Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:06

Dat is het ook. Als het daadwerkelijk lollige kantinepraat was waar je zelf vind dat t prima is wat er gebeurde dan blijf je voor je verhaal staan. En ga je niet een dag later alweer draaien en afzwakken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:06

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:
En deze man voedt klaarblijkelijk alleen een minderjarig kind op…..

Correctie het jong is 20……kon het bericht niet meer verwijderen.

Klopt de uitzending die ik zag was van jaren geleden. Dus het manneke van toen kan inderdaad nu 20 jaar zijn.

Hij heeft twee zoons, één van 31 en één van 21. Denk dat de uitzending die je gezien hebt dateert uit de periode dat de vriendin van René (moeder van de jongste) overleed, dat is een jaar of zes terug geweest. Hij is toen ook een tijdje niet aangeschoven bij VI volgens mij

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:43

karrij schreef:
Prima toch dat ze excusses aanbieden?!

Ik vind van wel, ik mag graag naar dit programma kijken en aan de kijkcijfers te zien ben ik niet de enige.

Meiden neem dit toch niet zo serieus er is notabene niet eens bekend wie de dame in kwestie is.
Ouwe jongens krentebrood praat.

Niet op deze manier. Dit is niet gemeend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:44

Avelienvd schreef:
Dit is een excuus, niet omdat ie wil of omdat ie het meent, maar omdat hij van iemand anders moet.
Kansloos dus. Een extra klap in ieders gezicht

Ja, dit gevoel krijg ik er ook bij. Maar het is wel fijn dat Derksen nu eens voelt dat ook hij niet zomaar alles kan zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:51

Als hij spijt aanbiedt dan heeft hij spijt dat hij dit gezegd heeft waarschijnlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:11

Verrassend weer dat voornamelijk mannen het aan het goedpraten zijn. Echt verrassend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:11

Exitium schreef:
pien_2010 schreef:

Klopt de uitzending die ik zag was van jaren geleden. Dus het manneke van toen kan inderdaad nu 20 jaar zijn.

Hij heeft twee zoons, één van 31 en één van 21. Denk dat de uitzending die je gezien hebt dateert uit de periode dat de vriendin van René (moeder van de jongste) overleed, dat is een jaar of zes terug geweest. Hij is toen ook een tijdje niet aangeschoven bij VI volgens mij

Dat klopt. Het punt is dat tijd zo vliegt dat ikzelf er geen jaar meer aan heb durven plakken.
Volgens mij werkte hij wel nog hoor voor voetbal inside.
Ik vond het een goede vader van wat ik zag.

Kinke

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:12

Nou...helaas niet San, ik vind dat juist verrassend veel vrouwen op social media het allemaal maar gezeur vinden :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:14

Kinke schreef:
Nou...helaas niet San, ik vind dat juist verrassend veel vrouwen op social media het allemaal maar gezeur vinden :(

Ik zie voornamelijk mannen lekker lacherig reageren... Ook wel een paar vrouwen, maar de minderheid.

Ik snap het niet. Domme lui.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:18

Exitium schreef:
Loretta schreef:

Mooi dat er een onderzoek komt. Maar waarschijnlijk os het al lang verjaard.

Klopt, verjaringstermijn voor verkrachting was destijds 15 jaar als ik het goed zie. Sinds 2013 kan verkrachting niet meer verjaren, maar dat geldt niet voor misdrijven die toen al verjaard waren.

Los daarvan is überhaupt maar de vraag of er sprake is van iets strafbaars. Ik heb de afleveringen niet gezien maar wel een stukje van gisteravond teruggekeken, waarbij een advocaat strafrecht inbelde die uitlegde dat seks met iemand met een verminderd bewustzijn (zoals een zware dronkenschap) überhaupt pas sinds 2002 strafbaar is.

Als ik de link van NOS goed begrijp zou er bij penetratie geen sprake meer zijn van verjaring. Ook na 2002 niet.

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... jaren.html

Ik hoop toch van harte dat we niet akkoord gaan met excuses alleen.
Wat moet deze man doen voordat hij van de tv verdwijnt. ;(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:28

_San87_ schreef:
Verrassend weer dat voornamelijk mannen het aan het goedpraten zijn. Echt verrassend.

