Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:17

dromertje2 schreef:
Inderdaad, ken genoeg mensen die kinderen verloren zijn of gehandicapt zijn doir bv polio.
Denk dat die er anders over denken...

Inderdaad, ik heb leeftijdsgenoten dood zien gaan aan voorkoombare ziektes, mannen onvruchtbaar door de bof op puberleeftijd en lichamelijk gehandicapten door polio. Dan is er geen ruimte voor vroeger was alles beter maar probeer je dit voor je eigen kinderen te voorkomen. Door te enten of zoals Pien selectief te enten maar je doet wel wat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:19

quera schreef:
dromertje2 schreef:
T is niet omdat men in bepaalde landen over een andere ziekte een bepaald idee hebben dat mazelen ineens niet meer gevaarlijk is. Daar veranderd niets aan.

Het laat duidelijk zien dat er hysterie is.. vroeger kreeg men gewoon mazelen en klaar net zoals nu de waterpokken.

Dat lijkt me sterk. Waarom zou je zo grootschalig vaccineren voor iets dat geen probleem is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:34

quera schreef:
Het laat duidelijk zien dat er hysterie is.. vroeger kreeg men gewoon mazelen en klaar net zoals nu de waterpokken.

En vroeger gingen er af en toe wat kinderen dood of hadden levenslange complicaties, maar ach, kniesoor die erop let?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:37

Avalanche waarom vaccineren ze in Amerika voor waterpokken dan?

dromertje2

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:44

Het gaat hier over mazelen, niet over windpokken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:46

dromertje2 schreef:

Dat is makkelijk de vraag omzeilen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:48

quera schreef:
Avalanche waarom vaccineren ze in Amerika voor waterpokken dan?

Omdat, zoals eerder uitgelegd, waterpokken ook niet zonder risico zijn, zeker voor volwassenen niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:52

Ik denk voor de volwassenen ofzo. Misschien zijn er teveel problemen geweest met volwassenen die waterpokken hebben gekregen, geen idee.
Van mij mogen ze er hier ook tegen vaccineren, of op latere leeftijd als je het niet gehad hebt. Maar het komt hier niet veel voor geloof ik, dat volwassenen waterpokken krijgen. Misschien in Amerika wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:54

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Dat is makkelijk de vraag omzeilen

Wat doe jij dan met de vergelijking van windpokken en mazelen?

Dat ze daar in amerika er hysterisch over doen zoveel ze willen, dat maakt het gevaar van mazelen en daar maatregelen naar nemen geen hysterie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:06

henny_w schreef:
Je metafoor is leuk bedacht Secricible :)
Toch blijkt de praktijk nog net ietsjes anders maar daar kom ik straks op terug.

Eerst je metafoor over het water, ik ben het met je eens dat een dijk tegen overstroming bij iedereen gelijk moet zijn. Ik woon zelf aan een groot kanaal voor doorgaande scheepvaart. De wanden van de kanaaloevers zijn een paar jaar terug versterkt door Rijkswaterstaat en het kanaal is uitgediept zodat er grotere schepen door kunnen.
Echter onderliggend is er een ander groot probleem ontstaan. Niet vanwege overstroming vanaf de oevers maar ondergronds. Deze regio bestaat van oorsprong uit veengrond. Door de werkzaamheden aan het kanaal en de extreme droogte van afgelopen zomer zijn er bij veel huizen ernstige problemen ontstaan door verzakkingen. Bij sommige behoorlijk ernstig. Welke huizen komen er het beste vanaf. De huizen met een oerdegelijke metersdiepe fundering, gek genoeg de huizen die soms al 100 jaar oud zijn, met een fundering berekend op de veengrond die behoorlijk kan werken.

