Nikass schreef:Durquia schreef:
Dan moet je ook met goede oplossingen komen. 1 oplossing is bijv gigantische hekwerken rond natuurgebieden die ook ingegraven moeten worden. Wil je dat? Dat betekend dan ook direct dat die natuurgebieden niet meer toegankelijk zijn. Plus dan moeten de wolven wild hebben om van te leven. Dan denk ik dat de wolf die een draagtijd hebben van ong 60 dagen en meerdere jongen al vrij snel de overhand hebben als je je bedenkt dan een edelhert een veel langere draagtijd heeft met ong 1 a 2 jongen.
Zonder hekwerken vergrijpen die dieren zich al snel op vee van boeren.
Je gaat echt totaal niet in op haar quote.
Terwijl wat Gini zegt een goede bijdrage is om alle verhitte gemoederen een beetje te bedaren.
Als er niet voldoende voedsel is zal de wolf wegtrekken.
Als er geen ruimte is voor meer roedels zal de lonely wolf op doortocht doortrekken.
Het is aan ons mensen om onze huisdieren zo te huisvesten dat hun welzijn wel gewaarborgd is en toch ook de kans om slachtoffer te worden zo minimaal mogelijk is.
Ik denk dat de mens intelligent genoeg is om dat te kunnen realiseren.
Maar vooralsnog gaan we hier nogal hypocriet mee om.
Volgens mij denk je heel intelligent over te komen door je post. Of ik er nu op in ga of een toevoeging doe, wat maakt jou dat uit.
Voldoende voedsel is er dus wel omdat er boeren zijn die vee houden.
Blijkbaar werken hekwerken niet om je huisdieren of vee te beschermen. Want ze komen er toch wel binnen door te graven oid.
En vooral bij schapen werkt zoiets niet omdat schapen regelmatig verplaatst worden. Je kan ingegraven hekwerken niet mee verplaatsen.