Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:superpony schreef:Ik denk dat de samenleving vaak veel zwaarder tilt en moeilijker doet over dingen, dan de mensen zelf. Niemand kan meer wat hebben, elk grapje wordt uitgemeten en alles moet met een aai.
Er zit een verschil tussen kritisch zijn of als een kip zonder kop mensen beledigen.
Loretta schreef:Bizar, inplaats van over de inhoud gaat het over de kapsels.
Shaggy09 schreef:superpony schreef:Ik denk dat de samenleving vaak veel zwaarder tilt en moeilijker doet over dingen, dan de mensen zelf. Niemand kan meer wat hebben, elk grapje wordt uitgemeten en alles moet met een aai.
Er zit een verschil tussen kritisch zijn of als een kip zonder kop mensen beledigen.
superpony schreef:Dat heeft niks te maken met mijn opmerking.
En mensen zijn vrij om als een kip zonder kop te reageren.
Daarbij zijn er ook mensen die niet aan een universiteit hebben geleerd, ook een leven hebben, een eigen mening etc.
Blijkbaar moet je verplaatsen in een ander altijd van 1 kant komen. Als je slimmer en beter bent, ga dan eerst eens nadenken waarom iemand roept, wat ie roept, waar komt het vandaan? En hoe kan je zonder iemand aan te vallen, de grond in te boren, goed voorlichten?
Jezelf verlagen tot gelijk niveau zegt ook genoeg over diegene die dat doen.
purny schreef:https://nos.nl/artikel/2371225-cda-tijd-gekomen-om-ww-uitkering-terug-te-brengen-tot-een-jaar.html
Voor wie zich afvroeg wie de rekening van de crisis moet betalen, hier het antwoord.
996981 schreef:elnienjo schreef:Dat is toch van alle tijden? Harry Potter (Balkenende) alweer vergeten?
Dat het van alle tijden is, betekent niet dat het oké is?
Als je stem wil baseren op iemands uiterlijk ben je daar helemaal vrij in hoor. Moet je zelf weten. Ik kan er alleen met mijn hoofd écht niet bij
elnienjo schreef:996981 schreef:Dat het van alle tijden is, betekent niet dat het oké is?
Als je stem wil baseren op iemands uiterlijk ben je daar helemaal vrij in hoor. Moet je zelf weten. Ik kan er alleen met mijn hoofd écht niet bij
Natuurlijk baseer ik m'n stem niet op uiterlijk (mijn keuze ziet er namelijk niet uit) maar mensen met 'n opvallend uiterlijk krijgen wel vaker bijnamen in de media.
996981 schreef:Je laat je wel héél stellig uit over wie er volgens jou geen recht heeft op stemmen, omdat ze niet serieus te nemen zijn gebaseerd op uiterlijk en stemgeluid. Ik vind dat echt bijzonder en ben blij dat de meeste mensen in dit topic hun keuze beter inhoudelijk kunnen onderbouwen gebaseerd op ratio en feiten.
Citaat:Het uiterlijk, geslacht en of stemgeluid zou in mijn ogen van ondergeschikt belang moeten zijn, ook al heeft het gevoelsmatig invloed op je keuze. Om iemand er openlijk op af te vallen vind ik echter nooit te rechtvaardigen. Prima dat je iets vind of voelt over een ander (die je niet persoonlijk kent) maar houd dat, zeker in inhoudelijke politieke discussies, lekker voor je? Het bekritiseren van iemands uiterlijke kenmerken draagt naar mijn idee inhoudelijk 0,0 bij aan de discussie en lijkt in mijn ogen nergens op.
Shaggy09 schreef:Uiterlijk ontgaat mij totaal bij de politiek als ik eerlijk ben. Ik ben daar helemaal niet mee bezig.
Een sterk voorkomen en charisma hebben zijn natuurlijk wel pluspunten maar dat staat voor mij los van de haarkleur van iemand.
elnienjo schreef:996981 schreef:Je laat je wel héél stellig uit over wie er volgens jou geen recht heeft op stemmen, omdat ze niet serieus te nemen zijn gebaseerd op uiterlijk en stemgeluid. Ik vind dat echt bijzonder en ben blij dat de meeste mensen in dit topic hun keuze beter inhoudelijk kunnen onderbouwen gebaseerd op ratio en feiten.
Nee hoor, ik heb haar uiterlijk/stem niet gekoppeld aan wel of niet op haar partij stemmen. Dat zou er voor mij helemaal los van staan als ik VVD-er was.Citaat:Het uiterlijk, geslacht en of stemgeluid zou in mijn ogen van ondergeschikt belang moeten zijn, ook al heeft het gevoelsmatig invloed op je keuze. Om iemand er openlijk op af te vallen vind ik echter nooit te rechtvaardigen. Prima dat je iets vind of voelt over een ander (die je niet persoonlijk kent) maar houd dat, zeker in inhoudelijke politieke discussies, lekker voor je? Het bekritiseren van iemands uiterlijke kenmerken draagt naar mijn idee inhoudelijk 0,0 bij aan de discussie en lijkt in mijn ogen nergens op.
Het uiterlijk is voor mij ook van ondergeschikt belang bij het stemmen aangezien degene die mijn stem krijgt ook niet bepaald een lekker ding is. Maar ik vind het bizar hoe jij (en anderen) opeens over een opmerking over iemands uiterlijk/stem vallen terwijl de discussies over Trump uitpuilden met 'oranje aardappel' of weet ik wat. Blijkbaar mocht daar wél collectief beledigend over geschreven worden.
Electra63 schreef:Je mag best reageren of een discussie voeren met mensen die anderen (bewust) beledigen, schofferen of discrimeren. Doe ik in het echte leven ook.
Shaggy09 schreef:Nou dat vind ik dan weer niet, ik vind hem wel een goede leider.
pmarena schreef:Sowieso vind ik dat echt oogkleppen werk, denken dat "jouw partij" even alles er doorheen gaat drukken dat ze gezegd hebben te willen gaan doen. Zo werkt dat gewoon niet....
Faelynn schreef:Shaggy09 schreef:Nou dat vind ik dan weer niet, ik vind hem wel een goede leider.
Nav jou reactie ben ik wel nieuwsgierig hoe het kan dat sommige mensen toch ondanks alles wat er gebeurd is, wat die gedaan en gezegd/gelogen heeft nog op Rutte stemmen?
Niet als vervelend bedoeld hoor, iedereen is vrij in zijn stemkeuze, maar ben er gewoon echt nieuwsgierig naar, omdat wij ons daar niks bij voor kunnen stellen. Even ongeacht of je de stellingen van hun partij goed vind, want dat is natuurlijk een reden om op een partij te stemmen, maar vind je Rutte zelf dan nog geloofwaardig?