Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:11

Niobe schreef:
Hoezo? In het andere artikel wat genoemd wordt, wordt Groninger gezegd, dat kan ook van alles omvatten. In het artikel van elnienjo staat Angolese man, oké, de kans is aanzienlijk dat hij donker is, maar er zijn heus mensen die naar Angola emigreren, dus het hoeft echt niet.

De huidskleuren worden in dit geval echt door jullie zelf ingevuld.

Het is alleen wel vaak zo dat de herkomst alleen wordt vermeld als het een buitenlander/iemand met donkere huiskleur is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:17

Destination schreef:
Niobe schreef:
Hoezo? In het andere artikel wat genoemd wordt, wordt Groninger gezegd, dat kan ook van alles omvatten. In het artikel van elnienjo staat Angolese man, oké, de kans is aanzienlijk dat hij donker is, maar er zijn heus mensen die naar Angola emigreren, dus het hoeft echt niet.

De huidskleuren worden in dit geval echt door jullie zelf ingevuld.

Het is alleen wel vaak zo dat de herkomst alleen wordt vermeld als het een buitenlander/iemand met donkere huiskleur is.

En BMW rijders ;)

Nee, zonder gekheid, je hebt wel gelijk dat het genoemd wordt, ik zal dat ook niet ontkennen, in dit artikel wordt het ook overduidelijk gesuggereerd (plus het zal ook wel zo zijn, maar oké, niet per se belangrijk dat het zo is).
Ik probeer alleen maar te zeggen dat aannames ook makkelijk gedaan worden en niet altijd waar hoeven te zijn.

Sureido plaatst een artikel als "tegengeluid", als in witte mannen kunnen dit ook heel goed, maar daar staat niet expliciet dat het een witte man was. Zo zijn verwarringen wel snel gedaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:19

Je hebt gelijk Niobe, helemaal. Dit vul ik zelf inderdaad zo in. Misschien omdat vaak er gewoon benoemd wordt wanneer het niet om een Nederlands persoon gaat.

Maar ik denk wel dat elnienjo nooit zoiets zeggen als ze net deed over Groningers.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:23

sureido schreef:
Je hebt gelijk Niobe, helemaal. Dit vul ik zelf inderdaad zo in. Misschien omdat vaak er gewoon benoemd wordt wanneer het niet om een Nederlands persoon gaat.

Maar ik denk wel dat elnienjo nooit zoiets zeggen als ze net deed over Groningers.

Nee, ik snap je ook hoor.
Het is wel de vraag of het echt onpartijdige journalistiek is en daarom Groninger wordt gebruikt (dus vooruitgang qua berichtgeving) of dat hij geen andere afkomst heeft. Maar misschien ga ik dan weer te ver denken.

Wat betreft elnienjo geldt hetzelfde, als er had gestaan "immigrant" doet dit en dit, zou hij/zij dan hetzelfde gedacht hebben? Want ook dat woord heeft een vrij negatieve lading, wordt vaak gelijk gedacht aan donkere huidskleuren, terwijl het ook gewoon iemand met rood haar uit Zweden kan zijn.

Sorry, ik denk dat ik een beetje afdwaal..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:49

Maar ok feit is een Angolese donkere man misdroeg zich straalbezopen.
Als het een man van Nederlandse afkomst was had het er ook gestaan.
En zwart/wit/paars boeit mij niet, mensen met getinte huidskleur zijn er ze zijn er en veel op deze planeet.
Ik zie het issue niet.
Vanmiddag zag ik het filmpje van een BOA die in het water geduwd wordt door zo op het oog een Nederlandse jongen.
Die eikel is net zo fout als die Angolees en niks meer of minder dan die Angolees hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:50

Nou vraag ik me af, in Rotterdam zijn weer zo’n 5000 betogers op de been , zijn dit grotendeels dezelfde als in Amsterdam of niet. Mensen die in Amsterdam waren is aangeraden voorzichtig te zijn de komende twee weken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:51

moonfish13 schreef:
En zwart/wit/paars boeit mij niet, mensen met getinte huidskleur zijn er ze zijn er en veel op deze planeet.
Ik zie het issue niet.
Vanmiddag zag ik het filmpje van een BOA die in het water geduwd wordt door zo op het oog een Nederlandse jongen.
Die eikel is net zo fout als die Angolees en niks meer of minder dan die Angolees hoor.