Ik vergelijk die fundering met het 'oer' immuunsysteem wat mens en dier van zichzelf hebben.
Mensen in welvaartslanden kunnen beschikken over gezond voedsel en schoon water. Er is goede hygiene en er is een goed rioleringssysteem. Heftige epidemieën van ziektes zullen hier dan ook niet gauw voorkomen tenzij ze door een WHO zogenaamd als epidemie worden aangemerkt zoals met de Mex. griep is gebeurd. Men heeft over het algemeen een prima immuunsysteem maar daar wordt niet meer op vertrouwd door de grootschalige campagnes van een industrie die het te doen is om veel macht en geld. Die bij het leven fraudeert, omkoopt en manipuleert wat voor het grootste gros van de bevolking voor zoete koek geslikt wordt.

Als een mens mazelen heeft gehad ben je voor je leven beschermd. Als je nooit mazelen hebt gehad wellicht door vaccinaties, dan ben je niet levenslang beschermd en blijf je vatbaar.

In de praktijk is daar wereldwijd al bewijs van:
Allereerst de Oekraine. De vaccinatiegraad was daar het laagst in Europa in 2016. Nl. maar 31 % en belangrijker, nauwelijks mazelen patienten.
In 2017 werd er sinds jaren eindelijk weer volop gevaccineerd. De dekkingsgraad werd meer dan 90% en voila mega veel mazelen patienten !!! De praktijk blijkt dus heel anders dan wat ons steeds wordt voorgespiegeld door de media ( Big Farma) over de hoge noodzakelijke dekkingsgraad.

https://stichtingvaccinvrij.nl/uitbraak ... ecampagne/

Uitbraak van 12.000 gevallen van de mazelen in Oekraïne is veroorzaakt door recente vaccinatiecampagne?

door Mara Gabrielle & Daphne Knipping & Door Frankema | 10 mei 2018 | Geen categorie

Oekraïne: De afgelopen jaren was er een tekort aan mazelen-vaccins in Oekraïne. De vaccinatiegraad was met 31% in 2016 de laagste van heel Europa, en toch was er geen sprake van een noemenswaardig aantal mazelen-gevallen. In 2017 kwamen er voldoende vaccins beschikbaar voor een ‘inhaalcampagne’ en 90% van de kinderen in Oekraïne kregen de BMR. En sindsdien is er een explosie van mazelen-gevallen. De teller is de 12.000 al ruim gepasseerd! Waarom negeren de media de mazelen-uitbraak in Oekraïne? Wij hopen dat veel mensen dit artikel tot aan het einde zullen lezen, want het zet werkelijk alles op zijn kop.

Oekraïne herstelt de vaccinatiegraad in een gigantische inspanning om de uitbraak van mazelen, die dit jaar meer dan 12.000 mensen heeft getroffen, te stoppen

Sinds de start van de uitbraak in 2017 zijn er grootschalige maatregelen tegen de uitbraak genomen om verdere verspreiding van de ziekte te beperken.
In 2008 ontving 95% van de kinderen die hiervoor in aanmerking kwamen in de Oekraïne hun tweede (en laatste) aanbevolen dosis mazelen-bof-rubellavaccin (BMR) volgens het nationale routineschema. In 2016 was dit percentage gedaald tot 31%, de laagste dekking in de Europese regio van de WHO en een van de laagste in de wereld.
Sinds juli 2017 werkt een nationale ‘taskforce’, waaronder het ministerie van Volksgezondheid, belangrijke belanghebbenden en partners zoals de WHO en UNICEF aan het verhogen van de vaccinatiegraad.
Aan het einde van 2017 was de routinematige vaccinatiedekking aanzienlijk verbeterd in vergelijking met voorgaande jaren: 93% van de 1-jarigen ontving de eerste dosis BMR volgens schema in 2017 en 91% van de 6-jarigen kreeg de tweede dosis zoals aanbevolen. Cijfers voor januari en februari 2018 geven aan dat het land op schema ligt om voor het eind van het jaar ten minste 95% routinedekking met beide doses BMR-vaccin te bereiken.1
‘Tot nu toe zijn er dit jaar meer dan 12.000 mensen besmet met mazelen in Oekraïne. Er waren volgens de gezondheidsautoriteiten 9158 ziekenhuisopnamen en 9 sterfgevallen (tot 27 april 2018).

