Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar al geloven ze het niet, dat maakt ze niet meteen mensen die lekker achterover hangen en niets doen.
En dat is wel wat hier werd beweerd.
Misschien doen ze het niet uit klimaatoverweging, maar uit milieuoverweging, maakt dat als uitkomst wat uit?
Citaat:En ik weet zeker dat er mensen zijn die vinden dat de mens er aandeel in is maar ondertussen veel vervuilender dan de mensen waar jij nu op afgeeft.
En dat is niet terecht.
De bedrijven minder vervuilen is sowieso een goede stap, maar daar durven onze regeringspartijen niet aan.
Janneke2 schreef:Citaat:Maar al geloven ze het niet, dat maakt ze niet meteen mensen die lekker achterover hangen en niets doen.
En dat is wel wat hier werd beweerd.
Misschien doen ze het niet uit klimaatoverweging, maar uit milieuoverweging, maakt dat als uitkomst wat uit?
Tja...
Kijk uit voor mij, want mijn geduld is dus op.
Uiteraard kan iemand kiezen voor woorden zoals 'gelovers'.
Maar daar zit wel een suggestie in.
(Nl dat de spreker de feiten naast zich neerlegt.)
... en doorgaans is het zo, dat een mens juist pijnlijke, moeilijke etc etc dingen, zaken die 'niet uitkomen' naast zich neelegt.
Idem voor '... dat wetenschap ook maar een mening is.'
En de rabbijnen zeiden het al 2500 jaar geleden: 'een mens kan om de verkeerde reden het goede doen'.
Zolang je zogezegd het goede doet is dat uiteraard waar we allemaal baat bij hebben - blijft helaas toch staan dat er feiten ontkend worden.
DuoPenotti schreef:Ga je nu hier lopen dreigen? Echt, haha sorry schiet hier dus van in de lach.
Brrrr word nu echt wel bang hoor.
Citaat:Ja dat is nu net de vraag hè, wat zijn feiten en wat niet....
Zoals gezegd, hulde aan wat Imandra schrijft, maar het tegenovergestelde is ook te vinden, en lees je dus net zo vaak.
Citaat:En ja dan mogen wij allen daarmee doen wat we denken dat bij ons past.
Citaat:Vroeger was de aarde plat, dat was een feit..... feiten veranderen soms.
DuoPenotti schreef:Ja jij mag jaloers zijn op mensen die naar de zon vliegen, maar ben je dan ook boos op de mensen die dat ook doen ondanks dat ze geloven dat de mensheid oorzaak is?
Die zijn er ook.
Tussen die 2 groepen lijk je dan verschil te maken, dat begrijp ik niet. Of zie ik dat verkeerd?
DuoPenotti schreef:Pien
Ja en als er over 100 jaar gelachen word dat mensen van nu werkelijk dachten dat wij ook maar enige invloed dachten te hebben over het klimaat?
Sta je daar ook bij stil dat dat ook kan?
pien_2010 schreef:Dinopino, wel of niet geloven doen mensen als het om god, cq goden gaat en andere dingen die je niet kunt bewijzen.
Wetenschap probeert zaken te bewijzen en slagen daar als het om de opwarming van de aarde gaat zeer goed in. Wetenschappers hebben massaal een akkoord ondertekent waarin dit onderschreven wordt.
Staat dus totaal los van geloven. Geloven doen we in de kerk (synagoge, moskee etc). Wetenschap doen de geleerden.
Dus DP wat jij schrijft is een spinsel van jou want het is bewezen en de wetenschappers vonden het zo vreselijk belangrijk om de mensen van de feiten te overtuigen dat ze massaal dit akkoord rondom het klimaat hebben ondertekend. Dit is nog nooit eerder gebeurd en ongekend.
Dus nee DP dat kan niet wat jij schrijft. HEt is een spinsel van jou en andere mensen dat niet gebaseerd is op de feiten. Dus kwalijk is dat. Door handig te discussiëren zet je mensen op het verkeerde been en dat noemen ze conspiracy bedrijven.
IMANDRA schreef:DuoPenotti schreef:Pien
Ja en als er over 100 jaar gelachen word dat mensen van nu werkelijk dachten dat wij ook maar enige invloed dachten te hebben over het klimaat?
Sta je daar ook bij stil dat dat ook kan?
Nee, want er is gewoon bewezen dat we dat wel hebben.
Dat er over 100 jaar beter inzicht is in de manier in hoeverre we invloed hebben, dat kan zeker. Dat men dat dan precies weet. Maar dat we invloed hebben en dat we die invloed goed in moeten zetten is wel onomstotelijk bewezen.
Je doet echt alsof wetenschap maar een mening is die in de loop der tijd kan veranderen. Ja, er komen meer inzichten. Ja, men zal het over 100 jaar beter snappen. Maar in de basis (= de mens heeft op dit moment een negatieve, merkbare invloed op het klimaat) is het een feit. Aka, vaststaand iets.
Met jouw logica zou je ook kunnen stellen dat je van een rots kan springen, want ja, misschien zegt men over 100 jaar wel dat zwaartekracht niet bestaat. Of kan je lekker een overdosis medicijnen nemen, want misschien zegt men over 100 jaar dat een overdosis daarvan niet schadelijk is. Of moet je chemotherapie maar weigeren, want misschien zegt men over 100 jaar dat dat helemaal geen nut heeft als je kanker hebt.
DuoPenotti schreef:IMANDRA schreef:
Nee, want er is gewoon bewezen dat we dat wel hebben.
Dat er over 100 jaar beter inzicht is in de manier in hoeverre we invloed hebben, dat kan zeker. Dat men dat dan precies weet. Maar dat we invloed hebben en dat we die invloed goed in moeten zetten is wel onomstotelijk bewezen.
Je doet echt alsof wetenschap maar een mening is die in de loop der tijd kan veranderen. Ja, er komen meer inzichten. Ja, men zal het over 100 jaar beter snappen. Maar in de basis (= de mens heeft op dit moment een negatieve, merkbare invloed op het klimaat) is het een feit. Aka, vaststaand iets.
Met jouw logica zou je ook kunnen stellen dat je van een rots kan springen, want ja, misschien zegt men over 100 jaar wel dat zwaartekracht niet bestaat. Of kan je lekker een overdosis medicijnen nemen, want misschien zegt men over 100 jaar dat een overdosis daarvan niet schadelijk is. Of moet je chemotherapie maar weigeren, want misschien zegt men over 100 jaar dat dat helemaal geen nut heeft als je kanker hebt.
Die zwaartekracht ondervind je, die overdosis medicijnen ondervind je, chemo...ik zie dat ook niet als de oplossing nee. (halve familie al dood dus...)
Geen vergelijken.
Nogmaals misschien is het waar, maar kan net zo goed niet zijn is wat ik zeg.
Misschien is er iets heel anders wat meer invloed heeft wat we nu nog helemaal niet kennen.
Dat is wetenschap wel door de eeuwen heen....
DuoPenotti schreef:Dan maar kwalijk, jij je zin.
Dat meer mensen het ondertekenen zegt niet, helemaal niets.
Denk dat vroeger ook wel meer mensen wilde ondertekenen dat de aarde plat was en je er aan de rand af viel. Was ook heel duidelijk, je zag geen bolling hoor.
Zoals gezegd, ik denk dat ik minder vervuil dan vele wel klimaat (hoe noem je die gelovers? ) ....
Klimaat veranderd, dat zal bijna niemand ontkennen, maar of de mens daar zoveel invloed op heeft?
Jammer dat we niet even back to the future kunnen en over 200 jaar kijken