Racisme, spreek jij je uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:36

elnienjo schreef:
Een vechtsport moet je natuurlijk vooral NIET aanbieden aan vechtersbazen. Badr Hari is je niet bekend? Laat ze maar wat nuttigers doen waar ze moe van worden.

De meeste marokkanen die ik ken zijn kickboxers en goeie jongens. Kickboxen draait om heel wat meer dan slaan.

Ken je Rico? ;)

Shadow, het is nu op Jinek, mocht jehet interessant vinden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:39

Shadow0 schreef:
Dus je zet liever een hele duur, schadelijk, niet effectief beleid van 'keihard handhaven' in dan een veel goedkoper, voor iedereen leuker en over het algemeen effectiever beleid van een combinatie van maatregelen, alleen omdat jij het vroeger 'ook zo' had?

Zo weinig is onze rechtstaat blijkbaar waard voor je. Alsof het helemaal normaal is om zomaar dat soort ingrijpende dingen voor te stellen. Verdrietig. Dit is echt niet waarom we op 5 mei onze bevrijding vieren.

Er is iets mis in mensen die gewelddadig worden omdat ze zich vervelen. Of het cultuur is of aangeboren weet ik niet, maar ik vind niet dat we dat moeten blijven tolereren. Misschien moeten er kalmerende pillen in of testosteronremmers?

En bevrijdingdag moet ons juist waakzaam houden dat wij ons niet laten terroriseren door mensen die zich niet aan willen passen aan de westerse beschaving.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:44

WesternWay schreef:
Dit is wel een beetje naïef hoor. Degenen die dikke auto's rijden van 90000, zijn meestal actief in drugshandel.

Ja, goh. Duh. Dat weet ik ook wel. Maar net als dat niet iedereen het met onschuldige bedrijfjes verdient, is het ook niet allemaal drugshandel. Mijn opmerking was puur om het niet zo zwart-wit te maken. De gewone leek ziet echt niet het verschil tussen iemand in de drugshandel met een dikke bak of iemand met een gehuurde bak of een auto van een vriend.

@ Shadow0:
Wat betreft de Iraniërs heb je zeker gelijk hoor! Ik stipte ze even kort aan omdat het juist daarmee heel goed gaat, maar ik ging een beetje te kort door de bocht. :D

elnienjo schreef:
En bevrijdingdag moet ons juist waakzaam houden dat wij ons niet laten terroriseren door mensen die zich niet aan willen passen aan de westerse beschaving.

Bevrijdingsdag is een aandenken (en nu breder begrip) met als aanleiding een oorlog die zich grotendeels in het westen heeft afgespeeld. Wat is dit nu weer voor een rare opmerking? De enige reminder die Bevrijdingsdag mij geeft is dat we niet opnieuw onze vrijheid moeten verliezen door fascisten en populisten die bepaalde groepen aanwijzen als het probleem van de maatschappij.

En wat betreft de testosteronremmers: heb je ook even wat over voor de voetbalstadions die elkaar in elkaar timmeren bij het minste of geringste?

Kom op zeg.

Electra63

Re: Racisme, spreek jij je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:46

Bij Jinek was een interessante discussie over de rellen in DH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:46

Hooligans moeten ze ook eens aanpakken, en keihard ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:47

Electra63 schreef:

Nog gaande ook nu

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:47

Hiraeth schreef:
WesternWay schreef:
Dit is wel een beetje naïef hoor. Degenen die dikke auto's rijden van 90000, zijn meestal actief in drugshandel.

Ja, goh. Duh. Dat weet ik ook wel. Maar net als dat niet iedereen het met onschuldige bedrijfjes verdient, is het ook niet allemaal drugshandel. Mijn opmerking was puur om het niet zo zwart-wit te maken. De gewone leek ziet echt niet het verschil tussen iemand in de drugshandel met een dikke bak of iemand met een gehuurde bak of een auto van een vriend.

@ Shadow0:
Wat betreft de Iraniërs heb je zeker gelijk hoor! Ik stipte ze even kort aan omdat het juist daarmee heel goed gaat, maar ik ging een beetje te kort door de bocht. :D

elnienjo schreef:

Bevrijdingsdag is een aandenken (en nu breder begrip) met als aanleiding een oorlog die zich grotendeels in het westen heeft afgespeeld. Wat is dit nu weer voor een rare opmerking? De enige reminder die Bevrijdingsdag mij geeft is dat we niet opnieuw onze vrijheid moeten verliezen door fascisten en populisten die bepaalde groepen aanwijzen als het probleem van de maatschappij.

En wat betreft de testosteronremmers: heb je ook even wat over voor de voetbalstadions die elkaar in elkaar timmeren bij het minste of geringste?

Kom op zeg.

Die structurele voetbalhooligans mogen van mij evengoed natuurlijk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:51

Mindim schreef:
Electra63 schreef:

Nog gaande ook nu

Bij Op1 ook. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:53

Electra63 schreef:
Bij Op1 ook. :D

Daar zit ik nu ook idd :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 01:22

oliebol, gemist. Iemand een samenvatting of een link om het terug te kijken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:43

Mindim schreef:
elnienjo schreef:
Een vechtsport moet je natuurlijk vooral NIET aanbieden aan vechtersbazen. Badr Hari is je niet bekend? Laat ze maar wat nuttigers doen waar ze moe van worden.