Is er een verklaring voor?
Zie: https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... edreiging/

Zie de verklaring van Tetyana Obukhanych Ph.D afgestuurd Harvard Immunologist
...
Kan de discriminatie tegen gezinnen die op gewetensgronden vaccinaties weigeren, voorkomen dat toekomstige ziektenuitbraken van overdraagbare virusziekten, zoals bijvoorbeeld mazelen, ontstaan? Onderzoekers van de mazelen zijn al lang op de hoogte van de ‘mazelen paradox’. Ik citeer uit het artikel van Poland & Jacobson (1994) ‘Het niet bereiken van het doel: eliminatie van de mazelen – de schijnbare paradox van infecties met mazelen bij geïmmuniseerde personen.’ Arch Intern Med 154: 1815-1820: “De schijnbare paradox is dat, als veel mensen een mazelenvaccinatie hebben in een populatie, de mazelen een ziekte van geïmmuniseerde personen wordt.” [2]

Uit onderzoek blijkt dat in de ‘mazelen paradox’ een fractie van de populatie ‘lage vaccin reactoren’ blijkt. Dat zijn de mensen die slecht reageren op de eerste dosis van het mazelen vaccin. Deze personen hebben een zwakke immuunrespons op de daaropvolgende her-invaccinatie en binnen 2 tot 5 jaar behoren zij weer tot de ‘susceptibles’, diegenen die de mazelen kunnen krijgen, ondanks het feit dat ze volledig gevaccineerd zijn. [3]

Het nogmaals vaccineren kan de lage responsiviteit niet corrigeren: het lijkt een immuno-genetische eigenschap te zijn. [4] Lage respondenten onder kinderen wordt in de VS geschat op 4,7%. [5]
De krankzinnigheid van de mazelenvaccinaties in beeld. Deze vaccinaties verschenen op het toneel, toen de mazelen door o.a. betere voeding, kleding, behuizing en hygiëne, al bijna verdwenen was.

Uit studies van mazelenuitbarstingen in Quebec in Canada en China blijkt dat uitbraken van mazelen nog steeds optreden, ook wanneer 95-97% of zelfs 99% van de bevolking gevaccineerd is. Dit komt doordat vaccin geïnduceerde antilichamen in de loop van de tijd zelfs bij hoge vaccin responders afnemen. Immuniteit door vaccins lijkt niet op de levenslange immuniteit die wordt verkregen na natuurlijke blootstelling aan een ziekte. Gevaccineerde personen die toch de mazelen ontwikkelen zijn besmettelijk. Er zijn in 2011 twee grote mazelen uitbraken geweest, in Quebec en in New York, geïmporteerd door gevaccineerde individuen. [6][7]

Kort samengevat wat hierboven staat zijn dus juist diegenen die zich volop laten vaccineren het grootste gevaar voor zichzelf. Hun 'oer' immuunsysteem wordt flink onderdrukt door de vaccins en vaak chemische stoffen die er bij inzitten. Ik vaccineer niet om religieuze redenen maar omdat ik al vele dingen heb meegemaakt bij mens en dier wat totaal niet klopt met wat de media en Big Farma ons willen doen geloven over vaccins.

Dankjewel voor je compliment, maar volgens mij lees je maar half.
Jij vraagt je af waarom provaccers zich druk maken, ik leg je uit waarom ze dat doen. Mijn intentie is niet om met je in discussie te gaan in hoeverre jij dat juist vindt of niet want ik weet dat dat een kansloze missie is.
De reden dat provaccers zich druk maken om antivaccers is omdat wij wel geloven dat die dijken noodzakelijk zijn voor de volksgezondheid. En dat we het niet afkunnen met alleen ons eigen dijkje, maar dat groepsimmuniteit essentieel is. Daarom maken wij ons druk. In onze ogen zijn jullie een gevaar voor de volksgezondheid.

En daar zit ook het probleem, want jullie zien onze oplossing als een aanslag op de gezondheid van jullie kinderen. Zie daar ook de reden waarom deze discussie nooit beslecht kan worden op een manier die voor iedereen goed voelt. It's not going to happen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:08

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ze ... ~abe0d8d5/

Helaas meldt het WHO dat 11.000 mensen, voornamelijk kinderen, in 2017 overleden zijn aan mazelen.

