Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:06

Als partner zijnde heb je natuurlijk graag je wederhelft erbij als steun - wat ze elkaar vast nog genoeg kunnen geven de komende tijd -, maar als ouders zijnde hebben ze gewoon een prima keus gemaakt wat mij betreft. Zou ik als zelf ouder zijnde ook zo gedaan hebben en mijn man zeker weten ook. Kan me goed indenken dat ze gewoon iemand nu bij de kids willen hebben van hen zelf. Vind het persoonlijk eerder raar juist dat mensen hier zo over vallen omdat ik gewoon echt niet in zie waarom dit zo’n gekke beslissing is, maar ik ook vind dat hier niet over veroordeeld hoeft te worden, maar goed :=
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-22 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:09

cursebreaker schreef:
Als partner zijnde heb je natuurlijk graag je wederhelft erbij als steun - wat ze elkaar vast nog genoeg kunnen geven de komende tijd -, maar als ouders zijnde hebben ze gewoon een prima keus gemaakt wat mij betreft. Zou ik als zelf ouder zijnde ook zo gedaan hebben en mijn man zeker weten ook. Kan me goed indenken dat ze gewoon iemand nu bij de kids willen hebben van hen zelf. Vind het persoonlijk eerder raar juist dat mensen hier zo over vallen omdat ik het me niet kan indenken dat dit zo’n gekke beslissing is maar ook vind dat hier niet over veroordeeld hoeft te worden, maar goed :=

Amen

Jessix

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 01:19

Wat een pracht vrouw was het. Ik zal haar missen.

Geen idee waarom niet iedereen erbij was. Misschien ging het toch nog heel snel en onverwacht. In elk geval fijn voor haar dat ze naar zo’n mooi lang leven geen lang lijden heeft gehad.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:03

_San87_ schreef:
Maar dan nog. Als de oma van je man zo slecht ligt dan ga je er toch naartoe lijkt me. Helemaal wanneer de hele familie gaat.

Ik ben ook niet mee geweest toen de oma van mijn vent stervende was. Ik heb niks met dat emotionele gedoe en al die tranen, zeker niet als ik dat niet heb. Die vrouw vond ik aardig en kwam er al jaren maar had daar geen emotionele band mee om er rouwig om te zijn. Ik vond het verdrietig voor de familie maar that's it. Ik ben dus pas gegaan toen ze al overleden was en iedereen op het 'het is beter zo' punt beland was. Tijdens de uitvaart haar wel meegedragen en als een van de 'kleinkinderen' rozen gelegd, dat was haar wens, dus prima.

In iedere familie gaat het er anders aan toe en iedereen gaat anders met de dood om. Ik snap hun keuze heel erg goed naast het feit dat ze zich ook nog moeten houden aan tig protocollen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:34

Ik denk toch dat je in deze situatie als moeder liever zelf je kinderen gaat opvangen. Je wilt toch niet dat er ergens een radio aanstaat en dat die kinderen het zo te horen krijgen omdat je als partner liever bij je man bent?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:41

De beste vrouw heeft een mooie leeftijd bereikt..
ze is lid van een koningshuis.. ik denk dat hun leven en overlijden sowieso heel anders is dan dat wij we kunnen voorstellen..

verder lees ik veel over hoe ze was tijdens t koloniale verleden etc... ik vroeg me af, is het over de doden niks dan goeds of mag men bij een staatshoofd oid wat kritsch zijn?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:02

Wbt Kate, ik snap het wel. Eerste schooldag en de kinderen zijn nog zo jong. Buiten dat, wie moet dan aan de achterkleinkinderen vertellen dat hun overgrootmoeder is overleden? Het is fijner als je dat van je eigen moeder hoort. Leden van het koningshuis krijgen vaak als verwijt dat ze zo wereldvreemd zijn. Als je de opvoeding zo normaal mogelijk houdt kun je dat volgens mij een heel groot deel voorkomen. Dus naar normale school, opvang door 1 van je eigen ouders bij speciale gebeurtenissen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:13

En het is natuurlijk ook best mogelijk dat ze 's nachts een beroerte oid gehad heeft en in coma lag (en dat er daarom dus die bekendmaking van de artsen was), dus dan valt er ook niet veel meer 'afscheid te nemen'.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:16

Wat ik niet snap, Edward mocht geen koning worden om dat mrs Simpson gescheiden was en haar ex nog leefde.
Dit omdat de kerk geen echtscheiding accepteert.
Maar Camilla is ook gescheiden en haar ex leeft toch nog.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:18

Echwel schreef:
Wat ik niet snap, Edward mocht geen koning worden om dat mrs Simpson gescheiden was en haar ex nog leefde.

