oomens schreef:Hipmeisje schreef:Oke, dus je moet wel aparte inrichtingen hebben? Want dat vroeg ik je eerder al. En waar ga je die bouwen? Hoeveel plekken moeten er komen? Wie gaat het betalen?
Zolang er gevangenissen gesloten worden (Haarlem, Arnhem en Breda bijvoorbeeld) en er cellencapaciteit verhuurd wordt aan België (Tilburg), lijkt mij dat er blijkbaar toch al voldoende inrichtingen waren.
Voor individuele opsluiting zonder verdere activiteiten of begeleiding moet toch niet zoveel ingewikkelds nodig zijn? Ja, je zult moeten voorkomen dat er ontsnappingen georganiseerd worden of dat er verboden items naar binnen gevoerd worden, maar verder ontstaan de meeste logistieke uitdagingen (en dus kosten) in de huidige gevangenissen doordat gevangenen nu door de dag heen allerlei zaken buiten hun cel moeten ondernemen. Als je dat gedeelte buiten de cel wegstript, dan vervallen gelijk een hoop dure eisen waaraan nieuwbouw nu moet voldoen.
Ik denk niet dat jij een goed beeld hebt van de gevangeniscapaciteit in nederland. Gevangenissen sluiten bijvoorbeeld omdat er geen budget is. Komt nog bij dat er geen personeel is. Dus hoe wil jij, zonder budget deze mensen allemaal ergens vasthouden, en ze zonder personeel ook in hun cel houden? Je stelt het jezelf allemaal wel zeer simplistisch voor.