Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:20

suze_ schreef:
xdenies ik heb het over de kinderen. Dat zijn er 5 totaal. Waarvan 1 in het ziekenhuis. Waarvan ik hoop dat zij thuis komt.

Serieus een discussie aan gaan over een aantal wat ik noem. Ik begrijp soms niets van mensen. Is dat wat je er uit haalt. Is dat belangrijk?

Ik vind het jammer dat de begeleidster vergeten wordt. Die ligt ook voor haar leven te vechten.

Rustig maar hoor ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:27

Nikass schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat een zestien jarige zonder rijbewijs ermee mag rijden >;)
Je geeft toch sowieso niet een 16 jarige de verantwoordelijkheid over zoveel kinderen.

Ik heb nog nooit een 16 jarige bij een kdv zien werken behalve misschien als stagiaire, maar die mogen echt niet met dat ding rijden.

Stints zijn gewoon veilig bevonden, ze zijn juist bedacht om kindjes van kdv veiliger te vervoeren. Het zijn echt wel stevige, robuuste apparaten.
Ik denk dat er sowieso geen enkele manier van vervoer is die 100% veilig is. Voorheen weet ik toen de opvang bij ons nog geen stints hadden, dat ze met de kindjes naar de stad liepen, dan moesten ze elkaar vasthouden. Maar wie zegt dat ze allemaal goed luisteren, er kan er altijd eentje tussenuit schieten voor een auto. Dus ik vond die stint al een hele vooruitgang. Ik zie op bij ons busjes van kdv rijden, als die de plomp in rijden of botsen met een bus of vrachtwagen, dan kan dat ook dramatische gevolgen hebben. Mijn eerste gastouder had een gewone bakfiets, ook tot op zekere hoogte veilig, maar als er een botsing met een auto of wat dan ook volgt, tja dan wint een bakfiets het ook niet.

Je kan nooit een manier van vervoeren bedenken die 100% veilig is, ook niet als je zelf met je kinderen de straat op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:29

Waarom is de stint meteen gevaarlijk? Ik heb nog nergens gelezen dat het onderzoek is afgerond en de stint werkelijk op hol geslagen is?

Bovendien is vaak het ding niet het probleem maar degene die er mee rijden. Ik zie ze hier ook vol gas rondscheuren al append... Maar ook die heel netjes rijden. Net als met auto.

Denk dat we eerst maar het politie onderzoek moeten afwachten of er sprake was van een technisch mankement of een menselijke (inschattings) fout.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:30

Een gewoon busje is toch altijd veiliger dan dit stuk plastic.
Als die de plomp in rijden, botsen met een bus of vrachtwagen is het helemaal zeker weten over en uit.

Maar goed doe waar je je goed bij voelt, ik ben blij dat ik geen kinderen in deze leeftijd heb die in zo'n plastic geval, want veilig bevonden of niet, meer is het niet, hoeven te stappen.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:37

Is er verder iets bekent hoe het met de machinist gaat? Dat moet ook vreselijk zijn, je ziet dat zij niet meer kunnen remmen, maar hij kan het ook niet :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:42

enjoymyhorse schreef:
Als die de plomp in rijden, botsen met een bus of vrachtwagen is het helemaal zeker weten over en uit.

Maar goed doe waar je je goed bij voelt, ik ben blij dat ik geen kinderen in deze leeftijd heb die in zo'n plastic geval, want veilig bevonden of niet, meer is het niet, hoeven te stappen.

Ohja, want in een busje wat de plomp in rijdt ben je inderdaad een stuk veiliger...

Blij dat rw en verootje mijn mening delen en vind het dan ook fijn om te zien dat hier in mijn omgeving de stint vanochtend gewoon gebruikt werd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:43

enjoymyhorse schreef:

Ze zijn juist veiliger bevonden dan een taxibusje

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:44

rockwitch schreef:
Nikass schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat een zestien jarige zonder rijbewijs ermee mag rijden >;)
Je geeft toch sowieso niet een 16 jarige de verantwoordelijkheid over zoveel kinderen.

Ik heb nog nooit een 16 jarige bij een kdv zien werken behalve misschien als stagiaire, maar die mogen echt niet met dat ding rijden.

