(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:55

Goede post Ger en helemaal mee eens. Zelfs je parkeergarage vb is heel herkenbaar. Vorig jaar in Breda na het etentje met mijn zoon, liep hij mee met me naar de auto want mam zo laat alleen in zo'n garage dat Wilde hij persé niet. Hij is met me meegereden tot ik hem afzette bij zijn eigen auto. Daarom moeten mannen zich bewust zijn hiervan, dat is helpend. Het is triest dat het nodig is.
Al je voorbeelden herken ik. Ook dat vrouwen elkaar afvallen. Bizar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:10

In Nederland voelt 44% van de vrouwen zich onveilig op straat.
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... op-straat/

Dat vind ik best wel een hoog cijfer

De veiligheid van vrouwen op straat is een mannenprobleem. Wat kunnen mannen en jongens doen aan straatintimidatie?
https://www.trouw.nl/binnenland/de-veil ... ~b1914e68/
Mooi artikel.

Het is goed dat dit besproken wordt, zeker nu met de avondklok is het rustiger op straat. Als je voor je werk wel op pad moet 's avonds laat dan voelt het niet heel prettig. Er is dan toch minder sociale controle.

Ik heb een geschiedenis met sociale fobie/pleinvrees en voel(de) me al achtervolgd. Het is nu nagenoeg over, maar groepjes mannen, mannen met hoodies of starende mannen komen erg bedreigend over. De weg oversteken hoeft wat mij betreft echt niet, maar een gezicht dat zichtbaar is scheelt al een hoop.

Als ik alleen over straat moest belde ik vaak iemand, zo was ik nooit echt alleen.

Mars

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:19

Maar niet alleen de straat is heel onveilig als vrouw alleen. Hoe vaak het mij of vriendinnen niet gebeurde dat je midden in een volle kroeg bij je kont/borsten gepakt werd. En dan sta je gewoon te kletsen of te wachten bij de bar.
Word je boos dan ben je een zuur wijf en was het maar een grapje. Of een andere man bemoeit zich ermee ''aah hij bedoeld het niet slecht hoor, je bent ook zo mooi''. Je had ook even tegen je vriend kunnen zeggen dat hij zijn handen thuis heeft te houden...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:31

In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:33

Dat is gewoon een kroeg? Mannen moeten gewoon met hun poten van je afblijven! Elke keer dat gewijs naar wat de vrouw anders zou moeten doen. Ik vind dat echt om te kotsen.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-03-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:34

Dat snap ik ook niet helemaal nee... En hoe is het versieren door me op die manier aan te raken? Als mannen dat denken hebben ze nog flink wat te leren...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:36

Iedereen zou moeten kunnen lopen of gaan waar men wilt.
Vrouwen moeten in een kroeg moeten kunnen komen zonder betast te worden maar mannen zouden ook gewoon op straat moeten kunnen lopen zonder verwacht te worden te moeten oversteken.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-03-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:37

elnienjo schreef:
In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.

Nou sorry hoor maar wat een bullshit. Ik ga niet naar de kroeg omdat ik wil dat mannen aan mij zitten of mij versieren. Ik ga naar een kroeg omdat ik het gezellig vind een drankje te doen en een dansje te doen met vrienden. Het is niet dat een plek een vrijbrief geeft om maar dingen te doen? Dit geeft wel weer waar het probleem ligt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:39

elnienjo schreef:

Wat een BS.
Juist door mensen met jouw houding blijft dit soort gedrag in stand. ''Het is nu eenmaal een kroeg'' :n Ook daar heb je gewoon van vrouwen af te blijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:41

zonnebloem18 schreef:
Dat is gewoon een kroeg? Mannen moeten gewoon met hun poten van je afblijven? Elke keer dat gewijs naar wat de vrouw anders zou moeten doen. Ik vind dat echt om te kotsen.

Die vrouwen zijn net zo hard om te kotsen, en ik word echt liever door een man dan door een vrouw in mijn bips gegrepen.