Het zou pas hypocriet zijn als de daders zelf er schande van spraken en het toch continu gebeurde.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:31

pien_2010 schreef:
Exitium schreef:

Dat klopt. Het punt is dat tijd zo vliegt dat ikzelf er geen jaar meer aan heb durven plakken.
Volgens mij werkte hij wel nog hoor voor voetbal inside.
Ik vond het een goede vader van wat ik zag.

Hij is niet weggegaan, maar geloof wel een tijdje (paar maanden ofzo) even niet bij de uitzendingen geweest. Is bij VI wel vaker gebeurt, o.a. met Jan Boskamp en Wim Kieft, en ook toen de moeder van Wilfred vorig jaar van de trap viel en zijn vader daarop overleed

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:43

Trigger warning.

Ik wou niet reageren, maar na enkele pagina's te lezen waar dit gedrag goedgekeurd wordt door sommige kan ik niet anders.

Ik ben zelfs slachtoffer van sexueel misbruik en in mijn geval was er geen sprake van penetratie, maar door de politie werd dit wel als sexueel geweld bekeken.
Ik had met de persoon in questie een relatie, dus voor sommige mensen zoals deze man is dit al genoeg reden om het niet als verkrachting te zien.

En ook als je geen 'neen' zegt is dit geen reden dat je het wel mag doen. Enkel als je 'ja' zegt is het concentueel. En een dronken persoon die bewustenloosn is kan nooit 'ja' zeggen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:16

Er zijn nu twee sponsors die zich terugtrekken, waaronder Toto. Ben benieuwd of dat nog wat effect gaat hebben :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:16

karrij schreef:
........ van iemand die een bewusteloos slachtoffer de schuld geeft........

Ach ach vrouw toch dat heb ik nooit beweerd, dat is wat jij er van gemaakt hebt![/quote]

karrij schreef:
Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden

karrij schreef:
Alles wordt tegenwoordig zo vreselijk opgeblazen!

karrij schreef:
Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

karrij schreef:
En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

karrij schreef:
Meiden neem dit toch niet zo serieus er is notabene niet eens bekend wie de dame in kwestie is.

Het zijn toch echt je eigen woorden :')

Gaslighting werkt niet met geschreven tekst, vrouw :') en je hebt absoluut de verkeerde persoon voor je om het mee te proberen. Ga je moeder pesten.[/quote]

Mijn moeder is overleden toen ze 50 was, dus ff een tandje minder!

Nu echt ontstippen![/quote]

Bijzonder dat als het jezelf betreft het opeens wel een tandje minder mag.
Lees je berichten vol verbazing, gelukkig ben je in de minderheid

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:22

Er is een object in het geslachtsdeel van een bewusteloze vrouw gestopt. Als je dat niet schokkend vindt of keihard afkeurt, hoe lang geleden dit dan ook gebeurd is, moet je echt even je morele kompas laten nakijken.
Hoe krijg je t uit je strot zeg :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:31

karrij schreef:
Prima toch dat ze excusses aanbieden?!

Ik vind van wel, ik mag graag naar dit programma kijken en aan de kijkcijfers te zien ben ik niet de enige.

Ouwe jongens krentebrood praat.

Wauw. Van deze reactie valt m'n mond open. Het is niet bekend wie het is dus dan maakt het niet uit?

Ik ben zelf one of the guys in de voetbalmannenwereld en echt wel wat kleedkamerhumor en schunnigheid gewend, maar dit kun je toch zeker niet goed praten?

Ik vind het maar een halfbakken excuus en ik geloof er ook niks van dat hij de kaars er niet in gestopt heeft. Het zal je pa maar wezen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:37

Ik kwam net dit bericht tegen met een uitspraak van van der Gijp, wat imo wel aangeeft dat ze het ook echt niet snappen -O-

René van der Gijp: 'Misschien past programma niet meer in huidige tijdgeest'
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... appen-week

quote eruit:
Citaat:
"Er zijn nog steeds mensen die ons leuk vinden. Alleen die woke-cancelcultuur valt elke keer over ons heen."