Stints zijn gewoon veilig bevonden, ze zijn juist bedacht om kindjes van kdv veiliger te vervoeren. Het zijn echt wel stevige, robuuste apparaten.
Ik denk dat er sowieso geen enkele manier van vervoer is die 100% veilig is. Voorheen weet ik toen de opvang bij ons nog geen stints hadden, dat ze met de kindjes naar de stad liepen, dan moesten ze elkaar vasthouden. Maar wie zegt dat ze allemaal goed luisteren, er kan er altijd eentje tussenuit schieten voor een auto. Dus ik vond die stint al een hele vooruitgang. Ik zie op bij ons busjes van kdv rijden, als die de plomp in rijden of botsen met een bus of vrachtwagen, dan kan dat ook dramatische gevolgen hebben. Mijn eerste gastouder had een gewone bakfiets, ook tot op zekere hoogte veilig, maar als er een botsing met een auto of wat dan ook volgt, tja dan wint een bakfiets het ook niet.

Je kan nooit een manier van vervoeren bedenken die 100% veilig is, ook niet als je zelf met je kinderen de straat op gaat.

Het gaat er niet om of jij het wel eens gezien hebt, ik heb ook niks tegen die dingen. Het verbaast mij alleen dat er weinig voorwaarden zijn om met zo'n ding te mogen rijden, terwijl als mijn vriend professioneel kinderen in een bus vervoerd daar een waslijst aan veiligheidsystemen om de hoek komt kijken. Uiteraard een rijbewijs en meerdere aanvullende cursussen voor de chauffeur, en een heel protocol aan instructies met betrekking tot gordels en zitjes en dergelijke.
Ik begrijp wel dat zo'n stint minder hard gaat, maar je zou verwachten dat er iets meer eisen worden gesteld aan het besturen van zo'n ding.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:46

Dat is met een stint ook. Ook daarop mag niet iedereen rijden, moet er een meerdaagse training gevolgd worden, moet er een minimaal aantal ritten per bestuurder per jaar mee gereden worden, is er veel aandacht voor het gebruik van de stoeltjes en gordels etc

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:47

M_D_H schreef:
enjoymyhorse schreef:

Ze zijn juist veiliger bevonden dan een taxibusje

Heb jij daar voor mij dan een link van?

Dat kan toch gewoon niet?

Als ik in de flank gereden word door een ander weet ik toch wel waar ik liever in zit hoor.

Precies Nikass dat verbaasd mij dus ook.
10 personen mogen niet eens in een busje en dit mag dan allemaal zomaar.
Potver het gaat om kindjes, vaak ook nog van een ander waar je de zorg over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:47

Je moet in het bezit zijn van je auto rijbewijs om ermee te mogen rijden op de openbare weg, dus nee een 16-jarige mag er niet mee rijden.
Op mijn moeders werk gebruiken ze deze dingen ook, maar dan om de kids voor de BSO op te halen, geen idee wat ze er nu mee gaan doen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:50

Jij vind dat dat niet kan, dat is heel wat anders.

In ieder geval, ik ben nu aan het werk en kan niet zo snel een link vinden, wellicht dat iemand anders het kan en anders is google nog steeds je beste vriend ;)

Volgens mij is dit topic ook niet de plaats voor een Hetze richting de Stint en ook niet om verwijten te maken naar ouders die wel hun kinderen in zo'n ding laten vervoeren en met beide ben jij nu al ruim twee pagina's bezig.

Lijkt mij dus een goed moment om er gewoon mee te stoppen :)

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:51

benangelique schreef:
Dat is met een stint ook. Ook daarop mag niet iedereen rijden, moet er een meerdaagse training gevolgd worden, moet er een minimaal aantal ritten per bestuurder per jaar mee gereden worden, is er veel aandacht voor het gebruik van de stoeltjes en gordels etc

Dit is niet verplicht.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... een-segway

geen enkel rijbewijs nodig.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:53

Hetze tegen de ouders en stint? Waar lees jij die?
Ik denk nu er zo iets verschrikkelijks is gebeurt dat er inderdaad meer aandacht mag naar deze dingen.
Waar eerst niet bij stil gestaan werd nu wel over nagedacht mag gaan worden.

En je weet toch zelf ook wel dat een bakje plastic waar de hoofdjes zonder helmpjes zo boven uit steken nooit zo veilig kan zijn dan een voertuig met kreukelzone en airbags.
Daar hoef je geen geleerder voor te zijn.

Lijkt mij een goed moment juist dit onder de aandacht te brengen ipv weg te stoppen. :D
Laatst bijgewerkt door enjoymyhorse op 21-09-18 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:54

enjoymyhorse schreef:
benangelique schreef:

Dit is niet verplicht.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... een-segway

geen enkel rijbewijs nodig.

