf.

Netjes discussiëren is ook niet direct op de persoon spelen en mensen niet wegzetten als een of andere term (populist, werd bijvoorbeeld net joh gedaan) zoals sommigen hier doen.

Dus omdat ik het opnam voor Timmermans wil dat zeggen dat ik links ben? Bijzondere aanname.

Ik heb geen pb’s gestuurd hoor. En ik probeer ook gewoon netjes te blijven qua uitleggen.

Enne.. dat laatste.. doe je dat ook niet zelf? Volgens mij heb ik jou niet iets genoemd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:57

Ik snap wel dat niet de hele post van applester betrekking op jou had, Imandra :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:59

Cer schreef:
Ik snap wel dat niet de hele post van applester betrekking op jou had, Imandra :)

Sorry, ik ging er vanuit omdat mijn tekst er stond:))

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:05

Ik heb jaren PVV gestemt en een keer een uitschieter naar FVD. PVV vind ik de laatste maanden weer enorm hameren op tweedeling en vooral na de oorlog israel/gaza. Ik ben behoorlijk rechts maar ik heb beelden gezien op twitter uit de gaza en doe gewoon niet meer mee eraan. Ik wil geen kant meer kiezen. Het is gewoon verschikkelijk wat er allemaal gebeurt. De onschuldige burger/kinderen zijn de dupe.
Daarbuiten vind ik wel echt dat er wat aan de asielstroom in Nederland gedaan moet worden, vooral de gelukszoekers mogen van mij weer een enkeltje terug naar Afrika. Er meer ruimte voor groen/natuur moet komen en uiteraard de boeren(tuinders) gewoon kunnen blijven boeren. Ik ga denk voor Caroline van der Plas

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:09

IMANDRA schreef:
Cer schreef:

Sorry, ik ging er vanuit omdat mijn tekst er stond:))

En soms (dat heb ik vaak) komt t omdat iemand op een telefoon zit, quotes verkloot, een woord vergeet, iets over t hoofd ziet en dan heb je de dancing dolls :+
Ik laat t dan maar :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:11

Ik vind dat Timmermans bashen ook verschrikkelijk :o - terwijl ik al jaren niks van de PvdA moet hebben. Zo verschrikkelijk op de persoon spelen vind ik gewoon niet prettig, richt je gewoon op de partijpunten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:16

Nou ja, het is best opmerkelijk te noemen als je zelf de partijpunten niet uitvoert. Heeft niets met bashen te maken. Dat zou ook zo zijn, wanneer blijkt dat Geert Wilders een asielzoeker in huis heeft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:17

Geert heeft een buitenlandse vrouw :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:17

prompter schreef:
Ik vind dat Timmermans bashen ook verschrikkelijk :o - terwijl ik al jaren niks van de PvdA moet hebben. Zo verschrikkelijk op de persoon spelen vind ik gewoon niet prettig, richt je gewoon op de partijpunten.

Ik denk ook dat daar de grote irritatie vandaan komt. Ik ben ook geen PvdA stemmer, maar het op de persoon bashen haalt het slechtste in mij naar boven.

Ok, ik ben wel bevooroordeeld want : Baudet bashen heb ik weinig moeite mee :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:19

prompter schreef:

Precies. Ik vind Timmermans echt niet geweldig, maar dat spelen op de persoon in plaats van op de inhoud, al helemaal met claims die niet eens kloppen of waar een prima reden voor is, dat is geen discussiëren.

Haha ja, prompter, dat is een grappig voorbeeld van Wilders :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:20

Fitzroy schreef:
Nou ja, het is best opmerkelijk te noemen als je zelf de partijpunten niet uitvoert. Heeft niets met bashen te maken. Dat zou ook zo zijn, wanneer blijkt dat Geert Wilders een asielzoeker in huis heeft.

