Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:44

Als jij vindt dat iedereen het met elkaar eens was dan lees je niet goed en ga ik mijn tijd niet verdoen.

Overigens haal je iets aan wat al besproken is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:48

MarcoBorsato schreef:
Als jij vindt dat iedereen het met elkaar eens was dan lees je niet goed en ga ik mijn tijd niet verdoen.

Overigens haal je iets aan wat al besproken is.

Prima hoor. En het woordje “bijna” stond er nog tussen..

Jammer dat je alleen dit uit mijn laatste reactie vist.

Evengoed wens ik je welterusten! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:49

Volgens mij heb je niet heel aandachtig gelezen, Tallie1979. Niemand beweert dat hij schuldig is, slechts dat het aannemelijk is. Hij heeft alle schijn tegen en dat mensen dat glashard ontkennen is hetgeen wat er bij sommige mensen niet in gaat.

Dat die ouders gefaald hebben zijn we het dacht ik allemaal over eens. Of dat nou is omdat het geldgieren zijn, omdat ze starstruck waren of om een andere reden laat ik in het midden.

Urbanus

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:52

Canvas heeft in aanloop naar de uitzending best wat interessante achtergrondinformatie online staan en het interview bij Ruud de Wild is ook waardevol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 06:44

Tallie1979 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ja natuurlijk mag je je eigen mening hebben maar tot nu toe is het een hele genuanceerde discussie geweest. Het is een heel gevoelig onderwerp, of het nu wel of niet gebeurd is.

Het was een genuanceerde discussie omdat bijna iedereen het met elkaar eens was en de rol van rechter en jury had overgenomen. Schuldig.

En het is vreselijk als het zo is, dat zal je mij niet zien ontkennen. Eveneens voor kinderen in de kerk, eveneens als ieder ander kind waar iemand met zijn gore tengels aan zit. .
Ik zie je wel ontkennen dat het vreselijk is, je zegt nl dat ze nu hun mond maar moeten houden, ook als het waar is. Want ze hebben hun kans gehad jaren geleden.
Tallie1979 schreef:
Maar het gaat er bij mij niet in dat ouders het welzijn van hun kind opzij schuiven voor geld. Dan kan het bijna niet anders zijn als dat het niet is voorgevallen..
Nee, want dat komt natuurlijk nooit voor. 8)7 |o Wat een absurd argument.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 07:59

Mss eens abducted in plain sight kijken op Netflix. Daar zie je hoe naïef en dom ouders kunnen zijn en hoe slim een pedo te werk kan gaan. Dat slachtoffer heeft ook altijd ontkend verkracht te zijn. Later durfde ze pas een vriendin in vertrouwen te nemen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:16

Kunnen we de docu ook ergens zien? En hoe zit dat met het interview van Ruud? Ik heb de linkjes gemist denk ik?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:20

Maar dan gaan we er even vanuit dat MJ een mastermind is.. ? wellicht is er een verschil tussen een 'stiekeme' pedo die weet dat ie iets doet wat echt niet kan, en een soort metaal beperkte superster met een goegemeente aan mensen om hem heen die een verknipte jeugd had en in de ene docu wordt neergezet als supervriendelijk goedaardig naief mens en in de andere docu als slinkse pedo..

Uiteindelijk is er toch niks over te zeggen?

En laten we wel zijn, alsof kinderen niet kunnen liegen en of ouders hun kinderen niet kunnen manipuleren... (waarbij ik niks zeg over MJ an sich)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:43

pompadour schreef:
waarom geloven jullie alles wat er gezegd wordt ! Voor veel geld liegen ze

Dit telt 2 kanten op he.
De leugen dat er niks is gebeurt terwijl de waarheid is dat er wel dingen zijn gebeurd.
En de leugen dat er wel dingen zijn gebeurd terwijl de waarheid is dat het niet zo is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:55

Cer schreef:
Maar dan gaan we er even vanuit dat MJ een mastermind is.. ? wellicht is er een verschil tussen een 'stiekeme' pedo die weet dat ie iets doet wat echt niet kan, en een soort metaal beperkte superster met een goegemeente aan mensen om hem heen die een verknipte jeugd had en in de ene docu wordt neergezet als supervriendelijk goedaardig naief mens en in de andere docu als slinkse pedo..

Uiteindelijk is er toch niks over te zeggen?

En laten we wel zijn, alsof kinderen niet kunnen liegen en of ouders hun kinderen niet kunnen manipuleren... (waarbij ik niks zeg over MJ an sich)

Nogmaals: pedofielen zijn juist vaak de vriendelijk man die super goed met kinderen kan. Dus het hoeft elkaar helemaal niet tegen te spreken, het kan juist heel goed hand in hand gaan.