Toevallig las ik gisteren dat dat in 2002 is aangepast: https://www.cosmopolitan.com/entertainm ... rce-rules/

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:22

Dank je Karin had ik nog niet gevonden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:25

Gisteren werd in diverse talkshows ook gesproken over Margaret (het zusje van Elizabeth) die in de jaren 50 niet mocht trouwen met RAF-piloot Peter Townsend omdat hij een gescheiden man was. Die officiële verklaring die toen werd voorgelezen... man, ongelofelijk toch. Gelukkig niet meer van deze tijd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:26

En alle controverse rondom Ann haar scheiding.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:27

Nou, 't is ook wat hoor... Heb je vier kinderen, besluiten er drie te gaan scheiden -O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:37

Op normale huwelijken staat vaak al druk, laat staan op een huwelijk dat altijd, 100% van de tijd, onder een vergrootglas ligt. Waarbij de norm is: "and they lived happily ever after", want iedereen gelooft in sprookjes.

Charles heeft ook al eens gezegd dat hij geen 'Defender of the Faith' wil zijn, maar 'Defender of believes' (of 'Religions', ik weet niet meer welke van de twee - believes zou meer bij 'm passen, dan valt homeopathie er ook meteen onder := ). Zou mooi zijn, is dat gezeik van de Anglicaanse kerk meteen klaar :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:42

Echwel schreef:

Gelukkig gaat ook het koningshuis mee met de tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:46

Alleen maar mooi dat scheiden 'gewoon' kan, ook als je lid bent van het koningshuis. Niks erger dan vast zitten in een huwelijk dat niet werkt, omdat scheiden niet kan. Die kerkelijke invloed op wat hoort, verminderen is nog niemand slechter van geworden.

Behalve de kerk dan :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:49

Daks schreef:
[ [url=m/cBdIuZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was ook een van mijn gedachtes. :knuffel:
Jong getrouwd,koningin, altijd samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:10

_San87_ schreef:
Alleen maar mooi dat scheiden 'gewoon' kan, ook als je lid bent van het koningshuis. Niks erger dan vast zitten in een huwelijk dat niet werkt, omdat scheiden niet kan. Die kerkelijke invloed op wat hoort, verminderen is nog niemand slechter van geworden.

Behalve de kerk dan :=.
Sterker nog, er is inmiddels zelfs een lid van het koningshuis dat getrouwd is met iemand van hetzelfde geslacht, Lord Ivar Mountbatten: https://www.tatler.com/article/lord-iva ... -interview

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:15

Karin schreef:
Nou, 't is ook wat hoor... Heb je vier kinderen, besluiten er drie te gaan scheiden -O-

En was dat niet zo'n beetje allemaal (definitief) in 1996?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:24

Rocamor schreef:
En was dat niet zo'n beetje allemaal (definitief) in 1996?

Zo goed zit ik er nou ook weer niet in :)) Alleen Diana zit nog redelijk vers in mijn geheugen.

Mkango schreef:
Sterker nog, er is inmiddels zelfs een lid van het koningshuis dat getrouwd is met iemand van hetzelfde geslacht, Lord Ivar Mountbatten: https://www.tatler.com/article/lord-iva ... -interview

Mooie kerels zijn dat :D Ik viel laatst per ongeluk in een aflevering van Het echte leven van de Britse adel (originele titel bij ITV: Keeping up with the aristocrats) waarin zij worden gevolgd met hun pop-up restaurant op hun landgoed.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:41

Afbeelding
Racing Tv schreef:
Her Majesty The Queen - racing's greatest ambassador, owner, breeder and supporter for more than 70 years.
Our sport will never quite be the same.

En ik denk dat ze daar gelijk in hebben. De invloed die zij had op de sport is inmens. De entrance iedere dag tijdens Royal Ascot. Het moment dat ze zelf de Ascot Gold Cup won.
Haar droom om de Epsom Derby te winnen met 1 van haar paarden.
Toen ze dit jaar niet aanwezig was voor het eerst sinds WW2 was dit natuurlijk al een teken.
Prachtig vind ik het ook altijd als je in racingpost haar resultaten opzoekt dat daar niet haar naam staat, maar gewoon The Queen.
Erg benieuwd ook wat er met haar fokkerij en renpaarden bestand gaat gebeuren gezien The Queen zelf toch wel de grootste liefhebster was.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:53

Ik zou prince Harry wel tof vinden op de troon eigenlijk :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:12

Die is geloof ik pas 5e in de lijn van troonopvolging?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:17

Rocamor schreef:
Die is geloof ik pas 5e in de lijn van troonopvolging?

Yup, eerst William, dan George, dan Charlotte, dan Louis en dan pas Harry. En daarna Archie.