George Floyd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:03

_Penotti schreef:
Maar politiegeweld tegen de mensen met een kleurtje gebeurd hier niet.
Dus hoort die discussie en demonstratie hier ook niet.

Alles wat ver van je bed gebeurd hoeft dus niet, want jij hebt al je rechten en privileges en de rest kan maar afzien. Lekker :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:04

Quebelle schreef:
Dit is een belangrijk onderwerp, een heel belangrijk onderwerp. Mensen gaan letterlijk dood. Zojuist is weer een ongewapende man neergeschoten door de politie maar hier word er liever gejankt omdat ik te 'activistisch en grofgebekt' ben.
Jouw stilte helpt de zaak natuurlijk veel meer :j

:')

Ja ik denk dat de gesprekken die ik met mensen voer, meer helpen dan jouw gejank en geschreeuw ja :j
En dan ook nog over een onderwerp waarvan jij als white privileged nooit precies kan invoelen hoe dat is, en dan wel jouw (negatieve) strijd maakt..
En verder kijk je maar wat je doet :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:06

Quebelle schreef:
Discusieren hoort niet altijd fijn te zijn. Soms is het helemaal niet fijn. Zeker niet over onderwerpen zoals deze, waar wij als witte mens gewoon deel en oorzaak van zijn of het zich nu op een kilometer van ons huis afspeelt of 3000.

Schuld bepalen op basis van huidskleur?

Volgens mij begin je wat door te slaan en te racistisch te worden, ik denk dat ik je commentaren maar links laat liggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:07

Quebelle schreef:
_Penotti schreef:
Geef dan ook even aan dat er agenten zijn neer geschoten gisteren?
Of tellen die niet?!

Bedoel je die agent die een week geleden omkwam in een shoot out, en die andere agent die een dag voor de protesten omkwam bij een gewapende huiszoeking maar die nu pas overal online verspreid worden en eigenlijk helemaal niets te maken hebben met de BLM beweging en de protesten omtrent George Floyd maar wel nu van pas komen om er propaganda van te maken? Die?

Nee niet die! er staat toch gisteren
Ik dacht dat jij het nieuws zo in de gaten hield.
Of is dat alleen maar als het jou uitkomt? Niet als het agenten zijn die nu door de BLM omkomen.

Citaat:
In St. Louis werden vier agenten neergeschoten bij protesten. Zij zouden niet in levensgevaar zijn. In Las Vegas werd een agent neergeschoten bij een hotel aan de beroemde Strip. Hij zou in zijn hoofd zijn geraakt en is volgens de politie in "extreem kritieke" toestand.

In Buffalo, eveneens in de staat New York, reed een auto in op politieagenten. De groep stoof uiteen, maar zeker twee agenten wisten niet op tijd weg te komen en raakten gewond.

NOS gisteren

Magrathea

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:09

Gaan we nu lijstjes bijhouden van hoeveel mensen aan beide kanten gewond zijn geraakt om te kijken wie het erger heeft?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:09

Cer schreef:
Quebelle schreef:
Dit is een belangrijk onderwerp, een heel belangrijk onderwerp. Mensen gaan letterlijk dood. Zojuist is weer een ongewapende man neergeschoten door de politie maar hier word er liever gejankt omdat ik te 'activistisch en grofgebekt' ben.
Jouw stilte helpt de zaak natuurlijk veel meer :j

Ja ik denk dat de gesprekken die ik met mensen voer, meer helpen dan jouw gejank en geschreeuw ja :j
En dan ook nog over een onderwerp waarvan jij als white privileged nooit precies kan invoelen hoe dat is, en dan wel jouw (negatieve) strijd maakt..

Ga dan zeker die gesprekken voeren! Doe het alsjeblieft!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:10

Magrathea schreef:
Gaan we nu lijstjes bijhouden van hoeveel mensen aan beide kanten gewond zijn geraakt om te kijken wie het erger heeft?

Denk dat het vrij duidelijk is welke groep dan "wint"

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:11

Magrathea schreef:

Meen je dit nu echt -O-
Is dat je conclusie???? :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:14

_Penotti schreef:
Magrathea schreef:

Meen je dit nu echt -O-

Ja. Jouw opmerking over politieagenten die gewond zijn geraakt is puur "whataboutism"

Niemand zegt dat het niet erg is dat politiemensen worden blootgesteld aan geweld. Maar als je een serieus gesprek wil hebben over institutioneel racisme moet je niet constant allemaal andere dingen erbij trekken.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:14

_Penotti schreef:
Magrathea schreef:

Meen je dit nu echt -O-

Wat is dan je conclusie dan van het feit dat mensen vreedvol op straat komen omdat de zoveelste onbewapende man door de politie word vermoordt, en dat die politie (en daar is meer dan genoeg bewijs voor) bewust mensen opjut en aanvalt waardoor alles escaleerd en zo meer mensen gewond raken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:15

Quebelle schreef:
Cer schreef:

En toch worden heel veel mensen veroordeeld om hun 'silence' terwijl je geen flauw benul hebt of ze wel of niet die gesprekken voeren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:16

Quebelle schreef:
Wat is dan je conclusie dan van het feit dat mensen vreedvol op straat komen omdat de zoveelste onbewapende man door de politie word vermoordt, en dat die politie (en daar is meer dan genoeg bewijs voor) bewust mensen opjut en aanvalt waardoor alles escaleerd en zo meer mensen gewond raken.

