Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiselotZorro schreef:Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.
De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.
Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.
De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.
Muurp schreef:Wat ik me oprecht afvraag...
Hoe kom je zó boos? Hoe komt het dat je denkt dat dit gerechtvaardigd is ? Dat slopen van andermans eigendommen en/of onderneming oké is?
Hoe kom je zó boos? Hoe komt het dat je denkt dat dit gerechtvaardigd is ? Dat slopen van andermans eigendommen en/of onderneming oké is?
Jessix schreef:Muurp schreef:Wat ik me oprecht afvraag...
Ik denk dat er nu (gisterenavond) heel veel mensen tussen zaten die niet eens heel boos zijn. Ja iedereen vind de maatregelen kl***, maar op youtube zag ik vooral jochies die de rellen wel heel tof vinden. Sensatie, adrenaline, werd vaak genoemd. De oorspronkelijk demonstraties zijn voor sommige gewoon een excuus om nu los te gaan.
Karl66 schreef:Muurp schreef:Wat ik me oprecht afvraag...
Dat is de verkeerde vraag. Mensen rellen namelijk niet omdat ze boos zijn, net zoals ze in Haren bij Project X niet gingen rellen omdat ze boos waren, net zoals ze in Hoek van Holland bij het strandfeest niet gingen rellen omdat ze boos waren, net zoals ze bij de voetbalwedstrijden niet gaan rellen omdat ze boos zijn. Ze gaan rellen omdat ze zin in rellen hebben. Door te focussen op het boos zijn los je dat dus niet op.
Ik snap de emotie om deze mensen hard aan te pakken, maar in de praktijk is het gewoon veel verstandiger om te deëscaleren. Hard aanpakken voelt goed, maar daarmee ontwikkel je alleen maar een spiraal van geweld, waardoor er nog meer gereld wordt en er nog meer schade ontstaat. Vandaar ook dat de politie zoveel mogelijk probeert te deëscaleren.
Na dit soort rellen zie je altijd dat een deel, de meelopers, weer vrij snel op straat staat als ze opgepakt waren. Maar je ziet ook dat een deel, de aanstichters en de mensen die voor ernstigere zaken gepakt zijn, gewoon een verlengd voorarrest krijgen. Het is echt niet zo dat al die relschoppers vandaag weer fluitend naar huis kunnen.
sterregoud schreef:@ Karl66, het zal je winkel maar zijn, of je auto. De schade die aangericht wordt is niet anoniem, het raakt mensen in hun bestaansmogelijkheden.
LiselotZorro schreef:Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.
De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.
Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.
De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.
Jessix schreef:Ik ben voor de-escaleren zolang het kan. Maar ik zou wel graag zien dat de mensen die opgepakt zijn ook echt gestraft worden. En inderdaad niet weer na een halve dag op straat staan. Ook de boete voor de avondklok kan wat mij betreft omhoog. Misschien houdt dat de meelopers wat eerder tegen.
Sansevieria schreef:hwn schreef:Ik schrik hier toch van, ik dacht altijd dat de Nederlanders nuchterder en toleranter waren dan de Belgen. Een goede maand geleden vond ik het al belachelijk dat jullie Nederlanders zo zaten te mekkeren over de mondkapjes, terwijl wij Belgen die intussen al maanden gewend zijn. En nu dit... Jullie hebben daar toch een stelletje idioten rondlopen hoor (waarbij ik natuurlijk niet "de" Nederlanders bedoel, voor alle duidelijkheid)
Dit schrijft een van mijn belgische vrienden op zijn FB tijdlijn:
DOORBRAAK in het onderzoek naar het crapuleus gedrag dat Brussel de laatste weken (maanden) teisterde en momenteel zich zoals een virus over Nederlands grondgebied verspreid heeft.
Het is genetisch ....
[ [url=m/miOZlY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die schrijft ook dat men (ook in oa Brussel) al veel eerder harder had moeten doorpakken.