LWDaisy schreef:Fly_High je hebt helemaal gelijk hoor: het boeit de overheid geen reet of ik in een vuilnisbelt leef - als ik mijn belastingen maar betaal.
Ik zou graag mijn eigen ding doen - maar dan leef ik dus idd in een vuilnisbelt haha. En de maatschappij drilt ons op dat vlak: dat is niet oké. Het is hier niet spik&span, ik zou hier zelf niet van de vloer eten, maar ik hou het wel "op orde". Ik krijg de kriebels van een berg was, een berg afwas, plukken haar op de vloer, een vies aanrecht. Als ik het niet bijhoudt, is er geen beginnen meer aan.
Als ik de klusjes laat liggen, zal de dakgoot beginnen lekken of de vloer van het tuinhuis instorten.
Ik kan die dingen niet lagen liggen. Ik kan niet "f*ck it" zeggen - ik ben te goed gedrild![]()
Ik wil een relatief schoon huis, ik wil niet dat de boel instort. Ik wil dat mijn katten een schone kattenbak hebben, en ik wil dagelijks op een iets of wat deftig uur eten.
Meteen over leven in een vuilnisbelt roepen is nogal overdreven, er zit aardig wat ruimte tussen je huishouden perfect op orde hebben en meteen een vuilnisbelt

Begrippen zoals "schoon huis" zijn zodanig subjectief dat er geen discussie over valt te voeren, zoiets als 2 mensen die het er 100% met elkaar eens zijn wat wel en niet schoon is moet ik nog meemaken

Grondbezit is weer geen basisrecht dus ja zo is het maar dat meeste mensen geen eigen boerderij kunnen starten of je moet er echt keihard voor willen werken om dat geld bij elkaar te sparen. Geen enkele overheid en geen enkel politiek systeem dat wel zou kunnen waarborgen dat we allemaal als rijke grondeigenaren geboren worden, life is life. Communisme kan hooguit garanderen dat niemand rijk noch grondeigenaar wordt

----------------------
Discussie over ongezond eten en farmaceutische industrie is al helemaal merkwaardig. In het westen vreten we allemaal vooral veel te veel (omdat we deze enorme overconsumptie allemaal makkelijk kunnen betalen) ik hoor graag hoe dit de schuld is van de roverheid

Maar goed ik voel me sowieso zo'n zuur wijf als mensen die in NL opgegroeid zijn, van allerlei verre reizen maken, eigen huis hebben en in alle opzichten lekker zorgeloos leven doodserieus lopen te miepen hoe genaaid ze wel en niet worden door de wereld