Nee, dan had er waarschijnlijk inwoner van Roosendaal gestaan, als hij daar woont. Feit is dat de afkomst vaak alleen wordt gemeld wanneer het niet Nederlands is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:51

moonfish13 schreef:
Ik zie het issue niet.

Je hebt gelijk, maar het probleem hier was even dat iemand het artikel over de Angolees gebruikte om slecht te kunnen praten over de demonstraties.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 03-06-20 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:54

Destination schreef:
moonfish13 schreef:
Ik zie het issue niet.

Nee, dan had er waarschijnlijk inwoner van Roosendaal gestaan, als hij daar woont. Feit is dat de afkomst vaak alleen wordt gemeld wanneer het niet Nederlands is.

Dit is al jaren niet meer zo.
Heel vaak staat het er juist niet meer bij als het om een buitenlands persoon gaat.
Want je zou er net als deze keer maar eens discussie om krijgen.

Loretta

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:59

In Rotterdam is het op verahillende plaatsen ook behoorlijk druk. Het is echt te hopen dat dit virus zich door de warmte heel slecht verspreid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:00

Ik dacht dat Aboutaleb een maximum had ingesteld? Gaan ze daar wel handhaven als het te druk wordt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:03

Rotterdam is compleet uit de klauw aan het lopen. Veel dezelfde mensen als in Amsterdam

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:04

elnienjo schreef:
Ik dacht dat Aboutaleb een maximum had ingesteld? Gaan ze daar wel handhaven als het te druk wordt?

Ik denk niet dat er tegen Antifa gehandhaafd gaat worden. Als dat gebeurt beginnen de rellen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:06

Ik hoorde net op het nieuws dat ze willen gaan ontruimen in Rotterdam, maar hoe dat zal gaan lopen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:07

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:08

Ik ben benieuwd in Rotterdam..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:09

LadyMadonna schreef:
Rotterdam is compleet uit de klauw aan het lopen. Veel dezelfde mensen als in Amsterdam

Hardleers en asociaal. |(

lenaa_tje

Loretta

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:11

Dat is behoorlijk kortzichtig. Dat jij wil laten zien dat je tegen racisme bent maakt jou een meeloper van antifa? Nou dan verbaasd het mij vooral dat ze nog niet veel groter zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:12

Groot hek er omheen en 2 weken laten zitten daar!
Echt ongelooflijk dat dit wordt toegelaten na het fiasco in Amsterdam.
Ze zijn een schande voor ons land en voor Europa deze demonstranten en hun ophitsers.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:16

Tegen boeren word zonder moeite de ME ingezet terwijl er toen geen corona was. Nu staat de volksgezondheid op het spel en dit kan zo maar?

Allemaal oppakken, naw gegevens noteren.
En de boete plus aantekening in strafblad later toevoegen.

Dit is echt provoceren. Kijken hoe ver je kunt gaan tot dat Nederland optreed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:17

De demonstratie is beëindigd

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:18

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:19

_Penotti schreef:
Tegen boeren word zonder moeite de ME ingezet terwijl er toen geen corona was. Nu staat de volksgezondheid op het spel en dit kan zo maar?

Allemaal oppakken, naw gegevens noteren.
En de boete plus aantekening in strafblad later toevoegen.

Dit is echt provoceren. Kijken hoe ver je kunt gaan tot dat Nederland optreed.

Ohja de ME werd echt direct ingezet bij de boeren protesten. Dat is echt onzin.

Veder ben ik het met je eens dat dit voor een klein deel van de demonstranten waarschijnlijk gewoon uitlokken is. En als mensen dus niet vertrekken gaat dat ook wel gebeuren. Boerenprotesten waren meerdere uren dit is nog niet zo lang aan de gang. ME kan je niet inzetten (direct) als je zelf toestemming geeft voor een demonstratie op deze plek.