Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:25

LWDaisy schreef:
Fly_High je hebt helemaal gelijk hoor: het boeit de overheid geen reet of ik in een vuilnisbelt leef - als ik mijn belastingen maar betaal.

Ik zou graag mijn eigen ding doen - maar dan leef ik dus idd in een vuilnisbelt haha. En de maatschappij drilt ons op dat vlak: dat is niet oké. Het is hier niet spik&span, ik zou hier zelf niet van de vloer eten, maar ik hou het wel "op orde". Ik krijg de kriebels van een berg was, een berg afwas, plukken haar op de vloer, een vies aanrecht. Als ik het niet bijhoudt, is er geen beginnen meer aan.

Als ik de klusjes laat liggen, zal de dakgoot beginnen lekken of de vloer van het tuinhuis instorten.

Ik kan die dingen niet lagen liggen. Ik kan niet "f*ck it" zeggen - ik ben te goed gedrild :')
Ik wil een relatief schoon huis, ik wil niet dat de boel instort. Ik wil dat mijn katten een schone kattenbak hebben, en ik wil dagelijks op een iets of wat deftig uur eten.

Meteen over leven in een vuilnisbelt roepen is nogal overdreven, er zit aardig wat ruimte tussen je huishouden perfect op orde hebben en meteen een vuilnisbelt :o

Begrippen zoals "schoon huis" zijn zodanig subjectief dat er geen discussie over valt te voeren, zoiets als 2 mensen die het er 100% met elkaar eens zijn wat wel en niet schoon is moet ik nog meemaken := Het feit blijft dat allerlei dingen die in jouw beleving door de maatschappij opgelegd worden het helemaal niet zijn, het zijn keuzes die men maakt omwille van persoonlijke prioriteiten. Die druk om op x manier te eten en op y manier je huishouden te doen is vooral intern, misschien op daadwerkelijke verwachtingen van je familie na, maar komt hoe dan ook helemaal niet vanuit de overheid noch de samenleving.

Grondbezit is weer geen basisrecht dus ja zo is het maar dat meeste mensen geen eigen boerderij kunnen starten of je moet er echt keihard voor willen werken om dat geld bij elkaar te sparen. Geen enkele overheid en geen enkel politiek systeem dat wel zou kunnen waarborgen dat we allemaal als rijke grondeigenaren geboren worden, life is life. Communisme kan hooguit garanderen dat niemand rijk noch grondeigenaar wordt :=

----------------------

Discussie over ongezond eten en farmaceutische industrie is al helemaal merkwaardig. In het westen vreten we allemaal vooral veel te veel (omdat we deze enorme overconsumptie allemaal makkelijk kunnen betalen) ik hoor graag hoe dit de schuld is van de roverheid :j De roverheid betaalt inmiddels mee aan allerlei behandelingen om mensen minder te helpen consumeren, zo arm zijn we.

Maar goed ik voel me sowieso zo'n zuur wijf als mensen die in NL opgegroeid zijn, van allerlei verre reizen maken, eigen huis hebben en in alle opzichten lekker zorgeloos leven doodserieus lopen te miepen hoe genaaid ze wel en niet worden door de wereld :') Touch grass. Het is rete goed voor je mentale gesteldheid trouwens als je het allemaal een beetje leert te waarderen :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:29

JudithGigi schreef:
Wat wil je nou eigenlijk met deze post zeggen?

moest dat "eigenlijk" er perse tussen?
het maakt dat ik eigenlijk geen zin heb om er antwoord op te geven..

maar toch, wat ik ermee wilde zeggen, maar dat heb ik er niet echt bijgezet (want ik was afgeleid) dat ik niet wist waar ze voor stonden. Er staat dat ze niet voor niks ergens staan te protesteren.. en ik dacht 'nou ja ik weet niet precies waarom ze er wel staan'...

(en dat ik een aantal van de mensen die ertussen staan, een beetje hypocriet vind persoonlijk.. maar dat zullen ze niet allemaal zijn. ik vond het wel bijzonder om te horen. maar dat is mijn persoonlijke beeld wat ik dan over anderen heen leg "als je zo druk bent met op de A12 protesteren, kan je misschien zelf ook een beetje meer pratisch voor het milieu/klimaat doen?)

Citaat:
Discussie over ongezond eten en farmaceutische industrie is al helemaal merkwaardig. In het westen vreten we allemaal vooral veel te veel (omdat we deze enorme overconsumptie allemaal makkelijk kunnen betalen) ik hoor graag hoe dit de schuld is van de roverheid :j De roverheid betaalt inmiddels mee aan allerlei behandelingen om mensen minder te helpen consumeren, zo arm zijn we.

