Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Tiggs schreef:In de roeisport wordt vanwege veiligheid op een wedstrijd íedere boot, íedere keer dat die het water opgaat (meestal 2x per dag; voorwedstrijd en finale) gecontroleerd op een aantal veiligheidsaspecten. Waarom kan dat op een dressuur- of springwedstrijd inderdaad niet? (niet een boot controlerenmaar bijvoorbeeld neusriem, bit en sporen)
Dat kan gewoon en "gebeurt" al maar je moet ook een official hebben die een gevestigde naam durft uit sluiten voor een te strakke neusriem.... Anders kunnen ze nog vijf keer per wedstrijd controleren, dan helpt het niet.
fransje23 schreef:De groep van het economisch verdienmodel is misschien ook wel de groep met de beste lobby en meeste middelen?
In de sport is uit de school klappen voor profs lastig. Bijten in de hand die je voedt etc
Als andere mensen dan wat zeggen orden ze afgeschilderd als leken die er niets van weten want ze zijn geen profs. Zo blijft de cirkel rond.. Maar de dieren trekken aan het kortste eind.
Ayasha schreef:Popstra schreef:Nogmaals als de sport word verboden, mag niemand meer op zn paard zitten.
Denk dat velen zich dat nog niet helemaal beseffen
Ik voor één zou het missen maar mijn paarden zouden gewoon blijven. Als je dat niet kan zeggen zonder te liegen dan heb je IMO niks in de paardensport te zoeken. En ja, ik weet dat ik nu tegen heel veel schenen ga schoppen.
pol013 schreef:Mentaal. Ik heb het juist over fysiek.
Ik vind alleen in de wei staan, Zeker als ik creatief moet gaan worden in aanbieden van ruimte ivm te dik worden, een verschraling van het leven van mijn paarden.
En dan hebben wij niet eens echt weinig ruimte.
Eens flink galopperen doet ze echt gruwelijk goed. En daar fiets ik niet tegenop.
Ayasha schreef:pol013 schreef:Mentaal. Ik heb het juist over fysiek.
Ik vind alleen in de wei staan, Zeker als ik creatief moet gaan worden in aanbieden van ruimte ivm te dik worden, een verschraling van het leven van mijn paarden.
Eens flink galopperen doet ze echt gruwelijk goed. En daar fiets ik niet tegenop.
En dat kan niet zonder er op te gaan zitten?
pol013 schreef:Mentaal. Ik heb het juist over fysiek.
Ik had het niet over 'de meeste' paarden. Ik beschrijf juist per paard wat ze dan te kort komen. En dat verschilt per paard.
Popstra schreef:Veel paarden zijn ook juist gefokt om training asn te kunnen. Die maak je ook niet gelukkig met enkel lanterfanten op een wei. Als de paardensport eindigd zullen er met de jaren ook steeds minder paarden zijn natuurlijk.
Heel het fokken gaat dan op zijn gat.
fransje23 schreef:Ik geloof oprecht niet dat paarden die niet meer worden bereden en met goed management gehouden worden massaal gaan wegkwijnen.
Daarbij de de dieren die rijden en trainen onder het zadel gewend zijn zullen bij een verbod langzaam verdwijnen.
De nieuwe generaties weten dan niet wat het is en zullen ook niet kunnen gaan missen.
Cer schreef:Maar is dat erg, dat het fokken op zn gat gaat of dat de sport minder wordt?
Dingen met vee worden gewoon langzaamaan opgedoekt.. of t nu boeren zijn of sport dieren... In de veeindustrie gaat ook veel geld om, en dat moet toch echt minderen, dan wel weg.. Waarom zou dat voor de paardensport niet hoeven gelden?
Politiepaarden hebben ook 'werk', heel nuttig werk, en dat ligt ook onder vuur, net als politiehonden ..