Ik ben van 1964, toen werd nog niet ingeent tegen mazelen. Ons hele gezin kreeg de mazelen, en we waren echt ziek, dat weet ik nog steeds al is het 45 jaar geleden.
Zelfs onze aap, die wij vroeger hadden als huisdier, lag met mazelen.
Zo besmettelijk is dat, terwijl hij buiten in de tuin leefde..

Van mij mag de inenting campagnes wereldwijd uitgebreid te worden, ik vind het belangrijk dat als je de mazelen kan voorkomen door inentingen, dat te doen voor alle kinderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:13

verootjoo schreef:
Maar ik vraag me ook af of er werkelijk een toename is van allergieën (en ook bv stoornissen zoals ADHD/autisme/ whatever) of dat dit nu veel beter gediagnosticeerd kan worden.

Ik werk in de geriatrische revalidatie, en als je ziet hoeveel oudere mensen wij nog diagnosticeren met autisme, dat is onvoorstelbaar. Niet omdat ze dat ineens hebben gekregen van al die griepvaccinaties, maar omdat er vroeger nooit onderzoek naar is gedaan. Toen ‘gedroeg je je gewoon raar, en moest je gewoon normaal doen’.

Met allergieën idem dito misschien wel. En astma/longproblemen nemen ook toe, maar daar is de toename van fijnstof en luchtvervuiling de oorzaak van.

Hoe weet jij nou hoe ze zich vroeger gedroegen.
Wel knap dat jij zonder gedegen onderzoek uit kunt sluiten dat dat niet door de griepvaccins komt.
Misschien komt het wel door al die jaarlijkse verontreinigingen die ze via het griepvaccin ingespoten krijgen.
Je weet wel, van dat onderzoek dat hier nu door iedereen genegeerd wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-04-00072.pdf

Misschien dat het zo wat betert opvalt aangezien de link blijkbaar niet interessant genoeg is om te openen.
Jammer dat bokt de kwaliteit de uploads zo verprutst

Maar laat me raden, in kleine hoeveelheden zal het, volgens de bokt wetenschappers, zeker onschadelijk zijn :')
Terwijl met onderzoek is aangetoond dat juist de hele kleine hoeveelheden aluminium gevaarlijker zijn dan grote hoeveelheden, omdat het lichaam grote hoeveelheden wel afvoert maar kleine hoeveelheden inkapselt oid.
Dat onderzoek mag je zelf even googelen aangezien ik meer te doen heb vandaag.

bigone schreef:
[naam] schreef:
Als alle Australiërs hun inkomen afstaan en massaal in sloppenwijken zonder sanitaire voorzieningen gaan leven, met beperkt aanbod van zeer eenzijdig voedsel... Dan ja.

Bullshit. De uitbraak op de Filipijnen was niet in een sloppenwijk onder arme mensen. Ik vind het apart dat wanneer zaken steeds duidelijker worden jij er allerlei niet ter zake doende fabels bij gaat halen.

Volgens de officiële kaart met het besmette gebied er op wel, maar de officiële cijfers zullen wel liegen.

Afbeelding

Misschien moet je de Filippijnen even over Nederland leggen om je te realiseren hoe groot de besmette gebieden zijn,, en daarna even op Google maps inzoomen om te zien dat het niet allemaal rijk gebied is vol goede voorzieningen.
Het is niet alleen het nette buurtje waar jouw vrienden wonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:24

Anoniem schreef:
verootjoo schreef:
Maar ik vraag me ook af of er werkelijk een toename is van allergieën (en ook bv stoornissen zoals ADHD/autisme/ whatever) of dat dit nu veel beter gediagnosticeerd kan worden.

