Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:39

geerke schreef:
Wat ik altijd zo jammer vind is dat een fvd of pvv stemmer zich tot het bot moet verantwoorden en verdedigen en een groenlinksstemmer niet.Wat is dat toch?
Als je pvv stemt of foeum ben je dom en begrijp je er niets van,en weer komen de vergelijkingen met de tweede wereldoorlog langs...en als je groenlinks of sp stemt twijfelt niemand aan je denkvermogen.Ik blijf het vreemd vinden.Stem lekker wat je wil...en bestempel iemand die iets anders stemt dan jij niet meteen als dom

Misschien komt dat door de standpunten van dergelijke partijen? Ooit over nagedacht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:39

pien_2010 schreef:
Leg eens uit Geerke, waarom zou Groenlinks stemmers zich moeten verdedigen?
Vind jij dat die partij de democratie bedreigt? Vind je die partij rascistisch?

Groenlinks vanaf hun oprichting hebben vooral één agenda en dat is opkomen voor het milieu. Vroeger als klein partijtje de Luis in de pels, nu inmiddels een partij met grotere aangang.

Kijk...en daar gaat het dus fout.Omdat jouw persoonlijke mening is dat groelinks goed bezig is en FvD niet.Dat is zeer intollerant.
Mogen stemmen is namelijk democratie....jouw post is alles behalve democratisch

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:41

Shaggy09 schreef:
geerke schreef:
Wat ik altijd zo jammer vind is dat een fvd of pvv stemmer zich tot het bot moet verantwoorden en verdedigen en een groenlinksstemmer niet.Wat is dat toch?
Als je pvv stemt of foeum ben je dom en begrijp je er niets van,en weer komen de vergelijkingen met de tweede wereldoorlog langs...en als je groenlinks of sp stemt twijfelt niemand aan je denkvermogen.Ik blijf het vreemd vinden.Stem lekker wat je wil...en bestempel iemand die iets anders stemt dan jij niet meteen als dom

Misschien komt dat door de standpunten van dergelijke partijen? Ooit over nagedacht?

Ik woon in frankrijk,ken wel het partijprogramma van Marine Le pen...niets mis mee trouwens.Helemaal niet racistisch of facistisch,ze komt wel op voor de fransen...maar dat schijnt niet te mogen,opkomen voor je eigen volk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:44

Tout a fait (inderdaad) Shaggy.
Met Klaver kun je het grondig oneens zijn, maar hij komt niet met dit soort belachelijke rascistische tweets, loopt niet zoals Wilders gisteren de 2 advocaten onder uit te halen (heeft hij geweten overigens), loopt niet zoals Baudet de rechtelijke macht onder uit te halen, heeft geen vrouw onvriendelieke teksten etc etc.

Geerke ik vind de Vvd niet mijn partij en ook niet CDA, SP en andere maar dat zijn geen foute partijen. Dat is democratie.
FvD is in mijn ogen een foute partij en dat heb ik goed uitgelegd, en ik vind die partij om heel veel reden een gevaar voor onze democratie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:47

@Geerke,
Eigen volk vind ik altijd griezelig klinken.
Waarschijnlijk omdat mijn man en kinderen niet volledig Nederlands zijn en een buitenlandse achternaam hebben. Al zijn ze hier geboren en hebben zij de Nederlandse nationaliteit.
Waar horen zij dan bij?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:49

geerke schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik woon in frankrijk,ken wel het partijprogramma van Marine Le pen...niets mis mee trouwens.Helemaal niet racistisch of facistisch,ze komt wel op voor de fransen...maar dat schijnt niet te mogen,opkomen voor je eigen volk

Oké en wat is 'je eigen volk'? Ik ben blank en Hollands, ben ik nu eigen volk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:50

Marie le Pen speelt ook op de onderbuik gevoelens in van de Fransen, is rascistisch en zet net als de PVV groepen mensen tegen elkaar op. Echt niet ok en ook een foute partij.
En dat heeft dus niets met democratisch wel of niet zijn van mij te maken of dat er maar 1 goede partij zou zijn. Gelul....

Maar ik snap wel nu hoe je denkt. Het zij zo. Doet niets af aan het feit dat ik je een toffe vrouw vind ook al sympatiseer je in mijn ogen met foute stromingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:52

geerke schreef:
Als je pvv stemt of foeum ben je dom en begrijp je er niets van,en weer komen de vergelijkingen met de tweede wereldoorlog langs...en als je groenlinks of sp stemt twijfelt niemand aan je denkvermogen.Ik blijf het vreemd vinden.

Je zou in extreemrechtse kringen/facebookgroepen eens moeten zeggen dat je groenlinks stemt of dat klimaatverandering bestaat.. Dan moet je eens horen wat daar voor reacties op komen, walgelijk -O-
Ik heb verwensingen voorbij zien komen waar je bang van wordt..
Sterker nog, je hoeft het op Facebook niet eens over Groenlinks te hebben. Simpelweg vegetarisch eten of elektrische auto’s of klimaatverandering benoemen is genoeg om een hoop stront over je heen te krijgen..
Maar toch zijn het alléén de Fvd en pvv stemmers die worden ‘gedemoniseerd’ en dom worden genoemd.. :=
De pot verwijt de ketel..

