Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:19

Dat briefje op de auto is ook nog wel een mysterie.

opisop_shop

Oh dat komt dan extra dichtbij

fleurtjeuh

horzieloverr schreef:
Vriendin van mijn nicht heeft in die trein gezeten en is ook gewond..

oliebol zeg.. Sterkte daar! Y;(

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:20

horzieloverr schreef:

Heel veel sterkte gewenst. Y;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:20

horzieloverr schreef:

Sterkte voor haar :(:)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:21

Ik kom net uit Utrecht van school. Op last van de school werd verzocht om naar huis te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:21

Jolien87 schreef:

Hoe irritant dat die journalist maar blijft vragen of ze wil vertellen wat erop stond.... |o

opisop_shop

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:22

Wel spannend om naar huis te gaan zeker, veel opgehaald van school?

Anoniem

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:22

In Utrecht en omgeving gaat er een NL Alert uit. Niemand mag naar buiten in en rondom Utrecht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:23

LadyMadonna schreef:
Jolien87 schreef:

Hoe irritant dat die journalist maar blijft vragen of ze wil vertellen wat erop stond.... |o

Ja, het kan ook heel goed zijn dat de politie heeft gezegd dat ze daar niks over mocht zeggen.
Ik vond het al knap dat de woordvoerder van de politie die journalisten zo goed te woord stond zonder zelf teveel informatie te geven. Ik denk dat als je daar als gewone burger staat, nog flink je best moet doen om niet het hele verhaal op tafel te gooien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:23

SavannahNx schreef:
Ik zit in de school in de straat waar de politie was (Trumanlaan). Wij mochten niet naar buiten ook niet op het plein achter. Ik heb video’s van de ME naast mijn school vanuit mijn raam gefilmt. Dader(s) liepen in het winkelcentrum aan de overkant van de school. Ben nu opgehaald want dat mocht wel maar rijden geen bussen en heel utrecht mag je niet in wel uit.

Dus jij hebt gezien dat de dader(s) daar naar binnen zijn gegaan?? Of denk je dat alleen omdat de politie daar naar toe ging, zou er toch heel voorzichtig mee zijn, dit soort beweringen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:25

Hanafubuki schreef:
In Utrecht en omgeving gaat er een NL Alert uit. Niemand mag naar buiten in en rondom Utrecht.

Nee, er staat op ad.nl dit:
Citaat:
Er is een NL-Alert uitgegaan met de waarschuwing om zoveel mogelijk binnen te blijven in Utrecht en niet naar Kanaleneiland te gaan.

Is een heel groot verschil. Als jij het noodzakelijk vindt om wel naar buiten te gaan, dan doe je dat.

Dus afhankelijk van de daadwerkelijke tekst kun je handelen. Bij een advies, en je wilt naar huis, dan kun je gewoon gaan.

Dus ik ben wel benieuwd naar de echte tekst.
Ik zie op foto's nog gewoon mensen over straat wandelen, dus lijkt mij dat het dan om een advies gaat.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-03-19 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

E_J

Er hangen nu ook politiehelikopters boven Arnhem, zeiden mijn klasgenoten. En ondertussen zegt de teamleider van school dat volgens de sociale veiligheid manager op school het dreigingsniveau voor Arnhem en omgeving niet is gewijzigd, en onze inzamelactie/activiteit op school vanavond gewoon door kan gaan :roll: :=

dieseltje09

Jolien87 schreef:
dieseltje09 schreef:
Ben ik de enige die schijnbaar zo gehard is door alle berichten uit de media van de afgelopen jaren dat ik hier niet heel geschokt meer door ben?

Ik weet nog wel met 9/11 dat de wereld stilstond toen ik het hoorde, ook had de grote gijzeling in Moskou zeker nog indruk net als de aanslag in Madrid.
Maar in de loop van de jaren lijkt het wel of het steeds minder indruk maakt, en dat voelt vervolgens knap slecht van mezelf....

Zeker nu het zo dichtbij is zou je denken dat het indruk moet maken, maar het leven gaat gewoon verder voor mijn gevoel. Had het er met een collega over en die merkte het bij zichzelf ook op.

Blijkbaar. En meneer Baudet.