Hier bestaan (complot)-theorieen over .. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:32

Barramundi schreef:
Cer schreef:
Persoonlijk vind ik het erg interesssant om bijv van de mensen die daadwerkelijk geemigreerd zijn, te lezen wat hun redenen waren :)

Beetje laat misschien maar emigrant meldt zich :o Naar Australie, inmiddels bijna 7 jaar geleden.
Voor ons was de hoofdreden niet om uit NL weg te willen, maar vnl omdat we hier graag naartoe wilden. Ik heb jaren geleden al eens een jaar hier gewoond, toen elk jaar terug gegaan en altijd gedacht "zou leuk zijn om er nog eens een tijd te gaan wonen".
Maar uiteraard waren bepaalde factoren in NL wel van invloed. We zaten beiden een beetje 'vast' in ons werk (ik had het niet zo naar m'n zin, mijn man kreeg nergens een vast contract want 'dat deden ze toen niet')
Zodoende ontstond het idee om eens buiten NL te kijken en Australie was een 'logische' keuze omdat we hier al een netwerk hadden, de taal spraken en hier altijd graag heen gingen. Wat sollicitaties de deur uitgedaan en dat was vrij snel raak (uiteraard ging hier veel meer aan vooraf qua papieren en visums etc maar dan wordt het zo'n ellenlang verhaal).

Wij hebben het hier prima naar ons zin en wat wij een hele grote plus vinden is het klimaat hier. We hebben gewoon zo ontzettend veel meer zonuren per jaar dan in NL en dat doet ons heel goed.
Daarentegen is emigreren zeker geen 'silver bullet' voor geluk. Hier moet ook gewerkt worden, is er een giga huizen crisis (wij zijn net voor de 2e keer in 10 maanden verhuisd omdat we op straat gezet werden door de huisbaas. Huurbescherming, was da? :') ) en stijgen de kosten van levensonderhoud een stuk harder dan ons salaris.
Maar als ik dan kijk hoe we hier wonen met een grote tuin die we delen met enorme verscheidenheid aan vogels en andere dieren en hoe in onze vrije tijd zo makkelijk de natuur opzoeken, dan ben ik heel tevreden hoor.
Iemand had het over het vinden van een 'purpose' en dat heb ik hier zeker gevonden: ik ben vrijwilliger in een wildlife hospital en vang thuis zieke en verweesde wilde vogels op. Iets waar ik in NL gek genoeg nooit op gekomen ben.

Het is al door meerdere mensen aangedragen: met emigreren neem je als eerste jezelf mee. En ook in een ander land heb je te maken met externe factoren. Hoe je je daardoor laat beinvloeden, ligt helemaal aan jezelf.
Overigens deelde ik in NL het gevoel wat LWDaisy omschrijft van altijd maar moeten moeten moeten. En dat heb ik hier veel minder, terwijl ik het hier vaak net zo druk heb. Maar wel met andere dingen.
Qua sociale druk kan ik het iedereen aanraden om naar de andere kant van de wereld te verhuizen: Je hebt spontaan een heel stuk minder sociale verplichtingen :+

Om terug te komen op de OP van TS: Als je echt ergens anders heen wilt, probeer jezelf af te vragen wat jouw geluk ECHT beinvloedt (in mijn geval: meer mooi weer 8-) ) en kijk of je daar wat in kunt veranderen. Je gaat nergens op aarde een plek vinden waar echt alles precies past bij wat jij wilt.

Wat een mooie post! En Australië... ja dat is natuurlijk geweldig. Ik kan me zo voor stellen dat je je daar nog vrij kan voelen. De zon maakt ook veel goed. En ik lees je post goed hoor, er zijn zeker ook mindere kanten. Het gevoel van vrijheid raak ik hier steeds meer kwijt. En dan woon ik nog best lekker. Tenminste zolang ik het nog kan betalen en het hier ook niet steeds voller wordt gebouwd.