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:52

Tja dat eigen volk eerst. Met een beetje pech evolueert dat naar lebensraum en untermensch....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:55

Electra63 schreef:
@Geerke,
Eigen volk vind ik altijd griezelig klinken.
Waarschijnlijk omdat mijn man en kinderen niet volledig Nederlands zijn en een buitenlandse achternaam hebben. Al zijn ze hier geboren en hebben zij de Nederlandse nationaliteit.
Waar horen zij dan bij?

Dat racistische van de FVD en PVV knal ik ook helemaal op af.
Maar ik zie toch ook wel dat het alleen maar groter en groter wordt. Tja zolang links niet met een goed antwoord komt ben ik bang dat het alleen maar erger wordt. Het is een treurige maatschappij geworden en op links zie je ook wel de nodige extreme denkbeelden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:58

Er zijn nogal wat problemen hier in de banlieus...en dat zijn inderdaad heel vaak algerijnen en marokkanen,het is niet anders.Ik sympatiseer helemaal niemand,heb alleen het partij programma eens doorgelezen van marine ondat iedereen haar extreem rechts noemt.Maar dat is dus niet zo...en nee,ik ben niet rechts.Ik ben gewoon voor een samenleving die gezellig is,met marokkanen,afganen,chinezen...maakt mij niets uit.Mensen die gewoon homos accepteren en ze niet in elkaar meppen.Mensen moeten zich gedragen...maakt niets uit wat voor kleur ze hebben

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:00

8nnemiek schreef:
Je zou in extreemrechtse kringen/facebookgroepen eens moeten zeggen dat je groenlinks stemt of dat klimaatverandering bestaat.. Dan moet je eens horen wat daar voor reacties op komen, walgelijk -O-
Sterker nog, je hoeft het op Facebook niet eens over Groenlinks te hebben. Simpelweg vegetarisch eten of elektrische auto’s of klimaatverandering benoemen is genoeg om een hoop stront over je heen te krijgen..
Maar toch zijn het alléén de Fvd en pvv stemmers die worden ‘gedemoniseerd’ en dom worden genoemd.. :=

Ik vind het ook best wel lastig om er voor uit te komen dat ik in veel dingen in het midden zit. FVD en PVV vind ik veel te ver gaan omdat ze haat zaaien tegenover bevolkingsgroepen. Maar de plannen van Groenlinks zie ik ook niet echt zitten om helemaal maar te zwijgen over de PVDD.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:01

geerke schreef:
Er zijn nogal wat problemen hier in de banlieus...en dat zijn inderdaad heel vaak algerijnen en marokkanen,het is niet anders.Ik sympatiseer helemaal niemand,heb alleen het partij programma eens doorgelezen van marine ondat iedereen haar extreem rechts noemt.Maar dat is dus niet zo...en nee,ik ben niet rechts.Ik ben gewoon voor een samenleving die gezellig is,met marokkanen,afganen,chinezen...maakt mij niets uit.Mensen die gewoon homos accepteren en ze niet in elkaar meppen.Mensen moeten zich gedragen...maakt niets uit wat voor kleur ze hebben

Maar dat laatste staat echt haaks op enorm veel punten uit de FvD en de PVV dus daar volg ik je niet helemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:03

mysa schreef:
Tja dat eigen volk eerst. Met een beetje pech evolueert dat naar lebensraum en untermensch....

Ik denk het niet...trapten de joden rottigheid? Nee,die waren zeer succesvol.
Hitler was niet voor eigen volk eerst,hij maakte zijn eigen volk af en wilde een zuiver arisch ras.
Ik begrijp de vergelijking nooit zo goed met de tweede wereld oorlog en Wilders en Baudet.

En inderdaad,als ik in een discussie laat vallen dat ik geen vlees eet word ik meteen extremist genoemd...geen idee waarom.Vertel niemand dat ze geen vlees mogen eten.
Klimaatverandering?? Is net zo oud als de aarde.Millieuvervuiling is iets anders.Maar die twee worden vaak in een adem genoemd

Shaggy09

Loretta schreef:
8nnemiek schreef:

Ik vind het ook best wel lastig om er voor uit te komen dat ik in veel dingen in het midden zit. FVD en PVV vind ik veel te ver gaan omdat ze haat zaaien tegenover bevolkingsgroepen. Maar de plannen van Groenlinks zie ik ook niet echt zitten om helemaal maar te zwijgen over de PVDD.

Exact. Ik vind Groenlinks en de PVDD ook helemaal niet bevorderlijk voor de sfeer maar zij sluiten geen bevolkingsgroepen uit en doen geen gevaarlijke uitspraken die (ja let's face it) duidelijk overeenkomsten hebben met praktijken uit opoe en omoe's tijd.

geerke

Shaggy09 schreef:
geerke schreef:

Maar dat laatste staat echt haaks op enorm veel punten uit de FvD en de PVV dus daar volg ik je niet helemaal.

