Exitium schreef:karrij schreef:Maar dat wil niet zeggen dat de klant dat dan zomaar zal willen betalen.
Economische wet: prijselasticoteit. Bij een stijgende prijs, zal de vraag afnemen.
Gevolg kan zijn dat vele ondernemers de vraag zo zien dalen dat hun bedrijf eraan kapot gaat. Het zij zo.
Het zij zo?? Meen je dat werkelijk?Het zal je bedrijf zijn die je al 10 talen jaren runt op deze manier naar de gallemiezen gaat!
Dan nog, daar kun je moeilijk de klanten die wegblijven of minder komen omdat het te prijzig voor ze wordt de schuld van geven natuurlijk.[/quote]
Ik zeg ook nergens dat ik de klanten daar de schuld van geef! Ik vind dat er heel makkelijk over gedacht wordt dat dit soort kleine bedrijfjes, waar mensen kei en kei hard werken maar failliet gaan! Het zij zo??!! Ik vind het nogal kort door de bocht, hier zitten vaak hele familie's achter en ook deze mensen kunnen er niks aan doen dat we in deze K situatie zijn beland!
En daar komt nog bij dat het toch van de zotte is dat we niet eens meer zonder bij na te denken(of je het financieel wel redt) een lekker bakkie kibbeling kan kopen??! En dat geldt niet alleen voor een visje halen, maar ook de bakkers gaan 1 voor 1 om! Allemaal , het zij zo??