superpony schreef:Urbanus schreef:Natuurlijk, je hebt extraverte en introverte kinderen, het zijn net mensen.
Maar ik ben een groot voorstander van ze dingen laten proberen en zeker als ze nog jong zijn, stimuleren om vriendjes te maken.
Joh, mensen?
Dat... was een grapje.
superpony schreef:Natuurlijk kan je ze dingen laten proberen en is dat een deel van opvoeding. Maar je zou toch ook al snel moeten merken of een kind dat past en of je dat doet omdat je jezelf dan een goede ouder vindt of dat je je kind er echt een plezier mee doet?
Toen onze zoon op zwemles zat, moesten veel kinderen eerst hun abc halen en dan mochten ze op een sport naar keuze.
Andere kinderen zaten op zwemles, sport, muziekles etc, dus een hele drukke agenda.
Fijn als de kinderen dat leuk vinden en het goed gaat, maar ik zie ook teveel mensen het voor hun eigen ego doen.
Ik herken dat niet zo, maar wij zitten ook niet in dat cirkeltje. Dat heb je waarschijnlijk meer bij prestatiesporten.
En ik heb 2 extraverte kinderen (hallo genen) dus het is hier eerder iets ontmoedigen dan aanmoedigen.
Even aanvullend:
Een lockdown zouden ze hier goed voelen. In de echte coronatijd waren ze nog te klein, maar nu zouden ze er echt ongelukkig van worden om nergens naartoe te kunnen.