Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Ben ik met je eens Nikass
Maar ik zie ook de duistere kanten van Hamas beleid naar eigen mensen
Zoals ik schreef was ik in de baden van Hammat Gader
Daar aan de praat met alleraardigste Palestijnse jongemannen, dienoet openlijk homo mogen zijn
Die huilen dat hun familie als schild wordt gebruikt..
Die in gesprek gingen met veel Israëli en zich in Israel heel vrij voelen
Dus het is niet zwart wit allemaal
Datzijn de kanten die ik ook zie helaas..
Echwel schreef:Maar veel mensen moeten ook snappen datniet iedere jood een zionist is
Meneer Derksen gaf gisteren dus op tv DE Joden de schuld
Daar heeft hij heel veel bijval bij
Dat is echt beangstigend
Echwel schreef:Maar veel mensen moeten ook snappen datniet iedere jood een zionist is
Dat is echt beangstigend
Dat is echt beangstigend
mysa schreef:Kan best zijn maar hij heeft niet eens het benul om het woord Israëliërs te gebruiken ipv joden.
Daarnaast heeft hij in het verleden al zo vaak controversiële en ronduit achterlijke dingen beweerd, dat ik niet snap dat hij nog op de televisie komt. Maar ja, brood en spelen hè?
Loretta schreef:Echwel schreef:Maar veel mensen moeten ook snappen datniet iedere jood een zionist is
Dat is echt beangstigend
Als je hem zo letterlijk neemt dan is het inderdaad beangstigend.
Ik heb het opgevat als dat hij Israel de schuld gaf. En volgens mij is dat ook wat hij bedoelde. Maar gooit hij gewoon alles op 1 bult. Maar ik snap dat het voor joden nogal beangstigend klinkt als iemand het op die manier over "de joden" heeft.
Tja, Derksen is Derksen. Hij zei ook nog dat hij hoopte dat de voetbalsupporters nooit meer Hamas je weet wel in het stadion riepen.
BeFunny schreef:Ik heb toch diezelfde Derksen horen zeggen dat er slachtoffers vallen aan beiden kanten en beiden schuld.
Het is dus ook maar net wat je wil horen hoor.
mysa schreef:Zag net op Twitter een filmpje met een compilatie van oneliners uit een hele serie Hamas-toespraken. Het werd geplaatst door IDF maar het leek me niet gemanipuleerd. Als je die lui hoort is het echt een hopeloze/compromisloze tegenstander. Ze willen maar 1 ding: Israël van de kaart vegen en de inwoners vernietigen.
https://x.com/IDF/status/1711764480307151344?s=20
Sunnda schreef:Zelfs de zeldzame intervieuws die er nu zijn met mensen in de gazestrook laten meer nuance zien bij die mensen als bij sommigen in dit topic.
Ook zij zijn niet blij met hamas, die zich tussen hun als burgers verschuilt en kunnen niet vrijuit over hames spreken uit angst voor moord en verdwijningen.
Het is dieptriest.
Wat ik ook triest vind en wat maar weinig in de media komt is dat in verschillende grote westerse steden (o.a. Sydney, Londen) Palestijnen en aanhang massaal de straat op gaan en roepen om de dood van Israel. Schandalig.