De meeste marokkanen die ik ken zijn kickboxers en goeie jongens. Kickboxen draait om heel wat meer dan slaan.

Ken je Rico? ;)

Shadow, het is nu op Jinek, mocht jehet interessant vinden.

Er is dus blijkbaar al een fonds om te kunnen sporten zonder middelen:

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:46

Ik volg wel waar je heen wil shadow en ik ben het wel met je eens. Dat is heus niet met een filmpje kijken met z'n allen opgelost, maar je moet al vroeg gaan voorkomen en binding maken. De groep die nu al afgedraaid is, die kun je vrij lastig er mee bijtrekken.

In kleine schaal zie ik het hier op dorp. Geen allochtonen, maar er is wel een splitsing tussen 2 groepen hier op dorp. Dat zit al in de volwassenen en trekt door in hun kinderen. Die zijn nu rond de 15-18 en eigenlijk is dat een redelijk "verloren zaak" ondertussen. Je krijgt ze niet meer bij elkaar. In plaats daarvan wordt nu juist op jongere leeftijd binding geprobeerd te maken, om die splitsing juist te kunnen voorkomen.

Rondom autochtoon en allochtoon is dat wat lastiger, omdat die splitsing er ook echt fysiek is op wijkniveau. Met elkaar verbinden is dus lastiger. Maar ze de juiste bindingen geven en kansen geven is denk ik wel een beter manier dan constant blijven onderdrukken. Het is een illusie dat je zo'n grote groep volledig onder controle hebt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:07

Briefje van Jan al gelezen over het optreden van de politiechef?
Citaat:
Beste politiechefs,

Kunnen jullie je banketstaaf niet wat beter op elkaar gaan afstemmen?

Het begint een beetje op Hugo de Jonge (“Genoeg capaciteit voor bron- en contactonderzoek”) en de GGD’s (“te weinig capaciteit voor bron- en contactonderzoek”) te lijken. En dan weet je wat er gebeurt: dan verlies je het gezag.

Dat is wat jullie overkomt bij het Marokkanenprobleem.

Ik bedoel: bij die rellen in jullie voornamelijk door allochtonen bewoonde wijken in de grote steden waar voornamelijk Marokkaanse “jongeren” elke avond in het schijnsel van spontane vreugdevuren de voorrondes van het NK Stenen Gooien naar Agenten worden gehouden.

De ene hoofdcommissaris, Martin Sitalsing van Midden-Holland (o.m. Utrecht), noemde het beestje in de krant nog gewoon bij de naam. “Vrijwel allemaal van Nederlands-Marokkaanse afkomst”.

De andere hoofdcommissaris, Paul van Musscher van Den Haag, beweert een dag later dat het voornamelijk “autochtonen” zijn. Op basis van de beelden die uit Den Haag tot ons komen, zeg ik: hij liegt.

Lees verder op: https://www.briefjevanjan.nl/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:02

verootjoo schreef:
Ze worden niet verantwoordelijk gehouden, ze worden gevraagd mee te denken hoe dit soort mensen in toom gehouden kan worden.

Bij de politie staan op de moeilijkste wijken al getinte agenten omdat blanke agenten niet voor echt worden aangezien en alles wat die doen op discriminatie gegooid wordt :7

Een imam erbij betrekken vind ik zo gek nog niet, veel van de opvoeding van de islamitische kinderen/jongeren gebeurt in de moskee dus waarom niet?

En wat moet je anders? Die clubs Marokkanen zijn echt een groot probleem hoor. In Ede ging op een gegeven moment bijna dagelijks een auto in vlammen op en als de politie er wat van zegt is dat discriminatie.
En die auto’s waren overigens nooit van Marokkanen dus zelf discrimineren de mensen van die hanggroep ook.
Wat bijzonder hier in het dorp vliegen er de afgelopen (5!) jaar met enige regelmaat auto's in de brand (als in soms 2/3 per week en ruime tientallen per jaar) en het vermoeden is inmiddels dat het om een blanke groep jongeren gaat, het bewijzen lukt nog niet. De meest indrukwekkende blanke/gekleurde agenten proberen er bovenop te zitten, waarbij de eerst vermelde vaak nog wat respect krijgt, de gekleurde niet, die worden uitgescholden.

Dan stel jij dus voor dat die agenten eens een babbeltje gaan maken in de katholieke kerk hier?

