Rivendell schreef:Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.
Wauw zeg, wat een hoop veroordeling in 1 post. Eigenlijk zeg je hier dat vollere mensen niet alleen lui zijn (je zal er wel niks aan doen), maar ook als je als dikker persoon per definitie niet gelukkig met jezelf mag zijn (want als je dik bent, kan je jezelf toch niet mooi vinden?). Ik vind zo veroordelend zijn echt een stuk minder sjiek dan moeite hebben met afvallen.
Ik schrik er hier ook weer van hoe hard, snel en ongefundeerd mensen kunnen oordelen over anderen. Ik denk dat deze cover niet zozeer dik zijn promoot, maar wel gelukkig zijn met je zelf. En daar is in mijn ogen helemaal niks mis mee. Je kan niet zomaar oordelen en dat moet je ook niet willen. Het is niet zo zwart wit. Dik zijn is niet per definitie ongezond, dun zijn niet per definitie gezond. Er speelt veel meer mee. Aanleg, medicatie, etc... je weet het gewoon niet. Ik denk dat niemand voor de lol dik wordt en vrolijk potten mayonaise leegvreet.
Ik vind het best erg dat je als dikker persoon bijna niet uit eten durft te gaan of een frietje kan eten in het openbaar vanwege de veroordelende blikken of de "behulpzame" tips.
@Maanlicht er zijn ook heel dingen die ongezond zijn of stress veroorzaken (ook ongezond voor je lichaam) die je niet direct ziet. Drankgebruik thuis, stress, depressie, burnout, medicatiegebruik. En dat kan allemaal bij iemand die niet zo "openlijk" ongezond is. Denk je dat je met een keertje hulp zoeken meteen alles oplost? Denk je dat die mensen niet worstelen? Het is niet zo makkelijk als jij denkt. Stop zo te oordelen. Dik is niet per definitie ongezond, dun is niet per definitie gezond.
Ik ben zelf ook wat te zwaar en heb daar geen moeite mee. Ik eet relatief gezond, nooit kant en klaar, veel groenten relatief weinig vlees, waar kan groenten uit eigen tuin. We hebben geen frituur, rij 4x p/w paard en snoep gematigd. Mijn vriend snoept veel meer en komt niet aan, ik hoef maar 1x op vakantie te gaan of er zit 3 kilo bij. Ik heb een kantoorbaan dus zit de hele dag op een stoel. Ik zou natuurlijk nooit meer kunnen snoepen, nooit meer uit eten kunnen gaan, nooit meer bier drinken en uitgaan, nooit meer op festival kunenn gaan en op de dagen dat ik niet paardrij keihard een andere sport gaan beoefenen en m'n paard laten staan. Maar eerlijk, heb ik totaal geen zin in en ik denk dat ik dan een heel stuk ongelukkiger ben dan nu.
Heel leuk om te kijken is trouwens Supersize vs Superskinny (zijn heel veel afleveringen op te vinden op YouTube). Hier zie je heel goed dat de "dikkerds" vaak ongezonde eetpatronen hebben maar dat de dunnerds ook zeer ongezond eten en dat dat evengoed gezondheidsrisico's met zich meebrengt.