Waar schrijf ik dat IK fvd stem of pvv? Ik stem niet

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:04

geerke schreef:
Mogen stemmen is namelijk democratie....jouw post is alles behalve democratisch

Ik weet niet of de Franse dames de oudejaars conference van Claudia de Breij hebben gezien...?

Ik vond het een schitterend verhaal.
Met een pleidooi voor 'sorry zeggen' (what seems to be the hardest word....) en 'we kunnen wel verliezen maar verloren zijn we niet' en nog een paar prachtige items.

Papa legt kleine Claudia uit wat democratie is.
"Dat weet ik wel!" roept ze.
En begint over hand opsteken en stemmen en de meerderheid beslist.
"Nee", zegt papa.
"Democratie is: de meerderheid beslist met respect voor de gevoelens en belangen van de minderheid, met een onafhankelijke rechter en een vrije pers".

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:04

Ik zeg toch helemaal niet dat jij dat stemt. Maar jij vond het opmerkelijk dat een FvD stemmer kritiek krijgt over zijn/haar stemkeuze.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:05

8nnemiek schreef:
geerke schreef:
Als je pvv stemt of foeum ben je dom en begrijp je er niets van,en weer komen de vergelijkingen met de tweede wereldoorlog langs...en als je groenlinks of sp stemt twijfelt niemand aan je denkvermogen.Ik blijf het vreemd vinden.

Dat wist ik niet want ik kom daar nooit. Ik was wel heel verbaasd dat Baudet de GL onderwijzers op een lijst wilde hebben indertijd en daartoe leerlingen op riep.
Gevaarlijk want weer wordt daarmee de onderbuikgevoelens gevaarlijk aangesproken. Dat vind ik zo verbazingwekkend. Wat maakt het uit of iemand GL is of VVD er en les geeft.

Klopt Geerke dat in de banlieus door die groepen veel problemen worden veroorzaakt. Klopt ook dat we hoopjes problemen kennen door Marokkanen in Nederland. Dat mag gewoon gezegd worden. Maar daardoor hoeft niet een.of meerdere bevolkingsgroepen weggezet worden, of de roep om vertrek. Dat voegt niets toe aan de werkelijk oplossing van het probleem.

Inderdaad vind ik ook dat mensen zich fatsoenlijk en respectvol horen te gedragen. Dat geldt dus ook voor Wilders die met zijn uitspraken hele bevolkingsgroep schoffeert, net Al's Baudet en le Pen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:06

Shaggy09 schreef:
Ik zeg toch helemaal niet dat jij dat stemt. Maar jij vond het opmerkelijk dat een FvD stemmer kritiek krijgt over zijn/haar stemkeuze.

Ja...omdat ik vind dat iemand zelf moet weten waar hij of zij op stemt...ik ga niemand dom noemen omdat die een mening heeft over iets die mij niet aanstaat

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:07

geerke schreef:
Shaggy09 schreef:

Ja...omdat ik vind dat iemand zelf moet weten waar hij of zij op stemt...ik ga niemand dom noemen omdat die een mening heeft over iets die mij niet aanstaat

Dit gaat helaas wel iets verder dan slechts een mening.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:08

Volgens mij hebben Baudet,Marine en Wilders niets tegen gewone hard werkende marokkanen...daar kun je gewoonweg niets tegen hebben.

Shaggy09

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:12

Ik vind het altijd zo grappig hoe Wilders dat dan voor zich ziet. Iemand met een Nederlands/Marokkaans paspoort heeft net zoveel recht op een uitkering als een volledige Nederlander. Los van dat, wat wil je met de niet hard werkende Marokkanen doen? Het land uitzetten? En waar moeten ze dan heen ze zijn hier geboren? En waarom alleen de Marokkanen en niet de amerikanen of de Duitsers? En hoe ga je die niet hard werkende Marokkanen eruit pikken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:15

geerke schreef:

En waarom denk je dat mensen uit deze landen in Frankrijk zijn?
Dit zijn niet voor niets Franssprekende mensen.

Frankrijk en andere Europese landen hebben vele volken gekoloniseerd en misselijkmakend huisgehouden. En nog steeds profiteren zij/wij van de bronnen in deze landen. (Olie, goud, koffie, en vele zaken meer )
Denk nou niet dat blank/Europa geen 'profiteurs' zijn...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:16

geerke schreef:
Volgens mij hebben Baudet,Marine en Wilders niets tegen gewone hard werkende marokkanen...daar kun je gewoonweg niets tegen hebben.

Alleen komt het nooit zo over. Het wordt altijd op zo'n manier gebracht door Baudet en Wilders dat het woord Marokkaan bijna gelijk staat aan crimineel. Dat is heel naar voor de meerderheid van de Marokkanen die gewoon normaal functioneren. Niet echt een handige manier om de problemen die er zijn op te lossen.