Daar schrik ik van, de schuld afschuiven op een ander (woke-cancelcultuur) en niet de fout bij zichzelf willen zoeken voor iets wat zo overduidelijk ontzettend verkeerd is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:39

Telpeva schreef:
Ik kwam net dit bericht tegen met een uitspraak van van der Gijp, wat imo wel aangeeft dat ze het ook echt niet snappen -O-

quote eruit:
Citaat:
"Er zijn nog steeds mensen die ons leuk vinden. Alleen die woke-cancelcultuur valt elke keer over ons heen."

Daar schrik ik van, de schuld afschuiven op een ander (woke-cancelcultuur) en niet de fout bij zichzelf willen zoeken voor iets wat zo overduidelijk ontzettend verkeerd is.

Het verbaast me dan weer niet dat Gijp dit zegt. Heeft hij eigenlijk een vrouw in zijn leven? Misschien dat zij het hem aan het verstand krijgt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:42

Zowel Derksen als Van der Gijp snappen het niet, hebben het nooit gesnapt en zullen het ook niet snappen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:50

Foaly schreef:
Er zijn nu twee sponsors die zich terugtrekken, waaronder Toto. Ben benieuwd of dat nog wat effect gaat hebben :=

Vorig jaar met die Akwasi rel wilde Johan Derksen zelf stoppen. Maar dat mocht niet van John de Mol. Maar zonder sponsors vindt John de Mol het niks meer aan.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:50

Telpeva schreef:

quote eruit:
Citaat:

Ja dat is gewoon zo niet begrijpen waar mensen over vallen. Dit wordt niet afgekeurd omdat de woke cancel cultuur erover valt - er is een misdrijf gepleegd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:18

Telpeva schreef:

quote eruit:
Citaat:

Dat is precies hoe een groot deel van de doelgroep van deze heren het dus ook zien. Tja, je hebt een deel van de samenleving die dit soort seksueel geweld afkeurt en een deel die het als normaal bestempelt. Waaronder dus ook vrouwen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:21

Lestrange01 schreef:
Ja dat is gewoon zo niet begrijpen waar mensen over vallen. Dit wordt niet afgekeurd omdat de woke cancel cultuur erover valt - er is een misdrijf gepleegd.

Toch wordt de publieke reactie erop wel grotendeels bepaald door de woke cancelcultuur.
Vroeger gebeurden dat soort misdrijven ook al (sterker nog, het voorval waar het nu om gaat is gebeurd toen Johan Derksen nog jong was, dus dat is echt al even geleden), maar de algemene verontwaardiging is echt iets van de laatste jaren.

Vroeger wist je gewoon dat een popster vaak een leven van seks, drugs en rock & roll leidde.
Als er dan eens iets naar buiten kwam over voorvallen met groupies en te veel drank en drugs die "een officier van justitie technisch wel als verkrachting zou kunnen bestempelen", dan haalde men de schouders op en niemand kocht er een plaat minder om. Als er al over gesproken werd, dan was de teneur meestal: 'dat kun je verwachten als je met zo iemand mee naar de hotelkamer gaat'.

Tegenwoordig is de houding toch echt een stuk anders. Als er nu van een rapper (zeg maar het genre waarin halve of hele gangsters met hun bling en hun hoes en hun guns lopen te pochen) naar buiten komt dat hij ooit een scheve schaats heeft gereden, dan is het ineens einde carrière.
Waar vroeger algemeen bekend was dat actrices zich voor de betere rollen 'naar binnen moesten n*uken', is het voor een casting director nu direct exit als naar buiten komt dat hij zijn couch gebruikt heeft waarvoor zo'n bank een begrip is geworden.

In die zin is het toch echt wel de cultuur en de tijdgeest die maken dat men er nu bij Derksen massaal over valt, en dat het 25 jaar geleden waarschijnlijk niet eens een stukje van een alinea in de roddelrubriek van een krant had gevuld.
Wat hij met zijn kaars heeft gedaan is fout, maar de handeling op zich is in die 25 jaar niet meer veranderd. Of nou ja, bijna niet dan, afgezien van die ingrijpende wijziging van wat er nu echt gebeurd is tussen gisteravond en vandaag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 20:22

Nee het programma past inderdaad beter in het tijd van de holbewoners! Wat een l** zeg.... -O-