Ik werk in de geriatrische revalidatie, en als je ziet hoeveel oudere mensen wij nog diagnosticeren met autisme, dat is onvoorstelbaar. Niet omdat ze dat ineens hebben gekregen van al die griepvaccinaties, maar omdat er vroeger nooit onderzoek naar is gedaan. Toen ‘gedroeg je je gewoon raar, en moest je gewoon normaal doen’.

Met allergieën idem dito misschien wel. En astma/longproblemen nemen ook toe, maar daar is de toename van fijnstof en luchtvervuiling de oorzaak van.

Wel knap dat jij zonder gedegen onderzoek uit kunt sluiten dat dat niet door de griepvaccins komt.
Misschien komt het wel door al die jaarlijkse verontreinigingen die ze via het griepvaccin ingespoten krijgen.
Je weet wel, van dat onderzoek dat hier nu door iedereen genegeerd wordt.

Nou, voordat de diagnose autisme überhaupt gesteld mag worden door onze GZ-psycholoog, gaat daar natuurlijk heel wat onderzoek aan vooraf. Waaronder gesprekken met familie die de client goed kent en zijn gedragingen uit het verleden.
Ik ben zelf geen psycholoog, maar ik ga er vanuit dat onze psycholoog haar vak goed verstaat en gedegen onderzoek kan doen naar eventuele stoornissen in het autistisch spectrum, aangezien dat ook haar specialiteit is. De diagnose kan nooit alleen maar gesteld worden obv wat wij zien tijdens de opname natuurlijk.

En autisme ontstaat niet op latere leeftijd, dat is er altijd al geweest. Als het echt een gedragsverandering is wat op latere leeftijd is ontstaan, onderzoekt de psycholoog natuurlijk ook wat er aan de hand is. En ms zijn ze wel koekwaus of dement, of weet ik het wat geworden door de vaccinaties ja. En dat is ook onderzocht door wetenschappers. Maar nooit echt aangetoond dat je van de jaarlijkse griepvaccinatie een psychische stoornis kan krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:29

Nog even over de Oekraïne, daar wordt ook weer een half verhaal verteld door de anti-vaccers. Als je even wat andere en betrouwbaardere bronnen leest, dan blijkt dat de vaccinatiegraad in Oekraïne door een slechte en onbetrouwbare gezondheidszorg heel laag was. Op dit moment zijn ze bezig een inhaalslag te maken, waardoor onder andere de vaccinatiegraad stijgt. Alleen is de vaccinatiegraad nog bij lange niet op de 95% die je voor kudde-immuniteit nodig hebt. In de regio Lviv, waar het centrum van de epidemie is, is de vaccinatiegraad bijvoorbeeld maar 85%. Het verhaal is dus niet dat er een epidemie uitbreekt op het moment dat er voldoende gevaccineerd is en dat vaccinatie dus niet werkt. Het werkelijke verhaal is dat er een epidemie is uitgebroken als gevolg van jarenlang slecht vaccineren en doordat er op dit moment nog geen voldoende vaccinatiegraad is voor kudde-immuniteit. En het gevolg van die te lage vaccinatiegraad is dat er vorig jaar 18 mensen als gevolg van complicaties zijn overleden, nadat ze mazelen hadden gekregen.
En dan kan je als aluhoedjessite heel leuk schermen met het verhaal dat 90% van de jonge kinderen gevaccineerd is, maar als de oudere kinderen niet of nauwelijks gevaccineerd zijn, dan is de totale vaccinatiegraad te laag en kan er een epidemie met dodelijke gevolgen uitbreken. Op het moment dat de antivaccers hier in Nederland de feitenvrije meningen van FB en aluhoedjessites belangrijker vinden dat wetenschappelijke feiten, dan kunnen zij in Nederland ook een te lage vaccinatiegraad veroorzaken met een epidemie en doden als gevolg. En wat mij betreft zijn mensen als Henny, Quera of Repelsteel dan keihard verantwoordelijk voor dood door schuld, omdat zij dit soort ideeën en het antivaccineren keihard promoten...