Dus de politie is de rellen begonnen? Ik ben wel benieuwd naar je genoemde bewijs daarvoor. Heb je linkjes?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:18

Mijn conclusie is dat je eenzijdig bent Quebelle en alleen maar laat zien wat in jou straatje past. Om jou standpunt duidelijk te maken.
Maar daarmee bereik je het tegenovergestelde.

Magrathea
Wil je een serieus gesprek moet je niet alleen maar benoemen wat de politie in Amerika fout doet, maar ook dat de demonstranten ook geen schatjes zijn.
En misschien daarom de politie ook wel sneller over de flos raakt. Niet gek als je te vaak word bedreigd.
En mensen daar dus wel wapens hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:19

__Sannne schreef:
Quebelle schreef:

Dus de politie is de rellen begonnen? Ik ben wel benieuwd naar je genoemde bewijs daarvoor. Heb je linkjes?

Vreedzame protesten zijn geëscaleerd in rellen, dat is geen geheim ofzo.

En dat terwijl er recentelijk nog werd geprotesteerd tegen lockdowns door voornamelijk witte Amerikanen (op behoorlijk agressieve wijze) maar toen waren ze wél in staat om de-escalerend op te treden. Dat is ook je taak als politie.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:21

Magrathea schreef:
__Sannne schreef:

Vreedzame protesten zijn geëscaleerd in rellen, dat is geen geheim ofzo.

En dat terwijl er recentelijk nog werd geprotesteerd tegen lockdowns door voornamelijk witte Amerikanen (op behoorlijk agressieve wijze) maar toen waren ze wél in staat om de-escalerend op te treden. Dat is ook je taak als politie.

Joh dat die protesten zijn geëscaleerd had ik ook wel meegekregen. :') Het ging mij meet om het opjutten vanuit de kant van de politie, daar ben ik oprecht benieuwd naar. Niet omdat ik het niet geloof, maar ik mag hier graag bronnen van zien. Iets met "educate yourself" enzo.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:26

Verdorie Mods ik heb niet voor niets geTemd 2 dagen geleden!!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:27

Onali schreef:
Verdorie Mods ik heb niet voor niets geTemd 2 dagen geleden!!!

Ik denk dat een pb effectiever is dan een bericht in het topic.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:28

@Sanne ik stuur je dingen vanaf ik thuis ben! :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:29

Quebelle schreef:
@Sanne ik stuur je dingen vanaf ik thuis ben! :j

Top, dankje!

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:40

If you don't see the problem, you're part of the problem ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:44

Quebelle schreef:

Je houding helpt totaal niet. Wat we willen is dat mensen naar zichzelf gaan kijken, hoe wit privilege onderdeel is van de samenleving, hoe ze daar zelf aan bijdragen. Je gaat hier nu een paar pagina´s met gestrekt poot in, maakt je letterlijk hard voor de zaak, maar wat bereik je er precies mee?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:15

https://www.nos.nl/l/m/2336027
Toch goed om te lezen dat er inmiddels wat vreedzamer geprotesteerd wordt. Voor de mensen die menen dat het steeds meer een anarchistische rotzooi wordt in de VS.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:16

Quebelle schreef:
Gini schreef:
Snap ik, maar dat is moeilijk. Dit is een delicaat onderwerp. Als dan iemand je misinterpreteert of meteen de aanval op jou inzet, is dat heel wat minder fijn en moeilijker los te laten dan wanneer het gaat over welk beleg je tussen je boterham doet.

Discusieren hoort niet altijd fijn te zijn. Soms is het helemaal niet fijn. Zeker niet over onderwerpen zoals deze, waar wij als witte mens gewoon deel en oorzaak van zijn of het zich nu op een kilometer van ons huis afspeelt of 3000.

Discussiëren is vooral niet fijn als je niet leest wat mensen schrijven. Je bent zo fanatiek dat je reageert op wat je denkt dat mensen schrijven en niet op wat mensen daadwerkelijk schrijven en je doet daardoor ronduit foutieve aannames. Zoals mijn quote "Waarom zou je geen kleur mogen zien? Het is niet verkeerd om de diverse etniciteit op deze wereldbol te omarmen."

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:30

Quebelle schreef:

Waar WIJ als witte mens deel en oorzaak van zijn??? :') >;)
Misschien praat je voor jezelf maar ik ben nergens oorzaak van.
Echt die opmerking raakt kant nog wal die je hier maakt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:32

Jep Popstra. Zo zijn alle Duitsers ook schuldig aan het uitmoorden van o.a. de Joden ;)