Ik heb ruim 10 jaar in het hart van het Gooi de zaterdagmiddagborrels meegemaakt, en het is gewoon 50/50 hoor, de uitvoerenden van de handtastelijkheden! Dus walg over iedereen of walg niet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:43

elnienjo schreef:

Of jij bent gewoon zwaar onintelligent, of jij hebt gewoon een bord voor je kop ter grootte van Noord-Amerika

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:44

VuurVleugels schreef:
elnienjo schreef:

Of jij bent gewoon zwaar onintelligent, of jij hebt gewoon een bord voor je kop ter grootte van Noord-Amerika

_O- samen met Palmera denk ik zo :j

En Palmera ik denk dat iedereen walgt van handtastelijkheid was niet gewenst is. Maar het feit blijft dat de meeste vrouwen die ervaring met mannen hebben en niet met vrouwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:45

Palmera schreef:
zonnebloem18 schreef:
Dat is gewoon een kroeg? Mannen moeten gewoon met hun poten van je afblijven? Elke keer dat gewijs naar wat de vrouw anders zou moeten doen. Ik vind dat echt om te kotsen.

Die vrouwen zijn net zo hard om te kotsen, en ik word echt liever door een man dan door een vrouw in mijn bips gegrepen.

Ik heb ruim 10 jaar in het hart van het Gooi de zaterdagmiddagborrels meegemaakt, en het is gewoon 50/50 hoor, de uitvoerenden van de handtastelijkheden! Dus walg over iedereen of walg niet.

Ik denk dat niemand graaiende vrouwen goed keurt. :)
Ik walg iig evenzeer van vrouwen die denken dat, omdat ze vrouw zijn, ze me zomaar half mogen uit kleden om bv mijn tattoo op mijn rug geheel te zien. :roll:
Nee. Gewoon. Nee. Blijf van me af. Ongeacht je geslacht.

Cer

Palmera schreef:

Welke 'die vrouwen'?
Ik word gewoon liever door helemaal niemand in mn bips gegrepen.. mijn bips, daar blijft iedereen gewoon van af.
Wat is dit voor raar idee van een aantal mensen? Dat je gewoon aan andermans lijf mag zitten...sinds wanneer is dat?

elnienjo

Mars schreef:
elnienjo schreef:

Wat een BS.
Juist door mensen met jouw houding blijft dit soort gedrag in stand. ''Het is nu eenmaal een kroeg'' :n Ook daar heb je gewoon van vrouwen af te blijven.

Maar in 'n kroeg wordt er nu eenmaal flink gezopen en dan vervagen normen en waarden. Net zoals je nu in coronatijd geen kroegen kunt open doen terwijl op 'n gegeven moment een restaurant prima weer zal kunnen. Het is een ander soort ambiance waar men zich anders gedraagt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:47

Ik heb als vrouw nog nooit een man ergens gegrepen als ik veel gedronken had, iets met fatsoen en hersenen. Het is voor mannen echt niet onmogelijk om zich te gedragen zodra ze wat gedronken hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:48

VuurVleugels schreef:
elnienjo schreef:

Het is juist onintelligent om te denken dat een gelegenheid waar het merendeel van de bezoekers naartoe gaat om zich kacheltje lam te zuipen, een plaats is waar beschaving hoogtij zou moeten vieren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:49

Watben ik dan blij dat ik bevriend ben met de eigenaren, uitsmijters en de barmannen van de kroeg waar ik kom. Sowieso komt het weinig voor daar, maar als er eens iets gebeurt of de sfeer anders wordt, wordt er gewaarschuwd of je mag gewoon vertrekken.

Als ik ergens kom waar wel zo'n sfeer hangt en waar dat getolereerd wordt vertrek ik weer. Het is niet normaal, ook niet in een kroeg.

Weetje wat het ergste is dat ze daar doen als ze lam zijn? Je arm aanraken als je aan het praten ben of een knuffel geven als je weg gaat. En alleen goede bekende

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:50

Cer schreef:
Palmera schreef:

Welke 'die vrouwen'?
Ik word gewoon liever door helemaal niemand in mn bips gegrepen.. mijn bips, daar blijft iedereen gewoon van af.
Wat is dit voor raar idee van een aantal mensen? Dat je gewoon aan andermans lijf mag zitten...sinds wanneer is dat?