Ik herken het gevoel van LWDaisy dan ook. En geen idee of het ergens anders beter zal zijn, maar ik vind het wel steeds meer aanlokkelijk.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:33

Fly_high schreef:
Maar goed ik voel me sowieso zo'n zuur wijf als mensen die in NL opgegroeid zijn, van allerlei verre reizen maken, eigen huis hebben en in alle opzichten lekker zorgeloos leven doodserieus lopen te miepen hoe genaaid ze wel en niet worden door de wereld :') Touch grass. Het is rete goed voor je mentale gesteldheid trouwens als je het allemaal een beetje leert te waarderen :o

Ik vind het ook van de pot gerukt :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:35

Cer schreef:
JudithGigi schreef:
Wat wil je nou eigenlijk met deze post zeggen?

moest dat "eigenlijk" er perse tussen?
het maakt dat ik eigenlijk geen zin heb om er antwoord op te geven..

maar toch, wat ik ermee wilde zeggen, maar dat heb ik er niet echt bijgezet (want ik was afgeleid) dat ik niet wist waar ze voor stonden. Er staat dat ze niet voor niks ergens staan te protesteren.. en ik dacht 'nou ja ik weet niet precies waarom ze er wel staan'...

(en dat ik een aantal van de mensen die ertussen staan, een beetje hypocriet vind persoonlijk.. maar dat zullen ze niet allemaal zijn. ik vond het wel bijzonder om te horen. maar dat is mijn persoonlijke beeld wat ik dan over anderen heen leg "als je zo druk bent met op de A12 protesteren, kan je misschien zelf ook een beetje meer pratisch voor het milieu/klimaat doen?)

Excuus als het daardoor vervelend over kwam, maar in je post lijk je nogal neerbuigend tegenover ze, dus ik snapte niet helemaal waar het voor nodig was aangezien er verder geen punt gemaakt werd. Ik dacht ook dat het echt wel bekend was waar ze voor staan.

Hypocriete mensen heb je in elke uithoek van de samenleving, denk maar aan de Gerda's die lopen te protesteren tegen vaccinaties maar vervolgens een pakje zware shag per dag weg paffen. Het merendeel van de mensen in die protestgroepen doet wel écht hun best om het zo goed mogelijk te doen hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:48

JudithGigi schreef:
Excuus als het daardoor vervelend over kwam, maar in je post lijk je nogal neerbuigend tegenover ze, dus ik snapte niet helemaal waar het voor nodig was aangezien er verder geen punt gemaakt werd. Ik dacht ook dat het echt wel bekend was waar ze voor staan.

Oh zo, helder
nee het was niet neerbuigend bedoeld, alleen verwonderend zeg maar :j
En ik wist dus echt niet waar ze voor stonden. Ik ken ze alleen maar van schilderijen besmeuren en zich aan dingen vastplakken.. En dat bedoel ik niet banketstaaf, maar dat is wat het is.
Ik ken ze van de nieuwsheaders (en dat de A12 vaststaat)

Citaat:
Hypocriete mensen heb je in elke uithoek van de samenleving, denk maar aan de Gerda's die lopen te protesteren tegen vaccinaties maar vervolgens een pakje zware shag per dag weg paffen. Het merendeel van de mensen in die protestgroepen doet wel écht hun best om het zo goed mogelijk te doen hoor.

True,
maar op de 1 of andere rare manier had ik van 'hogeropgeleiden' dat gewoon niet verwacht (maar dat zijn dan mijn eigen verwachtingen die ik ergens overheen plak, en dat werkt niet altijd hetzelfde :D )

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:27

veneri schreef:
Om dan te vertrekken terwijl je het nog goed hebt....

Dit gevoel overheerst bij mij enorm. Ik denk altijd ik kan altijd nog pleite gaan als het me te heet onder de voeten wordt. Als m’n huis z’n waarde maar behoudt zit ik goed

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:32

Ik haal uit de openingspost dit:
veneri schreef:
Het liefst zouden mijn man en ik emigreren

*knip*

Ik til er zwaar aan. Ik wil dit niet en wil eigenlijk niet meer in zo'n land wonen.

Maar daarbij klagen over:
veneri schreef:
Gedwongen vluchtelingenopvang in een overvol land

Lekker hypocriet ook. Tegen immigranten zijn, maar zelf willen emigreren :+ Terwijl die immigranten vaak uit vreselijke situaties komen en een veilig leven zoeken en jij het hier gewoon prima hebt. Alsof ze in het buitenland op jou en je "hartelijke" mentaliteit zitten te wachten :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:36

Fly_high schreef:

Heb je wel eens naar die nutriscores gekeken? Pizza’s met nutriscore B. Sorry hoor, maar dat moet gewoon verboden worden. En de overheid kan er prima voor zorgen dat de gezonde dingen heel goedkoop worden en de ongezonde dingen heel duur. Dus de overheid hoeft niet zozeer de behandelingen te betalen, maar het hele probleem voorkomen. Dat begint al bij de babyvoeding. Er moet veel betere voorlichting zijn en er moet actief geprobeerd worden van slecht voedsel een uitzondering ipv regel te maken.