Oh en de auto's die dan in de fik vliegen, staan bijna allemaal in wijken waar veel gekleurde mensen wonen. Best apart toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:05

alsof de katholieke kerk voor autochtone jongeren is, wat de moskee voor veel islamitische jongeren.... :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:07

secricible schreef:
alsof de katholieke kerk voor autochtone jongeren is, wat de moskee voor veel islamitische jongeren.... :+

In Ierland? Zou zomaar kunnen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:08

Cowboy55 schreef:
secricible schreef:

Ik ben Iers en kan je vertellen, nee, zelfs in Ierland niet 8-)

secricible schreef:

Ik denk dat Ailill een voorbeeld noemde :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:14

ik had meer het idee dat ailill de draak stak met het idee dat de imam betrekken een goede stap zou kunnen zijn. Maar wellicht heb ik haar boodschap dan verkeerd begrepen...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:15

Toch zou het antwoord in de moskee kunnen liggen. Daar indoctrineren ze blijkbaar zodanig dat er jongeren zijn die geen varkensvlees aanraken. Rotzooi trappen, geweld en vernielingen zouden dus evengoed op de straf van Allah moeten kunnen rekenen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:20

verootjoo schreef:
Hoe kom je in aanraking met de politie of zelfs de ME als je je normaal gedraagt :?

Dat is mij nou nooit overkomen, hoogstens een keer een blaastest of een bekeuring.
Ik, helaas, wel. Iets met een noorvordering hier in het dorp waardoor men in groepjes, onder begeleiding van de ME, van punt a naar b werden begeleidt. Waren allemaal doodnormale mensen die van bijv. het station naar hun huis wilden, hadden verder niets verkeerd gedaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:23

Ailill schreef:
verootjoo schreef:
Hoe kom je in aanraking met de politie of zelfs de ME als je je normaal gedraagt :?

Dat is mij nou nooit overkomen, hoogstens een keer een blaastest of een bekeuring.
Ik, helaas, wel. Iets met een noorvordering hier in het dorp waardoor men in groepjes, onder begeleiding van de ME, van punt a naar b werden begeleidt. Waren allemaal doodnormale mensen die van bijv. het station naar hun huis wilden, hadden verder niets verkeerd gedaan.

Dat is natuurlijk niet wat er bedoeld word met in aanraking komen.

Ik ben ook wel eens in aanraking gekomen met de politie bij een algemene verkeerscontrole.
Alleen alles was in orde en klaar is kees.
Dat noemen ze ook niet in aanraking komen met de politie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:28

secricible schreef:
ik had meer het idee dat ailill de draak stak met het idee dat de imam betrekken een goede stap zou kunnen zijn. Maar wellicht heb ik haar boodschap dan verkeerd begrepen...
Je hebt hem inderdaad verkeerd begrepen :j

Ik benoemde dit als tegenreactie op Vero, die duidelijk laat merken dat iets, wat inderdaad verkeerd is, de schuld is van Marokkaanse jongeren. Wat prima kan, maar zoals je uit mijn bericht op kunt maken doen Nederlandse dit dus ook. Waarom zijn de Marokkaanse jongeren dan meer fout?

Waarom ik de link naar een katholieke kerk maak: Denk je nu echt dat jongeren, wat voor afkomst dan ook, iets aan gaan nemen van een persoon uit een kerk/moskee? Ik denk het niet, die jongeren nemen van niemand iets aan. Ik ken Nederlandse boefjes en gelukkig een hele hoop goede mensen, ook gelovige mensen. Zo ken ik ook Marokkaanse boefjes, en gelukkig een hele hoop goede mensen, waarvan er ook een aantal gelovig zijn. Maar die boefjes uit beide groepen kom niet vaak in een kerk/moskee en de mensen die daar wel komen, zijn dan weer geen boefjes.

Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen om ons op een gemengde/open school te plaatsen 8 jaar lang een heel gemengde klas en raad eens: Bijna iedereen is meer dan goed gekomen terecht gekomen, op toevallig 3 Nederlandse mensen na.

Punt dat ik probeer te maken: Kijk naar het individu, en niet naar een hele groep.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:29

Cowboy55 schreef:
secricible schreef:

Goed punt, daar heeft de kerk zeker meer invloed dan bijv. in Nederland.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:31

_Penotti schreef:
Ailill schreef:

Dat is natuurlijk niet wat er bedoeld word met in aanraking komen.

Ik ben ook wel eens in aanraking gekomen met de politie bij een algemene verkeerscontrole.
Alleen alles was in orde en klaar is kees.
Dat noemen ze ook niet in aanraking komen met de politie.
Nah, een hoop mensen vonden het verre van prettig kan ik je vertellen. En het was ook niet na 1 dag voorbij.

Punt wat ik probeerde te maken is dat dood normale mensen ook ongewild te maken kunnen krijgen met de ME, op een niet zo'n leuke manier. Die mensen maken toch indruk (wat ook de bedoeling is).

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:33

Ik denk dat de kerk juist voor nog meer verdeling zorgt. Zeker als je het over Ierland als voorbeeld hebt. Of je gelooft en doet dat goed of je zwemt tegen de stroming in en niks boeit meer. Hier in Nederland is dat met de moskee ook zo. Ik ben nog geen een moslim tegen gekomen die bijvoorbeeld wel tattoo's heeft maar geen varkensvlees eet. De meeste zijn 'all out' of 'all in'. 'Indoctrineren' heeft weinig zin denk ik dan.

In aanraking met politie of ME komen zit een groot verschil in. Aan mijn ene boete heb ik geen trauma opgelopen, die keer dat ME voor de deur stond wel :o