Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik vind overigens wel dat best veel mensen nog best veel kms rijden... er wordt de afgelopen jaren toch al best wel aangedrongen op minder rijden en minder benzine verbruik?
Cer schreef:Nou ja, ik vind het toch wel gek dat iemand gedurende covid wel thuis kon werken (omdat het moest) en dat werkgevers nu weer willen dat die mensen op kantoor gaan zitten...
Of mensen moeten thuis de kantjes eraf gelopen hebben...
Ik rij momenteel ook veel met de auto, dat is omdat ik zelf een keus gemaakt heb. Die dure benzinekosten betaal ik dus ook... Maar ik ga wel kijken hoe ik dat straks weer kan minderen..
8nnemiek schreef:en een simpele stal met veel weidegang is gelukkig haast overal wel te vinden binnen een half uurtje rijden.
nee nee HC, dat maak jíj ervan. Ik wijs niks, ik vind het gewoon gek...Citaat:Jij wijst dáár de vinger naar; dat díe veel kms maakt.
Cer schreef:Nou, meer huizen in de landelijke gebieden! Hoeven die mensen ook minder ver te reizen![]()
Gekheid.. ja het is duur, maar een auto/paard is op zich best luxe toch?
Op het moment dat je aan het werk bent om je benzine kosten te betalen om naar je werk te gaan rijden, dan wordt het wel een rare situatie denk?nee nee HC, dat maak jíj ervan. Ik wijs niks, ik vind het gewoon gek...Citaat:Jij wijst dáár de vinger naar; dat díe veel kms maakt.(ja, van die werkgever ja)
Huertecilla schreef:8nnemiek schreef:en een simpele stal met veel weidegang is gelukkig haast overal wel te vinden binnen een half uurtje rijden.
In de Randstad??? en daar wonen de meeste mensen.
Cer schreef:Nou, meer huizen in de landelijke gebieden! Hoeven die mensen ook minder ver te reizen![]()
Op het moment dat je aan het werk bent om je benzine kosten te betalen om naar je werk te gaan rijden, dan wordt het wel een rare situatie denk?nee nee HC, dat maak jíj ervan. Ik wijs niks, ik vind het gewoon gek...Citaat:Jij wijst dáár de vinger naar; dat díe veel kms maakt.(ja, van die werkgever ja)
Citaat:nee nee HC, dat maak jíj ervan. Ik wijs niks, ik vind het gewoon gek...Citaat:Jij wijst dáár de vinger naar; dat díe veel kms maakt.(ja, van die werkgever ja)
Huertecilla schreef:Jij merkt wel degelijk op dat jij vindt veel mensen hier veel kms maken terwijl er al jaren op minder aangedrongen wordt
Citaat:en wat kan de werknemer daar aan veranderen? Jij wijst dáár de vinger naar; dat díe veel kms maakt.
Cer schreef:Nou ja, ik vind het toch wel gek dat iemand gedurende covid wel thuis kon werken (omdat het moest) en dat werkgevers nu weer willen dat die mensen op kantoor gaan zitten...
Ik rij momenteel ook veel met de auto, dat is omdat ik zelf een keus gemaakt heb. Die dure benzinekosten betaal ik dus ook... Maar ik ga wel kijken hoe ik dat straks weer kan minderen..
Cer schreef:Ik snap ook wel dat het op korte termijn niet te veranderen is, maar autorijden wordt al langere tijd ontmoedigd... volgens mij...
Huertecilla schreef:Cer schreef:Op het moment dat je aan het werk bent om je benzine kosten te betalen om naar je werk te gaan rijden, dan wordt het wel een rare situatie denk?ja
Voor de overheid zal dat een worst zijn; is het een ideaal model voor de staatskas.
Loonbelasting, accijns gemaximaliseerd.
Eve_16 schreef:Cer schreef:Nou ja, ik vind het toch wel gek dat iemand gedurende covid wel thuis kon werken (omdat het moest) en dat werkgevers nu weer willen dat die mensen op kantoor gaan zitten...
Ik werk in de buitendienst, paard staat op 30 minuten en ga ik 2x per dag heen ivm zelf binnen/buiten zetten. Stallen hier in de omgeving komen ze in de winter niet buiten, zomer max een uurtje.
Ik heb een pup, dus die gaat mee in de auto, dan is de fiets of scooter sowieso geen optie.
Idem voor zakelijke afspraken door heel Nederland. Tijdens COVID hebben we dit heel veel vanuit huis gedaan maar klanten willen je soms toch echt zien en de situatie daar inschatten is toch wel belangrijk. Dat gaat nu eenmaal niet vanuit huis altijd.
Mijn werk zit in Nijmegen, daar ben ik maar 1x per 2 weken, is ruim drie uur rijden heen en terug.
Familie woont deels in het oosten, ook minimaal 2 uur rijden. Daarnaast heb ik ook vrienden aan die kant.
Met het openbaar vervoer is het bij allemaal geen optie, dan ben ik en dubbel zo lang onderweg en er zijn niet eens lijnen.
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Nu heb ik een leaseauto, dus dat scheelt enorm. Maar de prijzen, echt absurd.
Huertecilla schreef:8nnemiek schreef:we hebben hier het beste vangnet ter wereld,
![]()
Denemarken is nota bene op spuugafstand
Prima zorgstelsel? Dat schrijf je na de ontluisterende covid-klucht met droge ogen????
Cer schreef:ik hoef het niet uitgelegd te krijgen hoor![]()
het is meer dat ik verbaasd was dat er toch nog zoveel gereden wordt, terwijl het al heel lang ontmoedigd wordt..