Geert zijn vrouw komt uit Hongarije, een EU land. En dus geen asielzoeker. Over stemmingmakerij gesproken.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:22

Ik kan me zijn Polen meldpunt nog herinneren, voor oost Europeanen :D

Hij woont hier trouwens vlakbij, heb medelijden met hoe die man moet leven, altijd volop in de beveiliging :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:23

Geert wil toch alle grenzen dicht? Uit de EU enzo? Dus het mag dan best bijzonder genoemd worden :))

Verder knap wat hij er voor over heeft inderdaad, met al die beveiliging.
Maar het is en blijft wel echt een partij die het beste in de oppositie zit. Gewoon kritisch zijn enzo, maar vooral niet in het kabinet, want samenwerken is niet hun sterkste kant.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-11-23 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:23

Maar dan ga je over op hier op de persoon spelen? Dan kan je het toch gewoon over Timmermans hebben? Iemand vind het raar dat ie geen zonnepanelen heeft en iemand vind dat geen probleem.
Dat van dat wachtgeld vond ik ook vreemd trouwens… er was duidelijk verschil tussen Mona en Frans vond ik. Maar goed, dat onderwerp is al uitgebreid aan bod geweest..

dat Caroline door big agro gesponsord wordt is ook al een paar keer weerlegd en komt toch ook steeds weer terug .. dan valt men niet zo over nepnieuws … ;) blijkbaar ligt dat dan toch anders? En dat is dan niet helemaal eerlijk vind ik

Wat te kiezen straks is een interessanter onderwerp en dan vind ik positieve en negatieve dingen lezen interessant en daar filter ik dan zelf wel uit wat ik belangrijk vind :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:25

@Benzz, Ik neem aan dat je dit tegen prompter hebt? Ik heb het over een asielzoeker, niet over de vrouw van Geert Wilders. Anyway, het was maar een voorbeeld.

Benzz

8nnemiek schreef:
Geert wil toch alle grenzen dicht? Uit de EU enzo? Dus het mag dan best bijzonder genoemd worden :))

Was ik ff vergeten :o

Janneke2

:) :o toen Geert W. met haar trouwde
(... prima!)
was Hongarije nog geen EU land.

Maar de golf asielzoekers uit Hongarije die in 1956 welkom was,
zo ongeveer als de Oekraïners nu,
- dat is wel lang geleden.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-11-23 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Benzz

Fitzroy schreef:
@Benzz, Ik neem aan dat je dit tegen prompter hebt? Ik heb het over een asielzoeker, niet over de vrouw van Geert Wilders. Anyway, het was maar een voorbeeld.

Verkeerd begrepen, dacht dat je doelde op zijn vrouw.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:32

Cer schreef:
dat Caroline door big agro gesponsord wordt is ook al een paar keer weerlegd en komt toch ook steeds weer terug .. dan valt men niet zo over nepnieuws … ;) blijkbaar ligt dat dan toch anders? En dat is dan niet helemaal eerlijk vind ik

Voor zover ik weet is de partij opgericht met de hulp van de big agro; die hebben een reclame/adviesbureau ingehuurd. Dat deel is geen nepnieuws.
Edit: het bureau heet Remarkable trouwens, voor het geval iemand het zou willen factchecken.
Ik heb verder geen idee hoe ver en hoe veel ze zich erin mengen en of ze nog steeds de partij helpen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-11-23 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:36

Cer schreef:
Maar dan ga je over op hier op de persoon spelen? Dan kan je het toch gewoon over Timmermans hebben? Iemand vind het raar dat ie geen zonnepanelen heeft en iemand vind dat geen probleem.

Ik vind dit dus op de persoon spelen.

Nou ben ik calviniste en vind dus dat het leven en de leer samen horen te gaan,
maar ik ben vooral geïnteresseerd in de verschillende ideeën van de PvdA annex GL.

Daar gaat het al een tiental pagina's niet over....

Citaat:
Dat van dat wachtgeld vond ik ook vreemd trouwens… er was duidelijk verschil tussen Mona en Frans vond ik.

En weten we nog dat politici niet in loondienst zijn en dat het geen WW uitkering is....?