Fly_high schreef:

Reizen is daar wel heel goed voor, dat je even ziet hoe het ook kan. Maar dan nog, het is niet zo dat als wij bepaalde problemen niet hebben, dat dan de problemen die we wél hebben, dan maar geen probleem zijn (“want het kan altijd erger”... zo’n dooddoener). Het 1 heeft niks met het ander te maken. Als jij terminale kanker hebt en ik een gebroken been, betekent dat niet dat mijn gebroken been ineens niet meer pijn doet

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:37

Ceffyl schreef:
veneri schreef:

*knip*

Ik til er zwaar aan. Ik wil dit niet en wil eigenlijk niet meer in zo'n land wonen.

veneri schreef:

Lekker hypocriet ook. Tegen immigranten zijn, maar zelf willen emigreren :+ Terwijl die immigranten vaak uit vreselijke situaties komen en een veilig leven zoeken en jij het hier gewoon prima hebt. Alsof ze in het buitenland op jou en je "hartelijke" mentaliteit zitten te wachten :')

Nou ik neem aan dat de topicstarter niet per se dacht aan een overvol land waar de bevolking totaal niet op haar zit te wachten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:40

Fly_high schreef:
Meteen over leven in een vuilnisbelt roepen is nogal overdreven, er zit aardig wat ruimte tussen je huishouden perfect op orde hebben en meteen een vuilnisbelt :o

Begrippen zoals "schoon huis" zijn zodanig subjectief dat er geen discussie over valt te voeren, zoiets als 2 mensen die het er 100% met elkaar eens zijn wat wel en niet schoon is moet ik nog meemaken := Het feit blijft dat allerlei dingen die in jouw beleving door de maatschappij opgelegd worden het helemaal niet zijn, het zijn keuzes die men maakt omwille van persoonlijke prioriteiten. Die druk om op x manier te eten en op y manier je huishouden te doen is vooral intern, misschien op daadwerkelijke verwachtingen van je familie na, maar komt hoe dan ook helemaal niet vanuit de overheid noch de samenleving.

Grondbezit is weer geen basisrecht dus ja zo is het maar dat meeste mensen geen eigen boerderij kunnen starten of je moet er echt keihard voor willen werken om dat geld bij elkaar te sparen. Geen enkele overheid en geen enkel politiek systeem dat wel zou kunnen waarborgen dat we allemaal als rijke grondeigenaren geboren worden, life is life. Communisme kan hooguit garanderen dat niemand rijk noch grondeigenaar wordt :=

----------------------

Oh maar ik heb mijn huishouden imo niet perfect op orde hoor haha.
Ik stof en was wekelijks af, idem stofzuigen en dweilen. Ik probeer niet te veel afwas en was te laten liggen.
1 of 2x per jaar de dakgoten, in de zomer regelmatig voor- en achtertuin op orde zetten. Van tijd tot tijd een "extra" klusje.

Ik probeer het mezelf bewust niet te moeilijk te maken. Daar ben ik daadwerkelijk te lui voor. Ik koop 20x dezelfde sokken zodat ik geen tijd moet verspillen aan het uitzoeken van paren. Ik hoef niet elke avond vlees + aardappelen + groeten te eten, ik eet net zo graag een boterham. Maar wel liefst voor 21u haha - en dat lukt niet altijd.

Ìs het een persoonlijke prioriteit, een relatief schoon huis? Ik zeg "schoon" maar je kan ook 'hygiënisch" lezen. Wij hebben 2 katten in huis - ik vind het wel zo netjes dat het hier niet vol vlokken haar of steentjes kattenzand ligt. Dat is toch gewoon.. hygiënisch? Ze dwalen ook dagelijks over het aanrecht, dus ik vind dagelijks een doekje over dat aanrecht halen doodnormaal - ze lopen met die pootjes ook door de kattenbak, en ik prepareer mijn eten op dat aanrecht, dus ik vind dagelijks dat doekje er overheen halen gewoon heel normaal.