Dit gaat over een segway? Das iets heel anders

EDIT: Je hebt gelijk. Hier wordt in ieder geval de regel gehanteerd dat je een rijbewijs moet hebben en 18+ moet zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:55

Kom op mensen, de eerste schok is geweest en nu gaan jullie bekvechten over wat veiliger is!!! Zodra je kind op de wereld komt lonken de gevaren, vijvers, sloten, verkeer en dat is zo moeilijk om daar niet bang voor te zijn. Toen onze kinderen eindelijk gezond naar de middelbare gingen, elke dag 40 km heen en terug op de fiets , toen ging bij mij het angstluikje ook weer open wanneer ze een kwartier later waren. Dat heb je als ouder, welke leeftijd ze ook hebben. Maar je kunt aan sommige situaties totaal niets veranderen, wanneer je de verantwoording voor je kinderen uit handen geeft , ook dan kunnen drama’s gebeuren. En dit is er een van, een hele groot drama.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 08:55

Willen jullie ajb een ander topic openen voor deze discussie over de stint? Daar heb ik dit topic niet voor geopend.

Dit topic heb ik geopend voor mensen die net als ik zo ontzettend aangegrepen worden door het leed en die de behoefte voelen het daar samen over te hebben.

Nu ontaard het hier in iets wat ik juist niet voor ogen had: gedoe en irritatie over en weer.

Daarom mijn verzoek om een nieuw topic te openen over de Stint. Bedankt.

enjoymyhorse

Anoniem

Kan deze discussie misschien even ergens anders? :n

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:57

Maar Boras, dan ligt je topic stil. Er is namelijk nu geen enkel nieuws meer.
Hopelijk snel nieuws dat het met de zwaargewonde goed gaat, maar meer nieuws kan er niet meer komen.

Dan is het toch verstandig te praten over dat zoiets verschrikkelijks niet nog eens kan gebeuren met zoveel kindjes tegelijkertijd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:59

enjoymyhorse schreef:
Maar Boras, dan ligt je topic stil. Er is namelijk nu geen enkel nieuws meer.
Hopelijk snel nieuws dat het met de zwaargewonde goed gaat, maar meer nieuws kan er niet meer komen.

Dan is het toch verstandig te praten over dat zoiets verschrikkelijks niet nog eens kan gebeuren met zoveel kindjes tegelijkertijd?

Dan ligt het topic maar stil, mensen die hun gevoel hier neer willen zetten is hoed maar voor de deskundigen vaststellen wat er met de bakfiets aan de hand was kun je alleen maar gissen over de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:02

Ik denk dat dat ook mensen zijn die hoog in emotie zitten en zich afvragen hoe zoiets vreselijks heeft kunnen gebeuren. Logisch dat daar over nagedacht wordt en mensen hun mening delen...
Iedereen gaat anders met zijn of haar emoties om, en ja, sommige mensen gaan rationeel denken en nadenken over hoe zo iets heeft kunnen gebeuren...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:04

Maar dan hoeft het toch geen ja/nee discussie te worden . Ik snap dat mensen antwoorden willen maar die zijn er nog niet.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:05

Oke, ik stap wel uit het topic.
Voor mij onbegrijpelijk dat mensen niet verder willen borduren over hoe veiligheid in de toekomt meer gewaarborgd kan worden voor kleine kindjes.
Nadenken hoe vervoer misschien beter kan.
Maar ik heb deze leeftijd kindjes gelukkig niet, dus ja inderdaad waar maak ik me druk om. Gewoon mijn manier van medeleven, maar shoot me :)

Goede voortzetting van het topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:07

bigone schreef:
Maar dan hoeft het toch geen ja/nee discussie te worden . Ik snap dat mensen antwoorden willen maar die zijn er nog niet.

Nee, maar het hoef ook geen ja/nee discussie te worden over wat men wel mag plaatsen hier uit emotie. Nogmaals, iedereen gaat anders met zijn/haar emoties om. Ikzelf schiet ook heet snel naar het rationeel denken, en dit soort dingen komen dan ook bij mij op.
Niemand heeft het recht om te zeggen dat ik op die manier mijn emoties hier dan niet mag uiten, al past het misschien niet helemaal in het "plaatje" :(
Er is iets vreselijks gebeurd, dus alsjeblieft ga niet voor een ander bepalen hoe hij of zij moet denken en reageren :n