Tallie1979 schreef:Nou inderdaad. Als iemand op FvD of PVV stemt, dan ben je poep onder iemand zijn/haar schoen zowat.
Ja en dat klopt en dat vind ik ook, omdat deze partijen en Denk gebruik maken van nep nieuws, discrimineren en in mijn ogen een gevaar zijn voor onze democratie.
Dus mensen die op die partijen stemmen vind ik dat zij die partijen mee in het zadel helpen en dus onze democratie ondermijnen. Dat mogen jullie een mening vinden, voor mij zijn dat feiten. En inderdaad mag je die vergelijking trekken naar poep onder de schoenen.
Janmaat (van de vroegere centrum partij) is om mindere zaken door de rechter veroordeelt als waar Wilders mee weg is gekomen. Dat heeft alles te maken dat vroeger na de oorlog er erg weinig ruimte was voor partijen zoals de centrum partij en de PVV e.a. populistische partijen.
De hele holocaust lag net iets te dicht in de herinnering en men had gevoeld wat oorlog, inleveren van democratie, groepen die opgezet worden tegen elkaar als gevolg kan hebben en hoe snel dat uit de klauwen kan lopen.
Dat is allemaal nu wat weg geëbd en je ziet gewoon dat dit soort partijen, ietwat anders (we noemen ze nu populistisch) weer terrein winnen.
Ik vind dat zeer zorgelijk, want nu zijn niet de Joden de Sjaak, maar de islamieten, immigranten, Polen e.a én alweer worden feiten verdraait of fake nieuws gebruikt (zie Brexit, overwinning Trump en zie wat dit voor chaos geef in een land en het volk tot in families toe, tot op het bot versplintert) . Moeten we helemaal niet willen.
Ik vind de VVD (heb daar dus helemaal niets mee) of de SP (heb ik ook helemaal niets mee) en de andere partijen die ik genoemd heb, totaal geen gevaar voor onze democratie. En dat is voor mij de enige toetsing als het gaat of een partij een goede partij is of niet. Welke partij ik namelijk goed vind, dat is inherent aan de democratie en verschil van mening is helemaal niet erg.