Ik kom wel uit een heel schoon huis, bij mij is dat wel ingelepeld zeg maar. Dat heb ik wel van thuis uit meegekregen. Je moet hier niet met je vinger over de bovenkant van de deuren gaan hoor haha, ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik die heb afgestoft, maar een wasmand die je niet meer dicht krijgt, daar krijg ik de zenuwen van. Want: ik moet het uiteindelijk toch een keer wassen, ik heb schone kleren nodig, waarom zou ik wachten tot er 5 machines gedraaid moeten worden? Ik probeer de boel bij te houden om er niet in te verzuipen - is dat niet normaal? Ik krijg er de zenuwen van als onze eettafel vol rommel ligt, maar leeg is ze ook niet haha. Maar als ik die niet dagelijks even afruim, kan je daar zo dadelijk je bord niet meer kwijt - en wij hebben nochtans een grote tafel hoor :')

Ik waardeer mijn leven over het algemeen wel. Ik ben geen pessimist en ben meestal wel vrolijk. Op het einde van de dag, als de batterijtjes op zijn, ben ik minder sprankelend, maar niet minder dan de doorsnee mens.
Er zijn veel dingen die ik wel apprecieer aan mijn Belgenlandje - maar heel veel ook niet.
Misschien ben ik gewoon absoluut geen stadsmens, en voel ik dat heel erg op mijn gemoed werken.
Ik moét gaan werken, want ik moét de rekeningen betalen, en ik moét ook naar de supermarkt want ik moét eten ed, en ik moét ook af en toe toegeven aan sociale verplichtingen (gelukkig ben ik wel een familie-mens haha), ... Er is heel veel dat moét. Ik moet belastingen betalen, taksen, sociale bijdragen, ik moet om de 6 maanden naar de tandarts, ik moet voor 18u naar de winkel (want die is anders niet meer open), ik moét op een deftig uur eten voorzien (want anders val ik om of kan ik met zo'n overvolle maag niet meer slapen) en ik moét op tijd in mijn bed liggen want ik moét de volgende dag op tijd opstaan om te gaan werken.

Ik bedenk me net dat ik dit in het buitenland ook allemaal moet.

Daar moet ook brood op de plank komen, daar wil ik ook een schoon huis. Daar wil ik ook contact met familie onderhouden.
Maar ik denk oprecht dat dit me allemaal makkelijker zou afgaan in een rustiger land, met een voor mij aangenamer klimaat en minder gehaaste maatschappij. Die rush hier in die grijze zone (hoewel ik relatief groen woon), die maakt mij echt.. sja. Ongelukkig is een te groot woord. Maar ik word er in ieder geval niet gelukkig van.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:40

Dorine92 schreef:
Als jij terminale kanker hebt en ik een gebroken been, betekent dat niet dat mijn gebroken been ineens niet meer pijn doet

Nee maar ik ervaar dan wel dankbaarheid dat ik maar een gebroken been heb.

Alleen als je jezelf blijft omringen met mensen die zeggen dat jouw gebroken been het ergste is wat er is, ja dan snap ik dat je je blijft focussen op je gebroken been.

Jammer dat TS en diens medestanders volledig over mijn post heen lezen. Mag natuurlijk, open forum, doe wat je wilt. Maar ik vraag me wel af waar toch die neiging vandaan komt om boos te blijven... Als ik boos ben kan ik hooguit wel even genieten van het kathartische gevoel maar wil ik daarna eigenlijk gewoon weer vrolijk zijn. Ik kan niet begrijpen hoe iemand er bewust voor kiest zich in het negatieve te blijven wentelen, als er zulke toegankelijke andere opties zijn!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:47

VuurVleugels schreef:
Ik kan niet begrijpen hoe iemand er bewust voor kiest zich in het negatieve te blijven wentelen, als er zulke toegankelijke andere opties zijn!

er zijn veel meer redenen die ervoor zorgen dat mensen negatieve gedachtes hebben..
dat jij het niet begrijpt, wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk..
Als je met bepaalde zaken 'jezelf simpelweg bij elkaar moet pakken en huppekee' dan is de GGZ ook niet meer nodig (even gechargeerd)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:49

Cer schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik kan niet begrijpen hoe iemand er bewust voor kiest zich in het negatieve te blijven wentelen, als er zulke toegankelijke andere opties zijn!

er zijn veel meer redenen die ervoor zorgen dat mensen negatieve gedachtes hebben..
dat jij het niet begrijpt, wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk..
Als je met bepaalde zaken 'jezelf simpelweg bij elkaar moet pakken en huppekee' dan is de GGZ ook niet meer nodig (even gechargeerd)

