Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:16

De Amerikaanse bevolking wordt in ieder geval niet zo blij van zijn handelen. De approval rate voor zijn handelen is gelijk aan dat van Biden, Trump 32% tegen Biden 33%. Maar zijn disapproval rate is twee keer zo hoog, 49% voor Trump tegen 25% voor Biden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:46

enzino schreef:
Trump is aan het 3-dimensionaal schaken, terwijl wij allemaal aan het dammen zijn. De genialiteit, of het ontbreken daarvan, van zijn handelen zullen we pas veel later begrijpen.
Ik denk eerder dat die man al moeite heeft met een simpel potje boter, kaas en eieren :')

#HoeKrijgJeHetVerzonnen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:47

Dat dacht ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:50

Ik ook!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-20 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:50

enzino schreef:
Trump is aan het 3-dimensionaal schaken, terwijl wij allemaal aan het dammen zijn. De genialiteit, of het ontbreken daarvan, van zijn handelen zullen we pas veel later begrijpen.

:') :') :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:23

Blue_Eyes schreef:
enzino schreef:

:') :') :')

:') 3-dimensionaal schaken, lol

Deze advocaat heeft trouwens een interessante uitleg over Trump vs. Twitter en sectie 230! Wel een aanrader om te kijken als je dat interessant vindt :j
https://www.youtube.com/watch?v=eUWIi-Ppe5k&t=1700s

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:59

Ik lees net de tweet van Trump over de 75-jarige man die hardhandig omver werd geduwd door agenten bij een anti-racisme demonstratie en die ze bloedend lieten liggen... ;(
Het zal je president maar zijn. |o

Mocht Trump herkozen worden, zie ik de huidige situatie niet opgelost worden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:14

Ik vraag me af of de VN zich al opmaakt om controles te doen of de verkiezingen uberhaupt rechtmatig verlopen. Want in de meeste landen met openlijk geweld van de politie tegen burgers, en een president die dat aanmoedigt, hebben we het idee dat we daar toch even mee moeten kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:06

Ik verbaas me nergens meer over wat Trump betreft. ;)
Maar ik vind Biden ook geen sterke kandidaat.
Maar ik ben sowieso voor de Democraten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:55

Shadow0 schreef:
Ik vraag me af of de VN zich al opmaakt om controles te doen of de verkiezingen uberhaupt rechtmatig verlopen. Want in de meeste landen met openlijk geweld van de politie tegen burgers, en een president die dat aanmoedigt, hebben we het idee dat we daar toch even mee moeten kijken.

Ik vraag mij altijd af wat we met dat bemoeien dan mee hopen te bereiken.

Dan stelt de VN vast dat er onregelmatigheden waren, en dan? Dan gaat het om een van de permanente leden van de veiligheidsraad, mét vetorecht. Wat zou daar dan mee gedaan worden zou je denken?
En verder, wat hebben andere landen met het verloop van de verkiezingen daar te maken, anders dan dat ze hopen dat de voor hen gunstigste kandidaat wint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 03:29

Ann schreef:
Mocht Trump herkozen worden, zie ik de huidige situatie niet opgelost worden...

Toen Obama president was vierde de rassendemonstraties en BLM hoogtijdagen, dus ik twijfel ook heel erg of Trump, die minder aansluiting lijkt te hebben met de zwarte bevolking, het zo simpelweg kan oplossen. En de "huidige situatie" is al decennia lang een groot probleem daar, ik denk sowieso niet dat een enkele president dat binnen 4 of 8 jaar kan oplossen.

Shadow0 schreef:

Je bedoelt dat ze verkiezingswaarnemers naar een lidstaat sturen en mogelijk met een negatief eindoordeel komen? Wil je ons eens door die situatie lopen hoe dat gaat eindigen, gewoon... puur hypothetisch natuurlijk.

En sinds wanneer zou de VN principieel zijn? Ik kan je uit de droom helpen, het draait om $$$$$$$$. Slavernij is slecht, maar goedkope visproducten uit Thailand zijn leuker, om maar een voorbeeld te noemen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 09:18

Dat filmpje over die arme man die omver geduwd wordt gaat bij ons ook de ronde. Inclusief het zakje nepbloed wat ie in zijn helm had verstopt.:-) En wie denkt dat trump het slecht doet bij de afro amerikanen of de native mensen die is echt verkeerd op de hoogte. En hoe zag dat dan zo komen. Er wordt enkel slecht over Trump gesproken. Of hebben jullie gisteren nog gehoord dat het ontiegelijk goed gaat met de economie in Amerika. Nee dat is niet belangrijk. En dat de New york politie uitelkaar wordt genomen zodat zij de antifa en BLM niet meer aan kunnen pakken om de bevolking te beschermen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:27

Dinopino schreef:
Dat filmpje over die arme man die omver geduwd wordt gaat bij ons ook de ronde. Inclusief het zakje nepbloed wat ie in zijn helm had verstopt.:-) En wie denkt dat trump het slecht doet bij de afro amerikanen of de native mensen die is echt verkeerd op de hoogte. En hoe zag dat dan zo komen. Er wordt enkel slecht over Trump gesproken. Of hebben jullie gisteren nog gehoord dat het ontiegelijk goed gaat met de economie in Amerika. Nee dat is niet belangrijk. En dat de New york politie uitelkaar wordt genomen zodat zij de antifa en BLM niet meer aan kunnen pakken om de bevolking te beschermen.
En je denkt serieus dat Trump hier verantwoordelijk voor is?