Het is dit jaar honderd jaar geleden dat de Spaanse griep in een aantal golven over de aarde spoelde. Die epidemie heeft meer mensenlevens geëist dan de eerste wereldoorlog... Maar die mensen zullen ook wel allemaal dood gegaan zijn omdat ze niet hygiënisch genoeg leefden.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 10-03-19 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:32

Ik had al van dag 1 dat mijn oudste geboren is, het gevoel dat er "iets" was, wat voor mij in het verder verloop duidelijker werd, tot ik hem op 2.5 jarige leeftijd heb laten onderzoeken en er dus autisme en vertraagde spraaktaalontwikkeling uit kwam. Daar is hij dus mee geboren aangezien hij op dag 1 nog niet gevaccineerd was.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:35

Anoniem schreef:

Bij de diagnostiek naar autisme wordt juist meegenomen hoe je je vroeger gedroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:42

Karl66 schreef:
Nog even over de Oekraïne, daar wordt ook weer een half verhaal verteld door de anti-vaccers. Als je even wat andere en betrouwbaardere bronnen leest, dan blijkt dat de vaccinatiegraad in Oekraïne door een slechte en onbetrouwbare gezondheidszorg heel laag was. Op dit moment zijn ze bezig een inhaalslag te maken, waardoor onder andere de vaccinatiegraad stijgt. Alleen is de vaccinatiegraad nog bij lange niet op de 95% die je voor kudde-immuniteit nodig hebt. In de regio Lviv, waar het centrum van de epidemie is, is de vaccinatiegraad bijvoorbeeld maar 85%. Het verhaal is dus niet dat er een epidemie uitbreekt op het moment dat er voldoende gevaccineerd is en dat vaccinatie dus niet werkt. Het werkelijke verhaal is dat er een epidemie is uitgebroken als gevolg van jarenlang slecht vaccineren en doordat er op dit moment nog geen voldoende vaccinatiegraad is voor kudde-immuniteit. En het gevolg van die te lage vaccinatiegraad is dat er vorig jaar 18 mensen als gevolg van complicaties zijn overleden, nadat ze mazelen hadden gekregen.
En dan kan je als aluhoedjessite heel leuk schermen met het verhaal dat 90% van de jonge kinderen gevaccineerd is, maar als de oudere kinderen niet of nauwelijks gevaccineerd zijn, dan is de totale vaccinatiegraad te laag en kan er een epidemie met dodelijke gevolgen uitbreken. Op het moment dat de antivaccers hier in Nederland de feitenvrije meningen van FB en aluhoedjessites belangrijker vinden dat wetenschappelijke feiten, dan kunnen zij in Nederland ook een te lage vaccinatiegraad veroorzaken met een epidemie en doden als gevolg. En wat mij betreft zijn mensen als Henny, Quera of [naam] dan keihard verantwoordelijk voor dood door schuld, omdat zij dit soort ideeën en het antivaccineren keihard promoten...

Het is dit jaar honderd jaar geleden dat de Spaanse griep in een aantal golven over de aarde spoelde. Die epidemie heeft meer mensenlevens geëist dan de eerste wereldoorlog... Maar die mensen zullen ook wel allemaal dood gegaan zijn omdat ze niet hygiënisch genoeg leefden.

Pardon?
Nu ga je echt te ver!
Ik mag toch hopen dat je voor deze uitspraak minstens een tijdelijke ban krijgt.
Ik tem niet snel maar dit keer ga ik dat wel doen.

Daarbij ben ik al een eeuwigheid er heel duidelijk over dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij doet aangaande vaccineren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:47

Want? Onze kinderen zijn wandelende ziektebommen?? En wanneer begint die leeftijd dan precies Karl66?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:48

Repelsteel, je speelt het zelf voortdurend erg vies en gaat dan meteen in de slachtofferrol. Ik begrijp dat jullie ondervertegenwoordigd zijn en dat dat vervelend is, maar bij pro en anti vaxxers komt het erop neer dat je vindt dat de ander dood of ziekte veroorzaakt door zijn/haar keuzes. Dat is gewoon het onderwerp van de discussie. Jij bent hier het heftigste en negatiefste en dat was je in het andere topic ook al.