Die vrouwen die precies herzrlfde doen als die mannen! Maar dat mag niet gezegt worden, alleen mannen zijn de boosdoeners.

Vanachter de toog kon ik zeggen dat vrouwen net zo erg zijm. Bij mannen, bij andere vrouwen, net waar de voorkeur lag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:52

Hoezo mag dat niet gezegd worden? Een vrouw krijgt van mij eerder een grote mond dan een man gezien ik de meeste vrouwen fysiek aan kan. Bij een man zal ik meer moeten afwegen welk risico ik neem en prefereer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:53

zonnebloem18 schreef:
Ik heb als vrouw nog nooit een man ergens gegrepen als ik veel gedronken had, iets met fatsoen en hersenen. Het is voor mannen echt niet onmogelijk om zich te gedragen zodra ze wat gedronken hebben.

Ik ook niet, heb ook nog nooit vrouwen mannen zien grijpen. En als ik het zou zien dan ben ik de eerste om daar iets van te zeggen. Zoals ik ook hoop dat iemand er iets van zegt als het bij mij gebeurd maar dat is tnt niet het geval.

Een kroeg is geen grabbelton, gewoon een plek om het gezellig te hebben met vrienden etc. Alcohol is geen excuus om in een soort holbewoner te veranderen. Als dat zo was dan werd 100% van de mannen zo naar een drankje en dat is gelukkig niet waar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:58

Palmera schreef:
Die vrouwen die precies herzrlfde doen als die mannen! Maar dat mag niet gezegt worden, alleen mannen zijn de boosdoeners.

Vanachter de toog kon ik zeggen dat vrouwen net zo erg zijm. Bij mannen, bij andere vrouwen, net waar de voorkeur lag.

Stel je niet aan... dat mag best gezegd worden.. Natuurlijk is dat ook niet oke, verre van zelfs.

Alleen dit topic heet "seksueel geweld naar vrouwen normaal'.. vandaar :j

Niemand mag ongevraagd aan iemand anders zitten... daar is geen enkel excuus voor.

Ik ben het wel eens dat de lading bij mannen zwaarder is en bij vrouwen bijna niet bestaand. Zie het voorbeeld met de leraar die een arm om een leerlinge doet...
Op dat punt zijn we dus al beland.. helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:03

En op de markt is zakkenrollen normaal toch? Op zo’n drukke plek hoort dat erbij. Net als je fiets op het station neerzetten, hoort erbij dat die gejat wordt. Oh en als je met de trein gaat vanaf een stad waar net een voetbalwedstrijd was mogen die supporters je gewoon intimideren. Hoort er echt bij. :j

/sarcasme

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:04

elnienjo schreef:
VuurVleugels schreef:

Het is juist onintelligent om te denken dat een gelegenheid waar het merendeel van de bezoekers naartoe gaat om zich kacheltje lam te zuipen, een plaats is waar beschaving hoogtij zou moeten vieren.

Oh ja want alcohol is natuurlijk het perfecte excuus om alle vormen van beschaving uit het raam te gooien, sorry, ik was het even vergeten maar bedankt dat je me hielp herinneren _-:(

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:11

Mars schreef:
Ik ook niet, heb ook nog nooit vrouwen mannen zien grijpen.

Echt niet??? Dan heb hij of een selectieve blik of leeft in een ander wereld als dat ik leef. Echt een clubje vrouwen met een drankje op in de kroeg zijn echt net zo erg als mannen. Ik denk alleen dat mannen gemiddeld genomen er minder een probleem en ophef van maken als een dronken vrouw in de kroeg een hand op hun borstkas of kont legt.

Ik vind het trouwens wel heel erg onsympathiek discussiëren als iemand met een andere mening meteen als onintelligent wordt weggezet.