Nee natuurlijk, dat snap ik absoluut. Ik ben van mezelf ook een rasechte pessimist. Maar zodra ik merk dat ik me buitensporig veel bezig ga houden met het nieuws, zorg ik dat ik afkick van nieuwssites checken. En zodra dingen alleen maar van één kant belicht worden, probeer ik andere kanten op te zoeken. Ik ben gewoon kritisch in wat ik 'consumeer'. Maakt dat van mij een optimist? Absoluut niet. Maar ik word er alsnog wel een prettiger mens én leuker gesprekspartner van!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:52

Ik denk niet dat VV het over trauma's heeft :+ meer over verwende ontevreden mensen. Een schop onder de kont is soms een prima remedie. Ook uit de goede oude tijd :')

Cer

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:57

Iemand kan ook 'gewoon' depressief zijn zonder trauma, volgens mij?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:03

VuurVleugels schreef:
Maar ik vraag me wel af waar toch die neiging vandaan komt om boos te blijven... Als ik boos ben kan ik hooguit wel even genieten van het kathartische gevoel maar wil ik daarna eigenlijk gewoon weer vrolijk zijn. Ik kan niet begrijpen hoe iemand er bewust voor kiest zich in het negatieve te blijven wentelen, als er zulke toegankelijke andere opties zijn!

Je kunt het toch ook gewoon ergens niet mee eens zijn, zonder je gelijk in het negatieve te wentelen? Ik zelf ben bijvoorbeeld vrijwel nooit boos. Maar ik heb wel een mening. Of ik die uit of niet, maakt verder weinig verschil op hoe ik handel of hoe ik me voel. Ik persoonlijk voel me prima. Maar ik ben het totaal oneens met hoe anderen deze wereld inrichten. Maar ik laat ze, want ik ga het toch niet tegenhouden dus dat zou me alleen maar energie kosten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:04

Heel goed van je. Vooral loslaten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:10

Avalanche schreef:
Heel goed van je. Vooral loslaten.

Kan het idd iedereen aanraden :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:14

Ik vind het echt een bevrijding. Het is ook fijn om het gewoon oneens te kunnen zijn met mensen zonder gelijk ruzie te hebben :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:16

Avalanche schreef:
Ik vind het echt een bevrijding. Het is ook fijn om het gewoon oneens te kunnen zijn met mensen zonder gelijk ruzie te hebben :)

Sowieso. Maar ik denk dat dat ook een beetje het probleem is hier in Nederland. Als jij het op de ene manier wilt doen, en ik op de andere manier, en we hebben geen last van elkaar... top.
Maar we zitten zo vol in elkaars space dat je het bijna niet meer kunt voorkomen dat je last van elkaar hebt. Denk dat je op dat punt in een ander land zeker wel beter af kunt zijn

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:25

Fly_high schreef:

Hier is helemaal geen discussie over geweest, daarbij is het gewoon
een feit. Ongezond voedsel is vele male goedkoper dan een verantwoorde keuze.

Kan je wel zeggen dat wij westerlingen teveel (vr)eten, maar feit blijft dat mensen die het
zwaar hebben niet eens een fatsoenlijke maaltijd op tafel kunnen zetten.

Daar ben ik klaar mee! En nee, dat heeft niets met vluchtelingen of asielzoekers te maken, maar het is toch te zot voor woorden dat sommige van "onze eigen" medelanders niet normaal een AVGtje op tafel kunnen zetten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 16:29

Ceffyl schreef:
veneri schreef:

*knip*

veneri schreef:

Snap je serieus het verschil niet tussen een emigrant en een vluchteling (of een gelukszoeker op zoek naar gratis geld)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:35

Goede informatie is natuurlijk nooit weg.
Een asielzoeker een gelukszoeker noemen is onterecht.
... en misschien schrijft de Telegraaf die leugens wel, hoor, "dat ze alles gratis krijgen".
(Geen idee waar deze nonsens vandaan komt, maar het is nonsens. Vluchtelingen krijgen echt niets voor niets. We zijn erg Hollands krenterig kan ik je zeggen.)

Dus nee, ik zie jou als gelukszoeker.
Op zich je goed recht.

Maar niet te vergelijken met een vluchteling - jij hebt het goed.
En dingen gratis krijgen, tja, 'voor niets gaat de zon op'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:37

veneri schreef:
Snap je serieus het verschil niet tussen een emigrant en een vluchteling (of een gelukszoeker op zoek naar gratis geld)

Ik eigenlijk niet? Nou ja, het verschil met vluchtelingen snap ik wel: die vluchten voor daadwerkelijke vervolging en geweld. Maar verder zou ik het inderdaad niet zo goed weten.