Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Pareltjes schreef:Ik denk dat de discussie veel basaler is:
Mag een rechter beslissen dat een moeder haar kind in nood géén mag eten brengen omdat dit dit tegen zg wetten van bijstandsuitkering is?
Als alle moeders bijstandskinderen eten brengen hoeft de bijstand uiteindelijk niet verder omhoog ( spaart belastinggeld )
Als eten als inkomen wordt gezien ipv van een noodzakelijke eerste levensbehoefte waar blijven we dan.
Los van of in deze case er wel of niet iemand heeft gefraudeerd het gaat om het feit dat een rechter kennelijk vind dat de wet wordt overtreden door je kind in nood voedsel te schenken. Een RECHTER lieve mensen!! Die gaan toch over goed en fout? Als een rechter al dusdanig is verhard dat er absurde wetten tot op de mm worden nageleefd zónder enige vorm van medeleven van de situatie dan is de rechtstaat NL echt het spoor bijster.
Niet alle moeders van bijstandskinderen brengen ze boodschappen. Je krijgt bijstand als laatste vangnet, omdat je geen andere optie hebt. Als je moeder je eten brengt heb je dus wel een andere optie dan je eten kopen van de bijstand, en hoeft de staat je dus geen geld te geven voor eten. Kun je nog steeds de bijstand nodig hebben voor je huur of je GWL, maar dus niet voor eten.
Overigens is het absoluut niet het werk van een rechter om medeleven te tonen. Het het is werk van een rechter om te kijken hoe wat jij doet je verhoudt tot de wet.
janderegelaa schreef:Ceetje_bokt schreef:Ik vind deze situatie echt vreselijk voor die mevrouw. Dit voorbeeld, de toeslagenaffaire en alle andere ingewikkelde toeslagen en potjes hebben ervoor gezorgd dat ik voorstander ben van een basisinkomen voor iedereen. Een heel helder kader voor wie daarvoor in aanmerking komt en verder schaffen we alle toeslagen af. Scheelt enorm veel fraude en kosten die gemaakt worden om dit op te sporen en uit te betalen.
Het experiment in Finland met een basisinkomen is mislukt en stopgezet. In de onderstaande link kun je lezen waarom en ook waarom het in Nederland ook niet gaat werken. En ook dat het in Nederland 75 miljard meer kost per jaar dan de uitkeringen ons kosten.
https://www.sociaalweb.nl/blogs/een-bas ... -overbodig
Apple schreef:Het komt er eigenlijk op neer dat je voor de Bijstand er voor moet zorgen dat alles er een beetje logisch uit ziet op je bankafschriften. Inkomen, toeslagen, huur, energie, zorgverzekering, boodschappen.
Het komt nog wel voor dat iemand in de bijstand een auto rijdt die op naam staat van een moeder/vader/vriend, maar dat zie je verder niet terug in de bankafschriften. Op die manier had de moeder haar dochter wellicht kunnen helpen.
Als moeders alle boodschappen doet dan valt dat op (en niet af en toe wat toestopt zoals vaker zal gebeuren).
Gini schreef:In je laatste post wel, in je post van gisteren op tijdstip 20:48 en in je post van gisteren op tijdstip 21:03 niet. Daarmee, 80 jaar terugkatapulteren en de hele geschiedenis van op de eerste rij zelf beleven, zou je snel van dat soort dergelijke misselijkmakende vergelijkingen genezen zijn. Discussieer inhoudelijk of discussieer niet, maar dit soort inhoudsloze 'opruierij' hoort niet op Bokt.
Loretta schreef:Gini schreef:In je laatste post wel, in je post van gisteren op tijdstip 20:48 en in je post van gisteren op tijdstip 21:03 niet. Daarmee, 80 jaar terugkatapulteren en de hele geschiedenis van op de eerste rij zelf beleven, zou je snel van dat soort dergelijke misselijkmakende vergelijkingen genezen zijn. Discussieer inhoudelijk of discussieer niet, maar dit soort inhoudsloze 'opruierij' hoort niet op Bokt.
Ik heb haar daar persoonlijk geen nazi genoemd. Dat ze zich daardoor aangesproken voelt kan ik niks aan doen. Ik heb alleen maar gezegd dat ik mij aan een bepaalde soort mentaliteit stoor. Een mentaliteit van klikken en je medemens verraden die probeert om ook nog een beetje uit het leven te halen is aan mij niet besteed.
Morganlefay schreef:Door mensen als Wilders een podium te geven.
Roepen dat het Kabinet een stel aso's zijn maar wel dat ie voor de Participatiewet heeft gestemd.
Loretta schreef:Morganlefay schreef:Door mensen als Wilders een podium te geven.
Roepen dat het Kabinet een stel aso's zijn maar wel dat ie voor de Participatiewet heeft gestemd.
Dat is ook de pest met Wilders. Hij zegt het ene maar doet het ander. Dat is al jaren zo. Wilders stemt vaak gewoon met de VVD mee en tegen zijn eigen partijprogramma.
janderegelaa schreef:Loretta schreef:Sorry voor dat laatste over wilders. Ik ben het inmiddels tegen gekomen.
By the way: Wie is er hier nu persoonlijk aan het worden dan?
Ik, maar nog niet half zo persoonlijk als jij met je Stasi en Nazi gewauwel. Mijn opmerking tegen jou klopt namelijk en de jouwe niet.
janderegelaa schreef:Loretta schreef:Sorry voor dat laatste over wilders. Ik ben het inmiddels tegen gekomen.
By the way: Wie is er hier nu persoonlijk aan het worden dan?
Ik, maar nog niet half zo persoonlijk als jij met je Stasi en Nazi gewauwel. Mijn opmerking tegen jou klopt namelijk en de jouwe niet.