Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Lagere Belasting op arbeid?lekker dan, ben je als onvrijwillig niet werkende zonder verdiencapaciteit alsnog de pineut als andere maatregelen alleen de allrarmsten gaan ondersteunen. En volhouden tot volgend jaar hoe je dat dan ook voor elkaar moet krijgen?
karuna schreef:Lagere Belasting op arbeid?lekker dan, ben je als onvrijwillig niet werkende zonder verdiencapaciteit alsnog de pineut als andere maatregelen alleen de allrarmsten gaan ondersteunen. En volhouden tot volgend jaar hoe je dat dan ook voor elkaar moet krijgen?
Sizzle schreef:Bovendien is 1,2 miljoen mensen nogal veel, ondersteun je deze niet dan komen ze ondanks werken op den duur netto op bijstandsniveau. Waarom zouden ze dan nog willen werken? Of je ondersteund deze hartwerkende minima groep die ook betaald voor uitkering van een ander, of je gaat ze op den verliezen op de arbeitsmarkt door overbelasting.
Tot zover vind ik dat niet zo raar.
IMANDRA schreef:karuna schreef:Lagere Belasting op arbeid?lekker dan, ben je als onvrijwillig niet werkende zonder verdiencapaciteit alsnog de pineut als andere maatregelen alleen de allrarmsten gaan ondersteunen. En volhouden tot volgend jaar hoe je dat dan ook voor elkaar moet krijgen?
Maar mensen krijgen blijkbaar ook extra toeslagen. Daar komen de meeste werkenden niet voor in aanmerking, en jij waarschijnlijk wel. Jij kreeg ook die energie bijdrage toch? Dus als beide groepen worden geholpen is dat top?
Fijn dat vermogenden en bedrijven meer belast worden. Vraag me wel af wat de grens is van “vermogend” en of bedrijven dat niet gewoon doorberekenen in hun producten zodat consumenten alsnog duurder uitzijn.
elnienjo schreef:Ja, geen woord over AOW of arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Zouden die meestijgen/minder belasting over geheven gaan worden?
karuna schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... 16-miljard
Inmiddels alle maatregelen op een rij. De zorg en huurtoeslag en de 1300 euro extra gaan over de inkomens die het nu al krijgen. De groep er net boven heeft daar dus weer niks aan.minimum loon omhoog is voor bijstand en aow ook goed, alleen de wao ers hebben daar niks aan die gaan niet mee omhoog.
![]()
Arbeidskorting verder omhoog, fijn voor de werkenden. De ikb lijkt iets lager te worden maar hoeveel geen idee![]()
De brandstof en energie korting gaat nog even door. Dat is wel fijn maar geen woord over een maximum of zo.
Voor zzp ers is het minder leuk, de aftrek gaat versneld eraf. Hogere inkomens en bedrijven gaan meer betalen.
Maar helaas voor de waoers en andere arbeidsongeschikten verandert er eigenlijk niet veel als je net boven die rottige je krijgt hulp grens zit.Oftewel je kunt niks doen om meer geld te verdienen. Betaald al meer belasting dan de werkenden hoewel je er niks aan kunt doen dat je niet werkt maar enige tegemoedkoming net boven die rotgrens heb je niks aan.
En ook de arbeidskorting voor werkenden is pas effectief merkbaar het jaar erna oftewel in 2024. Net als de ikb voor de bruto krijgende mens.
Voor mij en andere net iets teveel krijgende zieken verandert er dan gewoon niks in vergelijk met nu en moet ik me maar zien te redden met de torenhoge prijzen en alle stijgende lasten.
En het nog proberen vol te houden tot volgend jaar. Terwijl in augustus al gebleken is dat alles weer meer dan 13% duurder is geworden
karuna schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... 16-miljard
Inmiddels alle maatregelen op een rij. De zorg en huurtoeslag en de 1300 euro extra gaan over de inkomens die het nu al krijgen. De groep er net boven heeft daar dus weer niks aan.minimum loon omhoog is voor bijstand en aow ook goed, alleen de wao ers of mensen biven het minimum loon hebben daar niks aan die gaan niet mee omhoog.
![]()
Arbeidskorting verder omhoog, fijn voor de werkenden. De ikb lijkt iets lager te worden maar hoeveel geen idee![]()
De brandstof en energie korting gaat nog even door. Dat is wel fijn maar geen woord over een maximum of zo.
Voor zzp ers is het minder leuk, de aftrek gaat versneld eraf. Hogere inkomens en bedrijven gaan meer betalen.
Maar helaas voor de waoers en andere arbeidsongeschikten verandert er eigenlijk niet veel als je net boven die rottige je krijgt hulp grens zit.Oftewel je kunt niks doen om meer geld te verdienen. Betaald al meer belasting dan de werkenden hoewel je er niks aan kunt doen dat je niet werkt maar enige tegemoedkoming net boven die rotgrens heb je niks aan.
En ook de arbeidskorting voor werkenden is pas effectief merkbaar het jaar erna oftewel in 2024. Net als de ikb voor de bruto krijgende mens.
Voor mij en andere net iets teveel krijgende zieken verandert er dan gewoon niks in vergelijk met nu en moet ik me maar zien te redden met de torenhoge prijzen en alle stijgende lasten.
En het nog proberen vol te houden tot volgend jaar. Terwijl in augustus al gebleken is dat alles weer meer dan 13% duurder is geworden
IMANDRA schreef:Nou ik kan me best voorstellen dat het lang duurt om zoiets op te kunnen stellen. Want, wat doe je en wat voor effecten heeft datgene, heeft het geen averrechtse effecten, waar haal je het geld vandaan wat je wil gaan inzetten (en je kan het maar 1x uitgeven), jaag je de groep waarvan je het geld weghaalt niet verder in het harnas en -in het geval van bedrijven- jaag je ze dan niet uit Nederland weg wat weer kan resulteren in mindere economische situaties en dus meer problemen, en als je ze niet weg wil jagen en toch meer wil belasten, hoeveel ga je dan pakken. Waar trek je alle grenzen qua belasting en toeslagen etc etc.
Je wil minder afhankelijk worden van Rusland en rusland niet verder helpen, maar anderzijds zit je met je bevolking die het moeilijk krijgt.
Zijn ook relatief veel mensen die daar bovendien ook mee eens moeten zijn, en/of een andere visie hebben op wat je moet doen om de huidige vele problemen aan te pakken.
Zo veel verschillende problemen en aspecten waar je allemaal rekening mee moet houden. Én zorgen dat je allemaal eens bent over die aanpak.
Ik snap het wel. Je hoopt anders, dat ze snel en recht door zee kunnen gaan regeren, dat ze knopen snel doorhakken en met concrete plannen komen, maar ik snap echt prima dat zulke dingen lang duren. Ik zou er echt niet willen zitten.
karuna schreef:De middengroep werkend wao en netto hun inkomen krijgen van de baas heeft er wat aan, maar onbekend hoeveel dat gaat schelen. De arbeidskorting merk je pas het jaar erop met de belastngaangifte. De mensen die hun inkomen bruto krijgen en niet vooraf betalen merken pas bij de aangifte het jaar erop hoeveel ze minder hoeven te betalen, en moeten tot die tijd gewoon de volle oude hoeveelheid opzij zetten om niet te kort te komen mogelijk. Oa mensen met een allimentatie krijgen hun geld bruto en moeten afdragen bij de aangifte. Dat is best een grote groep mensen vermoed ik. Net als de zzp er die soms ook maar op modaal zit,