Er valt juist heel veel over te zeggen, alleen is er geen stevig oordeel te vellen. Er zijn mensen die hun kinderen voor minder verkopen, waar het om gaat is dat een aantal mensen bij hoog en laag beweren dat het nooit gebeurd is, terwijl hij weldegelijk alle schijn tegen heeft. Ik vind dat een heel slecht signaal naar slachtoffers van misbruik en diezelfde mensen vragen zich dan af waarom het zolang moet duren om het naar buiten te brengen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:01

Citaat:
Nogmaals: pedofielen zijn juist vaak de vriendelijk man die super goed met kinderen kan. Dus het hoeft elkaar helemaal niet tegen te spreken, het kan juist heel goed hand in hand gaan.

nou ja, laten we niet alle vriendelijke mannen die goed met kinderen zijn, wegzetten als pedofielen..

er zijn mensen voor minder veroordeelt dan 'alle schijn tegen', en soms was 'alle schijn tegen' toch niet helemaal waar...

Nogmaals, ik heb geen idee. Niet of het wel misbruik was, en niet of het niet zo was..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:06

Dat is niet bepaald wat ik zeg hè.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:14

Vraagje, zouden jullie kinderen bij MJ mogen gaan logeren? De mijne, no way. Veel te veel alarmbellen. Speciale vriendjes, zelf kinderlijke interesses, steeds nabijheid van kinderen zoeken en tijdens die bevraging dat gegiechel en gegeeuw om emoties weg te drukken.
Zelf gezien hoe een kindermisbruiker vol overtuiging de vraag kan stellen "hoe kan je nu zoiets doen" als er een zaak van kindermisbruik in het nieuws kwam. Bleek dan nog dat hij die persoon veel beter kende dan we wisten en zelfs bezocht in de gevangenis. Het betrof een leraar, jeugdvoetbaltrainer, beetje plaatselijke held die zo veel hulp gaf aan kinderen die het lastig hadden. Zeg er, meer dan 20 jaar na zijn dood, een slecht woord over tegen wie hem kende en je krijgt ruzie en verdedigende reacties. Alleen, het was wel waar, maar niemand wil het geweten hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:17

Nies_ schreef:
Dat is niet bepaald wat ik zeg hè.

Nee maar jij reageert ook op dingen die ik niet zeg.. ;)

@Callisto04: met de informatie die er nu is, nee zeker niet.
Geen idee welke info er op dat moment was..

NB: Ted Bundy had ook fans.. , maar de man van Making a Murderer had het niet gedaan..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:36

Sanet schreef:
Kunnen we de docu ook ergens zien? En hoe zit dat met het interview van Ruud? Ik heb de linkjes gemist denk ik?

Ruud de Wild Michael Jackson googlen en in maart komt de film in 2 delen op tv op Canvas. Ik weet niet of Nederland hem ook gaat aankopen.

https://m.hln.be/showbizz/tv/binnenkort ... ~ae66a4b3/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:14

fleurtjeuh schreef:
pompadour schreef:
waarom geloven jullie alles wat er gezegd wordt ! Voor veel geld liegen ze

Dit telt 2 kanten op he.
De leugen dat er niks is gebeurt terwijl de waarheid is dat er wel dingen zijn gebeurd.
En de leugen dat er wel dingen zijn gebeurd terwijl de waarheid is dat het niet zo is.

Zo denk ik er ook over. Als iemand eenmaal gelogen heeft dan is die verder ook niet meer betrouwbaar in wat hij zegt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:17

Dan zijn er dus een hoop mensen niet betrouwbaar meer. Dat is een treurig wereldbeeld.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:22

Het is hopelijk iets minder zwart-wit dan dat.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:23

Dus iemand die, om redenen die al vaker zijn voorgekomen, benoemd en wetenschappelijk ondersteund, eerst ontkent te zijn misbruikt te zijn en dat nadien wel bevestigt, die liegt? Nice one. beetje simplistisch en zwart-wit hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:27

Liegen, ontkennen of jezelf voor de gek houden. Het gebeurt. Afhankelijk van de situatie kan het ook een soort van zelf bescherming zijn om iets te ontkennen/liegen in de hoop dat het dan net is of het nooit gebeurt is. In sommige situaties is het echt niet zo simpel. Het gaat niet om een pakje melk wat gejat en je daar over liegt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:31

Bovendien kan het vanuit 2 oogpunten heel anders ervaren zijn:
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:36

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:41

Neee oehhhhh thanks!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:48

Top!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:50

Tallie1979 schreef:
De familie en kinderen van MJ hebben helemaal niks te maken met wat hij in zijn eigen huis deed.

Het enige wat men hier mee bereikt, is puur verdriet creëeren bij deze familie. En het is zwart maken van iemand die zich niet meer kan verdedigen.

Ze hadden de kans moeten pakken toen hij voor het gerecht werd gesleept. Maar toen was geld goed genoeg om hun mond te laten houden.

Nou sorry hoor, als ik ben misbruikt, kunnen ze mij miljoenen aanbieden, maar je gaat vergaas in de rechtbank! Daar kan geen euro tegenop.

Dan wil ik je achter de tralies zien!

Daarom denk ik dat dit simpelweg een manier is om weer in de kijkert te komen. En bullshit dat er geen geld voor is betaald. In de VS krijg je zelfs voor het laten van een scheet nog betaald. Poen was zeker op?

Ik lees hierin best wel wat woede...

Vraag ik me af wat je er van vindt dat veel vrouwen/meiden die verkracht zijn maanden, jaren met een geheim rondlopen omdat ze zich schamen voor wat er is gebeurd.