Pien bijvoorbeeld heeft een heel andere mening dan mij, maar die kan het altijd netjes brengen en die is óók ondervertegenwoordigd (ook al is die niet meteen helemaal anti vax). Het hoeft niet meteen zo giftig te worden, zelfs bij zo'n zwaar onderwerp.

Edit: en dit is gericht aan alle heethoofden... de sfeer hier kan heel wat beter

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:53

Inderdaad, en kwa kuddeimmuniteit is het wel degelijk zo dat hoe meer mensen niet vaccineren, des te groter de kans op uitbraken met de bijhorende gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:54

SinneJ schreef:
[naam], je speelt het zelf voortdurend erg vies en gaat dan meteen in de slachtofferrol. Ik begrijp dat jullie ondervertegenwoordigd zijn en dat dat vervelend is, maar bij pro en anti vaxxers komt het erop neer dat je vindt dat de ander dood of ziekte veroorzaakt door zijn/haar keuzes. Dat is gewoon het onderwerp van de discussie. Jij bent hier het heftigste en negatiefste en dat was je in het andere topic ook al.

Pien bijvoorbeeld heeft een heel andere mening dan mij, maar die kan het altijd netjes brengen en die is óók ondervertegenwoordigd (ook al is die niet meteen helemaal anti vax). Het hoeft niet meteen zo giftig te worden, zelfs bij zo'n zwaar onderwerp.

Edit: en dit is gericht aan alle heethoofden... de sfeer hier kan heel wat beter

Een aantal mensen bij naam beschuldigen van dood door schuld, besef jij niet wat dat inhoudt?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:56

Anoniem schreef:
SinneJ schreef:
Repelsteel, je speelt het zelf voortdurend erg vies en gaat dan meteen in de slachtofferrol. Ik begrijp dat jullie ondervertegenwoordigd zijn en dat dat vervelend is, maar bij pro en anti vaxxers komt het erop neer dat je vindt dat de ander dood of ziekte veroorzaakt door zijn/haar keuzes. Dat is gewoon het onderwerp van de discussie. Jij bent hier het heftigste en negatiefste en dat was je in het andere topic ook al.

Een aantal mensen bij naam beschuldigen van dood door schuld, besef jij niet wat dat inhoudt?

Ja dat gaat ver, en ik keur dat niet goed, maar het is niet het eerste bericht dat ik afkeur en jij hebt zeker een aandeel in het oplopen van de gemoederen. Doe allemaal wat kalmer is de boodschap.

Niemand hier wil bewust kinderen vergiftigen of vermoorden. Ook de pro vaxxers gaan daar te ver in. Daar heb je gelijk in.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:09

Zoals een aantal berichten geleden al gezegd is: we gaan het nooit met elkaar eens worden. Dat hoeft ook niet. Maar voor moordenaar uitgemaakt worden :n daar pas ik voor..

Om maar te zwijgen wat ik per pb over me heen krijg. :r

Jammer want ik denk dat we van elkaar prima wat dingen kunnen leren. Ookal kijken we er anders tegen aan.

Ik ga hem ontstippen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:13

Ik ook, dit gaat mij echt te ver !

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:14

Karl66 schreef:
Op het moment dat de antivaccers hier in Nederland de feitenvrije meningen van FB en aluhoedjessites belangrijker vinden dat wetenschappelijke feiten, dan kunnen zij in Nederland ook een te lage vaccinatiegraad veroorzaken met een epidemie en doden als gevolg.

Eh, anti-vaxxers...... jullie zijn er toch van overtuigd dat die ziektes zo erg niet zijn, het immuunsysteem versterken, en dat alles maar hysterie is?

Anoniem schreef:
Pardon?
Nu ga je echt te ver!
Ik mag toch hopen dat je voor deze uitspraak minstens een tijdelijke ban krijgt.

Anoniem schreef:

quera schreef:
Maar voor moordenaar uitgemaakt worden daar pas ik voor..

Waarom dan je nu zo druk maken? Volgens jullie gebeurt er toch niets? Wat is het probleem dan?