:')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:44

Dinopino schreef:
Dat filmpje over die arme man die omver geduwd wordt gaat bij ons ook de ronde. Inclusief het zakje nepbloed wat ie in zijn helm had verstopt.:-)

Kwaadaardige misinformatie: de man had geen helm op en viel op een nare manier achterover op z'n hoofd.

Citaat:
Of hebben jullie gisteren nog gehoord dat het ontiegelijk goed gaat met de economie in Amerika.

Het gaat helemaal geweldig daar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:47

Dinopino, ik heb geen idee wat je wilt bereiken met jouw bizarre berichten. Dit is niet oké meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:12

Shadow0 schreef:
Het gaat helemaal geweldig daar.
[ Video ]

En na geweldige hoge werkloosheid komt er een herstel:

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:15

En waar is dat herstel dan? Want het ging toch zo geweldig?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:19

De dollar is flink aan het kelderen ten opzichte van de euro, de werkeloosheid is al heel lang niet meer zo hard gestegen, het land verkeert in een crisis die de inwoners nooit eerder hebben meegemaakt op deze schaal, en nog zijn er mensen die geloven dat de economie er goed draait? := Ik snap dat niet.
Wat moet er in godsnaam gebeuren voordat mensen toegeven dat het slecht gaat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:28

8nnemiek schreef:
De dollar is flink aan het kelderen ten opzichte van de euro, de werkeloosheid is al heel lang niet meer zo hard gestegen, het land verkeert in een crisis die de inwoners nooit eerder hebben meegemaakt op deze schaal, en nog zijn er mensen die geloven dat de economie er goed draait? := Ik snap dat niet.
Wat moet er in godsnaam gebeuren voordat mensen toegeven dat het slecht gaat?

Dat zullen ze nooit toegeven. Of Obama krijgt er weer de schuld van :') :+ .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:01

Saagar heeft een goede analyse van de afhandeling door de republikeinen: https://www.youtube.com/watch?v=foyIiH4MPuM

Voor alle duidelijkheid, Saagar is een republikein. Het is geen democraat, die bij voorbaat alles al slecht vindt wat de republikeinen doen, gewoon omdat het republikeinen zijn.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de republikeinen, ondanks de economische ramp, weigeren om geld in de economie te pompen en om hun stemmers te helpen, om daar dan de credits bij de verkiezing voor te krijgen. De reden is dat dat geld dan niet naar hun sponsors gaan, de miljardairs. En het zijn die miljardairs met hun bedrijven, waar ze door betaald worden. Ook als ze niet herkozen worden, dan krijgen ze nog steeds heel veel geld van die sponsors voor hun herverkiezing. En dat geld is belangrijker dan hun zetel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:40

En ik dacht dat de Nederlandse politiek ingewikkeld in elkaar zat...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:41

Het is op zich niet zo ingewikkeld. Je hebt in de VS heel veel geld nodig om gekozen en herkozen te worden. Het gevolg is dat, nadat je gekozen bent, je eigenlijk twee meesters hebt, je sponsors en je kiezers. Als je als politicus je sponsors bevoordeelt en je kiezers benadeelt, dan wordt je door die kiezers niet herkozen maar hou je de steun en het geld van je sponsors. Want je kan nog steeds voor je sponsor invloed uitoefenen. Als je je kiezers bevoordeelt en je sponsors benadeelt, dan word je niet herkozen, omdat je de financiële middelen daar niet meer voor hebt, want je sponsor stopt dan met sponsoren. En daarna krijg je dat geld natuurlijk niet meer terug. Dit geldt voor bijna alle politici, republikein en democraat.

Dat is het verrotte aan het Amerikaanse systeem, het levert meer op om je sponsors te vertegenwoordigen dan je kiezers.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:52

Deze man weet echt precies wat hij doet. Op Juneteenth, in Tulsa, waar de "Black Wall street" werd gebombardeerd (mocht je hier nog niet van hebben gehoord dan moet je daar zeker over lezen). Echt zo misselijkmakend dit. Klan rallies zijn er niks bij....

https://www.bloomberg.com/news/articles ... da-arizona

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:37

Dinopino schreef:

Ik had het er laatst nog over, dat mensen die denken zoals jij gewoon niet echt kunnen zijn, maar een georganiseerd leger van internet trollen moeten zijn die verwarring en woede moeten genereren.

Bedenk je toch niet, dit?!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:48

vanLotje schreef:
Dinopino schreef:

Ik had het er laatst nog over, dat mensen die denken zoals jij gewoon niet echt kunnen zijn, maar een georganiseerd leger van internet trollen moeten zijn die verwarring en woede moeten genereren.

Bedenk je toch niet, dit?!

Ik vraag me wel eens af of het niet “gewoon” een kwestie is van Russische internettrollen die het doel hebben om verdeeldheid te creëeren zodat de westerse beschavingen minder krachtig zijn. En mensen die verhalen geloven omdat ze te weinig kennis hebben om die verhalen als onzin te herkennen. Of misschien de need om niet een van de velen te zijn, op te vallen, terwijl je nog steeds het gemak hebt om mensen te volgen zonder dat je voor jezelf hoeft na te denken. Of gewoon dat ze op deze manier hun eigen (verkeerde) handelen (bijv racisme) niet hoeven aan te passen als ze dit geloven, want zíj zijn in die situatie immers niet fout.