Ik vind je bericht ronduit kwetsend. Voor jou gaat het leven verder maar naast de directe betrokkenen en nabestaanden zitten er nu een heleboel mensen in de rats over hun dierbaren. Ouders die hun kinderen niet van school of de opvang mogen halen, vrienden die geen contact met elkaar kunnen krijgen.

Volgens mij snap je mijn bericht dan niet goed, volgens mij staat er zelfs in dat ik me er zelfs slecht over voel over het feit dat ik er niet zo geschokt door ben als bv na de aanslagen op 9/11, Moskou of Madrid!

En mij en Dhr Baudet vergelijken, laat me 1 ding voorop stellen, ik vind het een heel eng manneke en distantieer mij meer dan volledig van zijn denk en handelswijze.
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 18-03-19 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:26

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:26

E_J schreef:
Er hangen nu ook politiehelikopters boven Arnhem, zeiden mijn klasgenoten. En ondertussen zegt de teamleider van school dat volgens de sociale veiligheid manager op school het dreigingsniveau voor Arnhem en omgeving niet is gewijzigd, en onze inzamelactie/activiteit op school vanavond gewoon door kan gaan :roll: :=

Ohja waar in Arnhem merk er niks van :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:27

Er staat een ooggetuige verslag op de live feed van nos.nl

edit: nu issie ineens weg???
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 18-03-19 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:27

In de daadwerkelijke Alert stond dat je echt binnen moet blijven. Wij kregen hem hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:28

Karin schreef:
Het verhaal van iemand die in dezelfde tram zat: https://www.ad.nl/binnenland/ooggetuige ... ~abd214eb/

Dit las ik net ook op twitter. Actie zou mogelijk gericht zijn op 1 meisje/vrouw die zijn (ex?) vriendin was. Toen omstanders haar te hulp schoten draaide hij door

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:29

Lau schreef:
E_J schreef:

In Arnhem merkt niet meer iets op. Dagelijks ding geworden hier haha!

Jolien87

Dieseltje, het is niet mijn bedoeling om jullie over één kam te scheren, wellicht reageerde ik zo heftig door de gevoeligheid van het onderwerp. Het spijt me als je daarmee gekwetst heb.
Ik begrijp waar je gevoel vandaan komt maar bij onderwerpen als deze is het lastig om niet onbedoeld iets te zeggen waarmee je een ander raakt.

Anoniem

Lijkt op die manier wel meer op een wraakactie.. arme slachtoffers ;( .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:30

Amaryllis schreef:
Lau schreef:

In Arnhem merkt niet meer iets op. Dagelijks ding geworden hier haha!

Zou dat het zijn dat die sirenes en helikopters ons gewoon normaal geworden zijn :')

Anoniem

Jolien87 schreef:
dieseltje09 schreef:
Ben ik de enige die schijnbaar zo gehard is door alle berichten uit de media van de afgelopen jaren dat ik hier niet heel geschokt meer door ben?

Ik weet nog wel met 9/11 dat de wereld stilstond toen ik het hoorde, ook had de grote gijzeling in Moskou zeker nog indruk net als de aanslag in Madrid.
Maar in de loop van de jaren lijkt het wel of het steeds minder indruk maakt, en dat voelt vervolgens knap slecht van mezelf....

Zeker nu het zo dichtbij is zou je denken dat het indruk moet maken, maar het leven gaat gewoon verder voor mijn gevoel. Had het er met een collega over en die merkte het bij zichzelf ook op.

Blijkbaar. En meneer Baudet.

Ik vind je bericht ronduit kwetsend. Voor jou gaat het leven verder maar naast de directe betrokkenen en nabestaanden zitten er nu een heleboel mensen in de rats over hun dierbaren. Ouders die hun kinderen niet van school of de opvang mogen halen, vrienden die geen contact met elkaar kunnen krijgen.

Kwetsend? Kom op, niet te zachtaardig worden.
Het is toch de manier waarop zij dit ervaart. Dat kan imo nooit kwetsend zijn voor een ander.

fleurtjeuh

fleurtjeuh schreef:
Er staat een ooggetuige verslag op de live feed van nos.nl

edit: nu issie ineens weg???

nu staat het er weer..
is een andere dan die van het AD