pien_2010 schreef:Askja, ik geloof niet dat we daarover van mening verschillen. Ik ben zelfs heel boos geweest op Biden, totdat ik me later realiseerde dat deze terugtrekking niet goed verlopen is, alleen dat dit hem nu niet tot de grote schoft, boeman, banketstaaf etc maakt die hiervoor allemaal verantwoordelijk is.
De Russen zijn in mijn ogen niet voor niets zo stil, want die hebben ook al hun vingers gebrand aan dit land met zijn Taliban.
Je kunt Biden niet alles in de schoenen schuiven. De analist gaf gisteren aan op TV, dat het heel moeilijk is met een partij als de Taliban om het goede te doen. Want die partij wil gewoon niet het goede doen, en dan ook nooit. En arme mensen die zo bang zijn nu, en terecht, want iedereen die de Taliban gevolgd heeft is bang, en dat heeft niets met cultureel verschil etc te maken tussen hen en ons. want dit gaat vele male verder wat die gasten doen en gaat in tegen alle basale rechten van de mens. Dat heeft ook niets meer te maken met de religieuze saus die daar overheen gegoten wordt want heeft niets met religie te maken. HET MAG GEWOON NIET!
Dat neemt niet weg, dat de terugtrekking nu wel heel snel allemaal gegaan is met alle consequenties van dien en ik hou mijn hart vast voor de tijd na 31 augustus. Ze redden het nooit om iedereen die daar risico loopt weg te krijgen op tijd en mijn hart huilt nu al voor al het drama dat zal gaan plaats vinden en voorzichtig uit de beeld van de camera al begonnen is.
Voor al die ellende is vooral de Taliban verantwoordelijk en niemand anders, laat dat vooral duidelijk zijn.
Helemaal mee eens 
Askja schreef:IMANDRA schreef:"Hij is al 7 maanden president en had dit gewoon beter moeten regelen". Dit bedoel ik. Dát is makkelijk praten vanaf de zijlijn
Dat is het altijd. Daarbij, de stelling dat Biden dit beter had moeten regelen lijkt mij een realistische constatering, geen Biden-bashing.
Die constatering an sich wel ja. En ik zeg ook nergens dat Biden het niet beter had kunnen regelen, enkel dat hij niet de enige 'boosdoener' is hierin. Waar Enzino wel op aan lijkt te sturen.